فاکتورهای گوگل برای رنکینگ - بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

فاکتورهای گوگل برای رنکینگ - بخش اول

احتمالا میدونید که گوگل از حدود 200 فاکتور رنکینگ در الگوریتم خودش استفاده می کنه. اما اونها چه هستند؟ در بخش اول این مقاله می خواهیم در مورد تعدادی از این فاکتورها صحبت کنیم. برخی از این ها ثابت شده اند و در مورد برخی دیگر بحث هایی وجود دارد.

فاکتورهای دامنه

1 - عمر دامنه : فرق بین دامنه ای که 6 ماه ازش گذشته و دامنه ی یک ساله خیلی زیاد نیست. در واقع گوگل به عمر دامنه توجه می کنه ولی زیاد هم مهم نیست.

2 - کلیدواژه در دامنه وجود داشته باشد : تحول بزرگی رو ایجاد نمیکنه اما همچنان داشتن کلیدواژه ها در اسم دامنه باعث میشه رنک بهتری دریافت کنید.

3 - کلیدواژه ای که در ابتدای نام دامنه باشد : دامنه ای که با کلیدواژه ی اصلی شروع شود, یک قدم از سایرین که کلیدواژه رو در دامنه ندارند یا در وسط و انتهای دامنه دارند, جلوتر است.

4 - تمدید دامنه : اگر دامنه ی شما برای مدت زمان بیشتری تمدید شده باشد, گوگل اعتماد بیشتری به آن می کند و رنک بهتری می گیرد.

5 - کلیدواژه در نام زیر دامنه : سایت Moz در سال 2011 تایید کرد که داشتن کلیدواژه در زیر دامنه باعث افزایش رنک سایت می شود.

6 - تاریخچه دامنه : مالکیت بی ثبات یک وبسایت یا تغییر مالکیت های پیاپی و تغییر لینک ها باعث می شود گوگل به سایت شما بی اعتمادتر شود.

7 - اسم دامنه ای که دقیقا کلیدواژه باشد : اگر سایت با کیفیتی داشته باشید قطعا یک برتری است اما در غیر اینصورت نفع زیادی برای شما ندارد.

8 - مخفی کردن اطلاعات WhoIs : وقتی اطلاعات WhoIs سایتی بصورت خصوصی و مخفی باشد, بدین معنی است که چیزی برای پنهان کردن دارد.

9 - افراد مجازات شده : اگر گوگل فردی رو به عنوان اسپمر شناسایی کنه, روی سایت هایی که مالکیتش رو داره تاثیر می گذاره.

10 - دامنه مربوط به کشورها : اگر دامنه کشورها (مثل IR برای ایران) رو داشته باشید, روی رنک اون کشور خاص تاثیر مثبت داره اما برای رنک همگانی سایت نکته منفی است.

فاکتورهای رنک صفحه

11 - کلیدواژه ها در تگ عنوان : تگ عنوان دومین تکه ی مهم محتوای هر صفحه وب است. بنابراین یک سیگنال قدرتمند سئو می فرستد.

12 - تگ عنوان با کلیدواژه شروع شود : با توجه به اطلاعات سایت Moz, تگ های عنوانی که با یک کلیدواژه آغاز می شوند, کارایی بهتری نسبت به تگ های عنوانی که با کلیدواژه پایان می یابند,  دارند.

13 - کلیدواژه در تگ توضیحات (Descriptiom) : این هم یک سیگنال مربوط دیگر است. اکنون خیلی مهم نیست اما تفاوت ایجاد می کند.

14 - کلیدواژه ها در تگ H1 باشند : تگ های H1 در واقع عنوان دوم سایت شما هستند که سیگنال دیگری به گوگل می فرستند.

15 - تعداد استفاده ی زیاد از کلیدواژه ها در متن : وقتی کلیدواژه ی شما در یک تعداد مشخص در متن نمایش داده شوند, یک سیگنال مربوط به گوگل تلقی می شود.

16 - طول محتوا : محتوای با طول بیشتر, حرف بیشتری برای گفتن دارند و مد نظر گوگل خواهند بود. 

17 - تراکم کلیدواژه : اگرچه مثل سابق مهم نیست. اما گوگل همچنان از تراکم کلیدواژه برای فهمیدن موضوع یک صفحه وب استفاده می کند. استفاده بیش از حد به ضرر سایت شما خواهد بود.

18 -  کلیدواژه های چندپهلو در محتوا : مشخص کردن معنای کلیدواژه های چندپهلو یا LSI به گوگل کمک می کند تا مفهوم دقیق کلماتی که بیش از یک معنی دارند را متوجه شود. (مثلا Apple هم یک کمپانی و هم اسم میوه است)

19 - سرعت بارگذاری صفحات با HTML : هم گوگل و هم بینگ سرعت بارگذاری صفحات رو برای رنکینگ سایت ها مد نظر قرار می دهند. عنکبوت های موتور جستجو میتواند سرعت سایت شما را تخمین بزند و اون رو ارزیابی کنه.

20 - محتوای تکراری : اگر محتوایی داشته باشید که دقیقا همان در سایت دیگری وجود بدارد, می تواند روی رنک سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.

21 - تگ Rel=Canonical : وقتی از این تگ استفاده کنید, به گوگل می گویید که محتوا را از سایت دیگری کپی کرده ام. 

22 - سرعت بارگذاری صفحه با کروم : گوگل از مرورگر خودش یعنی کروم برای بدست آوردن اطلاعاتی مثل زمان بارگذاری سایت شما, سرعت سرور و استفاده از CDN ها استفاده می کنه.

23 - بهینه سازی تصاویر : تصاویر موجود درصفحه اطلاعات مهمی به موتورهای جستجو می فرستند, اعم از نام فایل, متن alt, عنوان و توضیحات تصویر.

24 - تاخیر در بروزرسانی محتوا : گوگل محتواهایی که به تازگی بروزرسانی شده اند را شناسایی می کند, مخصوصا در مورد جستجوهایی که به زمان وابسته اند. این فاکتور هم در نظر بگیرید که گوگل زمان آخرین بروزرسانی را برای صفحات نمایش می دهد.

25 - بزرگ بودن محتوای آپدیت شده : نحوه ی بروزرسانی صفحات فاکتور مهمی است. بروزرسانی صفحات مهم تر از جابجایی چند کلمه یا تعویض عبارات است.

26 - زمان بروزرسانی صفحه : این که هر چند وقت یکبار صفحه بروزرسانی می شود؟ روزانه, هفتگی یا هر پنج سال؟ تناوب بروزرسانی هم نقشی در تازگی مطالب دارد.

27 - برجستگی کلیدواژه ها : اینکه کلیدواژه ها را در 100 واژه ی ابتدایی محتوا نمایش بدهید, می تواند یک سیگنال مرتبط باشد.

28 - کلیدواژه ها در تگ H2 و H3 : اینکه کلیدواژه های سایت شما در تگ های H2 یا H3 قرار داده شوند, سیگنال ضعیفی برای گوگل خواهد بود.

29 - ترتیب کلمات در کلیدواژه ها : اگر کلیدواژه شما دقیقا مورد جستجوی مخاطب قرار بگیرد رنک بهتری نسبت به کلیدواژه ای دارد که ترتیب کلماتش طور دیگری باشد. مثلا اگر کلیدواژه ی "طراحی سایت" جستجو شود و عنوان سایت شما "سایت طراحی" باشد, رنک بدتری خواهید داشت.

30 - کیفیت لینک های خروجی : خیلی از کارشناسان سئو فکر می کنند داشتن لینک به سایت های معتبر, یک سیگنال خوب به گوگب می فرستد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید