دلیل اینکه نباید نگران شکست خوردن باشید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

دلیل اینکه نباید نگران شکست خوردن باشید

آیا می‌دانید "icing the kicker" به چه معناست؟

در فوتبال آمریکایی/کانادایی، وقتی ضربه زننده قصد دارد یک گل حتمی را به ثمر برساند، مربی تیم حریف، درست قبل از پرتاپ کردن توپ تقاضای وقت استراحت می‌کند.

تفکر پشت این استراتژی این است که در ثانیه ی آخر، گرفتن وقت استراحت، حواس ضربه زننده را پرت کرده و ریتم او را از بین می‌برد. اما مشکل اینجاست که این استراتژی واقعا جواب نمی‌دهد. طبق گزارش تحقیقاتی ورزشی Scorecasting توسط اقتصاددان  Tobias Moskowitz و نویسنده ورزشی L.Jon Wertheim، ضربه زننده ای که این ترفند روی آن اجرا می‌شود، ۷۷.۵ درصد از مواقع مخصوصا در ۱۵ ثانیه آخر یا نیمه دوم و وقت اضافه گل پایانی را می‌زند. اگر این استراتژی اجرا نشود، احتمال زدن این گل به ۷۵.۴ درصد افزایش پیدا می‌کند. این استراتژی فقط احتمال امتیاز گرفتن ضربه زننده را افزایش می‌دهد.

پس چرا مربیان اینکار را انجام می‌دهند؟ چون احساس می کنند یک کاری کردن، بهتر از هیچ کار نکردن است. این مثالی بود از اینکه چگونه ترس از اشتباه کردن می‌تواند تصمیم گیری ما را تحریف کند و حتی منجر به اشتباهی بزرگتر نیز شود.

اگر می‌خواهید یک گل ۵۰ متری بزنید، یا یک کسب و کار جدید شروع کنید، یا اینکه آماده ی تغییر در زندگی و کارتان شوید، طبیعی است که از شکست خوردن بترسید. کلید موفق شدن در این کار این است که اطمینان حاصل کنید که ترس از شکست شما، با بدترین اتفاقی که می‌تواند رخ دهد تناسب داشته باشد.

نگرانی های ما باید تناسب مستقیمی با احتمالات یک اتفاق داشته باشند. اگر ۰.۰۰۰۱ درصد احتمال سقوط بازار سهام وجود داشته باشد، من ۹۹ درصد زمانم را صرف نگرانی نخواهم کرد.

هر وقت به خاطر افکار و اتفاق های منفی دچار استرس می‌شوم، آرامشم را حفظ می‌کنم و از خودم این دو سوال را می‌پرسم:

۱. این رویداد منفی تا به حال چقدر برایم اتفاق افتاده است؟

۲. چقدر این رویداد منفی برای افرادی که در وضعیت من هستند، اتفاق می‌افتد؟

به یاد داشته باشید که با بی اعتنایی نسبت به چیزی که می‌ترسید اتفاق بیوفتد، مغزتان روی آماده سازی مسیر رسیدن به موفقیت تمرکز می‌کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات