سال ۲۰۱۷ برای تجربه کاربری چگونه خواهد بود ؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

سال ۲۰۱۷ برای تجربه کاربری چگونه خواهد بود ؟

در این مقاله می خواهیم راجب تجربیات و نوآوری هایی صحبت بکنیم که به احتمال زیاد پیش بینی می شود اتفاق بیافتد، این مطلب کمک می کند با چندین تکنولوژی جدید آشنا شوید و اگر تمایل داشتید در آنها مشترک باشید.

بهترین ChatBots آنهایی خواهند بود که هرگز راجبشان نشنیده اید

ChatBot ها برنامه های کامپیوتری هستند که بر اساس یک سری متد توانایی صحبت با انسان را به صورت صوتی و متنی دارند. سال ۲۰۱۶ سالی پر از هیاهو برای دنیای چت بات ها بود. گوگل و فیسبوک با ارائه ابزارهای توسعه برای توسعه دهندگان سعی بر آن داشتند که بتوانند بخشی از این فناوری را به اسم خود ثبت نمایند و این در حالی بود که آمازون شروع به راه اندازی سرویس اکو Echo در انگلستان کرده بود. ابزارهای فیسبوک برای توسعه این چت بات ها نیز نقطه جالبی برای توسعه دادن این موضوع است به همین خاطر یکی از مهمترین انتظارات در سال ۲۰۱۷ مشارکت بیشتر کمپانی های توسعه دهنده برای پیاده سازی این سرویس ها است. البته باید به این موضوع اعتراف کرد که متاسفانه تا هم اکنون نیز هیچ باتی واقعا نتوانسته که چنان موفق عمل بکند برای مثال اگر به بات «Tay» مایکروسافت نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که با فاجعه های بزرگی همراه بوده است. البته پیش بینی می شود که امسال شاهد حرکت و رشد سریع این بات ها باشیم.

خیلی پریشان و گیج نشوید به نظر کاربران در سال ۲۰۱۷ شرکتی که می تواند در چنین فضایی واقعا موفق بشود کسی است که براستی در مغز مردم قرار بگیرد و از تمامی انتظارات آنها خبر دار باشد، همچنین ساختن رابط کاربری جذابی برای مکالمه با یک بات یکی دیگر از فاکتورهای مهم خواهد بود.

شما قادر خواهید بود بدون بلیط با قطار مسافرت کنید

 راه رفتن میان ایستگاه های قطار و خریدن بلیط های مسافرتی را تصور بکنید، فضاهای اشغالی، تجهیزات اضافی، استخدام افرادی برای چک کردن بلیط و …. اینها همه از مشکلات امروزی افراد برای خرید بلیط قطار است. در سال ۲۰۱۷ چنان پیش بینی می شود که مسافرت با قطار از طریق بلیط های کاغذی انجام نمی شود، بلکه اینگونه فکر می کنیم که در جایی از دنیا امکان دارد صورتحساب های رخی «صورت» جایگزین پرداخت اینگونه هزینه ها شود به این صورت که صورت شما اسکن می شود و هزینه قطار روی حساب شما می رود.

جایی که این مقاله پیش بینی کرده است کشور چین خواهد بود، چیزی شبیه به این حالت در بعضی از ایستگاه های پاسپورت وجود دارد که صورت شما توسط یک دوربین اسکن شده و دیگر از طریق صورت شما می شود که به بارکد پاسپورت دسترسی داشت، شاید روزی این بارکد صورتحساب بانکی شما باشد.
جدای از این کاربران این پیش بینی ذکر کرده اند که هم اکنون نیز برای بسیاری از کارها  دیگر از رمزهای عبور ساده استفاده نمی شود، بلکه بیشتر از قابلیت تشخیص چهره برای وبسایت ها، اپلیکیشن ها و حتی سازمان های بزرگ استفاده می شود.

کارایی وب در موبایل به یکی از نکات مهم سئو تبدیل خواهد شد

یکی از نکات بالا بردن رتبه سئو استفاده از تکنولوژی های واکنشگرایی  در وبسایت است، اما یکی از موضوعات  این خواهد بود که آیا موبایل در آینده و حتی در سال ۲۰۱۷ جایگاه خود را در بین مردم آنچنان باید حفظ خواهد کرد، اگر بله پس صد در صد باید موبایل بیشتر در محیط وب دیده شود و موتورهای جستجوگر به آن اهمیت بیشتری بدهند. اما جدای از این ها موضوع اصلی اینست که جدای از طراحی آیا کارایی وب برای موبایل ها چقدر بهینه خواهد بود، همانطور که می دانید موبایل ها دارای صفحات کوچکی هستند، پردازنده آنها نسبت به یک کامپیوتر بسیار کند تر عمل می کند و … . پس باید جدای از مسئله طراحی، طراحان و برنامه نویسان به کارایی وب روی موبایل نیز توجه داشته باشند، البته این صرفا یک پیش بینی است و هنوز به صورت عملی توسط هیچ موتور جستجویی اجرا نشده است. اما باید هر آن منتظر این ایده باشیم زیرا بسیار مهم و کاربردی است پس خودتان را برای شاخص های جدید آماده بکنید.

بانک خودتان را داشته باشید

قرار است سرویسی به اسم PSD2 تا قبل از سال ۲۰۱۸ عرضه شود، توسط این سیستم شما می توانید بدون ارتباط داشتن با رابط یک بانک از سرویس های بانکی استفاده بکنید و با آنها کار انجام بدید، این سیستم اجازه می دهد اگر چندین حساب مختلف دارید بتوانید آنها را به صورت یکپارچه در یک جای مستقل مدیریت بکنید و هر کدام را پیکربندی نمایید. پس اگر از رابط گیج کننده بعضی از بانک ها ناراضی هستید این سرویس می تواند به شما کمک بکند که رابط خودتان را داشته باشید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا