دلایل استفاده از Linux برای توسعه دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

دلایل استفاده از Linux برای توسعه دهندگان

به نظرم کسانی که می‌خواهند در رابطه با کامپیوتر و رایانش اطلاعات کسب کنند، باید به سراغ لینوکس بروند. اگر می‌خواهید رایانش را به شکل حرفه‌ای انجام دهید، لینوکس یک سیستم عامل عالی خواهد بود.

جامعه

لینوکس دارای جامعه‌ای بزرگ از افرادی با تجربه‌های متفاوت است. شما می‌توانید از این افراد کارکشته برای حل مشکلات خود کمک بگیرید. افرادی در این جامعه وجود دارند که قبلا با مشکلات مشابهی سروکار داشته‌اند. آن‌ها با کمک دیگران بر این مشکلات غلبه کردند و حالا به یک منبع خوب برای حل مشکلات شما تبدیل شده‌اند. توسعه دهندگان بزرگ و متنوعی در این پلتفرم مشغول به کار هستند.

پشتیبانی

لینوکس دائماً در حال تکامل است. توسعه دهندگان زیادی در این جامعه حضور دارند، به همین دلیل می‌تواند در بسیاری از مسائل یک پشتیبانی قوی و سریع را به شما ارائه دهد.

شرکت‌های درگیر

شرکت‌های بسیاری مثل اینتل، سامسونگ و IBM در کنار سایر توسعه دهندگان به بهود لینوکس کمک می‌کنند. لینوکس مدیریت سرورها را تسخیر کرده است. این سرورها معمولاً به شرکت‌های بزرگ تعلق دارند. به عنوان مثال اگر اینتل از محصولات خود در لینوکس به خوبی پشتیبانی نکند، فضا برای سایر شرکت‌های درگیر بیشتر خواهد شد. آن‌ها به دلایل متعددی، سراغ ویندوز سرور نمی‌روند زیرا هر مدیری دلایل خاص خود را برای سرمایه‌گذاری دارد.

ایمنی

ایمن بودن لینوکس بسیار بالاست. اطلاعات از طریق سرورهای اجرا شده توسط سیستم منتقل می‌شود. شرکت‌ها برای موفقیت به این اطلاعات نیاز دارند. لینوکس نیز حفره‌های امنیتی خود را دارد. رفع این اشکالات خیلی طول نمی‌کشد. گاهی اوقات می‌توانید در عرض چند روز این حفره‌ها را برطرف کنید اما اصلاح کردن همان نقص‌ها در سایر محصولات بیشتر طول خواهد کشید.

شخصی‌سازی و آزادی

شما در لینوکس با آزادی فوق‌العاده‌ای روبرو هستید. می‌توانید از موارد دلخواه خود استفاده کنید. می‌توانید به روش دلخواه خود عمل کنید. توانایی تغییر دادن چیزهای نامطلوب را دارید. این سیستم گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد زیرا شما این فضا را کنترل خواهید کرد. با کمک لینوکس می‌توانید به اصول اجرا کردن یک کامپیوتر و رابط بین سخت‌افزارها و نرم‌افزارها پی ببرید.

لینوکس برای استفاده‌های شخصی

لینوکس تمام قابلیت‌های یک سیستم برای استفاده‌های شخصی مانند مرورگرها، مدیریت فایل، ویرایشگرهای متن و تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت دسترسی آن بالا بوده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

لینوکس برای استفاده‌های حرفه‌ای

استفاده‌ی حرفه‌ای از لینوکس به هدف شما بستگی دارد. استفاده از محصولات Adobe در این موقعیت کارآیی چندانی ندارد. با این حال لینوکس به شما اجازه‌ی توسعه، طراحی، ویرایش صدا، ساخت موسیقی و ویرایش تصاویر را به شکلی سبک‌تر خواهد داد.

تجربه‌ی من

من در سال 2008، استفاده از لینوکس را شروع کردم. در طی این سال‌ها دستاوردهای همه جانبه‌ای داشتم. توانستم به بهره‌وری، عملکرد و پایداری سیستم بهتری برسم. خیلی از سیستم‌ها پس از یک یا دو سال به نصب مجدد نیاز دارند اما لینوکس این چنین نبود.

نصب نرم‌افزار در اکثر مواقع آسان است. با محبوب شدن و استفاده بیشتر از تکنولوژی‌هایی مثل AppImage، Flatpak و Snappy، نصب برنامه‌ها خیلی پویاتر شده است. رابط‌های گرافیکی پایدار و واکنش‌گرا هستند. آن‌ها امکان سفارشی‌سازی را مهیا می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا سیستم را مطابق با علایق خود تنظیم کنید.

لینوکس به خودی خود پایداری دارد اما بدان معنا نیست که در مواجه با وظایف دشوار، دچار اشکال نمی‌شود. این سیستم در مدیریت کردن منابع خیلی خوب عمل می‌کند زیرا با سایر سیستم‌ عامل‌ها تفاوت دارد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 5 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات