جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
فریلنسینگ چیست؟ چگونه در شهر خود مشاغل و مشتری آنلاین فریلنس پیدا کنیم؟ - بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 14 دقیقه

فریلنسینگ چیست؟ چگونه در شهر خود مشاغل و مشتری آنلاین فریلنس پیدا کنیم؟ - بخش اول

چه یک توسعه دهنده جدید و چه کارکشته باشید، ممکن است که به فکر انجام کارهای فریلنسری افتاده باشید.
ممکن است در آغاز کار از خود دو سوال بپرسید:
- "فریلنسینگ چیست ؟". این قابل درک است، با توجه به اینکه این عبارت می‌تواند برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد.
- سوال دوم ممکن است این باشد که "چگونه می‌توانید مشتری بگیرید". این البته مهم است، زیرا کار کردن برای خودتان بدون داشتن مشتری منجر به این می‌شود:

و خبر خوب این است که اگر شما به فکر ساخت برند خودتان هستید و اگر این کار به درستی انجام دهید آینده شما به این شکل می‌شود:

بنابراین، با تمام آنچه گفته شد، بیایید ابتدا به سوال "فریلنسینگ چیست ؟" پاسخ دهیم و سپس بیایید در مورد چگونگی جذب مشتری آنلاین در محل زندگی خودتان صحبت کنیم.

من در سایت راکت در مورد چگونگی کسب درآمد به عنوان یک توسعه دهنده فریلنس مطلبی نوشتم. همچنین این مقاله یک راهنمای جامع برای کار به عنوان فریلنسر است. این مقاله به این دلیل متفاوت خواهد بود که فقط به دو موضوع می‌پردازد.

اول اینکه من نظر شخصی خود را در مورد معنای توسعه دهنده فریلنس می‌دهم و در مرحله دوم نظر خود را در مورد جلب مشتری به شما خواهم گفت که مسلما خواستار چنین چیزی هستید.

من این دو مورد آخر را به سه قسمت تقسیم می‌کنم:

- من در مورد وظایفی که باید قبل از جلب مشتری انجام دهید، صحبت خواهم کرد.

- من به چگونگی جلب مشتری از طریق حضور آنلاین شما خواهم پرداخت.

- و قسمت آخر شامل روش‌هایی است که در آن می‌توانید مشتریانی را به صورت محلی در شهر خود جذب کنید.

فریلنسر بودن به چه معناست

اصطلاح "فریلنس" در جامعه امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است (بخصوص در بسیاری از موارد خارج از توسعه نرم افزار). به حدی رسیده است که واقعا به یک کلمه مبهم تبدیل شده که می‌تواند برای افراد مختلف معنای مختلفی داشته باشد.

برخی از افراد در حالی که یک کار توسعه را اداره می‌کنند، یک شغل ثابت را هم انتخاب می‌کنند

شاید شما یکی از کارکنان سایت راکت باشید و امیدوارید که در کنار انجام پروژه‌های جانبی، در یک شرکت هم به صورت حرفه‌ای کار کنید. همچنین ممکن است یک کار غیر مرتبط با نرم افزار داشته باشید که می‌خواهید آن را حفظ کنید، اما از طرفی دوست دارید یک برنامه نویس نیمه وقت هم باشید.

در هر یک از این موارد، تجارت شما دارای یک فعالیت نیمه وقت است. از آنجا که شما قبلا تعهد تمام وقت داشته‌اید، بعید است که همزمان با بیش از چند مشتری (یا شاید حتی فقط با یک مشتری) کار کنید.

هنگام رفتن به این مسیر، جلب نظر مشتری هنوز مهم است، بنابراین نکات زیر در مورد شما صدق می‌کند، حتی اگر لزوما برای میزان کسب و کار خود تلاش نکنید.

یکی از جنبه‌های منفی رفتن به این مسیر فرعی این است که این کار به معنای کار تمام وقت خواهد بود، در حالی که شما در تلاش برای اداره کردن تجارت خودتان هستید. اگرچه این امر به منزله داشتن درآمد ثابت (از محل کار اصلی شما) است، اما مشغول کردن شما به صورت تمام وقت یک جنبه منفی به حساب می‌آید.

این امر همچنین با استرس ناشی از عدم پاسخ سریع به مشتریان خود همراه است، زیرا شما یک شغل ثابت دارید و وقتتان پر است. این‌ها تنها برخی از فراز و نشیب‌های رفتن به این مسیر است.

برخی از افراد ممکن است تجارت خود را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنند

بسیاری از افراد یا کار نرم افزاری خود را رها کرده یا کار توسعه خود را شروع می‌کنند و به جای کارهای جانبی دوست دارند که عمدتا برای خودشان کار کنند.

این امر به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر بر روی تولید محصولات خود و کار برای مشتریان خود تمرکز کنید. در نتیجه، شما انعطاف پذیری بیشتری نسبت به برنامه‌ریزی خود دارید، زیرا با شغل تمام وقت خود رقابت نمی‌کنید.

برخی از کسانی که این مسیر را طی می‌کنند در تلاشند که تا حد ممکن رشد کنند، در حالی که برخی فقط امیدوارند که یک درآمد پایدار را حفظ کنند و یک سبک زندگی انعطاف پذیر داشته باشند.

تنها تمرکز بر روی چیزهای شخصی خودتان می‌تواند درآمد بسیار بالاتری داشته باشد. برای مثال، من و بسیاری دیگر به راحتی می‌توانیم با کار کردن برای خود درآمد بیشتری را نسبت به کار کردن برای دیگران کسب کنیم.

بزرگترین جنبه منفی رفتن به این مسیر این است که شما هیچ جریان درآمد دیگری ندارید. این بدان معناست که درآمد شما در بهترین حالت ناپایدار خواهد بود.

انتخاب این مسیرها به خود شما بستگی دارد. فقط به یاد داشته باشید که مهم است که انتخاب خود را بر اساس شرایط شخصی، تنظیمات برگزیده و آنچه می‌خواهید پیش بروید، قرار دهید.

قبل از تلاش برای به دست آوردن مشتری‌های جدید چه باید کرد

بهترین راه برای رونق کسب و کار شما انجام یک کار خوب برای مشتریان فعلی خود است. اما قبل از اینکه نگران این موضوع باشید، باید برند خود را تنظیم کنید.

عدم ایجاد نام تجاری که در ادامه در مورد ﺁن صحبت خواهم کرد، به این معناست که شما سعی می‌کنید قبل از اینکه مشتریان بالقوه شما را جدی بگیرند، کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید. این کار رو نکنید.

قبل از به دست آوردن مشتری‌های جدید باید دو موضوع را در نظر بگیرید:

- اهمیت مراجعه‌های مکرر تجاری را درک کنید

- برند تجاری خود را ایجاد کنید

توسعه دهندگان فریلنس اگر می‌خواهند تجارت خود را گسترش دهند باید بر روی مشتریان موجود تمرکز کنند

اگر از هرکسی که مشاغل خاص خود را دارد (نه فقط توسعه دهندگان) بپرسید چگونه می‌تواند فروش خود را افزایش دهد، تقریبا بلافاصله صحبت از نوعی بازاریابی را شروع می‌کند. به عبارت دیگر، آن‌ها کاملا در مورد افرادی که هنوز درباره آن‌ها چیزی نشنیده‌اند تمرکز می‌کنند.

این صاحبان مشاغل غالبا وقت و منابع دیگری را به بازاریابی اختصاص می‌دهند و در نتیجه، وقت و منابع را از خدمت به مشتریان فعلی خود می‌گیرند. من از لحاظ فنی، به این روش "اشتباه" می‌گویم.

وقتی که شما از ارائه وقت و منابع به مشتریان فعلی خود خودداری می‌کنید، ﺁن افراد یا شرکت‌ها بیشتر منتظر دریافت محصول خود هستند، اگر سوالی داشته باشند، بیشتر منتظر می‌شوند تا از شما بشنوند و کمتر احتمال دارد که از خدماتی که دریافت کرده‌اند خوشحال باشند.

آن‌ها بعید است که شما را برای کارهای آینده احضار کنند و حتی بعید است که شما را به افراد دیگر ارجاع دهند. نتایج این امر می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

فرض کنید که شما برای بدست آوردن مشتری‌های جدید هزینه‌ای می‌پردازید یا زمان می‌خرید (پول به شکل تبلیغات و زمان به صورت شبکه‌سازی). صرف زمان و پول به این معنی است که حاشیه سود شما کم خواهد شد.

ابتدا فرض کنید که ۳۰۰۰ دلار برای یک وبسایت پرداخت کرده، اما ۲۵۰ دلار در بازاریابی برای جذب مشتری خرج کرده‌اید. این بدان معناست که سود شما فقط ۲۷۵۰ دلار است. اگر چنین هزینه‌های مالی و زیان‌های زمانی را متحمل شوید، برای کسب درﺁمد با مشکل روبرو خواهید شد. در این صورت، شما یک پایگاه مرجع ایجاد کرده و پایگاه تجاری را تکرار می‌کنید.

بیایید ببینیم که وقتی در مرحله اول بر روی مشتریان فعلی خود تمرکز می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد. بله، شما مقداری از منابع را برای گرفتن مشتری خرج می‌کنید. اما در ﺁینده، وقتی به چیز دیگری نیاز دارید، ﺁن مشتری احتمالا به سراغتان خواهد ﺁمد. این به این معنی است که شما کار اضافی را بدون هزینه کردن منابع اضافی انجام داده‌اید.

در مرحله دوم، سپس آن‌ها مشتریان بالقوه جدیدی را به شما ارجاع می‌دهند و این بدان معناست که شما بدون صرف زمان و منابع اضافه کسب و کار جدیدی را به دست آورده‌اید. این امر باعث افزایش حاشیه سود شما شده و منجر به رشد نمایی می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به این شکل درآیید:

من یک وبسایت برای یک وکیل در سال ۲۰۱۳ ایجاد کردم. او از خدماتی که من ارائه دادم بسیار راضی بود و تقریبا شش ماه بعد وبسایت دومی را برای حوزه حقوقی خاصی که قصد داشت شروع به کار کند ساختم و همچنین چندین سال است که به طور مداوم به این وکیل کمک می‌کنم.

نکته مهم این است که همین وکیل دو نفر دیگر را به من ارجاع داده است. اولین نفر از این دو نفر مرا استخدام کرده و علاوه بر تولید اولیه، مرا برای پشتیبانی و نگهداری دائم انتخاب کرده است.

در نتیجه، من وقت خود را برای جلب نظر مشتری (وکیل) صرف کردم و در ادامه باعث شد که ۳ کار مختلف از قبیل ایجاد وبسایت و نگهداری آن به من ارجاع شود.

به دلایل واضحی، این سود بیشتر از تلاش برای ملاقات با سه نفر مختلف برای بدست آوردن سه شغل جداگانه است. ایجاد یک پایگاه ارجاع به این معناست که دوباره بر مشتریان فعلی خود تمرکز کنید. این روش ساده است. اگر برای مشتری فعلی کاری دارید یا کاری می‌توانید انجام دهید، آن را انجام دهید. اگر در پایان هفته وقت اضافه‌ای برای شما باقی مانده باشد، می‌توانید آن را به بیرون رفتن و تلاش برای به دست آوردن مشتری‌های جدید اختصاص دهید.

من نمی‌توانم به اندازه کافی تاکید کنم که اهمیت "مشتری فعلی" چقدر برای رشد شما مهم است.

توسعه دهندگان مستقل باید قبل از تلاش برای به دست آوردن مشتری‌های جدید، برند تجاری خود را ایجاد کنند

مورد بعدی که باید به عنوان یک توسعه دهنده مستقل انجام دهید این است که قبل از تلاش برای ملاقات با مشتریان جدید، برند تجاری خود را ایجاد کنید.

دانستن دلیل این امر مستلزم این است که خود را در نقش یک صاحب شغل کوچک قرار دهید.

فرض کنید شما نانوایی محلی دارید و شخصی در حال ارائه خدمات توسعه اپلیکیشن و وبسایت خود به نانوایی است. اگر توسعه دهنده وبسایتی برای خودش نداشته باشد، هیچ نمونه کاری نداشته باشد، هیچ بررسی آنلاینی نداشته باشد، هیچ کارت ویزیتی نداشته باشد و از یک آدرس ایمیل شخصی برای اهداف کاری خودش استفاده کند، مسلما آن صاحب کسب و کار او را جدی نمی‌گیرد.

اولین اقدامی که انجام می‌دهید این است که وبسایتی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید و نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید (حتی اگر هنوز مشتری نداشته باشید, می‌توانید یک پیشینه داشته باشید).

از لحاظ تنظیم سایت خود، می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید یا برای صرفه جویی در وقت، می‌توانید از قالب up۵Html استفاده کنید.

من پیشنهاد می‌کنم که برای نمونه کاری‌تان حداقل از ۵ یا ۶ پروژه استفاده کنید. اگر هنوز چیزی را کامل نکرده‌اید می‌توانید طرح اولیه آن را ایجاد کرده و آن را وارد کنید.

برای مثال می‌توانید وبسایتی را برای یک نانوایی خیالی ایجاد کرده و آن را در نمونه کاری خود قرار دهید. فقط مطمئن شوید که اگر کسی بر روی نمونه کاری شما کلیک کند، آن‌ها نسخه نمایشی را بجای نسخه اصلی مشاهده خواهند کرد.

داشتن یک وبسایت حرفه‌ای و نمونه کارهایی با کیفیت، باعث می‌شود که از نظر مشتریان بالقوه قانونی‌تر به نظر برسید.

دومین کاری که باید بلافاصله انجام شود این است که پروفایلی آنلاین را برای بررسی کسب و کار خود تنظیم کنید. هر وقت که یک مشتری از شما راضیست، مهم است که از ﺁن‌ها بخواهید تا به صورت ﺁنلاین نظرات خوبی را برای شما به اشتراک بگذارند. حضور این بررسی‌ها و نظرات به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان ﺁینده به احتمال بیشتری شما را استخدام می‌کنند. به نظر من، دو مکان مهم برای داشتن پروفایل بررسی، Google و Instagram هستند. این بدین معناست که شما باید یک حساب Google my Business را برای برند جدید خود و همچنین باید یک صفحه Instagram برای برند خود ایجاد کنید.

هنگامی که پروژه‌ای را تکمیل کردید و مشتری به وضوح از خدمات شما راضی بود، قاعدتا شما می‌خواهید لینک‌هایی را از این پروفایل برای آن‌ها ارسال کنید تا ﺁن‌ها بتوانند دیدگاه‌ها و نظرات خوبی را از خود به جا بگذارند.

ﺁخرین مرحله برای ﺁماده شدن برای بازاریابی خود، تنظیم یک ایمیل نام‌گذاری شده با برند شما، سفارش کارت‌های ویزیت تجاری و گرفتن یک شماره تلفن تجاری است.

چگونه مشتری‌ها را به عنوان یک توسعه دهنده فریلنس به صورت آنلاین جذب کنیم

اگر از حضور آنلاین با کیفیتی برخوردار باشید، می‌تواند منجر به جریان مداوم تجارت شما به عنوان یک توسعه دهنده فریلنس شود. و همچنین انجام این کار به روش صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.

من به شدت، به شدت، به شدت پیشنهاد می کنم که در حضور آنلاین خود سرمایه گذاری کنید، نه اینکه تمام وقت و منابع خود را صرف آن کنید.

از آنجا که این نکته‌ی سرمایه گذاری بسیار حیاتی بنظر می‌رسد، اولین نکته‌ای است که قصد دارم در این بخش از این مقاله به آن بپردازم. سپس من در مورد بهینه سازی وبسایت شما برای بازار محلی‌تان صحبت خواهم کرد و سپس به طور خلاصه چند نکته اضافی در مورد دریافت نظرات آنلاین بیان می‌کنم.

منبع 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید