پیمایش نامحدود : آیا به تجارت شما کمک می کند یا به آن آسیب میزند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

پیمایش نامحدود : آیا به تجارت شما کمک می کند یا به آن آسیب میزند؟

وقتی حرف از بازاریابی محتوا و طراحی وب سایت باشد ، صاحب فکروایده بودن در رشته تان مهم است. نسل جدید، صفحات وب را سطحی می خوانند ، یعنی در لحظه ای ، تصمیم به بودن در صفحه یا ترک آن میگیرند. سایت های رقابتی باید بدانند چگونه مشتریان خود را جذب کنند درغیر اینصورت باید ریسک فراموش شدن را بپذیرند.

در تلاش برای جلب توجه توده مردم ، درست مانند پیمایش به روش پارالاکس، بسیاری از سایت ها به اهرم ، پیمایش بی نهایت روی آورده اند.هرچند این پیمایش چند سال است که مورد استفاده قرار گرفته ، ولی اخیرا ثابت شده که در سایت های رسانه ای مشهور اجتماعی ، مانند فیسبوک ، توییتر و اینستاگرام موفق بوده است.

ولی اینکه پیمایش بی نهایت در این وب سایت ها مفید بوده به این معنا نیست که برای شما هم مفید باشد.اگرچه پیمایش بینهایت برای بعضی کارها مفید است، اما می تواند مانع رسیدن به  اهداف بسیاری از سایت ها شود.

پیمایش بی نهایت چیست؟

هرچند این کلمه در شکل های مختلف استفاده می شود، اما در اینجا پیمایش بی نهایت یعنی بارگذاری (لوودینگ) ادامه دار محتوای یک صفحه ، همچنان که کاربر پیمایش را به سمت پایین می کشد.ظاهر آن اینگونه است که صفحه بینهایت است و کاربر می تواند بدون پایان عمل پیمایش انجام دهد.

مزایای پیمایش نامحدود

پیمایش بینهایت برای ارائه بعضی محتوای خاص  بهترین عملکرد را دارد. محتوای غیر ضروری (کم ارزش) برای پیمایش بینهایت کاملا ایده ال است و برای سایت هایی مانند توییتر عالیست. محتوای توییتر کوتاه است و کاربر می تواند هر آیتم را در نگاهی اجمالی داشته باشد.
بطورکل پیمایش نامحدود برای ارائه حجم زیادی از محتوای ساده مفید است. اگراین هدف شرکت شما هم هست،احتمالا پیمایش نامحدود برای سایتتان مناسب است.

موارد زیر ویژگی های مفید پیمایش نامحدود است:

  • ·        کاربران را نگه می دارد- یکی از بهترین ویژگی های پیمایش نامحدود این است که به سرعت کاربران را مجذوب میکند.همچنین آنها را تشویق می کند در صفحه بمانند که گویی محتوا در پیمایش های کاربر به سمت پایین پایان معلومی ندارد. همانطور که بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی تصدیق کرده اند استفاده از پیمایش نامحدود برایشان آسان است.
  • استفاده آسان وجهت یابی آسان- این کار کاملا ساده است.پیمایش کردن ، یک عمل واضح در همه جاست و انجام آن نیاز به فکر یا تلاش ندارد.کاربران می توانند به سرعت و به آسانی به محتوای اصلی دسترسی داشته باشند.
  • برای قابلیت بصری و کاربران موبایل خوب است- پیمایش نامحدود راهی خوب برای تهیه یک دید کلی از تعداد زیادی عناصر بصری است.همچنین بهترین کاربرد را در دستگاه های موبایل دارد که در آن استفاده از انگشت برای جهت یابی آسان ترین راه است.

به همین دلیل پیمایش نامحدود برای اینستاگرام مناسب است.هدف اینستاگرام نمایش سریع تعدادی عکس است،و تقریبا کاربران با موبایل به آن دسترسی دارند.اینگونه لازم نیست با هر عکس درگیر شوید.

دلایل اجتناب از پیمایش نامحدود

روی هم رفته بعضی از وب سایت ها بهتر است از پیمایش نامحدود دوری کنند:

  • سایت های تجاری- این سایت ها از کاربرانی سود می برند که بتوانند براحتی آیتم ها را پیدا کنند و با معیارهای مختلف مقایسه کنند. برای سایت های فروش ابزارهای جهت یابی ساده و دقیق مفید است.اگر هدف شرکت شما فروش است، از پیمایش نامحدود دوری کنید.تمیزی،طراحی جهت یابی آسان سایت برای قلم  Pencil را در نظر بگیرید که بر گزینه های محدود تاکید می کند و سبب می شود مشتری ها بتوانند بر خرید تمرکز کنند.

  • هر سایتی که در آن کاربر نیاز دارد محصولات و سرویس های خاص(معین) را جستجو کند- وقتی کاربردر یک سایت پیمایش نامحدود جستجو کند با گزینه های نامحدود مواجه می شود.این همیشه برای کسانی که نیاز خاصی دارند ایده ال نیست.گزینه های زیاد در برابر یک نیاز خاص و مشخص تقریبا باعث می شود کاربر به جای دیگری برود.
  • سایت هایی که در آن محتوا مدت بیشتری زمان می برد- سایت های خبری ،مجله ها،ژورنال ها،و هر سایت دیگری که در آن نیاز است مقاله ها عمیق تر خوانده شوند از پیمایش نامحدود سودی نمی برند. لود شدن محتوا می تواند کاربران را دائما مشغول خود کند،که باعث می شود کاربر خلاص کردن خود را از ماندن در سایت ترجیح دهد.
  • مشکل در جهت یابی برگشت به عقب برای دستیابی به موارد خاص- یکی از بزرگترین دلایل عدم استفاده از وسیله  پیمایش نامحدود این است که پیدا کردن یک مورد مشخص برای بار دوم سخت است. این مخصوصا برای تجارت الکترونیکی مضر است.در پیمایش نامحدود نشان کردن آیتم ها برای کاربران تقریبا غیر ممکن است و معمولا یک مکان مشخصی برای آیتم ها وجود ندارد.بسیاری از کاربران سایت های پینترست(سایت هایی با عضویت رایگان و پیمایش نامحدود) این ناکامی را تجربه کرده اند،زمانی که از فید پینترست دور شده اند و می خواهند دوباره به آن برگردند می بینند که تمام فید ها عوض شده و نمی توانند فیدی که چند لحظه پیش آنجا بود را پیدا کنند.
  • به مهندسی بهینه سازی جستجو آسیب می زند- یکی از بحث برانگیز ترین مشکلات پیمایش نامحدود ، گرایش آن به جهت یابی SEO است.صفحه هایی که از پیمایش نامحدود استفاده می کنند در اصل یک صفحه واحد هستند، که به تدریج میزان محتوای قابل جستجودرآنها کاهش می یابد. صفحات پیمایش نامحدود فقط در یک صفحه شرح دارند.به همین خاطر ،پیمایش نامحدود مانع ارائه اطلاعات مناسب سایت شما می شود.
  • اهمیت قابلیت استفاده- در مورد پیمایش نامحدود سایت اینرا به خاطر داشته باشید که ، هر سایتی که زیرنویس دارد باید در تمام قسمت ها از پیمایش نامحدود دوری کند. کاربران برای دستیابی به محتوا به سمت پایین پیمایش می کنند، ولی بخاطر پیمایش نامحدود هرگز نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند.این یک تجربه تلخ برای کاربران است،و بنظر نمی رسد کاربر در سایتتان بماند.
  • کاربران نمی توانند انتخاب کنند- درحال حاضر، کاربران پیمایش نامحدود را ترجیح نمی دهندچون راهی برای انتخاب ندارند.این باعث ناامیدی کاربرانی می شود که ترجیح می دهند محتوا را بصورت محدودتری ببینند.

بهترین شیوه

اگر تصمیم گرفته اید از پیمایش نامحدود برای وب سایتتان استفاده کنید، چند رویه می تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد:

  • یک طرح برگشت به عقب داشته باشید- چون پیمایش نامحدود بر جاوا اسکریپت تکیه کرده است،بعضی از کاربران نمی توانند به سایت دسترسی داشته باشند.طراحان می توانند با طراحی محتوای سایت بر اساس صفحه گذاری آن را امکان پذیر کنند.
  • پشتیبانی از میدان دید در جهت یابی ها- اگر کاربران بخواهند در یک صفحه با پست های بی پایان به صفحات دیگری بروند به احتمال زیاد اصلا این اتفاق براشون خوشایند نیست.علاوه بر این ، توابع مرور گرهم باید واضح و قابل دسترسی باشد.
  • از نوار پیمایش استفاده نکنید- اگر پیمایش نامحدود را انتخاب کرده اید، آن را با نوار پیمایش ،که به کاربر نشان می دهد چقدر از محتوا در صفحه مانده است ترکیب نکنید.این برای کاربری که فکر می کند تقریبا در پایان صفحه است،فهمیدن اینکه هنوز محتوا برای لوود وجود دارد، گمراه کننده و مایوس کننده است.
  • اطلاعاتی درباره لوود صفحه ارائه دهید-  اگر کاربران در یک جریان نامحدود از محتوا به بن بست برخورد کنند برایشان گیج کننده است. بهترین کار این است که یک آیکون به نشان بارگذاری (لوودینگ) قرار دهید که متوجه شوند محتوای بیشتری در حال لوود شدن است.

آگاهانه انتخاب کنید

با توجه به شیوه طراحی هر وب سایتی ، استفاده از پیمایش نامحدود می تواند نتیجه خوب یا بدی داشته باشد.این کاملا به هدف شما بستگی دارد.سایت های فروش و سایت هایی که می خواهند کاربران مشغول محتوای آن شوند باید در انتخاب پیمایش نامحدود دقت کنند.انتخاب بدون دقت این روش در نهایت باعث از دست دادن کاربر و شکست هدف می شود.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@ma5465465464

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

معصومه حسین زاده

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات