5 علامت در فریلنسری که نشان دهنده‌ی این هستند که شما به استراحت نیاز دارید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

5 علامت در فریلنسری که نشان دهنده‌ی این هستند که شما به استراحت نیاز دارید

با وجود تصوراتی که از فریلنسری دارید و تصور می‌کنید می‌توانید از تمام فرصت‌ها استفاده کنید، اغلب در استراحت کردن بین هر پروژه‌ی دریافتی خود با مشکل مواجه می‌شوید چون پول در انتظار بدست آمدن است. در نتیجه شما اغلب بیمار می‌شوید، احساس خوبی نمی‌کنید و یا تمایلی به بیرون رفتن از رختخواب نخواهید داشت. آیا این دقیقا همان حسی را به شما القا می‌کند که در شغل شرکتی خود با آن روبرو شده بودید و سبب شد به فریلنسری رو بیاورید؟

ممکن است این اتفاق افتاده باشد چون شما برای شارژ کردن مجدد بدن، ذهن و روح خود به اندازه کافی استراحت نکردید. یک لیوان آب را در دستتان بگیرید، ممکن است احساس ‌کنید که وزن آن لیوان یک تن است. استراحت کردن می‌تواند از راه‌های تاثیرگذاری شما را تبدیل به فریلنسری بهتر کند. این ثبات عاطفی بیشتری را به شما می‌بخشد، سلامتی شما را تحت کنترل دارد و اطمینان حاصل می‌کند که می‌توانید مقدار خلاقیت خود را دوباره افزایش داده تا نتایج بهتر و جذاب‌تری را داشته باشید.

تمام شدن ایده‌های خلاقانه

خلاق بودن ویژگی بارز یک فریلنسر است. بدون نیاز به سر و کله زدن با فرهنگ‌ها و قوانین شرکت که بدون شک مجبورید به آن‌ها پای‌بند باشید، می‌توانید با در دست داشتن مشتریانی که قدرشناس زحمت‌هایتان هستند، به خلاقیت خود اجازه‌ی پیشرفت بدهید. با این حال، همیشه خلاق ماندن کار آسانی نیست. بخشی از فرمول شارژ مجدد خلاقیت، استراحت کافی است. کار کردن برای ساعت‌های طولانی و بدون استراحت ممکن است شما را خسته کند و این دقیقا همان جایی است که ذهنتان دست از خلاق بودن می‌کشد. خواهید دید که بررسی کردن ساده‌ترین و رایج‌ترین عنصر خلاقیت در خودتان هم تبدیل به کاری دشوار می‌شود.

ته بشکه

بعضی اوقات شما به راحتی نمی‌تواند بهترین موضوع را برای نوشتن پیدا کنید یا نمی‌توانید ایده‌های جدیدی را برای طراحی پیدا کنید که به روشی عالی نیازهای مشتریانتان را برطرف کند. ذهن شما کاملا خالی می‌شود و حس می‌کنید هر چیزی که طراحی می‌کنید یا می‌نویسید باید در سطل آشغال قرار بگیرد. این یک وضعیت ترسناک است. آیا من ارتباط‌های شخصی خودم را از دست می‌دهم؟ چرا نمی‌توانم ایده های خوبی به وجود آورم؟ آیا این نشان دهنده پایان حرفه من است؟ 

استراحت کنید و ببینید که آیا هنوز هم همچین حسی دارید یا خیر.

نبودن در شکل ذهنی مناسب

همه‌ی انسان‌ها با مشکلات روبرو می‌شوند. ممکن است با همسرتان، فرزندان‌تان، همسایه و یا حتی همکار خود مشاجره داشته باشید. شاید نتوانسته‌اید به موقع یکی از نیازهای مشتری‌تان را برطرف کنید. این‌ها جزو موقعیت‌هایی است که شما از نظر عاطفی ناپایدار هستد و قادر نخواهید بود کاری تاثیرگذار و بی نقص ارائه دهید. در چنین شرایطی باید استراحت کنید تا اعصاب به هم ریخته‌تان آرام شود.

این منم، نه تو:

خب صحبت از مشتری شد، بعضی اوقات با مشتریانی روبرو خواهید شد که به نتیجه رسیدن با آن‌ها بسیار دشوار است و شما احساس می‌کنید بهتر است همه چیز را رها کرده و بیخیال کار کردن با او شوید. تصمیم عجولانه‌ای نگیرید، این فقط صحبت‌های یک فرد خسته و ناامید است. به اولویت‌های خود نگاهی کنید و مشخص کنید که آیا شما مقصر هستید یا اینکه مشتری خارج از محدوده پروژه عمل کرده است. اعتماد به نفس خود را دوباره بدست آورید تا بتوانید مسیر باقی مانده را به خوبی طی کنید.

برای جشن گرفتن و بخشی از زندگی بودن

خیلی راحت می‌توان تمام زمان خود را به کار و درآمدزایی اختصاص دهیم، به حدی که معمولا ساده‌ترین موارد را در زندگی از دست می‌دهیم. کاری که باید انجام دهیم این است که استراحت کنیم و روزهای تولد، سالگرد، ازدواج و مجالسی را که باعث خوشحالی می‌شوند جشن بگیریم. علاوه بر این، چرا دل‌تان می‌خواهد دائما کار کنید وقتی می‌توانید در کنار خانواده خود بنشینید و ثانیه‌ها را برای سال جدید بشمارید؟

با ذهنی آرام کار کنید

یک جنبه عملی نیز در این مورد وجود دارد: گاهی اوقات به دلیل درگیر شدن با برخی از این کارکردها، باید خود را به دو یا سه بخش تقسیم کنید تا بتوانید همه‌ی زمینه‌ها را پوشش دهید. به جای اینکه وقت خود را در بخش طرح سازی بگذرانید، مشغول برنامه ریزی برای نوسازی خانه، ترتیب دادن یک عروسی و یا سازماندهی یک جمع خانوادگی هستید. به راستی چه کسی می‌تواند در چنین موقعیت‌هایی کار کند؟

اگر فکر می کنید در این شرایط به خوبی می توانید کار و زندگی شخصی خود را متعادل کنید، یعنی دارید خودتان را گول می زنید. بنابراین وقت های استراحتی را برای خود مشخص کنید و زمانی که به اندازه ی کافی استراحت کردید، سازنده‌تر از قبل به کار خود ادامه دهید.

وقتی خسته هستید

بسیاری از فریلنسرها بدون توجه به کشش و توان بدنی‌شان به کارهای خود ادامه می‌دهند. اگر شما یکی از آن‌ها هستید، به زودی محصولات و طرح‌هایی کاملا عادی و معمولی را تولید خواهید کرد. وقتی برای تکمیل یک پروژه عجله‌ای در کار نیست و مهلت زمانی زیادی وجود دارد، استراحت کنید تا اگر برای پروژه دیگری مهلت کم بود به شما فشار نیاید.

همچنین نوع دیگری از خستگی هم وجود دارد و آن این است که صبح به شما اجازه‌ی بیرون آمدن از رختخواب را نمی‌دهد چون صدها برگه و کاغذ اداری شما را از کار کردن می‌ترساند. شما نسبت به کار بی تفاوت می‌شوید و دیگر حس نمی‌کنید که باید آن کار را انجام دهید. وقتی خودتان را در حال فریاد زدن این جملات پیدا کنید، "هیچکس از کارهای من قدردانی نمی‌کند" و "چرا همیشه همه یک چیزی از من می خواهند؟" و "من اصلا زندگی ندارم"، یعنی شما واقعا به یک استراحت بسیار طولانی مدت نیاز دارید.

وقتی حس می‌کنید باید کار را ترک کنید

شاید گفتن اینکه من دیگر خسته شده‌ام و کشش ندارم، به معنای تقاضای نوعی کمک باشد. شما به این دلیل به اینجا رسیده‌اید که برای هزاران بار با خود گفته‌اید "این دیگر آخرین بار است. دیگر نمی‌توانم بیشتر از این تحمل کنم. من این کار را ترک می‌کنم".

لذت بردن از چیزهای بهتر در زندگی

این همان زمانی است که باید به یک مسافرت بروید. جایی غیرقابل دسترسی که بتوانید بدون هیچگونه مزاحمتی در آن استراحت کنید. مرخصی بگیرید و این زمان را با خانواده خود بگذرانید، یا حداقل با کسانی وقت بگذرانید که شما را دوست دارند. تلاش کنید تا به خودتان پاداش دهید و دلیل اصلی انتخاب فریلنسری را به خودتان یادآور شوید: برای استقلال، برای امتیاز تصمیم گیری، برای انعطاف پذیری و آزادی برای استراحت کردن در هر زمانی که دلتان بخواهد.

وقتی قصد بیخیال شدن دارید، فکر کنید که آیا حاضر هستید تمام این مسائل را تسلیم کنید یا نه. این احتمال وجود دارد که با فریلنسر شدن، دیگر به کارهای قبلی خود برنمی‌گردید. برای اینکه کمی الهام بگیرید، این کارآفرینان موفق را بررسی کنید که چگونه به عنوان یک فریلنسر به جاهای بزرگی رسیده‌اند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات