چگونه می‌توان به یک توسعه دهنده نرم افزار تبدیل شد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه می‌توان به یک توسعه دهنده نرم افزار تبدیل شد

به عنوان مدیر بخش مهندسی، من یک توسعه دهنده نرم افزار هستم که سایر توسعه دهندگان نرم افزار را استخدام می‌کنم. پس جای تعجبی ندارد که این سوالات را به شکل‌های مختلفی از من می‌پرسند:

- چگونه می‌توانم یک توسعه دهنده نرم افزار شوم؟

- ابتدا باید چه زبان یا فریمورکی را یاد بگیرم؟

- از کجا شروع کنم؟

در حالی که من مطمئن هستم که هیچ پاسخ درستی برای این سوالات وجود ندارد، اما همچنین اطمینان دارم که جهان به توسعه دهندگان نرم افزار و متفکران بیشتری نیاز دارد.

بهترین کاری که می‌توانم برای کمک به شما در جهت هدایت، یادگیری کدنویسی و تبدیل شدن‌تان به یک توسعه دهنده نرم افزار انجام دهم، به اشتراک گذاشتن کارآمدترین قسمت‌های نحوه انجام این کار توسط خودم است. این مقاله‌ای است که ای کاش هنگام شروع کدنویسی آن را مطالعه می‌کردم.

عمق دانش مهم است

نرم افزار بسیار پیچیده است. مانند یک رمان خوب که آرزو می‌کنید هرگز خواندن آن را تمام نکنید، همیشه چیزهای بیشتری برای کشف و یادگیری وجود دارد.

اگر نمی‌خواهید تا بهترین بخش‌ها را از دست دهید، به توضیحات سطحی قانع نباشید. همیشه به صورت عمیق‌تر و دقیق‌تر سوال بپرسید تا اینکه به اصول اساسی برسید. با انجام این کار، کم کم الگوها را مشاهده خواهید کرد.

جدی بودن می‌تواند ذهن و ظرفیت یادگیری شما را گسترش دهد. هر لینکی را دنبال کنید، بگذارید کنجکاوی‌تان شما را راهنمایی کند.

مسائل سخت مهم است

به خودتان فرصتی بدهید که از طریق کشف کردن لذت ببرید. برای خواندن و فشرده‌سازی ایده‌های پیچیده در مغز شما کار زیادی لازم است.

در حقیقت، اگر درک موضوعی بیش از حد دشوار باشد، ممکن است ابتدا از ﺁن بهره‌مند شوید. شاید لازم باشد خلاق شوید تا راه‌هایی برای توضیح دادن مسائل برای خودتان پیدا کنید، اما وقتی موفق می‌شوید، همه چیز در آینده برای‌تان آسان خواهد شد.

آنالوژی‌ها برای درک مفاهیم سخت مفید هستند، اما فقط به شما کمک می‌کنند تا مفاهیم را به صورت سطحی درک کنید. همانطور که قبلا هم گفتم به صورت عمیق‌تر و دقیق‌تر به دنبال یادگیری چیزی باشید. قیاس بین موارد سطحی برای شما مناسب نمی‌باشد.

نوشتن مهم است

فورا نوشتن را شروع کنید. این عادت را در خود ایجاد کنید تا هرآنچه که یاد گرفتید را در قالب یک نوشتار طولانی توضیح دهید. نوشتن با لحن مکالمه قسمت‌هایی از مغز شما را درگیر کرده که به شما در پردازش و به خاطر سپردن اطلاعات جدید کمک می‌کند. به همین دلیل است که انسان‌ها داستان‌ها را دوست دارند و به یاد می‌آورند و این یک ابرقدرت است که آن را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

با نوشتن برای خودتان شروع کنید. درباره علایق خودتان بنویسید. چیز جدیدی را امتحان کنید، حتی اگر ابتدایی به نظر برسد و آنچه می‌آموزید را دقیق و کامل بنویسید.

اگر می‌خواهید یک قدم از همه جلوتر باشید، نوشته‌های خود را با دنیا به اشتراک بگذارید. من در اغلب اوقات سوالاتی از این قبیل را مشاهده می‌کنم: چگونه می‌توان موضوعی را برای وبلاگ خود پیدا کرد؟ از چه پلتفرمی استفاده کنم؟ باید بر روی چه زبان، فریمورک یا موضوع محبوبی تمرکز کنم؟ پاسخ من این است که نگران نباشید.

زیاد در مورد موضوع یا پلتفرم وبلاگ خود ناراحت نشوید. در حال حاضر ساده‌ترین گزینه را برای شروع انتخاب کنید. با یادگیری، تمرین و یافتن تمرکز، همه این‌ها تغییر و بهبود می‌یابند. در حالت ایده‌آل شما باید از دیروز شروع به نوشتن می‌کردید.

برای خودتان بنویسید و توضیح دهید که چه کار می‌کنید، چون شما اولین بازدیدکننده از وبلاگ خودتان هستید. سعی کنید در وهله اول خودتان را تحت تاثیر قرار دهید.

زبان، فریمورک یا از این قبیل موضوعات مهم نیستند

چرا قبل از اینکه شروع کنید، توانایی‌های خودتان را کور می‌کنید؟ هر نوع زبان، فریمورک یا فناوری نرم‌افزاری را انتخاب کنید که برای اولین بار هنگام خواندن ﺁن، به نظر منطقی می‌رسد. از همان قسمت شروع کنید.

به یاد داشته باشید که کاوش دقیق و کامل و درک اصول به صورت عمیق بسیار مهم است. مفاهیم اساسی نرم افزار فراتر از زبان‌ها هستند.

با انتخاب اولین زبان، فانکشن‌ها، متغیرها، مقادیر بازگشتی و نحوه تغییرناپذیری را درک خواهید کرد. خواهید فهمید که یادگیری این مفاهیم شناخت آن‌ها را برای یادگیری زبان دوم آسان‌تر می‌کند.

نمونه کاری شما مهم نیست

اگر اولین هدف شما ایجاد نمونه کارها باشد، مثل این است که از قبل از راه رفتن به یادگیری دویدن بپردازید. ایجاد نمونه کارها برای نمایش به کارفرمایان بالقوه یک هدف عالی محسوب می‌شود، اما برای اولین قدمی که برمی‌دارید افتضاح است.

اگر به عنوان اولین قدم به فکر ایجاد نمونه کارهای عالی هستید، قبل از تمرکز بر روی محتوا، باید زمان زیادی را برای زیبا کردن و ارائه دادن آن صرف کنید. من به عنوان فردی که توسعه دهنده های نرم افزار را استخدام می‌کند، می‌توانم از صمیم قلب به شما بگویم که ترجیح می‌دهم کد تمیز و خوب نوشته شده را به جای یک صفحه پر زرق و برق ببینم.

فقط به آن‌ها به عنوان اولین پیش‌نویس یا به عنوان زمین تمرین‌تان نگاه کنید و نگران ارائه‌شان برای مشاغل حرفه‌ای نباشید. با گذشت زمان و وقت گذاشتن بر روی همین نکات تمرینی بدون اینکه متوجه شوید یک مجموعه عالی و منحصر به فرد را خواهید ساخت.

بر روی آنچه مهم است تمرکز کنید

این توصیه را کورکورانه دنبال نکنید، بلکه آن را در ذهن خود بگنجانید. اگر می‌خواهید ذهنیت یادگیری خودتان را پرورش دهید، در اینجا کتاب‌های مورد علاقه‌ام را برای خواندن یا گوش دادن به آن‌ها برای شما آورده‌ام.

اگر این مقاله برای شما سودمند بود، من شما را به نوشتن چنین مقاله‌ای تشویق می‌کنم. روند یادگیری هرگز به پایان نمی‌رسد و شما می‌توانید نویسنده بعدی باشید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات