11 ابزار بهره‌وری برای برنامه‌نویسان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

11 ابزار بهره‌وری برای برنامه‌نویسان

امروزه برنامه‌نویسان می‌توانند چیزهای بزرگی را در مدت زمان کوتاهی خلق کنند و این موضوع را مدیون ابزارها و فریمورک‌های موجود هستند. در دنیای امروز یک تیم کوچک می‌تواند به راحتی ظرف چند روز یک اپلیکیشن موبایل را بسازد.

در دست داشتن یک مجموعه‌ی خوب از ابزارها و فریمورک‌ها زندگی را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. با استفاده از ابزارهای درست می‌توانید بهره‌وری خودتان را بالا ببرید. به همین خاطر در مقاله‌ی امروز تصمیم گرفتم ابزارهایی را نام ببرم که با کمک آن‌ها توانستم قدرت خود را به عنوان یک توسعه‌دهنده افزایش دهم.

1. Terminator

اگر یک سرور را در یک ترمینال (Api) اجرا می‌کنید، سپس ترمینال دیگری (Client) را بعد از آن اجرا کرده و همچنان برای انجام دادن کارهای بیشتر به سراغ ترمینال‌های دیگری می‌روید، قطعاً از این برنامه خوشتان خواهد آمد.

باز بودن تب‌های بسیار می‌تواند برای شما گیج‌کننده باشد، اما به راحتی می‌توانید از این ابزار برای رفع این مشکل استفاده کنید. Terminator به شما امکان باز کردن چندین ترمینال را در یک صفحه می‌دهد. با این روش می‌توانید هر لحظه اتفاقات هر ترمینال را به طور جداگانه مشاهده کنید.

2. Oh My Zsh

Zsh یک نوع شِل (Shell) برای اجرای دستورات شما در ترمینال است و «Oh My Zsh» فریمورکی فوق‌العاده برای مدیریت تنظیمات مربوط به آن است.

با استفاده از این فریمورک می‌توانید تم‌های بسیار زیبایی را روی ترمینال خود نصب کنید. علاوه بر آن‌ها برای آسان‌تر کردن کارهای خود می‌توانید از پلاگین‌های مختلفی مثل Git، Capistrano، Docker و غیره نیز بهره ببرید.

3. DdDesigner

چگونه دیتابیس خود را مدل‌سازی کنید؟ به جای اینکه ظاهر احتمالی دیتابیس خود را روی کاغذ بکشید، می‌توانید از ابزارهای آنلاین برای انجام این کار استفاده کنید. DdDesigner همان ابزاری است که می‌تواند در مدل‌سازی دیتابیس‌ها به شما کمک بسیار بزرگی کند. 

4. Code Climate

آیا به کیفیت کدهای خود امتیاز می‌دهید؟ این ابزار می‌تواند به شما در اتوماتیک کردن این کار کمک کند. وقتی کدهای خود را در مخزن آپلود می‌کنید، این ابزار بلافاصله کدها را آنالیز کرده و کیفیت پروژه‌ی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد.

Code Climate برای پروژه‌های منبع باز رایگان است. این ابزار قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد چون به شما در بالا بردن کیفیت کدها کمک می‌کند.

5. AWS Cloud9

Cloud9 یک محیط توسعه‌ یکپارچه است که به کمک آن می‌توانید تنها با استفاده از یک مرورگر کارهای مربوط به نوشتن، اجرا و اشکال‌زدایی کدها را انجام دهید. شما با استفاده از آن به راحتی می‌توانید محیط توسعه‌ی خود را در فضای ابری با تیم خود به اشتراک بگذارید. شما در هر مکان و با هر سیستم عاملی می‌توانید از قابلیت‌های این ابزار بهره‌مند شوید.

6. Codeship

اگر می‌خواهید برنامه‌ی خود را ایمن پیاده‌سازی کنید، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند. وقتی branch دلخواه خود را push می‌کنید، این ابزار تست‌های از پیش تعیین شده‌ای را اجرا می‌کند. در صورت موفقیت آمیز بودن تست‌ها، روی سرور دلخواه شما مانند Aws، Heroku یا سرورهای خصوصی پیاده‌سازی میشود.

7. StackEdit

آیا تا به حال احتیاجی به ویرایش کردن (marksown) README.md داشته‌اید؟ آیا زمان زیادی را برای جذاب کردن ظاهر آن تلف کردید؟ با استفاده از این ابزار می‌توانید فایل markdown خود را ویرایش کرده و نتیجه‌ی ویرایش را به طور همزمان مشاهده کنید. این موضوع باعث افزایش سرعت شما و راحت‌تر شدن این پروسه می‌شود. 

8. CodeShare

با استفاده از این ابزار می‌توانید یک فضای آنلاین را برای توضیح مفاهیم برنامه‌نویسی ایجاد کنید. شرکت‌کنندگان در این فضا می‌توانند کدها را همزمان با توضیح دادن شما مشاهده کنند. اگر به دنبال انجام دادن چنین کاری هستید، CodeShare قطعاً راه‌حل بسیار خوبی خواهد بود.

9. Postman

وقتی مشغول اجرای یک تست ساده هستید، برقراری تماس HTTP از طریق کنسول (CURL) می‌تواند بسیار مفید باشد. اما این کار هنگام سر و کله زدن با هدرها و پارامترهای دیگر چالش برانگیز خواهد شد. این ابزار یک رابط گرافیکی است که به شما کمک می‌کند تا تماس‌های HTTP را به راحتی انجام دهید. حتی با استفاده از این وسیله می‌توانید تماس‌های قبلی خود را برای استفاده‌ی مجدد ذخیره کنید.

10. Uppy

گاهی اوقات باید فایل‌های خود را در پروژه‌های وب آپلود کنید. Uppy یک ابزار آپلود فایل است که با اکثر فریمورک‌ها کاربرد دارد و می‌تواند پروسه‌ی آپلود کردن فایل‌ها را برای شما خیلی آسان‌تر کند. با کمک این ابزار می‌توانید فایل‌های خود را در APP، Google Drive، Dropbox و غیره آپلود کنید.

11. Franz

 من از پیامرسان‌های زیادی مثل WhatsApp، Slack، Messenger و غیره استفاده می‌کنم. گاهی اوقات مدیریت کردن تمام این برنامه‌ها کمی دشوار می‌شود. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو هستید، می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.

این ابزار تمام نتورک‌ها را در یک APP جمع می‌کند. به همین خاطر دیگر پیام‌های جدید خود را گم نخواهید کرد.

با کمک این ابزارها می‌توانیم برنامه‌نویسانی سریع‌، باهوش و کارآمد باشیم.

 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی