۵ روش برای سازنده بودن
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۵ روش برای سازنده بودن

احتمالا حرفه‌ی فریلنسری مانند یک موج به نظر می‌رسد. شامل برآمدگی‌هایی است که نشان دهنده حجم کارهایتان است و فرو رفتگی‌هایی نیز دارد که نمایانگر تعدا کم کارهایتان است. درمواقع فرو رفتگی یا به اصطلاح "دوره های قحطی"، باید بیشتر مراقب باشید چون این احتمال وجود دارد که بیشتر در معرض ناراحت شدن، ناامید شدن و آسیب پذیر شدن قرار بگیرید. در این زمان حاضرید هر کاری را انجام دهید و تا وقتی که بابتش پول می‌گیرید، برایتان اهمیتی هم ندارد که انجام دادنش چقدر تحقیر کننده باشد. اما می‌دانید موضوع چیست؟

بهش فکر کنید. اگر در حال حاضر کار کمتری دارید، به این معناست که وقت آزادتری برای تمرکز بر روی کارهایی که می‌توانند به تجارت فریلنس شما کمک کنند دارید. این کارها بهره وری شما را افزایش می‌دهند، به عضلات کارآفرینی شما انعطاف می‌دهند و از همه مهمتر، تجارت شما را در مسیر درست قرار می‌دهند.

۱. ارسال پست‌های مهمان به سایت‌های هم رشته با شما

آیا شما مهارت، داشن و تجربه‌هایی را دارا هستید که افراد عادی قادر نیستند به راحتی آن‌ها را یاد بگیرند؟ با استفاده از ایده‌های خود به وب سایت‌های که با علایق و تخصص شما مطابقت دارند، از این موارد به نفع خود استفاده کنید. می‌توانید با لیست کارول تیس شروع کنید. این لیست در مورد +۱۰۰ سایتی است که حاضرند بابت نوشته‌هایتان به شما پول بدهند. به هر حال سعی کنید از پست مهمان به شیوه‌ای درست استفاده کنید. 

۲. پروفایل‌های آنلاین خود را بروز کنید

اگر مهارت‌های جدیدی یاد گرفته‌اید، تجربه بیشتری کسب کرده‌اید و یا یک پروژه بزرگ را که به آن افتخار می‌کنید به پایان رسانده‌اید، به خودتان لطفی کنید و یک پروفایل حرفه‌ای دست کنید که نشان دهنده این دستاوردها باشد. شما هرگز نمی‌دانید که آیا مشتریان قبل از اینکه شما را استخدام کنند درباره تان در فضاهای مجازی و آنلاین تحقیق کرده‌اند یا نه. اگر این اینفوگرافیک نشانه‌ای باشد، حداقل ۹۰ درصد احتمال وقوع آن وجود دارد.

همچنین اگر قیمت‌های سرویس فریلنس شما برای مشاهده عموم در دسترس است، ممکن است بخواهید آنها را نیز بروز کنید. شما نمی‌خواهید در موقعیتی ناخوشایندی قرار بگیرید که در آن مجبور باشید برای مشتری توضیح دهید که چرا امروز برای هر ساعت ۵۰ دلار دستمزد می‌گیرید در صورتی که در پروفایلتان نوشته‌اید ساعتی ۱۰ دلار.

3. مهارت‌های جدید یاد بگیرید یا حداقل مهارت‌های قبلی خود را درست شکل دهید

حالا که برنامه شما گسترده‌تر شده است، نباید بهانه‌ای برای بهبود نبخشیدن به مهارت‌های فعلیتان داشته باشید. اگر می‌خواهید مهارت‌های اصلی خود (مثل نوشتن و طراحی) را بهبود و ارتقا بخشید، سعی کنید یک پروژه pet را شروع کنید. نکته جالبی که در مورد چنین پروژه‌هایی وجود دارد این است که در این پروژه‌ها شما بر همه‌ی چیزها از جمله قدم زدن، مهلت‌های زمانی، جهات‌های هنری و غیره کنترل کامل دارید. ممکن است بخواهید کتاب‌های بیشتری بخوانید، دوره‌های بیشتری را پشت سر بگذارید و از آخرین تحولات صنعت خود مطلع باشید تا احساس "بروز نبودن" و " در دسترس نبودن" نکنید. کار کردن با ماهرترین و باتجربه ترین فریلنسرها، قدمی در جهت درست است.

۴. مستندات خود را سازماندهی کنید

رویارویی با مستندات می‌تواند نوعی کابوس باشد اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که قراردادها، فاکتورها، فرم‌های بررسی بازخورد و موارد مشابه، برای یک فریلنسر ضروری هستند. این اسناد می‌توانند به راحتی در رایانه‌های شخصی و یا درایوهای ابری گم شوند، بنابراین ایده خوبی است که آن‌ها را تا وقتی هنوز زمان دارید سازمان دهی کنید.

۵. خودتان را بازاریابی کنید

کلمه "بازاریابی" تمایل به مطرح کردن  فروشندگانی را دارد که به جای ارزش نهادن بر محصولاتشان برای مشتری ها، تنها به فکر پر کردن جیب‌های خودشان هستند. پس جای تعجبی ندارد که بعضی از مردم با شنیدن این کلمه موهای تنشان سیخ می‌شود.

حالا که رقابت شما رو به افزایش است، دیگر نمی‌توانید بگذارید تا توانایی‌هایتان خودشان را نشان دهند. شما باید سخت‌تر از همیشه کار کنید و به فکر راه اندازی یک وب سایت باشید. نمونه کارهای خود را از طریق آن وب سایت به نمایش بگذارید و با استفاده از رسانه های اجتماعی، برای شغل و کارهایتان تبلیغ کنید. البته اگر حتی شما تمام بازاریابی‌ها را انجام دهید، افزودن ارزش به مشتریانتان باید بالاترین اولویت شما باشد. در اینجا "ارزش" به اندازه ویژگی‌های شما نیست چون ویژگی‌های منحصر به فرد شما می‌تواند به مشتری در رسیدن به یک هدف خاص کمک کند. 

به عنوان مثال، مشتری به این اداعای شما "من می‌توانم مقالات با کیفیت بالایی بنویسم" اهمیتی نمی‌دهد مگر اینکه این جمله را بدین صورت بیان کنید "من می‌توانم مطالبی را بنویسم که حجم ترافیک سایت شما را بالا ببرد"

نتیجه گیری

درست مثل هر شغل دیگری، فریلنسری هم پستی و بلندی‌های خاص خودش را دارد. شما نمی‌توانید همیشه از پستی‌های شغل خود جلوگیری کنید اما می‌توانید با روشی سالم تر با آن‌ها کنار بیایید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی