جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چگونه برای خود به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار برند شخصی بسازیم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه برای خود به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار برند شخصی بسازیم

حوزه خود را انتخاب کرده، روی آن تمرکز داشته باشید و در آن مهارت کسب کنید. کدنویسی دارای رشته‌ها و حوزه‌های مختلف است. عملا غیرممکن است که یک شخص بتواند در همه زمینه‌ها مهارت داشته باشد. یک برنامه‌نویس می‌تواند دانش قابل توجهی از همه زمینه‌ها کسب کند، اما با این وجود باید در نهایت یک متخصص باشد و تمرکز اصلی خود را در یک زمینه حفظ کند. این یک گام عظیم در جهت ساختن یک برند شخصی موفق برای یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار است تا بتواند سطح تخصص بالا و منحصر به فرد خود را در حوزه اصلی و متمرکز خود حفظ کند. این امر به مشتریان اعتماد و اطمینان لازم را می‌دهد که برای خدمات مورد نیاز خود به توسعه‌دهنده مورد نظر مراجعه کنند. کسانی که در یک حوزه تخصص بالایی دارند معمولا بر پرسنل‌های چند منظوره ترجیح داده می‌شوند.

سابقه کار خوب

نکته مهم دیگر در بازاریابی برای مشاغل یا خدمات این است که مشتری در زمان حمایت از خدمات شما شهادت دهد که تجربه او چقدر خوب و راضی کننده بوده است. به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار یا یک فریلنسری که با شرکت‌ها یا اشخاص دیگر همکاری کرده و یا ممکن است استخدام یک سازمان بوده باشید، داشتن ردپای خوب در این مسیرها یک امتیاز فروش عالی است. این یک گام اساسی برای ایجاد اعتبار حرفه‌ای قابل قبول است. اما چگونه این کارها را انجام دهیم؟ در اینجا چند نکته وجود دارد. اول اینکه وفاداری ایجاد کنید، بعد ارائه خدمات که باعث رضایت مشتری یا شرکت می‌شود. طوری رفتار کنید که همکاران شما را با منحصر به فرد بودن و اخلاق خوب بشناسند.

با احتیاط و آگاهی نام خود را طوری جا بیاندازید که طنین انداز باشد تا همیشه برای پروژه‌های مشابه تقاضا داشته باشید. همچنین از شخصیت و رفتار فردی مطلوبی برخوردار باشید و در نتیجه محیطی دوستانه برای کارفرمایان و هم تیمی‌هایتان ایجاد کنید.

برای داشتن عادت‌های خوب کاری می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • قرار دادن پروژه‌های شخصی در گیت هاب
  • ایده دادن و ثبت اختراع
  • تجربه‌های سخنرانی خوب در جمع را به دست آورید
  • در پروژه‌های متن باز مشارکت داشته باشید
  • محتوای یادگیری با کیفیت مانند فیلم‌های آموزشی یا پادکست‌ها را در زمینه‌های مختلف فناوری ایجاد کنید

وقتی همه این مهارت‌ها را جمع آوری می‌کنید و آنها را در رزومه و پروفایل خود قرار می‌دهید، با این کار خود را تضمین می‌کنید و توجه هر مشتری را با این مهارت‌ها جلب خواهید کرد. شاید لازم باشد با برخی از مشتریان خود صحبت کنید که مایلید کارهای خود را برای آنها به عنوان بخشی از نمونه کارها در نظر بگیرید. این به نوع توافق نامه کاری هر دو طرف بستگی دارد.

ارائه دادن

می‌دانیم که دنیا این روزها در سطح بالایی از دیجیتالی شدن است که قبلا هرگز شاهد آن نبوده‌ایم. یک برنامه نویس کامپیوتر بهتر می‌داند فرصت‌ها و بسترهای مختلفی وجود دارد که به موجب آنها می‌توان برند خود را به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار به نمایش گذاشت. پس از ایجاد پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های لازم، خود را به نوعی دارایی تبدیل کنید که نتوان از آن چشم پوشی کرد و در پکیجی تمیز و جذاب قرار دهید، قدم بعدی ارائه آن برای دیده شدن به طوری که توجه همه را جلب کنید.

چطوری این کار را انجام دهیم؟

رسانههای اجتماعی بستر مناسبی برای به نمایش گذاشتن نام تجاری شخصی شما هستند. موارد مشهوری که می‌توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، یوتیوب و موارد دیگر. اینها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید کارهای خود را از طریق آنها نشان دهید. چرا که متقاضیان استخدام درمورد سابقه تحصیل، تجربه کاری و لینک‌های جانبی پروژه مرتبا از این طریق در حال جستجو هستند.

بعد از ایجاد پروفایل شخصی خود، یک انجمن خوب و تعاملی ایجاد کنید. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اجازه دهید پروفایل‌تان نشان دهد که دقیقا چه کاری می‌توانید انجام دهید. لوگوی برند نیز مورد خوبی است. ویدیوها و مطالب مرتبط با توسعه نرم‌افزار را به اشتراک بگذارید. به بحث در مورد روند موضوعات توسعه بپردازید. با راهنمایی توسعه دهندگان با محتوای دقیق به آنها کمک کنید. همچنین با ارسال الگوهای رفتاری در حوزه نرم‌افزار با ادامه این موارد مطمئنا مورد توجه قرار می‌گیرید.

به علاوه می‌توانید وبسایت شخصی خود را بسازید و نمونه کارهایتان را در آن قرار دهید، به خصوص اگر در حال ایجاد یک تجارت مستقل هستید یا در درجه اول به عنوان یک توسعه‌دهنده وب فعالیت می‌کنید. این باید از ابتدا یکی از اولویت‌های‌تان باشد. می‌توانید لینک وبسایت را به پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود ضمیمه کنید تا افراد بتوانند تعاملات شما را مشاهده کنند. تعامل در این انجمن‌ها و معرفی خود به عنوان یک متخصص، موجب ارتباط شما با مخاطبان شده و اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کرده و فرصت‌ها را نیز جذب می‌کند.

همایش‌های برنامه‌نویسی در اینجا یکی دیگر از موارد آنلاین عالی برای نمایش برند شماست. در مجامع برنامه‌نویسی، توسعه‌‌دهندگان در سراسر جهان برای گفتگو، پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات، یادگیری، آموزش، مشارکت، ایده پردازی‌ها و ... گردهم می‌آیند. محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آنها شرکت کنید:

  • Stack Overflow
  • DEV Community
  • CodeGuru
  • XDA-Developers Android forums
  • Codecall Programming Forum
  • Treehouse community
  • Software Engineering Stack Exchange
  • Game Development Stack Exchange

جمع بندی

ساختن نام تجاری شخصی گامی است که مزیتهای فراوانی برای هر توسعه‌دهنده دارد و دانستن چگونگی انجام آن نیز مهم است. برند شخصی به توسعه‌دهنده نرم‌افزار یک هویت منحصر به فرد می‌دهد، مهارت‌های برنامه نویسی و توانایی‌های شما را به نمایش می‌گذارد و در نهایت شخصیت شما را نشان می‌دهد. از طریق برند شخصی برای مشتریان آسان‌تر است که شما را به عنوان یک توسعه‌دهنده بیابند، همچنین توسعه دهندگان باتجربه می‌توانند شما را به مشتریان احتمالی توصیه کنند و گسترش خدمات شما بعدا به تلاش کمتری برای قانع کردن مردم در مورد اعتماد به نام تجاریتان نیاز دارد. ثبت یک برند تجاری برای همه مشاغل یا حرفه‌های امروزی امری ضروری است، به خصوص به عنوان یک توسعه‌دهنده لازم است که در اوایل کار آن را مد نظر داشته باشید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است