چگونه می‌توان سرعت کدنویسی و تایپ خود را تقویت کرد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه می‌توان سرعت کدنویسی و تایپ خود را تقویت کرد

سرعت کدنویسی خود را افزایش دهید

شما می‌خواهید پروژه بسیار خوبی که در اختیار دارید را تکمیل کنید. اگر قصد دارید سریع‌تر از حد معمول آن را به انجام برسانید، باید سرعت کدنویسی خود را افزایش دهید.

قبل از کدنویسی فکر کنید

فکر کردن به چیزی که می‌خواهید حل کنید یا به نتیجه برسانید، جزو مهم‌ترین کارهایی می‌باشد که می‌توانید قبل از شروع کدنویسی انجام دهید. کمی زمان بگذارید و بفهمید که برای ساختن یک کد خوب به چه چیزهایی احتیاج دارید. نکات کلیدی که می‌خواهید در کدهای خود به آن‌ها برسید چیست؟

فکر کردن قبل از کدنویسی سبب می‌شود تا اشتباهات کم‌تری داشته باشید. وقتی می‌فهمید که مشکل دقیقاً چیست، زمان کم‌تری را در حین کدنویسی صرف فکر کردن به مراحل بعدی می‌کنید.

آلبرت انیشتین یک حرف بسیار زیبا زده است:«اگر یک ساعت وقت داشتم تا مسئله‌ای را حل کنم، ۵۵ دقیقه به فکر مسئله و ۵ دقیقه به فکر راه‌حل می‌بودم.»

سرعت تایپ کردن خود را افزایش دهید

افزایش سرعت تایپ کردن شما در افزایش سرعت کدنویسی شما تاثیر زیادی دارد. اگر به کیبورد کامپیوتر خود عادت داشته باشید، می‌توانید سریع‌تر از آن استفاده کنید. برای عادت کردن به کیبورد، تمرین کردن یک حرکت بسیار مهم است.

برنامه‌های تمرینی مثل keybr.com وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید مهارت‌های کار با کیبورد خود را بهبود ببخشید. در این وبسایت شیوه‌هایی برای انجام این کار وجود دارد. آن‌ها را به اتمام برسانید و پیشرفت در سرعت تایپ خود را مشاهده کنید.

چند بخش وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از انگشتان خود در قسمت‌های خاصی استفاده کنید. شاید در ابتدا دشوار باشد، اما دیر یا زود شما خیلی سریع‌تر از گذشته شروع به نوشتن می‌کنید.

به IDE خود عادت کنید

سعی کنید میانبرهای IDE مورد علاقه خود را درک کنید. این باعث می‌شود سرعت تایپ شما افزایش پیدا کند. در لیست پایین چند میانبر محبوب IDE فراهم آورده شده است. سعی کنید اغلب از آن‌ها استفاده کنید تا سرعت تایپ خود را افزایش دهید.

- میانبرهای VSCode

- میانبرهای Vim

- میانبرهای Webstorm

- میانبرهای Sublime

- میانبرهای Atom

- میانبرهای Brackets

اگر حس می‌کنید که باید میانبرهای پیش فرض مورد استفاده خود را تغییر دهید، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات IDE خود آن‌ها را مطابق با خواسته‌هایتان تغییر دهید. از تغییر دادن آن‌ها نترسید، زیرا بایندینگ‌های کلیدی فقط برای کمک به شما اینجا هستند.

کد به عنوان سرگرمی

قطعا‌ یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش سرعت کدنویسی خود انجام دهید، تمرین بیشتر و بیشتر است. کاری وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آن حتی به شکلی سرگرم‌کننده، سرعت تایپ و کدنویسی را افزایش دهید. پروژه‌های جانبی دلخواه خود را پیدا کرده و سعی کنید آن‌ها را خودتان درست کنید. چیزی که می‌خواهید را جستجو کنید و در حین تمرین کردن برنامه خود را خلق کنید.

کدنویسی در قالب سرگرمی، دانش شما را در مورد کد بهبود می‌بخشد. اگر تجربه بیشتری در چیزی که می‌خواهید بنویسید دارید، این شیوه‌ها به شما در فکر کردن به مشکلات کمک خواهند کرد.

تمرین در اوقات فراغت شما را قادر می‌سازد تا اشکالات احتمالی را شناسایی و راه‌حل‌های مختص به آنان را بدست آورید.

چالش‌های کدنویسی را حل کنید

ممکن است حل چالش‌های کدنویسی به شما در برنامه‌نویسی سریع‌تر کمک کند. برخی از این چالش‌ها برای اجرای برنامه شما به زمان مشخصی نیاز دارند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که اگر کارکرد کد شما سریع‌تر باشد، می‌توانید آن را سریع‌تر تست کرده و برنامه‌های قوی‌تری را ایجاد کنید.

چالش‌های کدنویسی، الگوریتم‌های جدید و نحوه استفاده از آن‌ها را در برنامه شما آموزش می‌دهند. وقتی الگوریتم‌ها را یاد بگیرید و دانش خود را در رابطه با آن‌ها افزایش دهید، قطعاً زمان کمتری را صرف فکر کردن به علت ساخت کدهای خود خواهید کرد.

می‌توانید برخی از چالش‌های کدنویسی آنلاین را در زیر ببینید.

- TopCoder

- Coderbyte

- Project Euler

- CodeChef

- LeetCode

- SPOJ

کدهای پروژه متن‌باز را بخوانید

خواندن پروژه‌های متن باز قطعاً به شما کمک می‌کند تا مسائل پنهان در کتابخانه‌ها را درک کنید. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا از رویکردهای مشابه با صاحبان پروژه استفاده کنید.

سعی کنید بفهمید که آن‌ها با برنامه‌نویسی خود سعی در دستیابی به چیزی داشته‌اند. شما باید سعی کنید از آن در جهت تقویت مهارت‌های برنامه‌نویسی روزمره خود استفاده کنید.

می‌توانید این کار را با جستجوی کتابخانه‌هایی که در گذشته استفاده شده یا می‌خواهید در پروژه‌های بعدی استفاده شود شروع کنید. کدهای منبع پروژه را پیدا کنید و بفهمید که چگونه کار می‌کنند. می‌توانید پروژه‌های پرطرفدار GitHub را بررسی کرده و به دنبال آن‌ها بگردید. اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را بهبود ببخشید، ممکن است بخواهید درخواستی در خصوص این کتابخانه ارسال کنید. بسیاری از توسعه‌دهندگان دوست دارند که اشخاص دیگری کدهای آن‌ها را مشاهده کرده و آنان را بهبود بخشند.

پیشرفت خود را تحت نظر داشته باشید

با پیگیر زمان بودن، می‌توانید پیشرفت خود را مشاهده کنید. چندین برنامه عالی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و یا برنامه خودتان را بنویسید.

Wakatime یک برنامه محبوب در زمینه رهگیری فرایند کدنویسی است. مطلع بودن از پیشرفت‌های شخصی به شما کمک می‌کند تا کارآمدترین سبک کارهای خود را درک کنید. با تقسیم فرایند خود به بازه‌های زمانی و تعیین برخی اهداف برای این پروژه‌ها، می‌توانید به راحتی پیگیر فعالیت‌های خود باشید. مطمئناً این موضوع به شما اعتماد به نفس بیشتری را در عادت‌های کدنویسی خواهد داد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 4 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات