جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چرا لاراول بهترین فریمورک پی اچ پی مورد استفاده در سال ۲۰۲۰ است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چرا لاراول بهترین فریمورک پی اچ پی مورد استفاده در سال ۲۰۲۰ است

تعداد زیادی از وبسایت‌ها تقریبا 135000 با لاراول پیاده‌سازی شده‌اند و سایر فریمورک‌های پی اچ پی کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا این اتفاق می‌افتد؟ بیایید بررسی کنیم.

قوانین لاراول

لاراول به دلیل داشتن ویژگی‌های پیشرفته و ابزارهای توسعه که باعث طراحی سریع برنامه‌های کاربردی وب می‌شود، بهتر از سایر فریمورک‌های وب است.

لاراول همچنین به توسعه دهندگان وبسایت کمک می‌کند تا روند توسعه خود را با کد تمیز و قابل استفاده مجدد بهبود ببخشند. این یکی از معدود فریمورک‌هایی است که از انعطاف‌پذیری و ویژگی‌های غنی برخوردار است و آن را به یک بستر عالی برای ایجاد وبسایت و برنامه‌های آنلاین تبدیل می‌کند.

سهم بازار لاراول

شرکت‌هایی که از لاراول استفاده می‌کنند، بیشتر در خدمات فناوری اطلاعات، املاک و مستغلات و صنعت خرده فروشی فعالیت دارند.

حال برخی از مزایای فنی لاراول را می‌آموزیم و اینکه چرا هنوز بهترین فریمورک پی اچ پی مورد استفاده در سال 2020 برای توسعه دهندگان نرم‌افزار است.

۱.معماری MVC برای پشتیبانی و عملکرد استثنایی

لاراول با الگوی معماری مدل- نما- کنترلر (MVC) همراه است که استفاده از آن بسیار آسان است. بنابراین روشی بسیار مناسب برای ساخت برنامه‌های تجاری بزرگ یا کوچک ارائه می‌دهد. همچنین با استفاده از آن، صنعت‌گران وب می‌توانند پروژه‌های بزرگی را با بیش از پنج فایل برای بهتر شدن حفظ و نگهداری آن ساماندهی کنند.

هنگامی که مجبور هستید روی یک پروژه بزرگ کار کنید، باید با بسیاری از کدهای غیرساخته شده مقابله کنید. استفاده از MVC می‌تواند ساختار برنامه‌نویسی شما را ساده‌ کرده و کار با آن را آسان‌تر کند.

همچنین پشتیبانی MVC برای کار بر روی پروژه‌های بزرگ، پیدا کردن فایل‌ها را در فهرست‌های منطقی آسان‌تر می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید روند نحوه نمایش برنامه در دنیای واقعی را کنترل کنید، در نتیجه می‌توانید برنامه را برای اهداف برندسازی بهبود ببخشید.

۲. موتور طراحی برای لایه‌های برجسته

وظایف برنامه‌نویسی اغلب شامل استفاده از موتور قالب است که به عنوان ابزاری برای اداره بسیاری از داده‌های متنی در برنامه‌های وب کاربرد دارد. به طور خلاصه موتور قالب، مدل داده را متصل می‌کند، کد داده شده را در قالب‌های منبع پردازش می‌کند و خروجی را به یک فایل متنی خاص یا استریم هدایت می‌کند.

لاراول با موتور طراحی Blade همراه است. این یک موتور قالب قدرتمند، سبک و از پیش نصب شده است که به توسعه دهندگان وب کمک می‌کند تا با طرح‌ بندی‌های برجسته خود، روند توسعه را یکنواخت و آسان انجام دهند.

موتور قالب Blade اجازه می‌دهد تا نمایش داده‌ها و گسترش طرح‌ بندی‌ها بدون تأثیرگذاری بر عملکرد و سرعت برنامه اعمال شوند. همچنین کمک می‌کند تا با استفاده از ویژگی پراکندن محتوا، طرح بندی‌های خلاقانه و شگفت انگیز ایجاد کنید.

علاوه بر این، ساختار خود را برای ایجاد و مشاهده فایلی که شامل عبارات شرطی و حلقه‌هاست، فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید از الگوی مستر استفاده کنید تا یک طرح ساده ایجاد کنید که توسط سایر فایل‌ها قابل توسعه باشد.

۳. Artisan CLI برای دستورات کاملا ساده و سریع

لاراول دارای رابط خط فرمان (Artsian CLI) است که به شما این امکان را می‌دهد تا روند توسعه خود را ساده، آسان و سریع انجام دهید. همچنین از یک مؤلفه قدرتمند کنسول Symfony برای ساختن برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کند. این ابزار به مهاجرت داده‌ها و مدیریت پایگاه داده کمک می‌کند و می‌توانید کد اسکلت، مدل‌ها، کنترلرها و موارد دیگر را ایجاد کنید.

ابزار Artisan Laravel آن دسته از کارهای خسته کننده و تکراری برای کدنویسی را که قبلا توسعه دهندگان مجبور به انجام دستی آن‌ها بودند، از بین می‌برد. علاوه بر این، می‌توان از آن برای تولید فایل‌های MVC و مدیریت پیکربندی داده‌ها با ایجاد دستورات خاص خود استفاده کرد.

این یکی از معدود انواع Artisan است که از کلیه موارد مستند شده برای خدمات تأیید اعتبار برنامه تشکیل شده است.

۴. Eloquent ORM برای تعامل آسان با بانک اطلاعات برنامه

به راحتی می‌توانید با استفاده از مدل‌های موجود در لاراول، عملکرد هر برنامه تجاری را بهبود بخشید. این تنها فریمورک پی اچ پی است که با استفاده از Eloquent ORM راهی آسان برای ساختن و شخصی‌سازی این مدل‌ها را فراهم می‌کند.

ORM مخفف object-relational mapper به معنی نقشه‌بردار رابطه‌ای شی است و این قابلیت بسیار جذاب است. همانطور که از نام آن پیداست، این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از یک سینتکس روان، تعاملی آسان با اشیا پایگاه داده برنامه خود داشته باشید.

این یکی از بهترین ابزارهای ORM برای توسعه دهندگان وب است، زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا نمایش داده‌های بانک اطلاعاتی را با سینتکسی ساده انجام دهند. بنابراین نیازی به صرف زمان زیادی برای نوشتن کد‌های پیچیده در SQL نیست، همین امر باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

۵. ویژگی‌های تست برنامه

لاراول مجموعه خاصی از ویژگی‌های انجام تست واحد را در برنامه‌های وب و برنامه‌های تلفن همراه از طریق PHPUnit ارائه می‌دهد. این برنامه به طور خودکار پرونده phpunit.xml را برای انجام آزمایش واحد در توسعه وب تنظیم می‌کند.

این آزمایشات را در دو دایرکتوری شامل Feature و Unit انجام می‌دهد. تست اول، تست واحد برای بخش‌های کد نویسی کوچک است. تست‌های ویژه برای پایگاه‌های بزرگ‌تر کد با چندین شی است.

لاراول می‌تواند چندین تست واحد را همزمان انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که تمام تغییرات جدید شما به درستی آزمایش شده‌اند. بنابراین، هنگامی که نوبت به آزمایش برنامه شما می‌رسد، آزمایش واحد بهتر است زیرا انجام تست‌های برنامه را برای توسعه دهندگان آسان می‌کند.

در صورت استفاده صحیح، ویژگی‌های تست لاراول باعث می‌شود برنامه شما بدون اشکال و بسیار کارآمد باشد.

لاراول به دلیل ویژگی‌های معماری MVC و ویژگی‌های تست واحد در مقایسه با سایر فریمورک‌های پی اچ پی هزینه کمتری دارد. این به توسعه دهندگان وب اجازه می‌دهد تا برنامه‌های تجاری ایجاد کنند که مقیاس‌پذیر و با بودجه محدود باشند.

جمع بندی

می‌توانید از ویژگی‌های جدید Laravel 7.12 مانند Truehosts Middleware، عملکرد پایه، روش rebinding و استفاده از URL های پیش فرض در مسیریابی استفاده کنید. به عنوان مثال Truehosts Middleware، به شما امکان می‌دهد بخش عمده‌ای از منطق را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید خطاهای کد نویسی را با استفاده از روش اصلاح مجدد و URL های پیش فرض در مسیریابی برطرف کنید.

این‌ها فقط برخی از ویژگی‌های جدید Laravel 7.12 است که باعث بهبود عملکرد، قابلیت مقیاس پذیری و امنیت برنامه وب شما می‌شود. اکنون امیدواریم که شما این مقاله را مفید بدانید و قصد ایجاد یک برنامه تحت وب لاراول را در سال 2020 داشته باشید!

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را در تمام رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است