چگونه حرفه طراحی آزاد وب خود را توسعه دهید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چگونه حرفه طراحی آزاد وب خود را توسعه دهید

بعنوان یک طراح آزاد وب ،زمانی خوشحال تر هستین که یک رابطه دوستی بلند مدت با مشتریان خودتون برقرار کنین.با این کار در یه ریتم آرومی قرار میگیرین ،و میتونین با نگه داشتن اون مشتریانی که بهتر باهاتون کار میکنن به درآمد منطقی ثابت خودتون تکیه کنین.

وقتی مردم در آزادی قرار می گیرن،بیشتر اون کاری رو انجام میدن که به اون تمایل دارن و ازش لذت می برن.اگر در مورد شما هم همینطوره،شما باید خودتون رو در چالش توسعه حرفه آزادتون قرار بدید.

ولی اگه میخواید این اتفاق بیفته کار کردن بر روی حرفه آزادتون کافی نیست بلکه باید در حرفه تون غرق بشین .در اینجا مواردی رو ذکر می کنیم که براتون شرح میدن چطوری این کار انجام میشه.

حرفه آزاد شما یک حرفه واقعیست

هیچ اشکالی نداره اگه از شغل آزادتون لذت ببرین و به اون به چشم یه سرگرمی نگاه کنید که تقریبا براتون مثل یه کار از سر ذوق باشه.متاسفانه، این روش که بخواین  وقت آزادتون رو برای یک حرفه قرار بدین خیلی شما رو موفق نمیکنه.

برای موفقیت شما باید درگیر کار بشید نه اینکه فقط وقت بگذرونین.

Be Parallax - یک وبسایت از پیش ساخته قوی که میتونه برای ساخت نمونه کار مورد استفاده قرار بگیره. ساختن یه نمونه کار میتونه کار خیلی سختی باشه،مخصوصا اگه تو خونه برای خودتون کار می کنید . اولین کاری که باید انجام بدین اینه که باید این حقیقت رو بپذیرین این وقت آزاد شما الان یک حرفه محسوب میشه و باید با اون مثل یک حرفه جدی رفتار کنید.

شما مسعول 100% همه مراحل یک شغل واقعی هستید-از مذاکره قرارداد گرفته تا اتخاذ تصمیم گیری های درست و بلند مدت برای مشتری تون، از شناخت شغل هایی که شما را بعنوان یک طراح وب کامل می کند تا حقه بازی در پروژه ها که درآمد شما رو ثابت نگه می داره.اگه تا حالا مشغول هیچ حرفه ای نبودین،باید چیز های زیادی یاد بگیرید.

لازم نیست به طور طاقت فرسا کار کنید،ولی برای راه اندازی یک حرفه به تلاش زیادی نیاز دارید،و اگه می خواید رو پای خودتون بایستید و فکر می کنید داشتن آزادی یه انگیزه کافیه باید اینکارو بکنید.

برای راهنمایی-از کجا باید شروع کرد؟

با طراحی  یک نمونه کار خوب شروع کنید. اگه قصد دارید مشتری تون رو جذب کنید باید با طراحی یک  نمونه کار خوب شروع کنید،پس لازم به گفتن نیست که باید تمام تلاشتون رو بکنید و بهترین کار رو ارائه بدید.اگر قبلا کار طراحی وب انجام داده اید،باید مثال های کاری زیادی برای ساخت  نمونه کار داشته باشید.


Be Portfolio - یکی از معروف ترین تم نمونه کار

فقط اینکه چه چیزی اراعه میدهید مهم نیست،مثلا کارهای گذشته،توصیفات،و اطلاعاتی در مورد شما،بلکه چگونگی اراعه شما هم مهم است.شما باید اطلاعات نمونه کار رو مرتب،دسته بندی و سازماندهی کنید تا مشتری بالقوه بتونه براحتی اونو مرور کنه.

علاوه براین ، باید موارد مهم  نمونه کار رو برجسته کنید که توجه مشتری رو جذب کنه واینو بدونید که فقط یک دقیقه وقت دارید مشتری رو متقاعد کنید که شمارو استخدام کنه. بعنوان یک طراح وب طبیعتا شما یک قسمت مهمی از کارتون هستید.باید  نمونه کارتون کامل باشه چون این خودش  یه چالش برای انتخاب طرح بندی و محتوای هر صفحه هست.

یه راه حل مفید برای این مشکل استفاده از بی تم است. این تم پرفروش همه امکانات و ابزارهایی که شما نیاز به ساخت دارید رو شامل میشه و نمونه کاری رو به نمایش میذاره که پانچ هایی رو دسته بندی میکنه و بهتون در مهم ترین انتخاب که نمایش پروژه به مشتریان آینده هست بهتون کمک می کنه.

بر روی بازاریابی کار کنید

شما یک طراح هستید نه یه متخصص بازاریابی ،درسته؟ در مورد جذب مشتری ها نمیتونین به شانس تکیه کنید.چیزی که بهش نیاز دارین ساختن کانال هدف مشتری هست که تقریبا به شانس بستگی نداره.

کانال هدف مشتری چه چیزهایی هستند؟تعداد زیادی از این کانال ها وجود دارند.محدوده آن شامل رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک یا لینکداین،بهینه سازی مهندسی جستجو، نام دامنه(domain name ) پیشرفته و برنامه های رجوعی مشتری و غیره.... می باشد.

  • اول از همه ، شما باید کانال هایی رو شناسایی کنید که مرتبط با نمایش کار شما هستند-و این شاید وبلاگ خودتون، یا شبکه یک طراح وب باشه.یه جستجوی کوچکی بکنید و پیدا کنید که مشتری قدیمی شما چطوری به شما رسید-در کجا شمارو پیدا کرد؟ چه چیزی اونو متقاعد کرد که با شما کار کنه؟
  • در صفحه خانگی داستان خودتون رو بگید و موقعیت و تخصص خودتون رو تا حد امکان بطور خلاصه شرح بدید.بگید چیکار می کنید و چجوری اون کارو انجام میدید،بنابراین مردم اطلاعات ضروری رو در لحظات اول که وارد صفحه خانگیتون میشن بدست میارن.

  • برای وبلاگ و اکانت شبکه اجتماعی تون یه برنامه داشته باشین.این یعنی در مورد موضوع ،عنوان ها، یا تم هایی که می خواید در موردش بنویسید فکر کنید.بهترین انتخاب شما مفاهیمی هست که دوست دارین روش کار کنین یا قسمت هایی که از جستجو و تعمق در اون لذت میبرین.شما میخواید تخصصتون رو بخوبی دستاوردهاتون نشون بدید ، و همچنین به خواننده هاتون بفهمونید چقدر به کارتون اهمیت میدید.
  • میزان تاثیر کاری که انجام میدین رو اندازه گیری کنید.وقتتون رو هدر ندید.لیستی از پست ها و واکنش هایی که دریافت شده تهیه کنید،نیم ساعت هر هفته باید بینش وسیعی از واکنش مردم به کار خود بدست بیارید.
  • از اجرای بعضی واکنش های CRO(سازماندهی جستجوی قرارداد) خجالت نکشید.بدنبال این باشید که چطور ازش استفاده کنید.اگر یک نظر سنجی به راه بیاندازید می تونید بعضی نظرهای مردمی که به سایتتون میان رو دریافت کنید.می تونید آخرین کارهاتون رو با پیاده سازی یه پاپ آپ به نمایش بذارید یا مشترکین جدیدی به لیست خبری خود اضافه کنید-یاد بگیرید چطوری یک سرگروه جمع کننده در مکان درست و زمان درست معرفی کنید.یا بهتر، یک تست آزمایشی A/B  در صفحه تماس میتونه راهنمای خوبی باشه.

در نتیجه - برای توسعه حرفه آزاد خود چیکار می کنید؟

  • کار آزاد جالبه،و همینطور می تونه سودآور باشه-ولی اگه میخواید این کار رشد کنه باید روش کار کنید و همه کارهایی که یک طراح وب انجام میده ، انجام بدین:باید یک مدیر پروژه خوب، یک بازاریاب خوب و یک تحلیل گر خوب باشید.چه گام هایی باید بردارید؟
  • برای یک شروع خوب ،یک رزومه خوب یا حتی عالی بسازید.برای این کار،علاوه بر استفاده از ابزارهایی برای  تهیه یک نمونه کار جذاب ، به ابزارهایی برای اصلاح ونگهداری آن نیاز دارید.


بی تم با طرح بندی از پیش ساخته صرفا یک ابزار است.که استفاده آن آسان، دارای SEO  بهینه سازی شده می باشد و بازده بسیار خوبی دارد.

  • این ذهنیت رو توسعه بدید که فعالیت آزاد شما هم اکنون یک حرفه است.همونطور که الان میدونید چطور این حرفه رو به راه بندازید ،ضروریه که انجامش رو هم یاد بگیرید.وقتی برای خودتون کار میکنید فقط کار بر روی حرفه تون کافی نیست،بلکه باید بدونید چطور از پسش بر بیاید.فرآیند های کارتون رو شرح بدید و برای اجرای اون برنامه ریزی کنید.
  • تاکتیک های بازاریابی و چگونگی اجرای اون رو یاد بگیرید.این شامل استفاده از کانال های مختلف هدف مشتری واعمال معیارهایی برای درک طرز کار آن است.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@ma5465465464

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

معصومه حسین زاده

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات