روش ساده ای برای ارتقای سطح طراحی در سال جاری
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

روش ساده ای برای ارتقای سطح طراحی در سال جاری

برای ارتقای سطح طراحی هیچ تقلب یا راه میانبری وجود ندارد. می توانید از افرادی که در این صنعت هستند بپرسید، به نظر آنها آیا راه تقلبی وجود دارد؟ خلاقیت، تمرین و … آیتم ها و نکاتی هستند که موجب پیشرفت و ارتقای سطح عملی/علمی شما در طراحی می شوند. اما اینجا یک راه ساده نیز وجود دارد. «البته دو چیز را با هم اشتباه نگیرید ساده بودن و آسان بودن.» انجام این کار ساده آنقدرها هم آسان نیست، اما به خودی خود نسبتا ساده است. 

راه ساده: هر روز کارهایی را انجام دهید که از منطقه آرامش و خونسردی خودتان دور باشد.

هرچند که این تکنیکی است که قبلا آن را یادگرفته اید اما مهم آن است که آیا توانسته اید آن را انجام دهید یا خیر؟ فکر نکنید که این تکنیک قرار است خیلی سخت باشد، کافیست شما در یک روز جدید با یک فونت جدید، رنگ جدید، عنصر طراحی جدید و… کار بکنید و با آن آشنا شوید. با انجام این کار و تبدیل کردن آن به عادت روزانه خود، شما یک پایه محکم برای پیشرفت ساخته اید، از این به بعد آرام آرام، اما به صورت مداوم پیشرفت می کنید. برای بهتر فهمیدن آنکه چقدر پیشرفت کرده اید،‌ می توانید از تقویم استفاده کنید و برای خودتان یک دوره ۳۰ روزه،۶۰ روزه و … تعیین نمایید. اینگونه می شود این قضیه را بهتر درک کرد.

تغییرات کوچک و تداوم در کار کلید اصلی است

تغییرات بزرگ و ناگهانی تقریبا هیچوقت پیشرفت نخواهند کرد. این تغییرات آنقدر بزرگ هستند که نگه داری و تداوم کار روی آنها تقریبا غیر ممکن است. برای اثبات این حرف می توان مثال های زیادی را آورد، فردی که اضافه وزن دارد در نظر بگیرید، این فرد نمی تواند در یک دوره کوتاه مدت مثلا یک هفته، تغییر بزرگی را در خود ایجاد کند و ۲۰ کیلو کالری بسوزاند، برای تمام کارها به همین شکل است، شما نمی توانید یک شبه شرکتی مانند اپل را تاسیس کنید و … . پس یادتان باشد که تغییرات باید آرام آرام صورت بگیرد، این کار کمک می کند که بتوانید مسیر و نحوه پیشرفت خود را نگه دارید و کماکان به تغییرات ادامه دهید. اگر شما به تغییرات یک شبه و آنی فکر می کنید باید بگویم که در بیشتر اوقات شما شکست خواهید خورد، شما باید انرژی بسیار زیادی داشته باشید و برای انجام تغییرات تقلای زیادی بکنید. اما اگر تغییرات کوچک ولی پایدار باشند، شانس شما برای پیشرفت و ارتقای سطح کاری افزایش می یابد، طراحی های جدیدی را ارائه می کنید و در همین حین چیزهای بیشتری را نیز یادخواهید گرفت. 

ساختمان عادت ها

درست مانند مسواک زدن، کارهایی را که در صنعت طراحی انجام می دهید، در حال شکل دهی به عادت های شما برای پیشرفت است. روزانه چندبار به خودتان می گویید که باید مسواک بزنم؟ شاید هرگز، اما اینکار را انجام می دهید، پس مسواک زدن به عادتی برای شما تبدیل شده است. در امتحان کردن طرح های جدید و ایده های نو، داستان دقیقا به همین شکل است. کار روی چیزهایی که از آن ها می ترسید به عادت های تان تبدیل می شود و اینگونه می توانید با شکل دادن به عادت های تان در مسیر رشد قرار بگیرید. 

عادت کردن در صنعت طراحی، چیزی بسیار ساده برای نگه داری است و یکی از کلیدهای اصلی برای پیشرفت به حساب می آیند. اگر شما یک فرد کاملا شلخته هستید، اما یک روز تصمیم گرفتید که آپارتمان خودتان را تمییز کنید مطمئن باشید که با یک بار انجام دادن نمی توانید به آن عادت کنید. اما اگر شما هر روز مقداری از وسایل تان را جمع و جور کنید، مطمئن باشید که این به عادت شما تبدیل خواهد شد. برای مثال، امروز لباس هایتان را جمع کنید، فردا خانه را جارو بزنید، پس فردا ظرف ها را بشویید و الی آخر. به این صورت تمیز و مرتب بودن به عادت شما تبدیل می شود. 

در مهارت طراحی نیز به همین شکل است. از خودتان انتظار نداشته باشید که در یک روز کاری طراحی بسیار بزرگی را انجام دهید، می توانید با تکه تکه کردن این طراحی به قطعات کوچک تر هر روز بخشی از آن را انجام دهید. اینگونه می شود ساختمان عادت های خودتان را شکل دهید. 

می توانید در کنار پروژه های اصلی نیز، عادت های جدیدی که می خواهید داشته باشید را پیاده سازی کنید، برای مثال در طرحی که مشغول به ساختن آن هستید شروع به ترکیب رنگ های جدید کنید، از فونت های معرکه و متفاوت دیگری برای قسمت هدر بهره بگیرید. به همین سادگی، تغییرات در عادت های شما ایجاد می شوند. 

چرا فقط یک چیز ؟

شاید روز اول کاری که بخواهید از این تکنیک جدید استفاده کنید از خودتان بپرسید که واقعا چرا فقط یک تکنیک، نمی شود از سه تکنیک دیگر هم استفاده کنم؟ اینجاست که باید به خودتان بگویید «نه!». اگر درگیر چندین تکنیک مختلف شوید، مطمئن باشید که شما بعد از یک مدت حتی توانایی انجام یکی از تکنیک ها را هم نخواهید داشت. نکته اصلی این مقاله را فراموش نکنید، انجام کارها و تغییرات کوچک تا زمانی که به عادت تبدیل می شود. 

اگر هنوز هم به فکر انجام چندین تکنیک در روز هستید، از خودتان سوال بپرسید آیا من امروز می توانم تمام تکنیک ها را انجام دهم؟ فردا چطور؟ یک هفته دیگر چطور؟ در مورد یک ماه دیگر چطور؟ مطمئنا نمی توانید این کار را انجام دهید. انجام یک تکنیک به تنهایی باعث می شود که جلوه منفی روی کارهای دیگر، زمان، سلامت و… اثر نگذارد. 

اگر به یک فیتنس کار برخوردید از وی سوال بکنید، ببینید که آیا انجام تمرینات کوچک ولی مداوم در طول هفته موثر تر است یا انجام یک تمرین سنگین فقط در آخر هفته؟ در مورد کار طراحی هم به همین شکل است. کارهای کوچک ولی منظم!

در نهایت اگر شما باز هم فکر می کنید که می توانید چندین تکنیک را همزمان اجرا کنید، انجام دهید اما اگر فهمیدید که نمی توانید به هر کدام از آنها ادامه دهید، آن را پرت کنید و روی تکنیک اول و اصلی خود متمرکز شوید.

در آخر با یادگیری این مسائل می توانید دید بهتری نسبت به یادگیری موضوعات جدید حتی در حین انجام کار داشته باشید. مداوم بودن و انجام کارهای کوچک می تواند به عادت روزانه شما تبدیل شود. هیچوقت فراموش نکنید هیچ چیزی سخت نیست!

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا