5 مرورگر وب عالی برای توسعه دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

5 مرورگر وب عالی برای توسعه دهندگان

شما به عنوان یک توسعه دهنده وب ، به یک مرورگر وب نیاز دارید که با ارائه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و رفع اشکالات کد، بهره وریتان را در روند فرایند توسعه افزایش دهد.

اگر بخواهیم مهمترین نرم‌افزاری را که توسعه دهندگان وب حتی بیش از ویرایشگرهای متن یا IDEها از آن استفاده می‌کنند مثال بزنیم، باید مرورگر باشد. از جستجوهای گاه به گاه در گوگل برای رفع اشکالات پیش آمده در کد گرفته تا مرور اخبار در انجمن Reddit، همه چیز با مرورگر های وب شروع می‌شود. با این حال، کارکرد همه مرورگر ها یکسان نیست.

شما به عنوان یک توسعه دهنده وب به مرورگری نیاز دارید که با ارائه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل و رفع اشکالات کد، بهره وری بیشتری برایتان ایجاد می‌کند. و این همان چیزی است که در این مقاله قرار است به آن بپردازیم. چه یک کاربر معمولی باشید و چه یک توسعه دهنده فرانت-اند، خواندن این مطالب برایتان مفید خواهد بود، پس بیایید بدون معطلی به سراغ بحث اصلی برویم.

Firefox Developer Edition

فایرفاکس یکی از محبوب‌ترین مرورگر های وب موجود، نسخه ویژه‌ای از مرورگر را دارد که برای توسعه دهندگانی مانند من و شما ساخته شده است. ما در مورد Firefox Developer Edition صحبت می‌کنیم. اولین سوالی که در ذهن ما ایجاد خواهد شد این است که چه چیزی باعث می‌شود یک نسخه جداگانه برای توسعه دهندگان منتشر شود. در زیر لیستی از برخی ویژگی‌ها آورده شده است:

  • بسیاری از ویژگی‌های آزمایشی که در مرورگر های اصلی یافت نمی‌شوند.
  • شناسایی کردن CSS غیرفعال در یک صفحه وب.
  • DevTools عالی برای رفع اشکال و بازبینی کد.
  • با استفاده از بخش visualization کار با سیستم شبکه بندی CSS آسان‌تر می‌شود.
  • می‌توانید درباره فونت‌های استفاده شده در یک صفحه وب اطلاعات کسب کنید.

چه ویژگی خاصی وجود دارد؟ فایرفاکس بدون شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین مرورگر ها به شمار می‌رود. همچنین در آن حریم خصوصی کاملا در نظر گرفته شده است. این موضوع که یک نسخه رسمی توسعه دهنده دارند، آن را حتی بهتر می‌کند.

می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌های ذکر شده در بالا در وب‌سایت رسمی آنها کسب کنید. Firefox Developer Edition برای ویندوز، لینوکس و مک به صورت رایگان در دسترس است، بنابراین هیچ چیز مانع امتحان کردن آن نمی‌شود.

Sizzy

Sizzy مرورگری است که با ارائه ویژگی‌ها و افزونه‌های عالی بر سرعت بخشیدن به روند کار توسعه تمرکز دارد. این محصول فوق العاده سرشار از ویژگی است و به قولی در مورد ایجاد بهره وری بیشتر و سرعت بخشیدن به روند کار شما عمل می‌کند. لیست ویژگی‌هایی که این مرورگر ارائه می‌دهد بسیار طولانی است، اما در اینجا برخی از موارد قابل توجه ذکر شده است:

  • صفحه وب خود را همزمان در چندین دستگاه شبیه سازی کرده و نمایش دهید.
  • با استفاده از ویژگی Universal Inspect Element، یک عنصر را در همه دستگاه‌ها بررسی کنید.
  • نحوه واکنش و عملکرد وبسایت را تحت شرایط مختلف شبکه بررسی کنید.
  • برخورداری از ویژگی Spotlight-like برای دسترسی به همه چیز فقط با صفحه کلید.
  • مدیریت Session برای جابجایی بین کاربران به صورت دستی.

چه ویژگی خاصی وجود دارد؟ اگر به دنبال یک مرورگر پر از ویژگی همراه با ابزارهایی هستید که در هیچ مرورگر دیگری پیدا نمی‌کنید، Sizzy را امتحان کنید. این یک مرورگر واقعی است که برای توسعه دهندگان ساخته شده است.

اما متاسفانه تنها نکته منفی که وجود دارد این است که Sizzy یک مرورگر رایگان نیست و تحت یک مدل اشتراک ماهانه یا سالانه کار می‌کند. اما آنها یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان برای امتحان کردن این مرورگر ارائه می‌دهند. همچنین نسخه ویندوز، لینوکس و مک آن هم موجود است.

Polypane

اگر احساس کردید که دسترسی به Sizzy برایتان مشکل است، نگران نباشید چراکه هدف Polypane ایجاد تعادل کامل بین یک مرورگر کلاسیک و توسعه دهنده است. این بدان معنا نیست که Polypane فاقد ویژگی‌های مفید است. این مرورگر همه قابلیت‌های مهم Sizzy را حفظ کرده و موارد نه چندان مفید را حذف می‌کند. آنچه Polypane به شما ارائه می‌دهد:

  • وبسایت خود را در چندین اندازه صفحه نمایش از تلفن همراه گرفته تا صفحه نمایش 5K شبیه سازی کنید.
  • تست قابلیت دسترسی به وبسایت برای داشتن یک تجربه دلپذیر.
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های متعدد در پیش نمایش شبکه‌های اجتماعی.
  • به طور پیش فرض از HTML ساده گرفته تا برنامه‌های React با بارگیری مستقیم همراه است.
  • پشتیبانی از افزونه‌هایی برای همه فریمورک‌های موجود مانندReact ، Angular ، Vue ، Svelte و موارد دیگر.

چه ویژگی خاصی وجود دارد؟ Polypane تأکید ویژه‌ای بر دسترسی وبسایت شما دارد. این امر با وجود ویژگی‌هایی مانند شبیه ساز کوررنگی که در مرورگر های اصلی پیدا نخواهید کرد، مشهود است.

همانند Sizzy ، Polypane نیز تحت یک مدل پرداخت مبتنی بر اشتراک ماهیانه کار می‌کند. اما نکته خوب این است که آنها یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان برای شروع کار به شما ارائه می‌دهند. بروید و این مرورگر خارق العاده را در ویندوز ، لینوکس و مک بررسی کنید.

Brave

مرورگر های ذکر شده در بالا صریحا مخصوص توسعه دهندگان طراحی شده‌اند. اگر به دنبال چیزی معمولی‌تر و برای استفاده روزمره هستید، این مرورگر یک انتخاب عالی است. Brave یک مرورگر وب سریع، ایمن و پرکاربرد است که توسط Brendan Eich - شخصی که جاوااسکریپت را ایجاد کرده و همچنین Mozilla را بنیان گذاری کرده - ساخته شده است. بنابراین چنین چیزی ایده‌آل شما خواهد بود. در زیر دلایل خود را برای ترجیح دادن مرورگر Brave ذکر کرده‌ام:

  • این مرورگر ادعا می‌کند که حدودا 3 برابر سریعتر از گوگل کروم است و در عین حال برای ماندگاری بهتر باتری و مصرف حافظه نیز بهینه شده است.
  • همراه با یک مسدود کننده تبلیغات داخلی و اقدامات امنیتی برای ایمن کردن sessionهای کاربران.
  • با گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی و آیفون به طور یکپارچه همگام سازی می‌شود.
  • یکپارچه سازی IPFS برای مرور وبسایتها بدون واسطه.
  • جمع آوری نکردن اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربر.

چه ویژگی خاصی وجود دارد؟ Brave برای استفاده به شما پاداش می‌دهد! بله درست شنیدید، با فعال کردن گزینه Brave Rewards یک نوتیفیکیشن محرمانه دریافت می‌کنید که حتی لازم نیست روی آن کلیک کنید. با هر اعلان یک BAT (نوعی رمز ارز) دریافت خواهید کرد. همچنین از طریق این رمز ارز می‌توانید از توسعه دهندگان موردعلاقه خود حمایت کنید.

اگر به دنبال یک مرورگر عالی برای استفاده روزانه هستید، Brave یک انتخاب مطمئن است. سریع، ایمن و کاملا عالی. این برنامه رایگان است و می‌توانید از آن در سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک و همچنین دستگاه‌های تلفن همراه (Android ، iOS) استفاده کنید.

Google Chrome

من به نوعی مجبور شدم این مورد را اضافه کنم. گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر حال حاضر است. در نظرسنجی انجام شده توسط statcounter در دسامبر سال 2020، این مرورگر استفاده بیش از 60 درصد از کاربران را شامل می‌شود. به عنوان یک توسعه دهنده باید کد خود را قبل از ارسال آن برای نمایش روی کروم، تست کنید. اما چرا باید از گوگل کروم استفاده کنیم؟

  • یکی از بهترین مرورگر ها از نظر سازگاری با وبسایت‌ها، برنامه‌ها و پلتفرم‌های مختلف.
  • بسیار محبوب برای عده عظیمی از کاربران.
  • ادغام شده با اکوسیستم بزرگ گوگل.
  • تنوع بی شمار افزونه‌ها.
  • دارای یک DevTools عالی.

چه ویژگی خاصی وجود دارد؟ صادقانه بگویم هیچ نکته منفی در کروم وجود ندارد و این یکی از دلایل محبوبیت آن است. این مرورگر همه نیازها را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم از آن استفاده می‌کنند، پس حتما از آن بهره بگیرید.

غیرقابل انکار است که تا چند سال آینده نیز بیشتر سهم بازار را در اختیار داشته باشد. با اینکه کروم حریم خصوصی را تضمین نمی‌کند، اما ادغام با اکوسیستم گوگل بسیار وسوسه انگیز است. این برنامه به صورت رایگان در همه سیستم‌عامل‌ها موجود است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 3 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات