جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
آیا SEO برای کسب و کارهای کوچک ضروری است؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

آیا SEO برای کسب و کارهای کوچک ضروری است؟

سئو به موضوعی بحث برانگیز برای شرکت‌های کوچک و مشاغل فردی تبدیل شده است. در حالی که هزینه‌های مربوط به تجارت گران است، شرکت‌ها درگیر ایجاد بودجه‌های جداگانه‌ای برای بازاریابی آنلاین هستند. بسیاری از شرکت‌ها عقیده دارند که سئو و بازاریابی آنلاین تنها اتلاف زمان، منابع و پول است. آن‌ها ادعا می‌کنند که این کار در مقابل سایر اشکال بازاریابی، سود و فایده‌ی کم‌تری خواهد داشت. بعضی‌ها می‌گویند که سئو بیش از حد مهم فرض شده اما برخی دیگر می‌گویند که سئو مرده است. خب باید به شما بگویم که من با این‌ها مخالف هستم.

اگر بتوانید سئو را به درستی انجام دهید، نه مرده و نه بیش از اندازه مهم فرض شده است. سئو تنها یک ضرورت نیست، بلکه برای موفقیت یک شرکت یا فرد هم مهم است. بسته به اینکه چقدر کمپین سئوی خود را خوب ساخته‌اید، سئو قطعاً می‌تواند شرکت‌های کوچک را ساخته و یا از بین ببرد. 

قبل از اینکه بیش‌تر در مورد سئو صحبت کنیم، بیایید در نسخه‌ای ساده شده بفهمیم که واقعا سئو چیست. بسیاری از اوقات شرکت‌ها معنای واقعی سئو را اشتباه برداشت می‌کنند و به همین خاطر با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.

آیا SEO برای کسب و کارهای کوچک ضروری است

SEO چیست؟

SEO مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو است. سئو یک نوع استراتژی بازاریابی است که بر روی افزایش احتمال دیده شدن یک وبسایت در نتایج موتور جستجو تمرکز دارد. در واقع این موضوع در مورد این است که شما چقدر می‌توانید وبسایت خود را موثر بهینه‌سازی کنید تا در نتایج جستجوی گوگل به نمایش گذاشته شود.

سئو برای شرکت‌های بزرگ و کوچک نقشی اساسی دارد. در واقع سئو در شرکت‌های کوچک‌تر از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. در حالی که که شرکت های بزرگ معمولاً بر سر زبان‌ها هستند، شرکت‌های کوچک‌تر هم می‌توانند با استفاده از کمک‌های اطرافشان به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند.

سئو می‌تواند دارای دو جنبه فنی و خلاق باشد. ترکیب این دو جنبه می‌تواند به شما در دستیابی به نتایج مناسب کمک کند. علاوه بر تبلیغات‌های استراتژیک، وبسایت شما باید به شکلی خاص نیز ساخته شود تا کاربران بتوانند به راحتی خواسته‌های خود را پیدا کنند.

یک موضوع نادرست و رایج وجود دارد که بسیاری از شرکت‌ها آن را نمی‌دانند و آن موضوع این است که سئو برای تجارت و مشاغل است. این گفته درست نیست زیرا سئو در اصل برای مشتریان و کاربران است.

سئو مطمئن می‌شود که کاربران بتوانند آنچه را که به دنبالش هستند به روشی آسان پیدا کنند. بنابراین وقتی وب‌سایت خود را تغییر می‌دهید یا به دنبال کلمات کلیدی برای توصیف سایت خود هستید، موضوع شما یا وبسایت‌تان نیست. در اینجا موضوع اصلی این است که کاربران بتوانند با ساختاری مناسب به خواسته‌های خود دسترسی پیدا کنند. 

آیا SEO برای کسب و کارهای کوچک ضروری است

دو نوع مختلف از SEO

SEO در صفحه: سئو در صفحه در مورد هر تغییری است که شما به منظور ارتقای رتبه در صفحات خود اعمال می‌کنید. این‌ها شامل کارهایی مثل کلمات کلیدی، قالب‌بندی، سرعت بارگیری صفحه، پیمایش، وبلاگ‌نویسی در وبسایت و غیره است.

SEO خارج از صفحه: سئو خارج از صفحه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که شما در خارج از وبسایت خود به منظور افزایش رتبه انجام می‌دهید. این کارها شامل پست‌های مهمان، لینک سازی، رسانه‌های اجتماعی، پروفایل‌های تجاری و غیره است.

بهترین راه برای رسیدن به موفقیت، پیدا کردن ترکیب مناسبی از هر دو نوع سئو است. تمرکز بیش‌تر بر روی یکی از آن‌ها می‌تواند روی رتبه‌بندی شما تاثیر بگذارد.

آیا SEO برای کسب و کارهای کوچک ضروری است

دلایل سرمایه‌گذاری در SEO

 در اینجا ۵ دلیل وجود دارد که هر تجارت یا شرکت بزرگ و کوچکی باید در آن سرمایه گذاری کند:

تقویت تجربه‌ی کاربری: قوانین سئو از همان ابتدا شما را مجبور می‌کنند تا بهترین تلاش خود را به نمایش بگذارید. این بدان معناست که وقتی برای ساخت یک وبسایت دست به کار می‌شوید، وبسایتی را طراحی خواهید کرد که آموزنده و جذاب است، از نظر بارگیری سریع و دارای کلمات کلیدی مناسب و محتوایی دوستانه است. شما وبسایتی را می‌سازید که مشتریان در آن می‌توانند به سرعت و به راحتی به خواسته‌هایشان برسند. با این کار وبسایت شما مشتری‌هایی ماندگار را جذب خواهد کرد. از آنجایی که این روزها مشتریان تمام کارهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند، هر وبسایتی که مشخص و واضح نباشد فوراً رد خواهد شد. با افزایش میزان رقابت، وبسایت‌ها می‌بایست به جای سود بر روی مشتریان تمرکز کنند.

افزایش دسترسی: سئو یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش دسترسی شماست. این موضوع را بدین صورت فرض کنید، کسی به صورت حضوری برای تجارت خود تبلیغ می‌کند، کسب و کارش را محدود به افراد موجود در اطراف خود خواهد کرد. اما با سئو، هر چه رتبه‌تان در موتورهای جستجو بالاتر برود، افراد بیش‌تری به سایت شما مراجعه می‌کنند. همه ی این افراد متعلق به شهر و یا اطراف شما نیستند. اینگونه است که وبسایت شما با روشی بزرگ‌تر و بهتر شناخته خواهد شد. شما با کمک افرادی که تا به حال حتی اسمشان را هم نشنیده‌اید، به رشدی بزرگ دست پیدا می‌کنید.

افزایش تبدیلات: سئو تضمین می‌کند که در نهایت شما بتوانید تعداد بیش‌تری از افراد را به مشتری تبدیل کنید. افرادی که در وبسایت شما مشغول جستجو هستند، از قبل به دنبال خرید یک محصول می‌باشند، این بدان معناست که اگر وبسایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر شود، احتمالاً یکی از وبسایت‌هایی خواهد بود که آن‌ها برای خرید انتخاب می‌کنند. این منجر به افزایش در نرخ تبدیل می‌شود.

برند خود را بسازید: مردم اغلب به رتبه‌بندی گوگل اعتماد می‌کنند، این بدان معناست که اگر «کافه‌ی تام» در نتایج جستجو شماره‌ی یک و «کافه‌ی کارن» شماره‌ی هفت باشد، آن‌ها معمولاً تصور می‌کنند که کافه‌ی تام بهتر خواهد بود. به همین دلیل است که مردم به نتایج جستجو در صفحه‌ی اول اعتماد دارند. اگر شما بتوانید استراتژی خود را به درستی برنامه‌ریزی کرده و در چند صفحه اول قرار بگیرید، برند شما به آرامی و به طور پیوسته قوی‌تر می‌شود.

آیا SEO برای کسب و کارهای کوچک ضروری است

بدست آوردن بینش از مشتریان: اگر وبسایت شما به درستی بهینه شده باشد، قابلیت دیده شدن، قابلیت استفاده و اعتبار وبسایت شما را افزایش می‌دهد. همه‌ی این موارد به شما کمک می‌کنند تا ترافیک بیش‌تری را برای وبسایت خود به دست آورید. هنگامی که ترافیک ورودی به وبسایت‌تان ثابت شد، می‌توانید از «Google Webmaster» برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند کاربران وبسایت خود استفاده کنید. شما قادر خواهید بود از موقعیت جغرافیایی آن‌ها، روزها و زمان‌های بیش‌ترین فعالیت آن‌ها، علایق و سایر مسائل دیگر مطلع شوید. همه‌ی این‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنید. با داشتن شناختی درست از مشتریان می‌توانید محصولات خود را به گونه‌ای اصلاح کنید که ترافیک وبسایت شما افزایش پیدا کرده و مشتریان بیش‌تری کسب کنید.

در حالی که ممکن است امروزه افراد تصور داشته باشند سئو از بین رفتنی است یا اتلاف وقت و هزینه است، ما معتقدیم که سئو مولفه مهمی است که قطعا باید بخشی از یک شرکت باشد. اگر زمان و سرمایه‌ی خود را به درستی در سئو سرمایه‌گذاری کنید، قطعاً نتایج خوب و قابل قبولی را بدست خواهید آورد. اگرچه گاهی اوقات به نتیجه رسیدن کمی طول می‌کشد، بنابراین شما باید صبور باشید. شاید سئو نتواند نتایج سریعی را در اختیار شما قرار دهد، اما زمانی که به درستی انجام شود شما را ناامید نخواهد کرد.

بنابراین اگر دارای مشاغل فردی، شرکت‌های کوچک و یا تجارت‌های بزرگ هستید، بهتر است کمی وقت بگذارید و یک استراتژی برای سئو خلق کنید. به جای کارهایی که نتایج سریعی دارند اما در درازمدت به برند شما صدمه می‌زنند، روی فعالیت‌های درست تمرکز داشته باشید. 

ما دوست داریم نظر شما را هم بدانیم. به نظر شما سئو ارزش زمان گذاشتن را دارد؟ یا صرفاً اتلاف زمان و سرمایه است؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است