نحوه کسب درآمد به عنوان یک برنامه نویس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

نحوه کسب درآمد به عنوان یک برنامه نویس

شاید صحبت کردن در مورد پول برای خیلی از مردم ناخوشایند باشد اما من جزو آنان نیستم. صحبت کردن در مورد پول برای من جذاب است زیرا نقش بسزایی را در زندگی ما ایفا می‌کند. شاید با خودتان بگویید که چرا برنامه نویسی را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کردم. من به خاطر کسب درآمد بیشتر، یادگیری رایگان و چالش برانگیز بودنش آن را انتخاب کردم.

نمی‌خواهم تنها به یک منبع درآمد متکی باشم. اگرچه تمام منابع به نوعی با برنامه نویسی در ارتباط هستند.

1. شغل اداری

من به یک موسسه مهندسی رفتم و برای یادگیری برنامه نویسی در دوره‌های Udemy شرکت کردم. در آن زمان زبان‌های برنامه نویسی، ساختارهای داده و الگوریتم‌ها در دانشگاه تدریس می‌شد. به تدریج در سال دوم دانشگاه با مشتریان متعددی روبرو شدم که سفارش طراحی وبسایت داشتند. سپس در سال چهارم به عنوان یک توسعه دهنده وب درخواست کار دادم.

بعد از ارسال این درخواست در لینکدین به استخدام یک مشتری درآمدم. بالا بودن تقاضا در بازار، پیدا کردن شغل را نسبتاً آسان می‌کند. مطمئناً در این مسیر به تخصص هم نیاز خواهید داشت و باید برای مشاغل بیشتری پیشنهاد کار دهید. من به عنوان یک توسعه دهنده در اداره کار می‌کنم. به طور ماهانه تقریباً نصف حقوق خود را خرج کرده و مابقی را سرمایه‌گذاری می‌کنم.

2. Medium

من از اطلاعات و تجربه خود در زمینه برنامه نویسی برای وبلاگ نوشتن استفاده می‌کنم. در یک ویدیوی یوتیوب با چنین سایت‌هایی آشنا شدم و سعی کردم آموخته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارم. اولین نوشته‌هایم کیفیت چندان خوبی نداشت زیرا تجربه‌ی ناچیزی در نویسندگی داشتم. با تلاش‌های روزمره و مطالعه‌ی بیشتر توانستم مهارت‌های نویسندگی خود را ارتقا دهم. گزینه‌های دیگر را نیز امتحان کردم اما به مورد بهتری دست نیافتم. برای خودم یک وبسایت وبلاگ نویسی کوچک راه‌اندازی کردم و از درآمد اندک آن برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنم.

3. شرکت‌های تکنولوژی

من با یکی از دوستان خود شرکتی را تاسیس کردم تا به مشتریان در توسعه وبسایت‌ها، بازاریابی و سایر خدمات مشابه کمک کنم. ما از همان ماه اول شاهد سودآوری بودیم. ما وبسایت خود را ساخته و یک نام دامین برای آن خریداری کردیم. به همین خاطر هیچ نیازی به پرداخت اجاره، ساخت محصول یا هر اقدام پرهزینه‌ی دیگری نداریم. ما در شرکت‌مان براساس مهارت‌های خود درآمدزایی می‌کنیم. من مشغول مقاله‌نویسی، ساخت وبسایت و طراحی گرافیک هستم اما دوستم مسئول طراحی، بازاریابی و غیره است.

4. فریلنسری

هنگام یادگیری برنامه نویسی از Upwork برای جذب مشتری استفاده کردم. لینکدین هم یک منبع خیلی خوب برای پیشنهادات کاری من بود. این روزها دیگر زمان کافی برای انجام این کارها را ندارم. به همین خاطر تنها 2 یا 3 پروژه را در ماه قبول می‌کنم. اکثر این پروژه‌ها را نیز از طریق لینکدین یا Medium دریافت می‌کنم.

5. بازار سهام

من زمان کافی برای معامله را ندارم، به همین خاطر مقداری از پول خود را به طور ماهانه سرمایه‌گذاری می‌کنم. کمی از پول خود را نیز به سرمایه‌گذاری در صندق‌های قابل معامله (ETF) اختصاص داده‌ام. معمولاً درآمد کسب شده از این طریق را در نمونه‌کار خود قرار می‌دهم.

6. ارزهای دیجیتال

من می‌خواهم خدماتی را در زمینه رمز ارزها راه‌اندازی کنم اما همچنان مشغول یادگیری هستم. جدا از این موضوع کمی از درآمد خود را نیز در بیتکوین و اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنم. ارزهای دیجیتال همیشه توجه مرا به خودشان جلب می‌کنند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 3 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات