استراتژی‌های سئو که باید در استراتژی بازاریابی آنلاین خود پیاده‌سازی کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

استراتژی‌های سئو که باید در استراتژی بازاریابی آنلاین خود پیاده‌سازی کنید

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به بخشی جدایی ناپذیر در هر استراتژی موثر بازاریابی آنلاین تبدیل شده است، به همین دلیل امروزه اکثر شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی هستند تا علاوه بر کسب رضایت کاربران، بتوانند موتورهای جستجو را نیز راضی نگه دارند.

وبسایت بهینه سازی شده با موتور جستجو به سایتی گفته می‌شود که دارای سئوی داخلی و خارجی است. صاحبان چنین وبسایت‌هایی برای به دست آوردن رتبه و موفقیت بالا در نتایج جستجو بر روی توضیحات متا، عناوین، تعداد صفحات و اسلایدها تمرکز می‌کنند. بیشتر مواقع وبسایت‌های اولی که در صفحات نتایج جستجو ظاهر می‌شوند، همان چیزی هستند که کاربران به دنبال آن می‌گردند. بنابراین چرا باید به صفحه‌ی ۵ نتایج جستجو بروید، وقتی می‌توانید جواب خود را در صفحات اول پیدا کنید؟

همه‌ی وبسایت‌ها تلاش می‌کنند تا رتبه‌ی خوبی را در صفحات نتایج موتورهای جستجو کسب کنند. این سبب ایجاد رقابت می‌شود و وبسایت‌ها روز به روز ارتقا پیدا می‌کنند تا بتوانند بهتر در خدمت کاربران قرار بگیرند. بنابراین بیایید به ۳ تا از برترین استراتژی‌های سئویی که می‌توانید در وبسایت خود استفاده کنید نگاه بیاندازیم.

بر روی ارائه‌ تجربه‌ی آنلاینی خوب به کاربران تمرکز کنید

گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان است و هیچ شکی در آن نیست. الگوریتم‌های پیچیده‌ی آن با استفاده از چند فاکتور، وبسایت‌ها را رتبه‌بندی کرده و خواسته‌های کاربران خود را به روشی عالی برآورده می‌کند. سیستم رتبه‌بندی آن‌ها بیشتر متمرکز بر محتوا و تجربه‌ی کاربری (UX) است، بنابراین هرچه کاربران مدت زمان بیشتری را در یک وبسایت سپری کنند، آن وبسایت رتبه‌های بهتری را کسب خواهد کرد. هرچه کیفیت محتوا پایین‌تر باشد، رتبه‌های پایین‌تری نیز به وبسایت اختصاص داده خواهد شد. 

اما چگونه باید تجربه‌ی کاربران خود را بهبود ببخشیم؟ چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید، بنابراین اجازه دهید تا آن‌ها را دقیق‌تر بررسی کنیم:

۱. مطمئن شوید که خواندن پست‌های شما آسان است

بهینه سازی محتوا و خواناتر کردن پست‌ها برای شما ترافیک بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. برای بهبود خوانایی مطالب در وبسایت خود، باید پاراگراف‌های کوتاهی داشته باشید. پاراگراف‌ها باید شامل ۴ تا ۵ جمله باشند. برای مطالب مختلف، از سرفصل استفاده کنید تا بتوانید به خوانندگان کمک کنید مطالب شما را سریع‌تر و آسان‌تر بررسی کنند. شما می‌توانید از نکات مهم، اینفوگرافیک‌ها و تصاویر استفاده کنید. اینفوگرافیک‌ها می‌توانند برای نشان دادن آمار و خلاصه کردن نقاط کلیدی به صورت بصری استفاده شوند. شما می‌توانید تصاویر مناسب را جایگرین متن‌های طولانی کنید.

استراتژی‌های سئو که باید در استراتژی بازاریابی آنلاین خود پیاده‌سازی کنید

۲. طراحی وبسایت خود را ارتقا دهید

نحوه ی تعامل مردم با وب سایت شما با طرح UX شما ارتباط دارد. با این وجود مسائل مربوط به طراحی می‌تواند بسیار دشوار باشد، زیرا بیشتر اوقات آن‌ها به جای عینی بودن ممکن است ذهنی باشند. به همین دلیل چندین ابزار تست کاربر وجود دارد تا به شما کمک کند UX خود را مثل Crazzy Egg، Google Optimize، Optimizely و غیره آنالیز کنید.

۳. سرعت وبسایت خود را بررسی کنید

گوگل در سال ۲۰۱۰ به طور رسمی اعلام کرد که سرعت جزو یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی می‌باشد. سال پیش اهمیت سرعت وبسایت در دستگاه‌های تلفن همراه نیز در همان بخش گنجانده شد. بهبود تجربه‌ی کلی کاربر به این معناست که کاربران شما مجبور نیستند منتظر بمانند تا وبسایت شما بارگذاری شود و می‌توانند در کمتر از ۳ ثانیه به آن دسترسی داشته باشند.

برای وبسایت‌های تجارت الکترونیک، ۱ ثانیه تاخیر در بارگذاری می‌تواند سالانه سبب از دست رفتن ۲.۵ میلیون فروش شود، بنابراین این فاکتور را دست کم نگیرید. این می‌تواند بر روی رتبه‌بندی و فروش شما تاثیر بگذارد.

از بک‌لینک‌ها استفاده کنید

 استراتژی‌های سئو که باید در استراتژی بازاریابی آنلاین خود پیاده‌سازی کنید

کمیت و کیفیت بک‌لینک‌ها ارتباط بسیار نزدیکی با موفقیت وبسایت شما دارند. بک‌لینک‌ها مهم هستند زیرا به وبسایت شما اعتبار می‌بخشند. هنگامی که وبسایت‌های زیادی به وبسایت شما لینک شوند و شما به‌عنوان منبعی از اطلاعات در نظر گرفته شوید، موتورهای جستجو رتبه‌ی شما را بالاتر و بالاتر خواهند برد.

اگرچه انتظار می‌رود که این اتفاق به طور طبیعی رخ دهد، اما هنگامی که برای ساختن محتوایی با کیفیت در وبسایت خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، ممکن است زمان زیادی طول بکشد. صاحبان وبسایت به عنوان میانبر از استراتژی‌های دیگری استفاده می‌کنند تا بتوانند بک‌لینک‌های زیادی را دریافت کنند. آن استراتژی‌ها این موارد می‌باشند:

۱. دسترسی با ایمیل

مراجعه کردن به اینفلوئنسرهای بالقوه که لینک وبسایت شما را در وبلاگ خود قرار می‌دهند، یک روش معمول و رایج در استراتژی دسترسی با ایمیل است. این کار شامل ارسال ایمیل‌هایی به اینفلوئنسرهایی است که مخاطبان مورد نظر شما را دارند و در صنعتی مشابه شما فعالیت می‌کنند. 

۲. تبادل لینک

در واقع معنای تبادل لینک، لینک در ازای لینک است. بنابراین اگر می‌خواهید از یک وبسایت خاص بک‌لینک دریافت کنید، باید همین کار را نیز برای آن‌ها انجام دهید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از پست مهمان، تبادل لینک را بررسی کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید یک پست وبلاگ بنویسید و لینکی به وبسایت خود را در آن وارد کنید و همچنین آن مشاغل مورد نظر هم می‌توانند برای وبسایت شما یک پست مهمان بنویسند که شامل بک لینکی به وبسایت آن‌ها می‌باشد.

۳. ساختن یک شبکه‌ی بلاگ خصوصی 

شبکه‌ی بلاگ خصوصی (PBN) یک استراتژی برای ساخت لینک است. در این روش شما شبکه‌ای از وبسایت‌هایی را خلق می‌کنید که در اختیار دارید و هدف شما گرفتن بک‌لینک برای وبسایت اصلی خود با استفاده از وبسایت‌های موجود در شبکه است. با این حال این یک تکنیک کلاه خاکستری در سئو است و خطرات خاصی را به همراه دارد. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که ارائه دهنده هاستینگ PBN شما مناسب باشد. LaunchCDN یکی از گزینه‌های مناسب برای این کار است، زیرا مناسب بودن ارائه‌دهنده سبب به حداقل رسیدن خطر و به حداکثر رسیدن موفقیت می‌شود.

یکی از مزایای ساخت PBN در مقایسه با سایر روش‌های ساخت لینک این است که شما برای دریافت لینک دیگر به کسی وابسته نخواهید بود.

هرچه محتوای عمیق‌تری را به مخاطبان خود ارائه دهید، رتبه‌ی بالاتری را کسب می‌کنید

استراتژی‌های سئو که باید در استراتژی بازاریابی آنلاین خود پیاده‌سازی کنید

اگر شما یک وبلاگ دارید، باید اطلاعات ارشمند و مواردی خاص را در اختیار کاربران خود قرار دهید تا باعث شود آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر دوباره به وبلاگ شما مراجعه کنند. به عنوان مثال اگر شما یک وبسایت تکنولوژی دارید، باید پست‌هایی داشته باشید که عمیق، تاثیرگذار و طولانی‌تر از ۱۵۰۰ کلمه باشند.

پست‌های طولانی و با کیفیت سبب کسب رتبه‌ی بالاتر می‌شوند. طبق آمار به دست آمده، گوگل مطالبی را که بیش از ۱۹۰۰ کلمه دارند در صفحه‌ی اول نتایج جستجو قرار می‌دهد.

نتیجه گیری

اگر به کاربران خود بها دهید، موتورهای جستجو نیز به شما بها خواهند داد. با این حال فراموش نکنید که هدف شما فقط کسب رتبه‌های بالاتر نیست. هدف اصلی وبسایت شما دستیابی به کاربران و مخاطبان است. الگوریتم‌های موتور جستجو و فاکتورهای رتبه‌بندی در تلاش هستند تا کاری کنند افراد مناسب بتوانند به وبسایت‌هایی فرستاده شوند که واقعا برای کاربران ارزش قائل هستند. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات