کلیدهای موفقیت بلند مدت به عنوان یک فریلنسر
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

کلیدهای موفقیت بلند مدت به عنوان یک فریلنسر

فریلنسری به عنوان یک طراح وب، راهی که ما خیلی وقت ها است انتخاب کرده ایم. بی نیازی و استقلالی که در این کار وجود دارد باعث می شود که شروع شما برای ساختن تجارت خود به یک نقطه فروش بزرگ بدل شود. اما تنها استقلال و بی نیازی باعث می شود که شما بیشتر زیر بار مسئولیت بروید.

صراحتا، فریلنسر شدن بسیار سخت است. با وجود آنکه همه افراد، می توانند یک روز بیدار شوند و بحثی راه بیاندازند اما همه افراد نمی توانند به شکوفایی و موفقیت دست پیدا کنند. بر طبق تحقیقات و آمارگیری های کشور ایالات متحده آمریکا ۳۳ درصد از کل تجارت های کوچک، تنها در دو سال شکست خورده اند. 

البته در نظر داشته باشید که تمام افراد داخل این آمار فریلنسر یا حداقل با دید یک فریلنسری نبوده اند. اما با این وجود باز هم شما می توانید در این حرفه شریک شوید و طی مدت طولانی به عنوان یک فرد موفق کار کنید.

همانطور که در حال نوشتن هستم، من از  ۱۸ سالگی وارد این شغل شدم. باور داشتن به این که این مدت زیاد چقدر سریع گذشت سخت است با این وجود من در طول این مدت شانس ها و فرصت هایی زیادی داشته ام. در این مسیر نکات مهمی وجود دارد که من می خواهم با شما به اشتراک بگذارم.

شیوه زندگیتان را به حالت یک فریلنسر تغییر دهید

شما چگونه عمل می کنید؟ برای شروع، شما با عدم قطعیت وارد این سیستم می شوید. فریلنسری می تواند یک شغل بسیار پر رونق باشد و همچنین می تواند شما را به ورشکستگی بکشاند. از دو حالت خارج نیست یا اینکه شما کل دفتر کارتان را به فنا می دهید یا نه دفتر کارتان را گسترش می دهید و منتظر درخواست های بیشتری می شوید. البته ممکن است شما در حال زندگی کنید و کار را یک بار هم شده انجام دهید.

اگر شما در خانه مشغول فریلنسری هستید، ممکن است یک خورده تنها باشید. و این خود تجربه ای جدید و کاملا متفاوت با کسی است که در یک شرکت کار می کند.

پس اگر شیوه زندگی شما برای انجام این کار فراهم است شما باید یادبگیرید که چگونه به کارتان نظم دهید و با پستی و بلندی های این شغل راه بیاید.

استوار باش

فریلنسر شدن بدین معناست که شما پروژه یا پروژه هایی را برای افراد مختلفی انجام دهید. حال ممکن است تجارت شما فقط روی یک موضوع تمرکز داشته باشد «مثلا طراحی وب» و یا نه می تواند چند سرویس مختلف را به مردم ارائه دهد. اما اینها تاثیر چندان عمیقی روی کار شما ندارد، مهمترین کاری که شما باید بکنید این است که در پیدا کردن مشتری هایتان پایدار باشید.

یکی از راهها برای رفع این مسئولیت آن است که با مشتریان قرار داد ببندید که در یک جریان کاری بلند مدت شما را همراهی خواهند کرد. این نوع از مشتری می تواند شرکت هایی باشد که در بخش هایی از شرکت به شما نیاز دارد. اینگونه می توانید هم یک شغل نسبتا ثابت را در خانه داشته باشید و هم روی پروژه های خرد و کلان دیگر که از مشتری های حقیقی فرستاده می شود کار کنید.

این راه بسیار عالی است، من از سال ۱۹۹۹ تا الان با یک شرکت کار می کنم. ارتباط با این شرکت بسیار به من کمک کرد من با این شرکت توانستم که پایه های تجارت خودم را بشناسم و متوجه شوم که چکاری را می توانم انجام دهم.

پیدا کردن چنین منبع های پایداری می تواند برای شما بسیار مفید باشد، اما تنوع کاری می تواند بسیار سخت و حیاتی نیز باشد. به عنوان مثال اگر یک منبع استوار را پیدا نکردید نباید به یک مشتری عادی وابسته شوید، زیرا وی به محض آماده شدن پروژه اش شما را تنها می گذارد. داشتن یک منبع استوار می تواند به پیشرفت تجارت شما کمک کند و شما را در قدرت نگه دارد.

فرصت های مناسب را در چنگ بگیرید

قسمت مهم داشتن یک تجارت موفق، دریافت مزایا از موقعیت ها و فرصت های مناسب در زمان مناسب است. با وجود آنکه بیشتر این فرصت ها از طریق امضای یک قرارداد کاری بزرگ اتفاق می افتد، اما شما می توانید با در نظر گرفتن جنبه های مختلف تجارت خود باز هم این فرصت ها را در اختیار بگیرید.

برای مثال در سال ۲۰۱۰  من یک پروژه توسعه وب را با استفاده از وردپرس شروع کردم. تا آن زمان من برای همه پروژه هایم به صورت استاتیک صرفا از HTML استفاده می کردم. من قبلا راجب به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اطلاعات کمی پیدا کرده بودم و حتی برای مدت کوتاهی از آن استفاده کردم. این دانش را گسترش دادم و متوجه شدم که وردپرس می تواند چقدر قدرتمند و ساختارمند باشد. امروزه وردپرس به بخش بزرگی از قسمت کاری من تبدیل شده که می توانم از آن برای افزایش قابلیت ها خودم استفاده کنم. کار برای یک شرکت که دارای ابتکاری نو است و یا حتی شرکتی که می توانید در قسمتی از آن اسم خودتان را ثبت کنید می تواند یک فرصت باشد.

بحث کردن در این باره و پیدا کردن چنین موقعیت هایی ساده نیست. بعضی از اوقات شما باید خوش شانس باشید و مسیر، خود به سمت شما می آید. اما در حالت کلی این کار به فکر کردن زیادی نیازمند است. بعضی از اوقات شما برای دریافت یک موقعیت دچار شک و تردید می شوید. توصیه من به شما در این گونه مواقع فکر کردن روی جنبه های عملی این کار چه از نظر مثبت و چه از نظر منفی است و اینکه این کار چقدر می تواند در وضعیت کنونی شما تاثیر بگذارد.

شما قرار نیست همیشه تمام موقعیت ها را دریافت کنید و به یاد داشته باشید خیلی از اوقات پیش می آید که شما به صورت کامل از یک موقعیت باز می مانید.

بهترین خدمات را ارائه دهید

این آیتمی است که بسیار روشن به نظر می رسد. اگر شما بهترین کار را به یک مشتری ارائه بدهید، وی نیز خوشحال می شود و در کنار شما باقی می ماند. اما هیچ وقت از خودتان پیش بقیه تعریف و تمجید نکنید.

چرا؟ چون بسیاری از اوقات فرد روبروی شما تصوری خیالی درباره شما درون ذهنش ایجاد می کند و  فکر می کند که شما بی نقص هستید، اما به یاد داشته باشید که شما در بعضی از مواقع امکان دارد به دلایل مختلف یک کار را به درستی انجام ندهید. یک کار اشتباه می تواند به تمام اعتبار شما صدمه وارد کند.

بسیاری از کمپانی های بزرگ جهان به دلیل ارائه بی کیفیت خدمات به مشتریان، بسیاری از آنها را از دست داده اند. برای یک فریلنسر این یک انتخاب نیست شما مجبور هستید که بهترین خدمات را ارائه دهید. با این کار مشتری هایتان را متقاعد می کنید که می توانید یک کار را به خوبی انجام دهید. این کلید اصلی است برای اینکه یک تجارت موفق را برای سال های سال داشته باشید.

مهمترین بخش این قضیه آنست که شما هیچ احتیاجی به چیزهایی عجیب و غریب و بودجه فراوان برای رضایت مشتریتان ندارید. راههای ساده و بی خرجی برای اینکار وجود دارد برای مثال تعامل درست با یک مشتری، جواب دادن به سوالات و ایمیل  ها اینها تنها بخشی از کارهایست که می توانید بدون نیاز به عمل و یا پول خاصی انجام دهید.

شما می توانید انجام دهید

قرارگیری به عنوان یک طراح وب فریلنسر می تواند به صورت کاملی یک چالش برای شما باشد. روزها، هفته ها و حتی ماههایی می گذرد و شما می بینید که هیچ اتفاقی مطابق میل شما نیافتاده است. با وجود آنکه تلاش های زیادی می کنید اما باز هم مشتری های خودتان را از دست می دهید، و چیزهایی دیگر. در یک مسیر ممکن است که موانع و دست اندازهای مختلفی وجود داشته باشد اما در نهایت بدانید که طرح ذهنی شما به واقعیت تبدیل خواهد شد.

اگر شما یک طراح وب فریلنسر هستید و یا آنکه می خواهید به یکی از ما تبدیل شوید این را بخاطر بسپارید که می خواهید یک کار را به صورت بلند مدت انجام دهید یا کوتاه مدت؟ هدف و انتظارات خودتان را برآورده کنید و یادتان نرود همیشه انعطاف پذیر باشید. با سخت کار کردن و کمی شانس شما می توانید به یکی از موفقترین توسعه دهندگان و طراحان وب در دنیای فریلنسری تبدیل شوید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات