کلید همکاری موفق
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

کلید همکاری موفق

همکاری کردن یک رویکرد است که در آن مشارکت کننده های به صورت تیمی برای رسیدن به یک هدف کار می‌کنند. این حالت مبتنی بر کیفیت فردیت است، کیفیت فردیت مانند خود-سازمان دهی، انگیزش، مسئولیت پذیری و قابلیت برای دریافت کارها. این موارد، اساس و پایه برای رسیدن و تمرکز کردن روی یک همکاری موفقیت آمیز است.

جادوی داشتن یک محیط همکاری ارزش واقعی را ایجاد می کند و تیم را قادر می سازد تا کارها را سریع‌تر تحویل دهند. همکاری باعث شکل گیری یک حالت ترازبندی شده یا منظم بین اعضای تیم و محصول نهایی می شود. جدای از آن بن‌بست های کاری مانند بحث های نالازم را کاهش می دهد و بهره‌وری را افزایش می دهد. پس در نهایت تیم کاری می‌تواند که پروژه را سریع‌تر از هر وقتی به کاربر تحویل دهد.

برای تبدیل شدن به یکی از بازیکنان تیم، شما نیاز دارید تا نمای کلی پروژه، اهداف آن و اهداف تیم را به خوبی درک کنید. در یک پروژه معمولا مدیر پروژه بیشتر روی آن فکر می کند که پروژه را در وقت خود ارائه دهد، این درحالی است که مهندسان پروژه قصد دارند تا کد باکیفیت‌تری را که هم کاربردی و هم سازگار و قابل اعتماد است را ارائه دهند. در نهایت ما از هر دو حالت برای رسیدن به هدف‌مان استفاده خواهیم کرد: ساختن یک محصول موفق. 

با اعضای گروه همکاری کنید تا به هدف‌های محصول برسید

  • با مدیر پروژه برای فهمیدن مسائل کاربران همکاری کنید. شما نیاز دارید تا در زمان هایی که دچار سردرگمی و مشکلاتی از این قبیل هستید با مدیر پروژه‌تان همکاری کنید، با این کار مطمئن می شوید که روی مسیر درست در حال حرکت کردن هستید. یکی از راه هایی که می‌توانید وارد قلب مدیر پروژه شوید، این است که خود را قابل اعتماد نشان دهید و به وعده های‌تان سر موقع عمل کنید. هیچوقت سعی کنید قول ندهید، بجای آن خود را با انتظارات واقعی و درست مطابقت دهید بر این اساس مدیر پروژه به اندازه خودتان از شما انتظار خواهد داشت و پروژه را برنامه ریزی خواهد کرد. در شرکت ما به صورت هفته ای با مدیران پروژه، توسعه دهندگان ارشد و افراد دیگر روی پروژه بازبینی انجام می‌دهیم و آن را نقد می کنیم. مشکلات را حل می‌کنیم و از اینکه در مسیر درست حرکت می‌کنیم مطمئن می‌شویم. اگر با دید جامع و وسیعی به پروژه نگاه کنیم زودتر می‌توانیم به مشکلات پی ببریم و آن ها را اصلاح نماییم.
  • فرضیه‌تان را از راه تحقیق آزمایش کنید. برای اینکه بتوانید محصول بهتری را درست کنید و از مشکلات اصلی کاربران متوجه شوید نیاز است که مخاطبان‌تان را درک کنید و با زندگی روزمره مشتری‌هایتان روبرو شوید و پی ببرید که مشکل اصلی آن ها چیست. با افزایش مخاطب باید بیشتر از اینکه آن ها چه افرادی هستند، چه می خواهند و موقعیت کنونی‌شان چگونه است، اطلاعات کسب کنید. در شرکت، ما تحقیقات کاربری بسیار وسیعی برای اینکه متوجه شویم در حال انجام کار درست هستیم، انجام می‌دهیم.
  • با مهندسین تیم برای واقعی ساختن ایده ها مشارکت کنید. در شرکت، ما تیم های کاری طراحی و مهندسی را تشکیل داده‌ایم و محیطی را ایجاد کرده ایم که در آن هر دو تیم بتوانند به بهترین شیوه ممکن با همدیگر همکاری کنند. یکی از وظایف تیم طراحی در این محیط ساختن یک راهنمای شیوه است که باعث می شود توسعه و مدیریت پروژه ساده تر شود. ما وظیفه داریم تا راهنمای شیوه را همواره بروز نگه داریم و براساس درخواست های مهندسان المان ها و قواعد جدید را در آن پیاده سازی کنیم. در شرکت ما طراحان مشارکت کننده های واقعی مهندسان به حساب می آیند.
  • با طراحان همکار خود کار کنید. من عمدا این مورد را در آخر قرار دادم که یک حالت شعارگونه به وجود نیاید. وقتی که تیم زنده و محیط همکاری خوبی وجود داشته باشد مطمئنا تیم طراحی قدرتمندی خواهیم داشت. ما ایده ها را برای پروژه هایی که قرار است ایجاد شود نگه داری و سازمان بندی می‌کنیم، به عنوان یک تیم قسمت فییدبک را بسیار مهم در نظر می‌گیریم و با بروز مشکل به بهترین نحو سعی در بهتر کردن آن می کنیم.

همکاری یک رفتار متعادل کننده است

همکار بودن در یک تیم به این معنا نیست که شما یک طراح هستید و همه چیز را در هر زمانی قبول می‌کنید. همچنین به این معنا نیست که به ایده های افراد دیگر کم توجهی کنید. همکاری کردن به این معناست که مانند یک تیم با همدیگر کار کنید، فکر کنید، یاد بگیرید و تکرار کنید. یا اینکه یک گفتگو داشته باشید!

اگر با اعتماد بالا در رابطه با سازگاری یک ایده/محصول/ویژگی با تیم فکر می‌کنید پس تعیین کنید که برای اجرای آن به چه چیزی نیاز دارید و چه نیازمندی هایی باید درست شوند. چه میزان سرمایه ای را با خود به همراه دارد. به عنوان یک طراح شما نیاز دارید که رابط بین ایده و تک تک اعضای گروه باشید و آن ها را متقاعد کنید که این پروژه ارزشش را دارد.

برای یک طراح خیلی وسوسه انگیز است که بتواند در یک پروژه خلاقانه مشارکت داشته باشد و آن را از ابتدا طراحی کند. حتی شما نیاز دارید که باور کنید این دقیقا چیزی است که پروژه نیاز دارد. اما وقتی که شما می خواهید به ایده ها و پروژه ها گوش بدهید باید با اعضای گروه در تعامل باشید و بهتر از نیازهای پروژه اطلاعات کسب کنید.

چگونه یک محیط همکاری را درست کنیم؟

  • کاری کنید که مردم احساس کنند بخشی از آن هستند. به صورت کلی هر ایده ای باید شمارده شود و در نظر گرفته شود حتی اگر آن با شما مخالف است. در حقیقت مخصوصا باید آن ها را بیشتر در نظر بگیرید. 
  • اگر موافق نبودید، بحث کنید. اما لطفا متعصب نباشید.
  • به دنبال فییدبک های باز و صادقانه بگردید. این یکی از راه های مؤثر برای پیشرفت کردن و بهتر شدن در بیرون و داخل محیط کاری است.
  • یک مثال از اینکه چگونه یک فرد خوب در تیم باشید را نمایش دهید. در چنین حالتی اعضای تیم از صادق بودن شما تقدیر می‌کنند.
  • دانش‌تان را به اشتراک بگذارید. اگر قبلا با مشکلی روبرو شده‌اید و تجربه حل کردن آن را دارید، پس بهتر است که دانش خودتان را در این زمینه به اشتراک بگذارید. سعی کنید در تیم‌تان وقتی برای آموزش دادن و اشتراک دانش با افراد دوروبرتان بگذارید. اینگونه مشارکت در تیم مطمئنا بی توجه نخواهد بود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات