چگونه آینده استارت آپ خود را تضمین کنیم ؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه آینده استارت آپ خود را تضمین کنیم ؟

همان گونه که ایجاد یک استارت آپ از قواعد خاصی تبعیت می کند و تابع اصولی خاص است حفظ و بقای آن نیز از اصول خاص بازار کار تبعیت می کند.بازاری که در ایران از ثبات لازم برخوردار نمی باشد.

حالا باید چه کرد تا در این بازار رقابتی و بی ثبات جای پای استارت آپ خود را محکم کنیم تا شاهد پیشرفت کاری خود و شرکت نوپایمان شویم؟برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید:

انتخاب نام شرکت و ثبت آن

بعد از بررسی های لازم از نظر بازار مصرف و مطالعه در مورد بازار هدف و این که محصول یا خدمات شما چقدر خواهان دارد میتوانید به انتخاب نام شرکت و همچنین ثبت قانونی آن اقدام کنید.این کار باعث رسمی شدن کار شما و ایجاد یک امتیاز قانونی برای شما میشود. پیدا کردن نام پر معنا و متناسب برای کسب و کار شما نیاز به کمی وقت است و شما باید نامی ساده در عین حال پر معنا و قابل فهم را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.اگر نام مورد علاقه شما طولانی است آن را به صورت چند حرفی معرفی کنید تا در ذهن مشتریان باقی بماند. در نظر بگیرید که شما قصد استفاده از نام تجاری قانونی خود در تمام فرم های دولتی، نرم افزار ها، فرم های پرداخت، حساب های رسانه های اجتماعی و هر چیز دیگری را دارید.در نتیجه شما باید مطمئن شوید که نام شرکتتان مناسب است و در دسترس است.در واقع در آینده نام شرکت شما برند و اعتبار شرکت شما می باشد.

بعد از انتخاب نام شرکت متناسب با فعالیت شرکت باید آرم و لوگویی برای آن ایجاد نمایید که علاوه بر جذاب بودن و سادخه و قابل فهم بودن نمایانگر فعالیت شما نیز باشد.

تبلیغات هدفمند

برای این که بتوانید محصول خود را معرفی و سپس به فروش برسانید باید به خوبی و هدفمند تمام ابعاد آن و ویژگی های آ«را تبلیغ کنید.باید طوری تبلیغ نمایید که با دیدن تبلیغ شما مخاطبان خسته نشوند و به فکر فرو بروند تا درباره ی محصول شما فکر کنند.

تمام شرکت های بزرگ دنیا بعد از معرفی محصول خود با صرف هزینه هایی بالا به تبلیغ آن محصول میپردازند.البته نباید از آن غافل شد که باید از هر جهتی تست کیفیت محصول را برای محصول خود انجام دهید که اگر فروشتان بالا رفت رضایت از محصول نیز بالا برود.

نباید فراموش کرد سرنوشتی که برای شرکت سامسونگ در محصول گلکسی نوت 7 رقم خورد و زیانی بالغ بر 13 میلیارد دلار برای این شرکت به ارمغان آورد.گاهی شما علاوه بر زیان و ضرر ، اعتبار کاریتان را نیز از بین خواهید برد که در این بازار پر رقابت اعتبار برند بسیار پر اهمیت است.

بازار یابی و فروش

بعد از این که شما محصولی را با توجه به نیاز جامعه و بازار هدف تولید کردید و نیز نامی برای آن انخاب کردید و آنرا ثبت نمودید باید آنرا با نام تجاری شرکت خود به بازار عرضه کنید.این کار یکی از مهمترین اصولی است که هر کارآفرین موفق به آن توجه دارد:بازار یابی.

اگر در چند سال پیش مدیریت مالی یک شرکت از برگ برنده های آن شرکت بود اما امروزه بازاریابی است که حرف اول هر شرکتی است.شما با بازاریابی میتوانید محصول خود را بفروش برسانید و تبدیل به برند شوید.

شما پس از اینکه نام کسب و کارتان را انتخاب کردید باید آنرا با محصولی که معرفی میکنید تبدیل به برند کنید تا کسب و کارتان رونق پیدا کند.برای بازار یابی می توانید از رسانه های اجتماعی کمک بگیرید.تمرکز بر روی تبلیغات هدفمند برای این امر بسیار راهگشا میباشد. شما باید مواردی مانند آنالیز شخصیت های خریدار و برنامه ریزی بازاریابی خود را انجام دهید تا باتوجه به سلیقه ی خریدارتان در بسته بندی محصول و تبلیغات خود تغییر ایجاد کنید، با افزایش فروش و ایجاد یک منبع مالی خوب و پایدار باید نام تجاری خود را توسعه دهید.

یادتان باشد در بسته بندی محصولات و حتی در تولید محصولات خود از لوگوی خود در بهترین جای ممکن استفاده نمایید تا در ذهن مشتری بماند.

بهترین تبلیغ هر محصول کیفیت آن در ساخت و بسته بندی و همچنین خدمات پس از فروش است.پس هرگز کیفیت را فدای تولیدات بیشر نکنید که در نهایت شکست میخورید.

رقبای خود را شناسایی کنید و بسته بندی و طراحی محصولات آنها را آنالیز کنید تا بتوانید در طراحی محصول و بسته بندی و در نهایت فروش محصولات از آنها سبقت بگیرید و گردش مالی خود را افزایش دهید.

هماهنگی ساختار شرکت

وقتی که استارت آپ شما به نقطه ای از درآمد رسید که میتوانستید روی آن حساب کنید وقت آن می رسد که ساختار شرکتتان را به صورت مهندسی تنظیم کنید تا تمام واحد ها به صورت منظم در جهت میسر ساختن اهداف شرکت شما حرکت کنند.

شما در عین خوش برخوردی و دوستی با کارکنان خود باید قادر باشید تا بخش های مختلف شرکت را زیر نظر بگیرید و آ«ها را مدیریت نمایید.

از مدیران مالی و مدیران بخش های دیگر گزارش بخواهید و با توجه به گزارشات ارائه شده اهداف و برنامه های شرکت را برای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت تعیین کنید.

یادتان باشد هیچ وقت رفتار و مسیر مطلقی را برای خود تعیین نکنید چهار چوب و هدفتان را طوری تعیین کنید که در شرایطی خاص قابلیت تغییر و انعطاف داشته باشد در غیر این صورت به سرنوشت شرکت بزرگی مانند نوکیا دچار خواهید شد.

به کارکنان خود شخصیت ببخشید تا با جدیت و با رضایت کامل به کار خود ادامه دهند.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پشتیبانی راکت

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات