وقت آن است که یک برنامه نویس حرفه ای شوید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 12 دقیقه

وقت آن است که یک برنامه نویس حرفه ای شوید

آیا می‌خواهید شغلی در حوزه تکنولوژی داشته باشید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ آیا می‌خواهید مهارت‌های خود را بالا ببرید و یک برنامه نویس حرفه ای شوید؟ آیا می‌خواهید به یک توسعه دهنده نرم‌افزار تبدیل شوید؟

بسیار خوب، اکنون شما در مکان مناسبی برای شروع کار خود هستید!

به عنوان مثال شی گرایی، ساختارهای داده، الگوریتم‌ها و فریمورک‌ها مواردی هستند که با یادگیری آنها می‌توانید به عنوان یک توسعه دهنده نرم‌افزار استخدام شوید.

اما اولین چیزهایی که باید فرا بگیرید مواردی هستند که در این مقاله ذکر شده‌اند.

چرا باید به یک توسعه دهنده نرم‌افزار تبدیل شوید؟

توسعه نرم‌افزار یکی از مشاغلی است که بسته به مسئولیت‌ها و میزان مهارت شما در شغل مربوطه، در حالت کلی با دستمزد خوبی همراه است.

توسعه دهندگان نرم‌افزار مغز متفکر برنامه‌های رایانه‌ای هستند. برخی از آنها برنامه‌هایی را توسعه می‌دهند که به افراد مختلف این امکان را می‌دهد تا کارهای خاصی را روی سیستمشان انجام دهند. برخی دیگر سیستم‌های عامل را که روی دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شوند یا شبکه‌ها را کنترل می‌کنند، توسعه می‌دهند.

 

با چراهای زیر شروع کنید

چرا می‌خواهید شغلی را در حوزه فناوری دنبال کنید؟

چرا می‌خواهید یک توسعه دهنده نرم‌افزار شوید؟

چرا می‌خواهید مهارت خود را به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای ارتقا دهید؟

چرا تصمیم گرفتید این مقاله را بخوانید؟

می‌توانید هر نوع پاسخی برای این سوالات داشته باشید. همچنین باید آن را روی یک برگ کاغذ به صورت زیر بنویسید.

"من می‌خواهم به یک توسعه دهنده نرم‌افزار تبدیل شوم زیرا ......................................."

و این از بسیاری جهات به شما کمک می‌کند. هر زمان در حین یادگیری احساس بی انگیزگی، بی میلی و یا خستگی کردید، با نگاه کردن به آن می‌دانید که چرا اولین تصمیم را گرفتید.

درباره پلتفرم‌

Job Ready Programmer School مسیری سنتی را برای آموزش نحوه کد نویسی طی می‌کند. با پیشرفت در سخنرانی‌ها و اغلب تکرار مفاهیم کلیدی به روش‌های مختلف برای کمک به دانش آموزان در تقویت دانش و شکل گیری پایه‌هایشان برای کشف نحوه کد نویسی به طور صحیح عمل می‌کند.

این پلتفرم فرصتی را برای به دست آوردن تجربه عملی که می‌توانید از آن در مصاحبه خود استفاده کنید و از توانایی‌های خود احساس اطمینان کنید فراهم می‌کند. بنابراین، در اینجا شما باید آستین خود را بالا بزنید و برای حل تکالیف عملی برنامه نویسی کار کنید.

مسیر یادگیری

تازه واردین در زمینه تولید نرم‌افزار درمورد اینکه باید چه چیزهایی را یاد بگیرند، دچار آشفتگی و سردرگمی می‌شوند و اغلب اوقات مسیرهای زیادی برای انتخاب وجود دارد.

Job Ready Programmer School مشکل را حل می کند.

مسیرهای یادگیری شخصی سازی شده که در برنامه درسی طراحی شده‌اند، این سردرگمی را برای همه از بین می‌برد.

بنابراین دانشجویانی که از این پلتفرم بازدید می‌کنند، مسیری را انتخاب می‌کنند و دقیقا می‌دانند که چگونه مرحله به مرحله پیش بروند تا در نهایت به یک برنامه نویس تبدیل شوند.

(1) تحلیلگر داده / توسعه دهنده پایگاه داده

(2) توسعه دهنده نرم‌افزار

در حال حاضر در این مقاله در مورد مسیر توسعه دهنده نرم‌افزار بحث خواهیم کرد. آیا شما آماده کاوش عمیق در مسیر یادگیری توسعه نرم‌افزار هستید؟ ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

مسیر توسعه نرم‌افزار

توسعه نرم‌افزار یک صنعت پر رونق است و مسیر شغلی شما را با پیشرفت بی پایان، فراهم کردن فرصت‌ها و بسته به میزان تواناییتان، تضمین می‌کند.

این مانند نقاشی یا طراحی نیست، اما در هر صورت یک حرفه بسیار خلاقانه است. هر وقت قصد نوشتن برنامه‌ای را دارید، چیز جدیدی ایجاد خواهید کرد.

در این مسیر یادگیری، شما می‌توانید برنامه نویسی را با جاوا و فریمورک‌های مختلف فرا بگیرید تا بتوانید به یک توسعه دهنده نرم‌افزار آماده تبدیل شوید. پس بیایید با برخی از حقایق کار شروع کنیم.

حقایقی درباره زبان برنامه نویسی جاوا

آیا می‌دانید گرفتن مدرک جاوا شانس شما را برای رسیدن به کار توسعه نرم‌افزار به شدت افزایش می‌دهد؟

  • جاوا یکی از زبان‌های برنامه نویسی است که دارای یک دوره آموزشی همراه با مدرک معتبر می‌باشد.
  • جاوا پرکاربردترین زبان برنامه نویسی است که در هر شرکتی اعم از شرکت‌های کوچک یا شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • جاوا در یک سال یک میلیارد بار دانلود می‌شود.
  • جاوا توسط 95٪ از شرکت‌ها به عنوان زبان اصلی استفاده می‌شود.
  • این آمار بسیار بیشتر از C و زبان‌های دیگر است.
  • امروزه جاوا در سیستم‌عامل اندروید گوگل با API های آن، بیش از 1 میلیارد بار مورد استفاده قرار گرفته است.
  • میانگین حقوق سالانه یک توسعه دهنده جاوا 90 هزار دلار به بالا است.

بنابراین بیایید دوره‌های موجود در این مسیر را بررسی کنیم.

شروع کار با جاوا

این دوره هر آنچه را که باید در مورد جاوا بدانید، ارائه می‌دهد و اگر برای مصاحبه شغلی می‌روید یا یک پروژه جاوا دارید که به عملکرد شما نیاز دارد، ضروری است.

شما مهمترین کامپوننت‌ها را برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده جاوا فرا خواهید گرفت که شامل این موارد هستند: اصول جاوا، اصول شی گرایی، جریان کنترل داده، حلقه‌ها، پردازش فایل، نرم‌افزار Eclipse (محیط توسعه برای کد نویسی جاوا)، مدیریت استثناها و یک پروژه عملی (نمایندگی اتومبیل).

توسعه دهنده ارشد جاوا

در اینجا شما بر فریمورک‌ها، اصول جاوا، مالتی تردینگ و JDBC API برای کار با پایگاه داده MySQL تسلط خواهید یافت. یک پروژه عملی نیز وجود دارد که شامل پردازشگر داده‌های بازار سهام (این یک پروژه نرم‌افزاری جالب است) است که از ابتدا آن را خواهید ساخت.

در پایان این دوره، چیزهایی را یاد می‌گیرید که می‌توانید در مصاحبه خود به کار بگیرید و در اولین روز کاری با اعتماد به نفس حاضر شوید.

 

اصول شی گرایی در جاوا

پس از یادگیری دوره فوق، جاوا را به عنوان ابزاری برای توسعه برنامه‌های مختلف در اختیار خواهید داشت. اما مهارت واقعی در طراحی نرم‌افزار نهفته است و امروزه طراحی شی گرا به طور گسترده‌ای در صنعت برای ساخت برنامه‌هایی در سطح سازمانی پذیرفته شده است و در بسیاری از پروژه‌های نرم‌افزاری متن باز مانندHadoop ،Elasticsearch ، Andriod و موارد دیگر از آن استفاده می‌شود.

بنابراین برای اینکه مهارت‌های برنامه نویسی خود را در این دوره به سطح بالاتری برسانید، می‌توانید با استفاده صحیح از شی گرایی از طریق تمرین‌های عملی، طراحی نرم‌افزار را بهبود ببخشید. در اینجا شما 5 اصل طراحی را که از آن با نام اختصاری 'SOLID' یاد می‌شود، خواهید یافت و بهترین روش‌های استفاده شده در صنعت را خواهید آموخت.

فریمورک Spring

Spring محبوب‌ترین فریمورک در اکوسیستم جاوا است که بیش از 90٪ برنامه‌های Enterprise با استفاده از Spring ساخته شده است. بنابراین بدون داشتن تجربه استفاده از این فریمورک، نمی‌توانید خود را یک توسعه دهنده کامل جاوا بنامید.

در این دوره، شما به صورت گام به گام در مورد چگونگی ساختن یک برنامه وب اطلاعات لازم را کسب خواهید کرد. در طول این فرآیند، تمام مفاهیم مهمی را که برای ساختن یک ابزار مدیریت پروژه برای مدیران به منظور مدیریت وظایف و تعامل با داده‌ها نیاز دارید، فرا خواهید گرفت.

آنچه در این دوره فرا خواهید گرفت شامل موارد زیر است:

مفاهیم Core، Spring Boot 2، Spring MVC، Spring AOP، امنیت Spring،Spring Data CRUD repositories، Thymeleaf  با JS، RESTFul Web Services API، Hibernate، Spring Annotations، استفاده از خط فرمان برای اجرای Spring برنامه‌های بوت، پایگاه داده PostgreSQL، تست یکپارچه سازی، اجرای برنامه Spring در سرور AWS EC2، کانتینر سازی با استفاده از Docker و موارد دیگر.

الگوریتم‌ها و ساختارهای داده

حال اگر مجبور شویم مهمترین مبحث مربوط به توسعه نرم‌افزار را انتخاب کنیم، این می‌تواند الگوریتم‌ها و ساختارهای داده باشد. این یک دانش اساسی است که هر برنامه نویس باید بداند.

هرچه با این ابزارها بهتر آشنا شوید، به یک برنامه نویس با اعتماد به نفس بیشتر تبدیل خواهید شد. این یک جهش بزرگ رو به جلو در سفر برنامه نویسی شما خواهد بود و مطمئنا زمینه موفقیت برنامه نویسی شما را فراهم می‌کند.

بنابراین مباحث مورد نظر در این دوره شامل ساختارهای مهم داده مانند زیر است:

پشته‌ها، صف‌ها، لیست‌های پیوندی، درخت و ...، سپس برخی از قدرتمندترین الگوریتم‌ها را برای مرتب سازی، جستجو و پیمایش نمودار یاد خواهید گرفت که انقلابی در زمینه محاسبات ایجاد کرده است.

در طول این دوره، همه چیز به صورت عملی است و با مثال‌های واقعی از نحوه کار این ساختارهای داده و الگوریتم‌ها آشنا می‌شوید. همچنین در موقعیت مناسب می‌توانید از آنها در ساخت برنامه‌های کامپیوتری استفاده کنید.

جاوا را از طریق کد نویسی پازل بیاموزید و ترس از کدزنی را از بین ببرید

با کمال تعجب بخش بزرگی از متقاضیان، حتی آنهایی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در علوم کامپیوتر هستند، در مصاحبه هنگامی که از آنها خواسته می‌شود کارهای پایه‌ای در برنامه نویسی را انجام دهند مثلا اعداد را از 1 تا 10 چاپ کنند، شکست می‌خورند .

آنها می‌توانند دارای سابقه علمی چشم‌گیر و همچنین تجربه در فناوری‌های مختلف و پروژه‌های نرم‌افزاری باشند، اما وقتی با یک مشکل برنامه نویسی روبه رو می‌شوند، کد آنها از هم می‌پاشد. واقعیت این است که شما برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارید.

به سادگی یک شکاف بزرگ بین افرادی که می‌توانند برنامه نویسی کنند و کسانی که نمی‌توانند، وجود دارد. این تفاوت مربوط به تسلط بر عناصر اساسی برنامه نویسی مانند کار با رشته‌ها، لیست‌ها، حلقه‌ها، منطق و بازگشت است. این موارد را به عنوان ابزاری که یک برنامه نویس می‌تواند برای حل مشکلات استفاده کند، در نظر بگیرید و فرصتی برای پوشش این مباحث اساسی در این دوره خواهید یافت.

بنابراین این دوره یک روش سیستماتیک و ساختاری را برای شما فراهم می‌کند تا این تجربه را فقط با زیر مجموعه‌ای از زبان جاوا به دست آورید، بدون اینکه در سایر زمینه‌های علوم کامپیوتر دانش لازم را داشته باشید. هر مفهومی با یک چالش کد نویسی همراه است، شما یاد می‌گیرید قبل از اینکه جزئیات را بدانید، خود به خود آن را حل کنید.

کار با jQuery

بیشترین تقاضای مهارت‌های مورد نیاز برای توسعه وب را کسب کنید و به یک حرفه ای جی کوئری در صنعت تبدیل شوید. طبق آمار استفاده از W3 Techs ، جی کوئری پرکاربردترین کتابخانه جاوااسکریپت در جهان است.

جی کوئری به ستون فقرات همه فریمورک‌های مدرن وب مانند Angular، Node و Bootstrap تبدیل شده است. همچنین این یک کتابخانه ضروری برای انجام به موقع هر کاری مفید در یک پروژه وب است.

هر کسی با کمی دانش CSS و HTML می‌تواند با جی کوئری سریعا کار کند و مهارت‌های مورد نیاز مانند DOM، مدیریت رویدادها و Ajax را کسب کند. این دوره پر از تکالیف عملی برای آزمایش دانش خود با راه حل‌های دقیق است تا بتوانید بر مطالب تسلط کافی را پیدا کنید.

الگوهای طراحی در جاوا

همانطور که در دوره اصول شی گرایی (که در بالا ذکر شد) با برخی الگوهای طراحی OOP آشنا شدید.

این دوره، برخی از مشهورترین الگوهای طراحی مورد استفاده در صنعت را که احتمالا هنگام مصاحبه با آنها برخورد خواهید کرد مانند builder، dependency injection، observer، factory و singleton تنها با کارهای عملی در طول مسیر یادگیری، پوشش خواهد داد.

با مربی آشنا شوید

Imtiaz یک مربی برنده جایزه Udemy است که در فن‌آوری‌های داده‌های بزرگ و معماری نرم‌افزارهای سازمانی بسیار باتجربه است. Imtiaz در بیش از 13 سال تجربه خود، تدریس نرم‌افزار در زبان‌های برنامه نویسی مانندJava ،C ++ ،Python ،PL / SQL ، Ruby و Javascript را نیز انجام داده است.

او بنیانگذار Job Ready Programmer است - یک مدرسه آنلاین برنامه نویسی که دانشجویان مختلف را آماده می‌کند تا از طریق دوره‌های برنامه نویسی در دنیای واقعی به توسعه دهندگان حرفه ای نرم‌افزار تبدیل شوند. او از بین 35000 نفر به عنوان یکی از 50 مربی برتر نرم‌افزار در جهان قرار گرفته است.

چه زمانی می‌توانید شروع کنید؟

اگر این مقاله را خوانده‌اید و تا این حد پیش رفته‌اید، شما فردی شایسته هستید. زیرا این توانایی را دارید که در حرفه خود بیشتر پیش بروید و دوره‌هایی را که امروز کشف کرده‌اید، شروع کنید.

همین حالا می‌توانید برای همه دوره‌های موجود در این پلتفرم، یک اشتراک تهیه کنید و با کلیک روی این لینک از تخفیف ویژه بهره‌مند شوید.

به یادگیری ادامه دهید

با خواندن این مقاله تا اینجا خوب پیش رفته‌اید. حالا وقت آن است که با دانش و قدرت خود شروع به یادگیری کنید. بسیار ممنونیم که تا اینجا ما را همراهی کردید.

منبع

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات