چگونه سفر فریلنسری خود را آغاز کنیم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه سفر فریلنسری خود را آغاز کنیم

این مقاله برای کسانی است که به دنبال یک شغل جدید بوده و می‌خواهند از طریق پروژه‌های فریلنس درآمدزایی کنند. من به عنوان یک فریلنسر در زمینه طراحی گرافیک کار کرده‌ام. وقتی تازه شروع به کار کرده بودم، هر وبلاگ و مقاله‌ای را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه می‌کردم. تقریباً یک سال طول کشید تا بتوانم به کار ثابتی دست پیدا کنم. حالا که یک فریلنسر با درآمد و پروژه‌های ثابت هستم، می‌خواهم نکات مفیدی که به من کمک کرده را با شما بررسی کنم.

شروع کردن

به خدماتی که می‌توانید ارائه دهید فکر کنید

اول از همه باید بفهمیم که به عنوان یک فریلنسر می‌توانیم چه خدماتی را ارائه دهیم. آیا بازار کار خوبی برای آن خدمات وجود دارد؟! در اینجا مواردی آورده شده که می‌توانید از آن‌ها به عنوان خدمات خود استفاده کنید:

  • نویسندگی
  • توسعه وب
  • خدمات بازاریابی
  • طراحی لوگو
  • طراحی گرافیک
  • تصویرسازی

شما می‌توانید کارهای بیشماری را در اینترنت انجام دهید، اما موارد گفته شده در دنیای امروز محبوب هستند.

خودتان را آموزش دهید

وقتی کار مورد نظرتان را مشخص کردید، باید در قدم بعدی به خودتان آموزش دهید. برای اینکه از طریق یک کار درآمد کسب کنید، ابتدا باید عملکرد خوبی در انجام آن کار داشته باشید. اگر اصول اولیه مربوط به این رشته را یاد نگیرید، نمی‌توانید وارد بازار کار شوید. ابتدا مهارت‌های خود را تقویت کنید.

  • این کار یک فرصت بسیار خوب برای کسانی است که در کالج بوده یا به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند. شما می‌توانید از این زمان برای بروز نگه داشتن مهارت‌ها و کسب تجربه استفاده کنید. برای آزمایش کردن چیزهای جدید به خودتان زمان و فضا بدهید. خودتان را در این فرآیند کشف کنید. می‌توانید این کار را با گذراندن دوره‌ها، یادگیری تکنیک‌های جدید و مطالعه‌ی فراوان شروع کنید.
  • اگر در زندگی خود شاغل هستید و فریلنسری را به چشم یک درآمد جانبی می‌بینید، پیشنهاد می‌کنم که با گذراندن دوره‌ها یا ویدیوهای آموزشی رایگان در یوتیوب شروع کنید. روی ساختن یک نمونه‌کار تمرکز کنید. با برنامه جلو بروید. از زمان خود برای مطالعه و تقویت مهارت‌های‌تان استفاده کنید.

کشف شدن

به شبکه‌های اجتماعی بپیوندید

وقتی تازه شروع به کار کرده بودم، 700 فالوور در اینستاگرام داشتم. می‌توانید کارهای خود را در پیج شخصی‌تان پست کنید. اگر با این کار راحت نیستید، یک اکانت کاری درست کنید. مطمئناً رسانه‌های اجتماعی می‌توانند کمک بزرگی به شما کنند. توییتر یک مورد بسیار خوب دیگر است. خیلی از دوستان من از طریق همین پلتفرم‌ها توانستند به پروژه‌های فریلنس خود دست پیدا کنند.

یک وبسایت بسازید

یک وبسایت ساده بسازید و در آن کارهای خود را آپلود کنید. وبسایت‌ها می‌توانند در درازمدت برای شما بسیار مفید باشند. آن‌ها شما را یک فرد حرفه‌ای جلوه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا از بقیه متمایز شوید.

وارد Reddit یا Quora شوید

Reddit فضایی عالی برای شروع کردن یک گفتگو در مورد موضوعی خاص است. می‌توانید با ورود به این گفتگوها به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید. اخیراً نوشتن در Quora را شروع کرده‌ام و تا به حال مثمر ثمر بوده است. خوب بودن، مفید بودن و دادن اطلاعات حقیقی در این زمینه یک کلید محسوب می‌شود. در این پلتفرم‌ها افراد زیادی هستند که برای فرار از حجم کارها به دنبال استخدام کردن شخصی مثل شما هستند.

مطمئناً پیدا کردن مشتری در عرصه  فریلنسری یکی از دشوارترین کارهاست. گاهی اوقات باید زمان زیادی را صرفت پیدا کردن پروژه کنید. موارد گفته شده در بالا جزو استراتژی‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها برای جذب مشتریان بالقوه استفاده کنید.

توصیه‌های شخصی

1. خوب باشید

من خوشحالم که مهارت‌هایم می‌تواند به نوعی به مردم کمک کند. شاید تمام این‌ها یک تجارت باشد، اما من به دنبال ایجاد روابطی طولانی مدت با بقیه هستم.

2. بالاتر و فراتر بروید

ارزش روابط خود با مشتریان را بالاتر ببرید. اگر در کارهای خود صداقت داشته باشید، قطعاً مورد توجه قرار خواهید گرفت. به مشتریان همان چیزی را بدهید که نمی‌دانند به آن احتیاج دارند. برای ارائه دادن چیزهای غیرمنتظره، ابتدا باید کسب و کار مشتری را به خوبی درک کرده باشید. در مورد مشتریان خود تحقیق کنید.

3. سوال بپرسید، بیشتر گوش دهید و کمتر صحبت کنید

ارزش گوش دادن خیلی بیشتر از صحبت کردن است. گوش دادن به دیگران در درازمدت سودمند خواهد بود. پرسیدن سوالات مناسب و درست برای پی بردن به الزامات مشتری ضروری است.

مسائل مفید در سفر فریلنسری من

1. سفرتان را مستندسازی کنید

می‌توانید این کار را در اشکال مختلف انجام دهید. ساخت وبلاگ یکی از مفیدترین و موثرترین راه‌ها برای این کار است. اگر به وبلاگ‌نویسی علاقه ندارید، می‌توانید از یک اکانت در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. اطلاعات خود را وارد عکس‌ها و فیلم‌ها کرده و سپس آن را در اکانت خود به اشتراک بگذارید. چرا؟ چون این کار برای جذب کردن مشتریان و ایجاد شهرت مهم است.

2. کیفیت بر کمیت برتری دارد

دیده شدن می‌تواند چالش اصلی شما باشد. این مسئله نباید باعث شود تا اهداف خود را فراموش کنید. اگر به تمام پروژه‌های خود به یک اندازه توجه نکنید، تعداد آن‌ها دیگر اهمیتی نخواهد داشت. اگر شما شخص قابل اعتمادی باشید، مشتریان برای رهایی از فشار کارها، حقوق بیشتری را برای شما مشخص خواهند کرد.

3. همیشه گرسنه بمانید

همیشه به دنبال اطلاعات جدید باشید. پردازش کردن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا جهان را از دید متفاوتی نگاه کنید. با این کار به عنوان یک فریلنسر رشد خواهید کرد. اگر همیشه کارهای تکراری را انجام دهیم، زندگی خسته‌کننده می‌شود. گاهی اوقات پروژه‌های کاملاً جدیدی را انجام می‌دهم تا با چالش‌های متفاوتی روبرو شوم. من فرآیند یادگیری را بسیار دوست دارم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات