عنوان مقاله :

موانع UX جلوی طراحی سریع را می گیرند

گردآوری و تالیف : مهین کیان
تاریخ انتشار : 07 آبان 1394
دسته بندی ها : تجربه کاربری

اگر شما در حال طراحی یک سایت یا یک برنامه کاربردی هستید،و مشکلی دارید،باید توقف کنید و یک گام به عقب برگردید.علاوه بر اینکه که به دنبال زیبایی و کارکرد موثر هستید،یک محصول باید برای کاربرانش یک تجربه کاملا متناسب با نیازشان را فراهم کند.

اگر در درک کاربران تان و انتظاراتشان ناموفق عمل کنید می توانید هم منابع داخلی تان و هم پول مشتری تان را هدر دهید.استفاده ما از طراحی محصول با حداکثر سرعت ، برای تست ایده مشتری یا پاسخ به سوالات تجاری حیاتی آنها ،به همین دلیل است.

این یک ابزار انتخاب در کارنامه ما ، هنگام کار با مشتری جدید است.این نوع طراحی به ما کمک می کند که یک جهت را مشخص کنیم ،مشکلات را پیش بینی و از آنها اجتناب کنیم ، زمان ،پول و تلاش های هدررفته را کاهش دهیم.

چرا از طراحی سریع استفاده می کنیم؟

سرمایه گزاری گوگل پیشگام طراحی محصول با حداکثر سرعت، فرآیندی که در اوایل سال 2015 شروع کرده ایم.آنها در پالایش کاری که ما برای مشتریان مان انجام می دهیم بسیار موفق بوده اند و برای کسب و کارهای جدید ،وب سایت ها و محصولات ارزشمند بوده اند.آنها ما را به معتبر ساختن محصولات جدید و اجتناب از مشکلات پرهزینه بالقوه ، توانمند می سازند.

در عرض یک هفته ما می توانیم  مشکل و راه حل آن را شناسایی کنیم و یک نمونه اولیه برای اعتبار سنجی آن ایجاد کنیم.از طریق این فرآیند می توانیم به اهداف اصلی زیر برسیم:

وضوح بیشتر : ما می دانیم محصول چگونه باید دیده و احساس شود و اینکه چه خدمتی باید ارائه کند. 

کاهش ریسک : ما مفاهیم و مفروضات کاربران واقعی را به منظور اجتناب از اشتباهات پرهزینه در آینده ، اعتبار سنجی می کنیم.

صرفه جویی در زمان : سرعت طراحی زیاد راه موثر و سریعی برای شناسایی مشکلات بدون فرآیند توسعه و انتشار کامل است.

یک هفته روشنگر است و ما به سرعت کارهایی که باید انجام شود و آنچه نباید انجام شود را شناسایی می کنیم.از این رو می توانیم برای دریافت محصول مشتریان در مسیر صحیح، توصیه های مناسبی ایجاد کنیم. 

بنابراین چگونه می توانید حداکثر سرعت را در طراحی پروژه بعدی تان حفظ کنید؟

چگونه برای طراحی سریع آماده شویم ؟

طراحی های سریع در یک سیکل یک هفته ای اجرا می شوند.بر اساس تجربه ما، بر این باوریم که یک طراحی سریع تک می تواند اکثر مشکلات تجربی کاربر را اعتبار سنجی کند. با تنها 5 روز کاری ،باید هر ساعت را تضمین کنیم.شما باید ذینفعان واقعی را گرداوری کنید باید تعهد 100 درصدی وجود داشته باشد.

هنگامی که یک طراحی سریع را اجرا می کنیم همیشه یک طراح ، یک توسعه دهنده ومهم تر از همه یک تسهیل دهنده (راهنما) برای هدایت پروژه داریم.

از طرف مشتری، هدف ما دربرگیرنده صاحب محصول(شخصی که می تواند تصمیم گیری کند)، و به صورت ایده آل ، ذینفعان به نمایندگی از موارد کلیدی مانند خدمات مشتری، بازیاریابی ، فناوری اطلاعات و امور مالی، می باشد.چه کسی کاملا به تجارت شما وابسته است؟تصمیم گیرنده کلیدی باید گنجانده شود و همه شرکت کنندگان باید در سراسر طراحی سریع، حاضر باشند.

در نهایت ما به یک اتاق بزرگ با وایت برد و فضای  زیاد برای طوفان ذهنی و کاغذ چسب دار، نیاز داریم.این اتاق می تواند در دفتر کار ما یا دفتر مشتری باشد.

بریم سراغ کار 

ما هر روز روی یک جنبه جدید تا رسیدن به هدف نهایی تمرکز می کنیم:

  • روز اول : درک مسئله
  • روز دوم : یافتن ایده ها  
  • روز سوم : تصمیم گیری در مورد اینکه به کدام ایده پرداخته شود.
  • روز چهارم : ساخت نمونه اولیه
  • روز پنجم : اعتبار سنجی با کاربران واقعی 

روز اول :

روز اول روی درک هدف اصلی پروژه یا مسئله که در تلاش حل آن هستیم ،تمرکز می کنیم.و کاربران و آنچه که از محصول انتظاردارند را شناسایی می کنیم.تمام ایده ها را کنار می گذاریم و محصولات موجود را تجزیه و تحلیل می کنیم و کار رقبا را بررسی می کنیم.سپس به سفر کاربر اصلی را زیرنظر می گیریم و در مورد حوزه هایی که در باقی مانده هفته باید روی انها تمرکز کنیم تصمیم گیری می کنیم.

روز دوم :

روز دوم درمورد همه ایده هایی است که افراد دارند.در این مرحله ،ایده بد وجود ندارد.ما از پروسه هایی مانند نت برداری ،نقشه ذهنی ،دیوانه 8s و استور برد استفاده می کنیم.هیچ چیزی آنقدر کوچک نیست که به آن پرداخته نشود: ما یک بار 160روش مختلف جستجو ارائه کردیم.

روز سوم :

روز سوم ، روز تصمیم گیری در مورد هر چیزی که در روز اول و دوم شناسایی شده است.ما مزایا و معایب هر ایده را بررسی می کنیم سپس از طریق رای گیری به هر فرد اجازه می دهیم ویژگی های خاصی که از هر پیشنهاد، دوست دارند را بیان کنند.

یک لیست از همه فرضیاتی که می خواهیم در روز پنجم با نمونه اولیه تست کنیم می سازیم و به صورت گروهی روی عناصر دقیقی که می خواهیم روز پنجم تست کنیم تصمیم گیری می کنیم.سپس اینها را روی تخته همانند wireframe می کشیم.

روز چهارم : 

روز چهارم روی دو چیز تمرکز می کنیم.اول نمونه های اولیه ای که طراحان ساخته اند که مبتنی بر wireframe روز سوم است.این تضمین می کند که هر کسی که در اتاق حضور دارد در مورد عملکرد که در نمونه اولیه روز پنجم تست می شود کاملا مطمئن است.

دوم ، به عنوان یک گروه،ما تصمیم به تست روی یک اسکریپت می گیریم.این اسکریپت شامل راهنمایی ها، سوالات و خواندن وظایف کاربران است که همگی در اعتبار سنجی روز پنجم ظاهر می شود.

به یاد داشته باشید: این بدین معنی نیست که این روش زیباست ، یا کامل است یا به معنی آویختن روی برندسازی نیست. ما از زمان برای تمرکز روی بخش های مهم از نظرکاربر و بررسی آنها و بدست آوردن یک بینش مهم ،استفاد می کنیم.

روز پنجم :

روز پنجم در مورد آوردن کاربران واقعی است.در طول گام های برنامه،ما تحقیقاتی برای شناسایی یک گروه از کاربرانی که می توانید طرح تان را به انها بدهید و محصول تان را تست کنید،انجام می دهیم.

ما به روش های مختلف کاربران را استخدام می کنیم.اما به کارگیری کاربران مناسب مهم است.این کار معمولا شامل شناسایی انها به صورت بالقوه و مقدماتی توسط خودمان انجام می شود،یک نظر سنجی روی شبکه های اجتماعی ارسال می کنیم یا در برخی موارد یک سرویس حرفه ای که می تواند به یافتن کاربران مناسب کمک کند استفاده می کنیم.

برای داشتن بهترین تنوع در نتایج ،تمایل داریم به حداقل یک دوجین کاربر برای تست طرح برسیم.

در درجه 53 ، ما امکانات آزمایش را که به ما اجازه ضبط آنچه در یک دستگاه رخ می دهد ، چگونگی تعامل کاربران با نمونه اولیه و خود کاربران ، را راه اندازی می کنیم.در اتاق دیگر سهامداران (ذینفعان) آنچه اتفاق می افتد را می بینند.

نظارت بر آنچه کاربران انجام می دهند به جای آنچه که می گویند،مهم ترین جنبه تست کاربر است.

راهنما تنها کسی است که همراه کاربران است.راهنما از طرق اسکریپت آزمایشی به فعالیت های های کاربر از نزدیک دقت می کند.بر اساس تجربه ما اکثر کاربران محصول را می پسندند.نظارت دقیق بر فعالیت های کاربران استبه جای توجه به آنچه می گویند،مهم ترین جنبه آزمایش کاربر است.

این هیجان انگیزتزین بخش طراحی سریع است که به سهامداران کمک می کند که تصمیم بگیرند آیا می خواهند محصول را وارد زندگی کنند یا تغییرش دهند یا کلا ایده را دور بیندازند.(دور انداختن محصول احتمالا هیجان انگیز نیست اما حداقل آنها یک محصول را بدون دیدن نتایج آن توسعه نداده اند.)

پس از بررسی

طرف نظر از نتیجه طراحی سریع،سهامداران در نهایت یک ایده بسیار واضح از اینکه چگونه می توانند یک مشکل دیجیتالی را حل کنند یا اگر ایده ای جدید برای تجارت دارند در جهت صحیح حرکت کنند.تنها در 5 روز ما قادر به ساخت یک نمونه اولیه هستیم ، با فیدبک کاربر واقعی و هر انتقاد و پیشنهاد سازنده ای می تواند برای تصمیم گیری استفاده شود.

چرا ما طراحی سریع را دوست داریم ؟

تنها در پنج روز می توانیم به نتیجه ای برسیم که ممکن است ماه ها زمان ببرد.همه چیز به صورت اصولی فشرده شده ، و به ما درکی از آنچه که دقیقا ما باید انجام دهیم، می دهد.
یک بار امتحانش کنید. 

مقالات پیشنهادی

زیبایی منوهای ساده

تعاملی بودن. سازگاری. طراحی مینیمال. این ها کلماتی هستند که در زمان حرف زدن راجب به طراحی وب بیشتر به گوش می خورند. اما در این لیست جای کلمه ای خالی ا...

استفاده از متدهای ریز تعاملات در وبسایت

وقتی که بحث از تجربه کاربری می شود، تمام تعاملات وبسایت را ریز تعاملات به جلو می برند. تنها در چند سال اخیر زمانی که دستگاه هایی با صفحات لمسی وارد ب...

افسانه های UX - گرافیک می تواند به دیداری کردن قسمتی از وب کمک کند

یکی از حقه های اکثر طراحان وب برای نمایش بهتر و جلب توجه کاربران نسبت به یک قسمت از وبسایت استفاده از گرافیک سنگین و جلوه های نمایشی فلش می باشد. شاید...

افسانه های UX - به تمام صفحات باید در سه کلیک دسترسی پیدا کرد

یکی از چالش های مفید که دارای پیشنیه زیادی است چالشی است به اسم «قانون سه کلیک» یا «قانون سه ضربه (Tap) ». قانون سه کلیک یا سه ضربه می گوید که فاصله ب...

دیدگاه های ارزشمند شما

برای ارسال نظر لازم است ابتدا وارد سایت شوید
هیچ دیدگاهی تا به این لحظه برای این موضوع ثبت نشده است