جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
6 دلیل برای استفاده از Vue.js
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

6 دلیل برای استفاده از Vue.js

من به تازگی کار با ویوجی‌اس را شروع کرده‌ام، جدای از اینکه این فریمورک یکی از فرح‌بخش‌ترین فریمورک‌های فرانت‌اند برای یادگیری است، پیاده‌سازی پروژه‌ها با استفاده از آن بسیار ساده و سریع است. بعد از این تجربه هر چند کوتاه مدت تصمیم گرفتم تا مواردی را راجع به آن بنویسم.

ساده بودن

اضافه کردن Vue به یک پروژه آماده وب بسیار ساده است. می‌توانید بدون داشتن دانش بسیار زیاد راجع به ES2015 و JSX اپلیکیشن مورد نظرتان را به صورت سریع ایجاد کنید. تا زمانی که با HTML و Javascript آشنایی داشته باشید می‌توانید آموزش‌های آن‌ها را مطالعه و دنبال کنید و در تنها یک روز یک چیز ساده را بسازید. این موضوع برای تیم‌های توسعه‌ای که به دنبال ایجاد یک اپلیکیشن به صورت سریع هستند بسیار کمک خواهد کرد.

انعطاف‌پذیری

با استفاده از ویو‌جی‌اس می‌توانید به سرعت اپلیکیشن‌هایی را ایجاد کنید و آن‌ها را مستقیم از طریق مرورگر اجرا نمایید، می‌توانید اپلیکیشن‌های پیچیده‌ای را با استفاده از دانش اکمااسکریپت و JSX ایجاد کنید و کارهای بسیار دیگری را نیز انجام دهید.

این مورد می‌تواند در موارد مختلفی به شما کمک کند. به لطف انعطاف‌پذیری فریمورک شما می‌توانید کدهای‌تان را در قالب‌های متفاوتی بنویسید. برای مثال به صورت مستقیم از HTML استفاده کنید، یا در فایل Javascript بنویسید و یا اینکه از JSX استفاده نمایید. 

ویوجی‌اس به شما آزادی کامل را برای ساختاربندی فایل‌های مربوط به اپلیکیشن‌تان را می‌دهد.

مستندات جامع

مستندات مربوط به ویوجی‌اس پر از جزئیات و اطلاعات است، درک کردن آن‌ها ساده است و همچنین مثال‌های زیادی در آن قرار دارد. همچنین وجود انجمن بزرگی از توسعه‌دهندگان که هر روز در حال رشد هستند به شما می‌تواند کمک بزرگی بکند.

می‌توان در اپلیکیشن‌های ساده و پیچیده از آن استفاده کرد

برای اپلیکیشن‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌توانید از Vuex برای مدیریت وضعیت‌ها و مسئله routing استفاده کنید. یکی از کلیدی‌ترین تفاوت‌ها در بین Vuex و Redux/Flux  این است که کتابخانه‌های همراه با ویو به صورت رسمی و مستقیما پشتیبانی می‌شوند و همراه با کتابخانه اصلی بروزرسانی می‌شوند. Redux و Flux از قلب انجمن‌های React می‌آید و به صورت مستقیم به خود ری‌اکت مربوط نیست.

افکت‌های Transition

در پروسه Transition ویو کلاس‌ها را روی کامپوننت‌ها و المان‌ها اضافه و حذف می‌کند. در این حالت ۶ کلاس مختلف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را از طریق Sass شخصی‌سازی کنید. 

کار با ویوجی‌اس لذت‌بخش است

در روند یادگیری ویوجی‌اس به شخصه بسیار لذت بردم و هیجان داشتم. کدنویسی می‌تواند خسته‌کننده باشد اما از آن‌جایی که با ویوجی‌اس در حال یادگیری چیزهای جدید بودم برای‌م هیجان انگیز بود. توسعه‌دهندگان ویو‌جی‌اس آن را به صورتی ساخته‌اند که کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش است.

در پایان

در پایان می‌شود به چند مورد از مزیت‌های ویوجی‌اس اشاره کرد:

  • ویوجی‌اس یک فریمورک پیش‌رو پایدار است.
  • ویوجی‌اس در یادگیری و درک آسان است.
  • ویوجی‌اس ساده و انعطاف‌پذیر است.
  • از معماری MVVM پشتیبانی می‌کند. 
  • مستندات جامعی دارد.
  • روی ساختار پروژه‌ها و سازمان‌دهی به آن‌ها تمرکز دارد.
  • می‌تواند برای اپلیکیشن‌های پیچیده و ساده مورد استفاده قرار گیرد.
  • مدیریت وضعیت در آن ساده و درک‌پذیر است. 
  • راه‌های مختلفی برای کار با افکت‌های Transition فراهم شده است.
  • در مقایسه با دیگر فریمورک‌ها این مورد بسیار سبک است.
  • کار با آن لذت بخش است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است