عنوان مقاله :

بازاریابی موتور جستجو SEM مکمل SEO

گردآوری و تالیف : محمد طاهری
تاریخ انتشار : 02 تیر 1395
دسته بندی ها : سئو

پیش از توضیح search engine marketing  مفاهیمی در مورد سئو وجود دارد که به درک بهتر این مقاله کمک میکند. اگر تا به حال با سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آشنایی نداشته اید، میتوان بطور خلاصه اینطور بیان کرد: به کلیه اعمالی که برای بهینه سازی یک سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو انجام میپذیرد، سئو گفته میشود.

در واقع به مجموعه فعالیت هایی که برای بازاریابی و دیده شدن در صفحه نتایج موتور جستجو (serp) با استفاده از امکانات و ابزارهای موتورهای جستجو انجام میپذیرد sem گفته میشود. به بیانی ساده میتوان از ابزارهایی که موتورهای جستجو در اختیار وبمستران قرار داده اند، استفاده کرد و بازاریابی سایت خود را قوت بخشید. برخی از این ابزارها صرفا رایگان نمیباشند، مثلا:  "سیستم تبلیغاتی Google adwords"

تفاوت seo با sem چیست؟

مهم این که همواره در seo و sem رسیدن به نتیجه ی مطلوب اهمیت دارد. هر دوی این اعمال بمنظور جذب کاربر میباشند اما از نظر پیاده سازی با یکدیگر متفاوت هستند. سئو حول محور بهینه سازی طبق الگوریتم ها و استاندارهای موتورهای جستجو انجام میگیرد. این فعالیت ها معمولا هزینه ای ندارند و استفاده از تکنولوژی روز وب و تولید محتوای با کیفیت میتواند نقش بسزایی در seo داشته باشد. امروزه با گسترش صفحات وب در سراسر دنیا رقابت در تولید و ارائه محتوای کاربرپسند بیشتر شده و حتی موتورهای جستجو مهمترین ملاک برای شناسایی یک سایت مفید را "محتوای بهینه" می دانند. همچنین تمامی الگوریتم های گوگل و دیگر موتورهای جستجو کاربران را به سمت سایت های با کیفیت و بروز سوق میدهند!

عملکرد sem مبنی بر تبلیغات و مناقصه بر روی کلمات کلیدی به نسبت بودجه ی در نظر گرفته شده میباشد. واضح هست که sem بسیار سریع شما را به نتیجه دلخواه میرساند. البته تا زمانی که از پس هزینه های این روش برآیید. استفاده از seo به همراه sem میتواند یک استراتژی منسجم باشد که نتیجه ی مطلوب را برای سایت شما رقم بزند. اما بکارگیری seo به تنهایی مدت زمان و توان بیشتری را طلب میکند تا به جایگاه خوبی در موتور جستجو دست پیدا کنید. همچنین بکارگیری sem به تنهایی هزینه بر میباشد و چنانچه بودجه ی بازاریابی مناسبی نداشته باشید، هیچگاه سایت شما جایگاه مستحکمی نخواهد داشت. با این حال چنانچه بصورت قابل توجیه به بازدید زیاد و پیشرفت سریع احتیاج دارید میتوانید از sem استفاده کنید. اما هرگز از بهینه سازی سایت خود غافل نشوید که امروزه کاربران با دید هوشمندانه به سمت سایت شما خواهند آمد تا شاید نیازشان برطرف گردد.

مقالات پیشنهادی

صفحه نتایج موتور جستجو SERP چیست

مفهموم SERP مخفف واژگان search engine result page میباشد و به صفحه ی نتایج موتور جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته میشود. در واقع به صفحه ی نتایج حا...

اکوسیستم محتوا در بازاریابی و فروش

اکوسیستم به معنی محیط‌زیست یک منطقه و تمام موجوداتی است که در آن زندگی و از آن محافظت می‌کنند. درخت شاخه‌هایی دارد که پرندگان روی آن‌ها زندگی کرده و ا...

بازاریابی محتوای موبایلی

همگام با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، معادلات دنیای بازاریابی آنلاین نیز تغییرکرده است. با توجه به اینکه بیشترین جست‌وجوها در اینترنت به وسیله تلف...

بازاریابی محتوا در نمایشگاه ها

بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین شاخه‌های بازاریابی است که در سالیان اخیر از سوی شرکت‌ها و کسب و کارها مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. اگرچه اهمیت...

دیدگاه های ارزشمند شما

برای ارسال نظر لازم است ابتدا وارد سایت شوید
علی | 1 سال پیش

جالب، مفید و مختصر
و البته خیلی مهم، ممنون

نگین | 1 سال پیش

متن خوبی بود و کلی نکته داشت!
بسیار عالی