آیا داشتن یک وبسایت نمونه کار مفید است ؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

آیا داشتن یک وبسایت نمونه کار مفید است ؟

همه ما می دانیم که داشتن یک وبلاگ و یا وبسایت نمونه کار شخصی برای کسی که یک طراح حرفه ای است و می خواهد کارهایش را به معرض نمایش دوستان، مشتری ها و یا افرادی که مدام وی را دنبال می کنند ضروری است. اما در اینجا چندین کلید مهم برای توسعه همچنین وبسایت هایی وجود دارد، برای مثال از نظر بنده نداشتن یک دامنه شخصی می تواند به کار شما آسیب بزند.

هر روزه اطلاعات به صورت شگرفی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و کار کردن با تمام این اطلاعات مسلما غیر قابل ممکن است. واقعیت این است که مشتریان و افرادی که کار شما را دوست دارند به ندرت در زمان های پر مشغله وقتی را برای دیدن از وبسایت شما می کنند.

راهی سریعتر برای مارکتینگ

این روزها برای فروش محصولات خود به عنوان یک طراح واقعا به داشتن یک وبسایت شخصی احتیاجی نیست. «حداقل من ندارم ;)» در وهله اول شما بجای این کار می توانید از شبکه های اجتماعی و انجمن های مربوط به طراحی استفاده کنید. هر چند راه های دیگری نیز وجود دارد برای مثال نوشتن مطلب روی وبلاگ های دیگر، ساختن یک خبرنامه و اشتراک طرح ها از طریق ایمیل و یا حتی می توانید ایده هایتان را از طریق یک پادکست صوتی به اشتراک بگذارید. تمام این راه ها می تواند زمینه را برای انتقال سریعتر محتوای شما مساعد کند.

اگر شما به عنوان یک طراح سعی در فروش محصولات خود دارید، این را بخاطر بسپارید که زمان معقوله بسیار مهمی است. بله شما می توانید، از اول برند شخصی تجاری خود را درست کنید و یا اینکه از طریق کلید های کلیدی اصل در موتورهای جستجو دیده شوید اما تمام این ها زمان بر است و چه کسی هم این همه زمان را خواهد داشت؟ شما باید برای دریافت مشتری های بیشتر و ساختن شهرت خود عجله کنید.

بگذارید کمی واضح تر بگویم:  من به صورت قاطعانه فکر می کنم که داشتن یک وبسایت شخصی نمونه کار برای کار من بسیار مهم و حیاتی است. وبسایت ها یک برند شخصی و یونیک را برای هر طراحی درست می کنند، چیزی که شبکه های اجتماعی نمی سازند. «حداقل هنوز»! شما می توانید از همین الان وبسایتی زیبا و مجذوب کننده را بسازید. اما اگر شما بخواهید که محصولاتتان سریعتر به چشم بیایند و خیلی زود مشهور شوید باید بگویم که متاسفم!

خروجی ایده آل شما چیست ؟

شاید شما فکر کنید که وبلاگ نویسی چیز ساده ای است: شما یک وبلاگ می سازید، پست می گذارید و هورا! - حالا شما یه وبلاگ نویس هستید. این تعریفی است که شاید در ۸ یا ۹ سال اخیر بهتر جواب می داد. اما الان بازار از این گونه تعاریف و عمل ها پر شده است. انفجار موج شبکه های اجتماعی را هم در نظر باید گرفت، شبکه های اجتماعی روی وبلاگ نویسی تاثیری بزرگ داشته اند. طراحان امروزی راه های دیگر زیادی را برای منتشر سازی مطالب شان دارند، که هر کدام دارای مزایا و معایب خود نیز هستند.

ممکن است شما به وبلاگ نویسی در وبسایت خود مشغول باشید اما در اینجا شبکه های اجتماعی نیز هستند که برای کار شما بیشتر ایده آل به نظر می رسند. بهترین راه امتحان کردن، چندین شبکه پربازدید مانند: Behance, Facebook, Dribbble  و یا پیدا کردن بهترین انتخاب برای کار خودتان است. برای مثال آیا شما شخصیتی اینستاگرامی هستید یا اینکه شیوه و روش شما بیشتر با توییتر و پینترست همخوانی دارد؟ چه گونه می توانید به مشتری های خود به بهترین شیوه پاسخ دهید؟

اطلاعات بیشتری کسب کن

دوباره، من نمی گویم که داشتن یک وبسایت شخصی یا وبلاگ مهم نیست. اما به صورت قطعی مسیر های درست و اشتباهی برای وبلاگ نویسی سر راه خلاق های پیشرفته وجود دارد و من متاسفم که بگم، بیشتر مردم در این باره اشتباه فکر می کنند. هدف اصلی این نیست که شما ایده یا مطلبی را داخل وبسایت قرار دهید و آن ایده برای همیشه در آنجا بماند. هدف این است که شما باید تغییر و یا جلوه ای را در مردم ایجاد کنید، برای این کار ایده های شما باید بیشتر در فضای مجازی مخلوط شود و بیشتر مردم با آن ارتباط برقرار کنند. ایده شما باید دور تر از خانه خودتان برود و خانه ای جدید را بیابد که افرادی در آنجا هستند که ارزش کار را بدانند.

اشتراک دانش و ایده ها می تواند شما را در صنعت کاری خود با افرادی که می توانید در مورد ایده ها صحبت کنید، متصل سازد. آنها ممکن است که درباره ایده شما بازخوردهایی را بدهند که خود شما نمی توانستید راجب به آنها فکر کنید. گروهی از خوانندگان مطالب شما را ارزشمند می یابند. هر کسی آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارد. دوستان آنها نیز به همین صورت ارزش محتوا را درک کرده و آن را با دوستان دیگر به اشتراک می گذارند و … . اینگونه است که محتوای شما مانند یک ویروس در اینترنت پخش خواهد شد.

شما بیشتر دیده می شوید، مردم بیشتری به شما اعتماد پیدا می کنند و ایده های شما می توانند بسیار بیشتر گسترده شوند. بیشتر از حتی کارهای واقعی طراحی تان. طراحانی چون Jessica Hische, Marian Bantjes و Michael Bierut همه آنها از نظر آوازه در میان مردم بسیار مشهور هستند و مردم از آنها به عنوان طراحانی بسیار ماهر یاد می کنند.

در پایان چندین سوال کوتاه : آیا وبسایت های نمونه کار شخصی مرده اند؟ چه مقدار ترافیک و یا شغل را از طریق وبسایت شخصی خود به دست آورده اید؟ نظرتان چیست که دیدمان را نسب به تجارت مارکتینگ از طریق شبکه های اجتماعی تغییر دهیم و اینکه یک طراح چقدر به تجارت آنلاین احتیاج دارد؟ 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا