هزینه ساخت برنامه موبایل در سال 2020
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

هزینه ساخت برنامه موبایل در سال 2020

این سوال که هزینه ساخت برنامه موبایل با کیفیت چقدر است همیشه پرسیده می‌شود. این مقاله نمای کلی از هزینه توسعه یک برنامه در بازار را برجسته کرده و همچنین عوامل تأثیرگذار بر مدیریت و توسعه برنامه موثر را بیان می‌کند.‌

چرا باید برای توسعه برنامه موبایل سرمایه گذاری کنید

بیش از 1.35 میلیارد تبلت و 3.5 میلیارد کاربر موبایل هوشمند در سراسر جهان وجود دارد. با وجود این تعداد گسترده از کاربران، شرکت‌های مختلف توسعه برنامه‌های موبایل را امری اساسی در صنعت می‌دانند.

شکی نیست که توسعه برنامه یک سرمایه گذاری احتمالی در صنعت خواهد بود. با تعداد بیشتری از کاربران، فرصت‌های بیشتری برای رشد تجارت وجود دارد.

هزینه توسعه برنامه در سال 2020

هزینه ساخت برنامه بین 37 هزار تا 170 هزار دلار تخمین زده می‌شود. این هزینه برای یک برنامه اساسی است، اما با ویژگی‌های پیشرفته قیمت می‌تواند تا 500 هزار دلار یا بالاتر از این نیز باشد.

با این حال، خوب است بدانید که هزینه حداقل یک برنامه ممکن است بین 5.000 تا 10،000 دلار باشد. این اپلیکیشن با ویژگی‌های کافی معمولا به هزینه بالاتری نیاز دارد. اگر قصد توسعه برنامه‌ای را دارید، باید فاکتورهای دیگری غیر از هزینه‌های توسعه برنامه را در نظر بگیرید.

جدول زمانی، یکی دیگر از عوامل اساسی است که باید بررسی کنید. تولید اکثر برنامه‌ها حداقل 3 ماه طول می‌کشد تا برنامه بتواند به درستی کار کند. با این حال 40 درصد از برنامه‌ها شش ماه و بیشتر به طول می‌انجامند.

انواع توسعه برنامه

دو نوع قابل توجه برای توسعه اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید: توسعه اپلیکیشن به صورت داخلی یا برون سپاری. این بدان معنی است که شما تیم توسعه دهندگان اپلیکیشن خود را استخدام می‌کنید یا اجازه می‌دهید یک توسعه دهنده حرفه‌ای کار شما را انجام دهد.

این دو نوع توسعه اپلیکیشن، مزایا و معایب مشخصی دارند. برخی از آنها در زیر آورده شده است.

مزایای تیم داخلی

  • داشتن ملاقات حضوری با تیم خود
  • ارتباط آسان با تیم
  • دخالت عمیق در پروژه

معایب تیم داخلی

  • به زمان زیادی نیاز دارد
  • هزینه بر است، زیرا به مشارکت گسترده سرمایه گذاری نیاز دارد
  • فاقد خلاقیت است

مزایای برون سپاری

  • بهره گیری از استعدادهای قابل توجه به دلیل مشارکت متخصصان
  • نرخ پایین‌تر
  • انعطاف‌پذیری بیشتر
  • به یک سرمایه‌گذاری اولیه قابل توجه نیاز ندارد

معایب برون سپاری

  • نبود کنترل شخصی
  • اختلافات منطقه زمانی

اکثر مردم ترجیح می‌دهند توسعه برنامه‌های موبایل خود را به دلیل مشکلات قانونی و مشکل در دستیابی به بهترین توسعه دهندگان اپلیکیشن، در خارج از کشور پشتیبانی کنند. تصمیم در مورد اینکه همیشه باید از چه نوعی استفاده کنید به خود شما بستگی دارد. اگر تیم خوبی داشته باشید، می‌توانید برنامه را در داخل پیاده سازی کنید.

عواملی که در هزینه تولید یک برنامه تأثیرگذارند

عوامل مختلفی در هزینه ساخت یک اپلیکیشن تأثیرگذار است. خوب است که هر فاکتور را درک کنید تا بودجه برنامه خود را به روش صحیح مدیریت کرده و منابع خود را به خوبی تخصیص دهید. این عوامل شامل:

1 – Native یا Hybrid

نوع برنامه‌ای که شخص استفاده می‌کند، هزینه‌ای را که برای تهیه یک اپلیکیشن نیاز دارید تعیین می‌کند. دو اپلیکیشن اصلی وجود دارد. به عنوان مثال، تکنیک‌های ترکیبی و تکنیکی توسعه بومی. برنامه‌های بومی برای یک پلتفرم مانند Android یا IOS طراحی می‌شوند. اگر شما این دو را هدف قرار دهید، با دو برنامه جداگانه مواجه خواهید شد.

از طرف دیگر برنامه‌های ترکیبی روی چندین سیستم کار می‌کنند. به این صورت که پول کمتری در توسعه اپلیکیشن استفاده می‌شود، زیرا شما فقط نیاز به ساخت یک برنامه واحد دارید. با این حال بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که به سراغ برنامه‌های بومی بروند. زیرا از لحاظ فنی برتر، کارایی بالاتر و تجربه کاربری روانتری نسبت به برنامه‌های ترکیبی دارند.

2 – Android یا iOS

هر زمان تصمیم گرفتید یک اپلیکیشن بومی بسازید، باید بستر مورد نظر خود را تعیین کنید. اگر بودجه محدودی دارید، اپلیکیشن خود را با یک سیستم عامل IOS یا Android شروع کنید. هزینه توسعه اپلیکیشن برای Android یا IOS تفاوت چندانی ندارد و تقریبا یکسان هستند.

3 – قابلیت‌ها و عملکرد

عملکرد برنامه و ویژگی‌های آن هزینه را تعیین می‌کند. درک قابلیت‌هایی که می‌خواهید به کاربران خود ارائه دهید خوب است. این دو عامل مهمترین محرک‌های هزینه هستند، زیرا اجرای برخی از آنها زمانبر است.

خوب است که آماده شوید، زیرا برنامه‌ای که شما توسعه داده‌اید ممکن است به ویژگی‌های دیگری نیاز داشته باشد که در حال حاضر موجود نیست. همیشه هزینه‌های اضافی در مورد انتظارات برنامه را در نظر بگیرید.

4 - پیچیدگی طراحی رابط کاربری

طراحی گرافیکی یک اپلیکیشن به اندازه سایر ویژگی‌ها اهمیت دارد. هزینه طراحی اپلیکیشن به میزان زیادی به پیچیدگی بصری، تعداد صفحات قابل نمایش، مارک تجاری و برخی عناصر سفارشی بستگی دارد.

5 - زیرساخت و مدیریت اپلیکیشن

اکثر برنامه‌ها به زیرساخت‌های بک-اند نیاز دارند. با استفاده از این اتصال به API ها، پنل مدیریت، سیستم‌های تجزیه و تحلیل و مواردی از این قبیل آسان می‌شود. هرچه ویژگی‌های اپلیکیشن شما بیشتر باشد، هزینه توسعه اپلیکیشن نیز بالاتر است.

6 - مکان و ساختار تیم توسعه

منطقه‌ای که تیم توسعه در آن مستقر است، تأثیر قابل توجهی در هزینه نهایی برنامه دارد. مناطقی هم وجود دارد که می‌توانید توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل ارزان قیمت را نسبت به مناطق دیگر استخدام کنید. با این حال، خوب است که به کیفیت و قیمتی که می‌گیرید توجه کنید.

7 – هزینه نگهداری برنامه

درک هزینه ساخت یک اپلیکیشن همه ماجرا نیست. شما باید هزینه لازم را پس از راه‌اندازی آن نیز بدانید. این قیمت با هدف پشتیبانی از برنامه است. این هزینه می‌تواند از 5000 تا 10000 دلار در سال باشد.

تعمیر و نگهداری برنامه شامل:

  • پشتیبانی از آخرین نسخه
  • بهینه سازی کد
  • رفع اشکالات و تضمین کیفیت
  • ارتقای اپلیکیشن به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل
  • بهبود عملکرد و ثبات برنامه
  • اجرای ویژگی‌های جدید

بنابراین همانطور که قصد دارید بودجه را برای نگهداری اپلیکیشن تنظیم کنید، باید به موارد بالا نگاه کنید و هزینه را تقسیم کنید.

جمع‌بندی

هزینه توسعه برنامه به پارامترهای مختلف بستگی دارد. کل هزینه از تحقیقات بازار، استخدام یک توسعه دهنده برنامه قابل اعتماد، هزینه تعمیر و نگهداری و سایر موارد آغاز می‌شود. این مقاله درک کلی از آنچه شما برای توسعه موفق برنامه نیاز دارید را برایتان فراهم کرده است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید