جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
8 عامل موثر بر موفقیت که هر هنرجوی طراحی باید بداند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

8 عامل موثر بر موفقیت که هر هنرجوی طراحی باید بداند

آیا شما هم یک طراح هستید ولی در پروسه‌ی خلاقیت دچار مشکل شده‌اید؟ نگران نباشید! چون این اتفاق برای همه‌ی ما می‌افتد؛ به همین خاطر تصمیم گرفتم این مقاله را منتشر کنم. اگر به تازگی طراحی را به‌عنوان مسیر شغلی خود انتخاب کرده‌اید یا مشتاق یادگیری نکات مفیدی هستید ممکن است این مقاله از راکت به شما کمک کند. 

برنامه‌هایتان را سازماندهی کنید

این کاری است که همه‌ی هنرجویان طراحی باید برای حرفه‌ای شدن و به دست گرفتن کنترل زمان خود یاد بگیرند. اگر می‌توانید پروژه‌های خود را اولویت بندی کنید و همه‌ی پروژه‌ها را به زمان معین شده برسانید، در طولانی مدت بسیار کمک‌حال شما خواهد بود. با سازماندهی می‌توانید روی خلاق بودن تمرکز کنید و هدف‌های بعدی را نیز از دست ندهید. 

راه‌های زیادی برای عمل کردن طبق برنامه وجود دارد. از تهیه کردن یک تقویم ساده و علامت زدن پروژه‌ها و ددلاین آن‌ها گرفته تا دانلود کردن یک اپلیکیشن مدیریت زمان و کنترل مستقیم کارهای‌تان از طریق تلفن همراه. بهترین توصیه‌ای که در دانشگاه به من شد، تکمیل کردن کارهای نوشتاری خسته‌کننده، و ذخیره‌ی زمان برای خلاقیت بود.

Essay Pro یک سرویس تألیف مقاله است که قبلاً برای اتمام کارهایم استفاده می‌کردم. این سرویس زمان بیشتری برای تمرکز بر پروژه‌های طراحی مهم‌تر به من می‌داد .

تخمین بزنید

بهترین مهارتی که برای توسعه دادن کسب کردم، برآورد کردن زمانی بیشتر از چارچوب زمانی لازم برای پروژه‌ها بود. هرچه طراحی‌های موفق بیشتری داشته باشید در تخمین زدن بهتر عمل خواهیدکرد. 

زمان لازم برای هر پروژه منحصربه‌فرد است، پس فراهم کردن زمان کافی برای آن‌ها ضروری است. اگر وقت اضافه آوردید همیشه می‌توانید یک پروژه جدید را آغاز کنید یا سعی کنید پروژه فعلی را بهبود ببخشید. بعداً که در حرفه‌ی طراحی وارد شدید و حجم زیادی از کارهای تلنبارشده توسط رئیستان به شما محول شد، برآورد کردن زمان، بسیار به شما کمک خواهد کرد.

جایگاه خود را بیابید 

درست است که غیر از شما طراحان زیادی وجود دارند، اما شما باید استعداد یا بازار مخصوص به خود که از انجام دادن آن کار یا حضور داشتن در آن بازار لذت می‌برید را پیدا کنید. 

در طول زمان حرفه‌ای‌تان، علی‌الخصوص در ابتدای آن باید کارهای همه‌پسند بیشتری را انجام دهید. حتی خود من گاهی این کار را انجام می‌دهم، البته وقتی حقوق مناسبی برای کار پرداخت شود. 

باید قدرت درونی و آن چیزی که واقعا شما را شاد می‌کند پیدا کنید. هم‌چنین بهتر است با دیگر طراحان در رشته‌های مختلف در ارتباط بمانید یا حتی دوست باشید. هیچ‌وقت نمی‌دانید کی می‌توانند در یک پروژه، یا پیدا کردن یک کار جدید به شما کمک کنند. بهتر است با دانشگاه هم در ارتباط بمانید و در آینده نیز سعی کنید ارتباطات بیشتری برقرار کنید.

یک نمونه‌کار تأثیرگذار تهیه کنید

این نمونه‌کار عملاً رزومه‌ی شماست. پس باید در اسرع وقت پروژه‌های متفاوتی که توانایی‌های شما را به رخ بکشند، به آن اضافه کنید. رزومه بسته به حیطه‌ی طراحی که درحال کسب تخصص در آن هستید متفاوت خواهد بود؛ برای مثال نمونه‌کار یک دانشجوی طراحی گرافیک با نمونه‌کار یک کارگردان ارشد هنری متفاوت، اما به همان اندازه مهم است. پیشنهاد می‌کنم یک نسخه‌ی آنلاین و یک نسخه پرینت‌شده برای ارائه در مصاحبه‌ها داشته باشید؛ و اگر نمونه‌کارهای خوبی با‌شند حتماً توجه مصاحبه‌گیرندگان را به خود جلب خواهند کرد .

چند راهنمایی عالی دیگر از canva برای جمع‌آوری رزومه وجود دارد که با اجرای آنها می‌توانید سرها را به سوی خود برگردانید. فکر می‌کنم همیشه مهم است سعی کنید برای کاری که به آن علاقه‌مند هستید درخواست دهید؛ ولی اگر شغلی یافتید که با آن‌چه فکر می‌کردید متفاوت بود از استعفا دادن نترسید؛ این تجربه‌ها را می‌توانید در رزومه‌ی خود قرار دهید .

باانگیزه باشید 

در زمان یادگیری ممکن است بسیار درمانده‌تر و بی‌انگیزه‌تر از آن باشید که بتوانید ادامه دهید. پس مهم است که نسبت به کار خود اشتیاق داشته‌باشید و راه‌هایی پیدا کنید تا انگیزه‌تان را بازگردانید. به یاد داشته باشید؛ اشتیاق، خلاقیت را می‌سازد و خلاقیت مبنای طراحی است. 

من قبلاً از خودم می‌پرسیدم چرا به طراحی علاقه دارم و در زمان‌های سخت آن دلایل را به خودم یادآوری می‌کردم. این کار به شما کمک می‌کند مطالعات خود را به سادگی و با موفقیت به اتمام برسانید .

به خلاقیت خود اجازه دهید پیش برود

گاهی ممکن است خلاقیت‌تان افت کند. ولی راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به این وضع بهبود ببخشد. ایده‌های جدید را بیان کنید تا بتوانید از آنها برای خلاقیت الهام بگیرید؛ اگر این ایده‌ها مطلوب نبودند نیز ناامید نشوید! فقط از آنها درس بگیرید و بروید سراغ پروژه بعدی. همه‌ی این‌ها مهارت‌هایی هستند که ممکن است بعدها به‌کار بیایند. 

پذیرای انتقادات باشید

شما یک هنرجوی طراحی و درحال یادگیری هستید. ممکن است خیلی وقت‌ها پیش بیاید که آموزگار یا افراد هم‌ترازتان با دیدگاه شما موافق نباشند و نسبت به طرح شما نظرات منفی داشته‌باشند. باید با همه‌ی انتقادات با ذهنی باز برخورد کنید و در نظر داشته‌باشید تا از آن‌ها برای پیشرفت کارتان استفاده کنید. 

در ابتدا این‌کار کمی سخت است، خود من قبلاً نسبت به کارهایم بسیار جبهه‌گیری می‌کردم. اما بعد از پذیرش انتقادات توانایی این را پیدا می‌کنید که به آنها فکر کرده، درمورد آنها بحث کنید و بفهمید که می‌توانید چیزهای زیادی از دیگران یاد بگیرید. 

تِرندهای جدید را دنبال کنید

ممکن است پیروی از تِرندها به حوزه‌ای از طراحی که در آن فعالیت می‌کنید نیز وابستگی پیدا کند، اما ایده‌ی اولیه یکسان است. اگر نقا‌ش هستید شاید فرم یا تکنیک خود را با تِرندهای محبوب تطبیق دهید، تا محبوب و موفق باقی بمانید. 

همچنین، تلاش برای پیش‌بینی ترندهای محبوب می‌تواند به باقی ماندن‌تان در رتبه‌های برتر حیطه‌ی خودتان کمک کند، یا حتی شما را در لیست طراحان گرافیک حرفه‌ای قرار دهد. با شرکت در دوره‌های مرتبط، به پیشرفت کردن ادامه دهید. اینگونه ارتباط‌تان را با مشتریان خود حفظ خواهید کرد؛ دنیای طراحی مجازی به شدت درحال تغییر است و باید با آن هم‌گام باشید. 

مهم تر از همه این‌که: به خودتان ایمان داشته باشید 

امیدوارم این راهنمایی‌ها به شما کمک کنند در مسیر خود موفق باشید. تلاش زیاد همواره شما را به سمت موفقیت هدایت می‌کند. کنجکاویم بدانیم کدام مورد از موارد بالا بیشتر به درد شما خورده‌ است؛ پس لطفاً نظرات خود را برای‌مان بنویسید. موفق باشید!

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@alireza.mzh
علیرضا معمارزاده
junior level developer

Student of Software Engineering, python Developer, i love programming and game

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا معمارزاده

junior level developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است