۶ دلیل برای توسعه فرانت‌اند با React
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۶ دلیل برای توسعه فرانت‌اند با React

تعداد بسیار زیادی فریمورک و کتابخانه برای توسعه فرانت‌اند وجود دارند ولی همگی آنها خوب نیستند. react یکی از محبوب‌ترین و مورد استفاده‌ترین کتابخانه‌ها (و نه فریم‌ورک) برای توسعه فرانت‌اند می‌باشد.

برای معرفی مناسب و صحیح، react یک کتابخانه متن باز جاوااسکریپت است که برای توسعه فرانت‌اند ساخته شده است و توسط فیسبوک ارائه شده بود. کامپوننت‌های آن به شما این امکان را می‌دهد تا رابط کاربری (UI) با کیفیت بالا برای برنامه‌های وب خود بسازید.

این کتابخانه به شما کمک می‌کند که کدهای html را در جاوااسکریپت وارد کنید و همچنین با DOM مجازی نیز کار می‌کند.

سایت رسمی Reactjs.org ،React می‌باشد و همچنین در سایت github می‌توانید از این لینک به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر اسم React را شنیده‌اید ولی اطمینان به این که می‌توانید از آن استفاده کنید ندارید، این مقاله از سایت راکت را مطالعه کنید؛ این متن، شش دلیل محکم برای استفاده از آن  به منظور توسعه وب فرانت‌اند را به شما می‌دهد.  

1. سادگی در یادگیری

آسان بودن یادگیری react یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب این کتابخانه است. به دلیل این که یادگیری کار با این کتابخانه راحت است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، شما می‌توانید به سرعت شروع به کارکردن با آن و ایجاد چیزهای مختلف اقدام کنید.

اگر یک تکنولوژی برای یادگیری سخت باشد، احتمالاً برای شروع تعلل خواهید کرد و این یک مسئله طبیعی است! چون طبیعت انسان، اینگونه ایجاب می‌کند. ما از انجام دادن کارهایی که برای یادگیری سخت هستند، اجتناب می‌کنیم.

یادگیری react راحت است؛ نه تنها به این دلیل که تعداد بسیار زیادی از دوره‌های آموزشی در این مورد وجود دارد، بلکه به این دلیل که یک کتابخانه بسیار راحت است. در تضاد با angular، یک ابزار سخت و پیچیده نیست. پروسه یادگیری، اگر تجربه کار با جاوااسکریپت به صورت حرفه‌ای را داشته باشید، حتی ساده‌تر هم خواهد شد.

2. رابط کاربری عالی

شما می‌توانید تجربه استفاده کاربری بسیار خوشایندی را برای مصرف‌کنندگان خود به سادگی ایجاد کنید. کیفیت صفحه کاربری بسیار مهم است چون اگر یک نرم‌افزار صفحه کاربری طراحی شده قوی نداشته باشد، به صورت کلی رفتاری به مراتب کمتر دوستانه و مطابق میل کاربران خواهد داشت و کاربران هیچ‌وقت یک صفحه کاربری طراحی شده ضعیف را مطلوب نخواهند دانست. 

اگر یک نرم‌افزار وب، صفحه کاربری با کیفیتی داشته باشد، کاربران شما نرم‌افزار شما را خیلی دوست خواهند داشت. پس برای موفقیت در تجارت، ساختن یک صفحه کاربری با کیفیت بسیار مهم و بنیادی است! 

شما می‌توانید صفحه کاربران خود را با تکنولوژی های دیگر هم بسازید، ولی React به شما کمک می‌کند با استفاده از کامپوننت‌های بی‌نظیرش این کار را انجام دهید. 

3. ارتقا سریع‌تر

با استفاده از اجزای قابل استفاده مجدد و ابزارهای توسعه می‌توانید بهره‌وری خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. بهره‌وری توسعه‌دهنده بسیار مهم است چون اگر شما بتوانید کارها را زودتر انجام دهید، می‌توانید پول بیشتری در مدت زمان کمتری دربیاورید، که هدف کلی کمپانی‌ها و استار‌ت‌آپ‌ها هم همین است. 

اگر زمان بسیار زیادی را برای ساختن یک چیز آسان صرف کنید، احتمالاً صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ و در نقطه مقابل اگر زودتر از موعد یک کار را به انجام برسانید، می‌توانید درآمدزایی کنید و همچنین مشتریان خود را راضی نگه خواهید داشت.

تعداد بسیار زیادی ابزار توسعه برای وب وجود دارد که می‌توانند کار شما با react را ارتقا و سرعت بخشند. برای مثال، می‌توان به یک افزونه مرورگر گوگل کروم به نام react developer tools اشاره کرد که می‌تواند کار کدینگ شما را بسیار راحت‌تر کند.

شما می‌توانید این افزونه را به مرورگرهای خود اضافه کنید و از آن برای تست کردن کارایی جزییات React استفاده کنید. این افزونه می‌تواند بر روی گوگل کروم و همچنین موزیلا فایرفاکس نصب شود.

4. مورد تایید کمپانی‌های بزرگ

 مورد تایید کمپانی‌ها و استارت‌آپ‌های بزرگ نظیر Facebook, Dropbox, CodeAcademy, Netflix, Airbnb, PayPal, Tesla Motors  و بسیاری از کمپانی های دیگر است. نرم‌افزارهای بسیار زیادی وجود دارند که از react استفاده می‌کنند. 

چرا استارت‌آپ‌ها و کمپانی‌های بسیار زیادی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند؟ جواب این است که این ابزار، بدون شک یکی از باکیفیت‌ترین‌ها برای استفاده در ارتقا نرم‌افزار‌های وب هستند.

این که چندتا از کمپانی‌هایی که از react استفاده می‌کنند، کمپانی‌های موفقی مانند: فیسبوک و paypal هستند، نشان‌دهنده کارایی بسیار زیاد این کتابخانه است.

5. مرسوم بودن و محبوبیت آن در دنیای امروزه

امروزه React به شدت مرسوم و مورد توجه افراد است و یکی از محبوب‌ترین تکنولوژی‌های فرانت‌اند موجود در بازار است. وقتی که یک تکنولوژی هر روز توسط افراد بیشتر و بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، قطعا یک دلیل مشخص دارد و آن، کیفیت بالای آن است.

۶ دلیل برای توسعه فرانت‌اند باReact

تعداد علاقه‌مندان به react روزانه در حال افزایش است. هر روز افراد جدیدی به این تکنولوژی علاقه‌مند می‌شوند. پس وقت آن رسیده که شما نیز آن را امتحان کنید، مطمئناً از ویژگی‌های فوق‌العاده آن به وجد خواهید آمد.

6. حمایت قوی از طرف جامعه مصرف‌کنندگان

یکی از محکم‌ترین دلایلی که شما باید react را به عنوان توسعه قسمت فرانت‌اند خود انتخاب کنید این است که حمایت بسیار قوی‌ای از طرف جامعه توسعه‌دهنده‌گان آن دریافت خواهید کرد. جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان وب که react را به این دلیل که یک کتابخانه متن‌باز است و کدنویس‌های سراسر جهان  به روش‌های مختلف به ارتقا آن کمک می‌کنند، روز به روز بهتر و کاربردی‌تر می‌کند.  

بعضی از افراد ویدیوهای آموزش‌های آنلاین را به صورت رایگان در یوتیوب آپلود می‌کنند در حالی که باقی افراد آموزش‌های کاربردی، مقالات با مفاهیم عمیق و پست‌های وبلاگی را آپلود می‌کنند. 

در هنگام نوشتن این مقاله، این کتابخانه، دارای 1198 مشارکت‌کننده و 106128 ستاره در GitHub است. 

اسکرین‌شات زیر نشان می‌دهد که گوگل 82.500.000 نتیجه برای جستجوی عبارت react tutorial نشان می‌دهد.

۶ دلیل برای توسعه فرانت‌اند باReact

آموزش‌ها، مقالات و پست های وبلاگی، به طور قطع و یقین به شما کمک می‌کنند که کدنویس react بهتری باشید. علاوه بر آن، در سراسر دنیا افراد بسیار زیادی هستند که به تازه واردها در این عرصه، به وسیله کمک کردن به آنها و پاسخ دادن به سوال‌های آنها در سایت‌های پرسش و پاسخ مانند StackOverflow و Quora، به دانش آنها می‌افزایند.

بنابراین هنگام کارکردن با react، اگر به مشکلی برخوردید، می‌توانید سوالات خود را در سایت‌های پرسش و پاسخ به اشتراک بگذارید تا پاسخ‌های قابل اعتماد توسط حرفه‌ای‌ها در این عرصه را دریافت کنید. 

هم‌چنین گروه‌های فیسبوکی بسیار زیادی هستند که بر روی react تمرکز دارند و می‌توانید مشکلات خود را با آن‎ها در میان بگذارید.

سخن ‌پایانی

ما در این مقاله متوجه شدیم که react فواید بسیار زیادی دارد مانند angular! پس چرا باید از react استفاده کنیم؟ چرا angular و یا هر فریمورک دیگری نه؟

همگی فریمورک‌ها و کتابخانه‌ها ابزار مناسبی برای کار شما نیستند! آنها می‌توانند ابزارهای خوبی باشند ولی ممکن است که انتخاب ایده‌آل برای کار شما نباشند. 

همانند angular ، react هم نیز یک فریمورک قوی و باکیفیت است که توسط غول تکنولوژی یا همان گوگل ارائه شده است.

ولی angular یک مشکل نسبت به React دارد. مشکل اینجاست که یادگیری angular از آنجایی که فریمورک پیچیده‌ای است، بسیار سخت است. angular یک فریمورک بسیار پیچیده برای توسعه فرانت محسوب می‌شود. در حالی که react جزو ساده‌ترین تکنولوژی ها برای استفاده است. 

در پایان اگر مایل به یادگیری کامل React هستید، توصیه می‌کنم که به چارت آموزشی «یادگیری React» در سایت راکت مراجعه کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@alireza.mzh
علیرضا معمارزاده
junior level developer

Student of Software Engineering, python Developer, i love programming and game

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا معمارزاده

junior level developer

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات