جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چگونه طراحی UX را بیاموزیم و تبدیل به یک طراح UX شویم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

چگونه طراحی UX را بیاموزیم و تبدیل به یک طراح UX شویم

تغییر شغل می‌تواند دلهره آور باشد. به خصوص در زمینه‌ای مانند طراحی UX که در ﺁن چیزهای زیادی برای یادگیری و پذیرش وجود دارد، ایده‌ی تبدیل شدن از مبتدی به حرفه‌ای غیر ممکن به نظر می‌رسد. آیا شما به نوعی پیشینه‌ی طراحی یا حداقل یک مدرک تحصیلی مرتبط با کارتان را نیاز دارید؟

در واقع، شما نیازی به این مدارک ندارید. هر کسی می‌تواند بدون در نظر گرفتن تجربه قبلی یا حرفه فعلی، به یک طراح UX تبدیل شود. در حقیقت، به نظر می‌رسد که هیچ یک از این دو طراح UX دارای پیشینه‌ی یکسانی نیستند: فقط به "کلر" که یک پرستار سابق یا به "کایا" که بعد از سفر به دور دنیا در سی سالگی ﺁموزش دیده است نگاه کنید.

بزرگترین چالش این است که بدانید از کجا شروع کنید. اینترنت سرمایه‌ای از منابع اطلاعاتی است، اما مهم است که این ماجراجویی را به طور منطقی سازماندهی کنید. برای شروع به کار نگاهی به راهنمای ۷ مرحله‌ای ما بیندازید.

۱.بخوانید و تحقیق کنید

قبل از وارد شدن به این کار، از خودتان مطمئن شوید که چه چیزی می‌خواهید. طراحی مثل یک میدان پهناور است، پس منابعتان را جمع آوری کرده و خود را برای تحقیق در زمینه‌های جدی ﺁماده کنید.

ابتدا، مطمئن شوید که دقیقا می‌دانید طراحی تجربه کاربری چیست: اگر مجبور بودید ﺁن را در یک جمله توضیح دهید، چه می‌گفتید؟ تفاوت بین طراحی UX و UI و نقشی که UX در تجارت ایفا می‌کند را درک کنید.

همچنین تحقیق در مورد بازار کار مهم است. پورتال‌های جستجوگر شغلی مثل Indeed را بررسی کنید تا ببینید چه نوعی از نقش‌های UX در منطقه شما وجود دارد و آن‌ها چه مهارت‌ها و خصوصیاتی لازم دارند. همچنین باید اطلاعاتی در مورد محدوده‌ی میزان حقوق به شما بدهد. به عنوان مثال در ایالات متحده، متوسط ​​حقوق یک طراح UX حدود۹۷.۴۶۰ دلار است.

در این مرحله، همه چیز در مورد بررسی صنعت است. خودتان را در وبلاگ‌های طراحی UX غرق کنید یا چند کتاب انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از کتابی با نام "The Design of Everyday Things" با نویسندگی Don Norman شروع کنید.

هر چه بیشتر بخوانید و تحقیق کنید، مطمئن می‌شوید که طراحی UX برای شما مناسب است.

۲. روند کاری UX را بشناسید

از تحقیقات خود خواهید فهمید که طراحی UX برای حل مشکلات است. اولین قدم در این مرحله، شناسایی مشکل کاربری است که شما برای ﺁن طراحی خواهید کرد. شما بر ایجاد همدلی با کاربر مورد نظرتان، انجام نظرسنجی‌ها و پرسش نامه‌ها و ایجاد بیانیه‌‌ها تمرکز خواهید کرد.

وقتی مشکلی را مشخص کردید، به سمت مرحله ایده‌آل حرکت خواهید کرد. اینجاست که خلاقیت با ترسیم ایده‌ها بر روی کاغذ، تبدیل آن‌ها به طرح کلی و در نهایت نمونه‌های اولیه شروع می‌شود.

بعد از چند مرحله ﺁزمایش‌ کاربری، طراحی برگزیده‌ خود را به مرحله توسعه خواهید برد. پس از نهایی کردن طرح کلی، ﺁن را به طراح UI تحویل خواهید داد که ﺁن را به طرحی نهایی با بازدهی بالا و ﺁماده برای تیم توسعه تبدیل خواهد کرد.

البته هر طراح به طور متفاوت کار می‌کند، اما باید به شما ایده‌ای از فرآیند کلی بدهد. وقتی که بر روی پروژه‌های خودتان شروع به کار کنید، بدون شک مسیرتان را برای انجام کارها توسعه خواهید داد و این شامل یافتن ابزارهای دلخواه شما می‌شود که ما را به مرحله شماره سه سوق می‌دهد.

۳.از ابزار تجارت استفاده کنید

به عنوان یک طراح UX، بر روی ابزارها به شدت حساب باز خواهید کرد، پس با ﺁشنا کردن خود با نیازهای ضروری شروع کنید. مجموعه ابزارهای طراحان با هم متفاوت خواهد بود. اما قطعا برای موارد زیر به ابزارهایی احتیاج خواهید داشت:

پژوهش‌های کاربری: ابزارهای نظرسنجی و رای‌گیری مثل SurveyMonkey و Typeform.

طراحی کلی: Sketch ،Balsamiq ،Wireframe.cc، Figma.com

نمونه سازی: InVision، Mockplus

این‌ها فقط چند مثال هستند، همچنین با ابزارهای مدیریت پروژه و سیستم عامل‌های ارتباطی کار خواهید کرد. اما این موارد، مخصوص فرآیند طراحی هستند و آن‌ها را به مکانی مناسب برای شروع تبدیل می‌کنند.

شاید عجیب به نظر برسد که از این ابزارها بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای استفاده کنید، اما زمانی که روی پروژه‌های طراحی واقعی کار می‌کنید، دانستن راه و روش زندگی‌تان حتی اگر کم هم باشد آن را ﺁسان‌تر می‌کند!

۴.یک دوره‌ی آموزشی بردارید

پس شما تحقیقات خود را انجام داده‌اید و دقیقا می‌دانید که طراحی UX چیست. شما از نحوه کار طراحان UX با خبر هستید و با برخی از محبوب‌ترین ابزارهای صنعتی آشنا شده‌اید. در این لحظه، فرض خواهیم کرد که شما تاکنون از این ماجراجویی لذت برده‌اید و می‌خواهید ادامه دهید.

اگر شما در مورد شغلی در طراحی UX جدی هستید، آسان‌ترین راه برای تبدیل مبتدی به حرفه‌ای، استفاده از یک دوره‌ی سازمان یافته است. قبل از اینکه شروع به عقب نشینی کنید، بگذارید روشن‌تر صحبت کنم: شما احتیاجی به دانشگاه رفتن یا سال‌ها مطالعه ندارید. در واقع کارفرمایان به دنبال یک تُن مدرک تحصیلی نیستند، ﺁن‌ها فقط می‌خواهند ببینند که شما بر اصول کلیدی و مهارت‌های عملی تسلط دارید.

دوره طراحی UX مناسب، شما را از طریق برنامه‌های ضروری به طور منطقی سوق می‌دهد و مهم‌تر از همه، شما را از بار اضافی اطلاعات در سراسر جهان در وب نجات خواهد داد! قبل از انتخاب دوره، حتما تحقیقات کاملی انجام دهید: آیا شما توسط یک مشاور و گروهی از هم‌کلاسی‌هایتان حمایت خواهید شد؟ آیا برای تشکیل نمونه کارتان بر روی پروژه‌های واقعی کار خواهید کرد و ﺁیا ضمانت شغلی وجود دارد؟ برای دوره‌ای که همه این موارد را ارائه می‌کند، حتما دوره تایید شده طراحی UX ما را بررسی کنید.

۵.الهام بگیرید

علاوه بر مطالعه‌ی اصول و روش‌های کلیدی طراحی UX، می‌توانید بر روی توسعه‌ی"چشم طراح" خود نیز کار کنید. خودت را با الهام احاطه کن: نمونه کارها را در سایت‌هایی مانند bestfolios.com ،Adobe blog و Dribbble بررسی کنید تا ببینید طراحان دیگر چه ویژگی‌هایی دارند. با این کار، شما مثل یک طراح UX شروع به فکر کردن خواهید کرد و ایده‌های خود را خواهید ساخت.

در واقع، الهام چیزی است که شما نه فقط در هنگام شروع کار بلکه در طول دوره حرفه‌ای خود به ﺁن نیاز خواهید داشت. توجه به روش‌های صنعتی، دنبال کردن طراحان دیگر در رسانه‌های اجتماعی، جستجو در اینترنت برای ایده‌های تازه، افکارتان را نو و افق‌های طراحی شما را به طور مداوم گسترده‌تر خواهد کرد.

۶.نمونه کارهای خود را بسازید

این مرحله کاملا مهم است، مخصوصا وقتی که درخواست کار می‌کنید. کارفرمایان می‌خواهند ببینند که شما چه توانایی‌هایی دارید، پس رزومه کاری به تنهایی کافی نخواهد بود. اما اگر در این عرصه تازه وارد باشید، چگونه می‌توانید نمونه کارهای خود را پر از طرح‌های شگفت انگیز کنید؟

یکی از راه‌های عالی برای کامل کردن نمونه کارها، داوطلب شدن است. به سازمان‌های غیرانتفاعی مراجعه کنید تا ببینید آیا در بهبود UX خود به کمک نیاز دارند یا برای فرصت‌های داوطلبانه‌ی مجازی در اینترنت جستجو کنید. گزینه دیگر این است: تا وقتی که موفق نشدید، تقلب کنید و منظور ما از تقلب کردن این است که روی پروژه‌های ساخته شده کار کنید. وانمود کنید که یک مشتری هستید و یک چالش طراحی را برای خودتان ایجاد کنید یا یک وبسایت یا برنامه‌ای را به صورت تصادفی انتخاب کرده و ﺁن را مجددا طراحی کنید. مطمئن شوید که هر مرحله از این فرآیند را ثبت می‌کنید تا بتوانید به وضوح نحوه رسیدن به راه‌حل نهایی طراحی را نشان دهید. شما باید این موضوع را برای کارفرمایان بالقوه مشخص کنید که این فعالیت‌ها آزمایشی بوده و کار اصلی نیستند.

اگر UX را با CareerFoundry مطالعه می‌کنید، لازم نیست نگران پیدا کردن پروژه‌هایی برای نمونه کارهایتان باشید. در طول این دوره، شما بر روی ایجاد مجموعه‌ای از طرح‌های موبایل، کار خواهید کرد.

۷.شبکه‌ی ارتباطی

هنگامی که بحث یادگیری هنر طراحی UX می‌شود، هرگز ارزش هم سن و سالان خود را دست کم نگیرید. شبکه‌سازی، منبع دائمی ﺁموزش است و با صحبت کردن با کسانی که درباره این صنعت بهتر می‌دانند چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

ملاقات‌ها و گردهمایی‌های محلی عالی هستند، اما حضور در ﺁنجا همیشه امکان پذیر نیست، به‌‌خصوص اگر به طور همزمان در حال کار و مطالعه بر روی UX باشید! خوشبختانه، جوامع ﺁنلاین زیادی وجود دارند، از گروه‌ها و انجمن‌های لینکدین گرفته تا جامعه‌ی CareerFoundry معلمان خصوصی، مشاوران و هم کلاسی‌ها!

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید