جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ منبع رایگان برای توسعه خارق العاده پوسته های وردپرس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

۱۰ منبع رایگان برای توسعه خارق العاده پوسته های وردپرس

ساختن پوسته شخصی خودتان راه بسیار مناسبی برای کشف چگونگی کار کردن محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان است. همچنین، این کار باعث می شود که شما هر چیزی را آنطور که دوست دارید تغییر دهید، این تغییرات در حالی است که گاهی اوقات شما فقط به تغییر استایل ها یا اسکریپت ها احتیاج دارید. زمانی که این ها را در نظر گرفتید، پس خروجی می تواند یک پوسته سبک و کارآمد باشد.

اگر تا به حال فقط پوسته های وردپرس را براساس رنگ و … تغییر داده اید «حال مهم نیست چه از راه پوسته های فرزند و چه از راه های دیگر» اما الان می خواهید، عمیق تر در مفاهیم وردپرس غرق شوید، این مقاله برای شما است.

اگر شما کاملا شخص فرد تازه کاری هستید، در این مقاله می توانید موضوعات و اطلاعاتی را برای شروع نیز پیدا کنید. حتی اگر که شما یک فرد کهنه کار و حرفه ای در طراحی پوسته های وردپرس هستید، با خواندن این می توانید چند منبع کمکی را ببینید و آن ها را در اختیار بگیرید.

چرا باید پوسته خودتان را بسازید؟

جدای از بحث سطحی که در بالا راجع به این مسئله صحبت کردیم،‌ اینجا سه دلیل کلیدی برای اینکه چرا باید پوسته وردپرسی خودتان را داشته باشید، وجود دارد:

۱. چون براساس هدف تان ساخته می شود

زمانی که شما ظاهر و کارایی را همانطور که دقیقا می خواهید بسازید، در نهایت محصول رضایت بخشی خواهد شد. پیاده سازی اهدافتان با ویرایش های پی در پی پوسته های دیگران می تواند کار بسیار ملامت باری باشد.

احتمالا در راه انجام تغییرات در یک پوسته، به موانع و مشکلاتی نیز بر بخورید. وقتی شما توانایی ساخت پوسته شخصی خودتان را داشته باشید به این نتیجه می رسید که هر ابزاری که به آن احتیاج داشته باشید را نگه خواهید داشت و هر ابزار بدرد نخوری را هم ترک خواهید کرد. ساختن پوسته شخصی خود به صورت عظیمی مشکلات شما را کاهش می دهد و جدای از آن تغییر و پیکربندی در کدی که خودتان ایجاد کرده اید بسیار ساده تر خواهد بود.

۲. ‌برای یک نقطه شروع بسیار عالی

اگر شما برای مدتی وبسایت های مختلفی را ساخته باشید، احتمالا چیزی به اسم پوسته starter یا فریمورک پوسته به گوش‌تان خورده است. اگر با آن آشنایی ندارید باید بگم که این پوسته، یک پوسته ساده و بدون تجمل خاصی است که شما هرگونه که دوست دارید می توانید آن را تغییر دهید.

برای مثال، بسیاری از توسعه دهندگان پوسته های وردپرسی از پکیجی به اسم Underscores برای ساختن پوسته های مختلف وردپرسی، بارها و بارها استفاده می کنند. در این حالت می شود زمان بسیار زیادی را ذخیره کرد و از طرفی سرعت کار را بالا برد. با استفاده از این پکیج می توانید هر چیزی را که به آن فکر می کنید، بسازید.

درحالی که، این راه باز از ابتدا نیست، اما می توانید این پکیج را یک شکل منعطف در نظر بگیرید که می توانید تغییرات زیادی را در آن ایجاد نمایید.

۳. برای توزیع یا فروش

در فضای اینترنتی، مارکت هایی وجود دارند که پوسته های رایگان و تجاری وردپرس را ارائه می دهد. ساختن یک پوسته و استفاده آن توسط دیگران به شما اجازه می دهد که چشم انداز خودتان از اینکه یک پوسته باید چگونه باشد را با دیگران به اشتراک می گذارید.

احتمال دارد که شما قصد داشته باشید تا پوسته چند منظوره ای را برای رنج وسیعی از کاربران با اهداف مختلف بسازید که در این صورت می توانید چشم انداز های خودتان را با افراد بیشتری نیز درمیان بگذارید.

منابعی برای توسعه پوسته

حال که ما با فایده های داشتن یک پوسته شخصی وردپرسی آشنا شدیم، بهتر است نگاه به منابعی بیاندازیم که در این مسیر به ما کمک خواهد کرد. هر کدام از این منابع ویژگی ها و پیشنهادات مختلفی را ارائه می دهد.

WordPress.org – Theme Development

مستندات رسمی وبسایت Wordpress.org برای توسعه پوسته، مکان مناسب و خوبی برای شروع این پروسه است. در این وبسایت قادر خواهید بود که اطلاعاتی راجع به ساختار پوسته ها، استانداردهای کدنویسی و شخصی سازی را پیدا کنید. این وبسایت یکی از جامع ترین و استانداردترین روش های کدنویسی و ساخت پوسته را به شما ارائه می دهد. برای دیدن بخش ابتدایی مستندات مربوط به طراحی پوسته می توانید سری به این لینک بزنید.

WordPress Reference Guide

یکی از منظم ترین منابع برای تگ های وردپرس بدون شک WordPress Reference Guide است. این وبسایت دارای حالت منظم و چینش خوبی از تگ هایی است که می توانید در وردپرس ۴ به بالا از آن ها استفاده کنید. همچنین با کلیک روی هر کدام از تگ ها می توانید مثال کوچکی از کد و تابع را مشاهده کنید.

Hasty

Hasty یک سرویس رایگان است که به شما در ساخت کدهای سفارشی برای پوسته وردپرس کمک می‌کند. با استفاده از این سرویس شما قادر خواهید بود که کدهای مورد نظرتان را (منو، نوع های سفارشی مطلب، سایدبار و چیزهای دیگر) به سرعت بسازید. برطبق پلان های این سرویس قرار است امکاناتی مانند سازنده متاباکس و کوئری در آینده نزدیک اضافه شود.

Theme Check

Theme Check افزونه ای است که توسط عامه مردم نوشته و استفاده می شود. این افزونه از اطلاعات تیم بررسی پوسته وردپرس استفاده می کند. کار این افزونه بدین صورت است که پوسته وردپرسی شما را بررسی می کند تا ببیند که آيا با آخرین استانداردهای وردپرس یکی است یا خیر. بر طبق دلایلی چون امنیت و کارایی، استانداردها برطبق تغییرات و رشدهای وردپرس، تغییر می کنند. ایده بسیار خوبی است تا بتواند شما را مطمئن سازد که از کدهای منقضی شده استفاده نمی کنید.

Log Deprecated Notices

در صورتی که پوسته وردپرسی شما دارای فایل ها و یا فانکشن های مخرب، بدردنخور و …  است این افزونه به شما آگهی می دهد. این افزونه توسط فردی به اسم Andrew Nacin توسعه داده شده است. کسی که در نوشتن هسته اصلی وردپرس در ورژن های جدید نیز مشارکت دارد.

Properly Add jQuery Scripts to WordPress

آیا می دانستید که بخشی از وردپرس از جی کوئری تشکیل شده است؟ این خاصیت می تواند برای پیاده کردن المنت های jQuery UI و چیزهای دیگر در وبسایت بسیار کاربردی باشد. اما روش هایی نیز وجود دارد که می توان با آن استفاده بسیار بیشتری از اسکریپت جی کوئری در وردپرس کرد. Daniel Pataki مقاله ای به این منظور نوشته است که می توانید در این لینک آن را مشاهده کنید.

Developing a WordPress Theme from Scratch

افرادی که مبتدی هستند می توانند با خواندن آموزش های این وبسایت یاد بگیرند که چگونه پوسته وردپرسی را از ابتدا بسازند. حتی اگر دانش شما بسیار محدود و کم است این وبسایت می تواند به شما کمک کند. این وبسایت جدای از مباحث ساده و مقدماتی قسمتی نیز برای مباحث پیشرفته و تکنیکی تر نیز ارائه می دهد.

Tricks for the WordPress Functions File

فایل functions.php مربوط به هر پوسته جایی است که می توان در آنجا اتفاقات جادویی بیافتد. می توانید از طریق این فایل ویژگی های مختلف، منو جدید و اسکریپت های تازه ای را اضافه کنید. وبسایت WPBeginner مجموعه ای از دستورهایی که می توانید در فایل فانکشن قرار دهید را آماده کرده است که می توانید از آنها استفاده کنید.

Tips for Best Practices in WordPress Development

اطمینان حاصل کردن از اینکه پوسته وردپرسی شما به خوبی نوشته شده است یا نه، نقش بسیار مهمی در موفقیت پوسته شما ایفا خواهد کرد. نوشتن پوسته ای که از کدهای خوبی بهره نمی گیرد، خیلی نمی تواند موفق شود و از طرفی پشتیبانی و رفع مشکل کردن آن می تواند خیلی سخت تر باشد. Damian Logghe  برای شما کمک ها و منابعی را فراهم کرده است که از طریق آن می توانید در مسیر درست حرکت کنید.

محصول شما / مشارکت کننده های شما / راه شما

ساختن پوسته مورد نظر خودتان از پایه، خیلی ساده تر از آنچه فکر می کنید به نظر می رسد. شما تنها به یک بار درک کردن اجزای مختلف و مسیر ساخت یک پوسته نیازمند هستید. بعد از آن ساختن هر نوعی از پوسته وردپرس بسیار آسان تر خواهد شد.

با استفاده از منابعی که در بالا ذکر شد و صد البت تجربه هایی که در آینده کسب خواهید کرد، مطمئن باشید که می توانید به یک طراح پوسته های وردپرس خوب بدل شوید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است