جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ کاری که افراد موفق دوباره آنها را انجام نمی‌دهند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۱۰ کاری که افراد موفق دوباره آنها را انجام نمی‌دهند

"هیچوقت به عقب برنگرد". به نظرتان این چه معنایی می‌دهد؟

مشاور افراد موفق، روانشناس بالینی و نویسنده کتاب "Never Go Back" دکتر هِنری کلَود، بیداری هایی را که در زندگی و شغل مردم وجود دارد پیدا کرده است و می‌گوید که وقتی مردم به این بیداری ها دست پیدا می‌کنند دیگر به راه و روش قدیم خود باز

نمی‌گردند. وقتی این اتفاق بیوفتد، آنها دیگر آن آدم سابق نیستند.

دکتر هنری می‌گوید:« چند سال پیش، یک تصمیم نادرست کاری سبب شد تا من با مربی خود بحثی جالب داشته باشم. من درس های با ارزش را با روش های سختی آموختم، او این اطمینان را به من داد که وقتی آن درس را یاد بگیری، دیگر به گذشته بر نخواهی گشت و هرگز این کار را انجام نخواهی داد. با خودم گفتم که کلید بیداری در افراد موفق چیست که باعث می‌شود روش انجام کارهای آنها برای همیشه تغییر کند و در آخر موجب موفقیت در شغل، روابط و زندگیشان می‌شود. سپس شروع به مطالعه ی این بیداری ها کردم و طی سال های زیادی بر روی آنها تحقیق کردم.»

اگر چه زندگی و کار، درس های فراوانی برای آموزش به ما دارند، اما دکتر هنری ۱۰ دریچه ی یادگیری کشف کرده است که افرادِ با عملکرد بالا از آن استفاده می‌کنند تا هرگز به عقب برنگردند.

افراد موفق دوباره هرگز...

۱. به چیزی که عملی نشده برنمی‌گردند. 

اگر یک شغل یا یک رابطه به خاطر دلیل خوبی پایان می‌یابد، نباید هرگز به عقب برگردیم و بدون اینکه چیزی تغییر کرده باشد انتظار نتایج متفاوتی داشته باشیم.

۲. دست به هر کاری نمی‌زنند تا کسی که نیستند را نشان دهند.

وقتی شروع به انجام هر کاری می‌کنیم باید از خودمان بپرسیم:

 چرا دارم این کار را انجام می‌دهم؟ 

آیا برای انجام این کار مناسب هستم؟ 

آیا این کار برای من ساخته شده است؟

 آیا این کار پایدار است؟

اگر جوابتان به هر کدام از این سوال ها منفی بود، بهتر است دلیل خوبی برای ادامه یا انجام کار داشته باشید.

۳. سعی نمی‌کنند دیگران را تغییر دهند.

وقتی متوجه می‌شوید که نمی‌توانید کسی را به انجام کاری مجبور کنید، به آنها آزادی دهید تا بتوانند شرایط و موقعیت را تجربه کنند. با این کار، شما آزادی خودتان را نیز بدست خواهید آورد.

۴. تصور نمی‌کنند که می‌توانند همه را خوشحال و راضی کنند.

وقتی در زندگی خود به این واقعیت پی ببرید که نمی‌توان همه کس را خوشحال کرد، سعی می‌کنید هدف دار زندگی کنید و به دنبال انسان های درستی برای خوشحال کردن می‌گردید.

۵. آرامش کوتاه مدت را به مزیت بلندمدت ترجیح نمی‌دهند.

هنگامی که افراد موفق متوجه می‌شوند که خواسته ی آنها مستلزم درد کشیدن و تلاش زیادی است، از این درد و سختی ناراحت نمی‌شوند چون می‌دانند که در آخر مزیتی بلندمدت نصیبشان می‌شود. نداشتن همچین ذهنیتی یکی از پایه ای و اصلی ترین تفاوت های بین افراد موفق و افراد ناموفق است.

۶. به چیزی که بی عیب و نقص است اعتماد نمی‌کنند.

این طبیعت ماست که جذب افراد یا چیزهایی شویم که به نظر فوق العاده می‌آیند. ما عاشق بهترین ها هستیم و همیشه به دنبال آنها می‌گردیم. ما باید دنبال افرادی بگردیم که در کارشان مهارت دارند. باید در جستوجوی کارمندانی باشیم که بهترین عملکرد را دارند، افرادی که بالاترین استعداد را دارند، دوستانی که شخصیتی برجسته دارند و شرکت هایی در مقابله با دیگر شرکت ها دارای برتری هستند. وقتی چیزی یا کسی بسیار عالی است، حس خوبی به ما دست می‌دهد و به فکر دستیابی و همکاری با آن چیز یا آن شخص هستیم اما باید بدانیم که جهان بی نقص نیست. هیچکس یا هیچ چیز بی عیب نیست.

۷. چشمان خود را از روی هدف بزرگ بر نمی‌دارند.

هنگامی که ما دید متمرکزی نسبت به هدف خود داریم، از لحاظ احساسی در زندگی و شغلمان عملکرد بهتری خواهیم داشت. افراد موفق می‌دادند که با داشتن تمرکز بالا نسبت به هدفشان، می‌توانند انحرافات و حواس پرتی ها را از خود دور کنند.

۸. از تلاش و سختکوشی غفلت نمی‌کنند.

مهم نیست که ظاهر یک چیز چقدر زیبا و عالی به نظر بیاید، فقط با تلاشی عمیق و با در نظر گرفتن مستمر و صادقانه مسائل است که متوجه چیزی که باید بدانیم می‌شویم، این چیز همان واقعیتی است که همه ما به خودمان مدیون هستیم.

۹. از موقعیتی که در آن هستند شکایت یا سوالی نمی‌کنند.

یکی از بزرگترین تفاوت هایی که بین افراد موفق و دیگران است این است که که چه در زندگی، چه در عشق و چه در شغلشان، افراد موفق همیشه از خود می‌پرسند که نقش من در این موقعیت چیست؟ یا به عبارت دیگر، آنها خودشان را به عنوان قربانی هایی نمی‌بینند که در یک موقعیت گیر افتاده اند.

۱۰. فراموش نمی‌کنند که زندگی درونی آنها، موفقیت بیرونی آنها را مشخص می‌کند.

زندگی خوب گاهی با شرایط بیرونی در ارتباط است. تحقیقاتی نشان داد است که ما معمولا به خاطر شخصیت درونی خودمان خوشحال هستیم و زندگی درونی ما بیشتر شرایط بیرونی ما را به وجود می‌آورد. برعکس این موضوع هم درست است: افرادی که هنوز در حال تلاش برای یافتن موفقیت در زمینه های مختلف زندگی هستند، تقریبا همیشه درگیر الگوهای نادرستی می‌شوند که درآخر سبب می‌شود اشتباهات مشابه را چندین بار تکرار کنند. همه اشتباه می‌کنند حتی موفق ترین انسان های دنیا. اما، تفاوتشان با دیگران این است که الگوهای نادرستی را شناسایی می‌کنند و دیگرهرگز از آنها استفاده نمی‌کنند. به طور خلاصه، آنها از دردها و اشتباهات درس می‌گیرند.

چیز خوبی که باید به یاد داشته باشید این است که درد اجتناب ناپذیر است، اما تکرار دوباره ی همان درد، وقتی می‌توانیم انتخاب کنیم تا از آنها درس بگیریم و کار متفاوتی انجام دهیم، یقینا قابل اجتناب است. دوست دارم بگویم:«ما راه های جدیدی برای شکست خوردن احتیاج نداریم، راه های قدیمی هنوز هم کارآیی خودشان را دارند.» وظیفه ما در شغل و زندگیمان این است که این راه ها را شناسایی کرده و دیگر از آنها استفاده نکنیم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است