جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ قدم مهم برای به موفقیت رسیدن در استارتاپ
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۱۰ قدم مهم برای به موفقیت رسیدن در استارتاپ

رشد یک استارتاپ موفق و سودآور، به زمان و استعداد احتیاج دارد. برای رسیدن به استارتاپی موفق، تجارت شما باید محکم و استوار باشد. هر ساله تنها یک چهارم از استارتاپ‌های اجرا شده وارد صنعت می‌شوند و می‌توانند برای طولانی مدت فعالیت داشته باشند. اما از بین این استارتاپ‌ها تنها ۵۰ درصد می‌توانند ۵ ساله شدن خودشان را جشن بگیرند. شاید این ارقام مربوط به کارآفرینان نباشد اما تنها ۲۵ درصد از کارآفرینان ایده‌های ارزشمندی در سر دارند. به‌همین دلیل است که بیش‌تر آن‌ها نگران آینده استارتاپ می‌باشند. رسیدن به موفقیت و یا شکست خوردن یک استارتاپ به مجموعه‌ای مختلف از تصمیمات، فاکتورها و شرایط بستگی دارد.

قدم ۱: ریسک کنید و آماده‌ی شکست خوردن باشید

شکست خوردن بدین معنا نیست که شما قرار نیست هرگز به موفقیت برسید. شکست، موفقیت نهایی شما را مشخص نمی‌کند. درک این موضوع خودش یک قدم مهم در رسیدن به موفقیت است. 

یک کارآفرین موفق هرگز اجازه نمی‌دهد که ترس از شکست مانع او شود. او همیشه ترس را کنار گذاشته و کاری را می‌کند که به آن باور دارد. بعضی از خطرات هرگز از بین نمی‌روند اما سایر خطرات می‌توانند شما و توانایی‌هایتان را تعریف کنند.

قدم ۲: یک برنامه تجاری مناسب داشته باشید

 

برنامه تجاری یک نوشته‌ی کتبی است که شامل اهداف کاری شما و مراحلی است که برای رسیدن به آن اهداف باید پشت سر بگذارید. هر کارآفرینی به یک برنامه تجاری احتیاج دارد. چه برای جذب سرمایه‌گذار و چه برای جهت دادن به فعالیت‌هایتان، برنامه تجاری برای موفقیت شغلی شما ضروری است. با این حال بهتر است فقط ایده‌های خود را بر روی کاغذ ننویسید، سعی کنید واقعا برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

بهتر است مشاوری را در زمینه برنامه‌ریزی تجاری استخدام کنید. با این کار او می‌تواند بازار کار را بررسی کند و به شما استراتژی‌هایی را پیشنهاد دهد که سبب موفقیت شما در درازمدت می‌شود. شما باید برای موفق شدن در بازار با این مشاوران همکاری داشته باشید. برای ساخت یک برنامه مناسب تجاری، شما باید شغل، محصول، رقابت و بازار کار خود را به خوبی بشناسید. بنابراین کار کردن با یک فرد حرفه‌ای در این زمینه، مطمئناً به نفع شما خواهد بود.

قدم ۳: کاری را انجام دهید که برای آن هیجان زده هستید

شما باید از صمیم قلب، عاشق کارهای خود باشید. در غیر این‌صورت ممکن است وسوسه شوید و در زمان‌های چالش برانگیز کنار بکشید. اگر بتوانید کاری را انجام دهید که به آن بیش‌تر علاقه‌مند هستید، انگیزه بیش‌تری را برای ادامه‌ی کار به دست خواهید آورد. مشاغل استارتاپی به بیش از ۴۰ ساعت کار در هفته نیازمند هستند. مطمئن شوید که برای ادامه دادن به این مسیر آمادگی لازم را دارید.

قدم ۴: با اعتماد به نفس باشید

شک و تردید داشتن شما را به جایی نخواهد برد. این تردیدها در نهایت شما را فلج خواهند کرد. بنابراین بهتر است کمی به خودتان اعتماد و باور داشته باشید. وقتی می‌دانید که تمام تلاش خود را برای به موفقیت رساندن استارتاپ انجام داده‌اید، اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می‌کند.

قدم ۵: نیازهای مشتریان را شناسایی کنید

 

ممکن است شما محصول یا اختراعی بی‌نظیر و هیجان‌انگیز داشته باشید. با این حال، مهم‌ترین سطح موفقیت یک استارتاپ این است که بتواند جوابگوی نیازی واقعی در بازار باشد. استارتاپ شما باید به شکلی باشد که به مشتریان خدمت کند. 

تعیین نیازهای مشتریان، امری بسیار مهم است. شما باید استارتاپی را طراحی کنید که بتواند به نیازهای مشتریان پاسخ دهد. وفاداری مشتریان با برطرف کردن نیازهای آن‌ها بدست خواهد آمد. شما می‌توانید با ارائه دادن محصولی ارزشمند و تجربه‌ای عالی، مشتریان را مجذوب خود کنید. با این کار آن‌ها قطعاً برای پروژه‌های بعدی به شما مراجعه می‌کنند. باید خاطر نشان کرد که وفادار بودن یک مشتری، سبب بهبود و ارتقای آن برند و تجارت می‌شود.

قدم ۶: رقبای خود را بشناسید

رقابت در تمام مشاغل وجود دارد. حتی اگر هیچ شرکت دیگری محصول مشابه شما را ارائه ندهد، احتمالاً مشتریان از خدمات متفاوتی برای برآورده کردن نیازهای خود استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید در این بازار کار به موفقیت برسید، باید رقبای خود را به خوبی بشناسید و در مورد آن‌ها تحقیق کنید. نوع محصول و نحوه‌ی فروش آن‌ها را بررسی کنید. فراموش نکنید که اینگونه تحقیقات می‌توانند به شما کمک بزرگی کنند.

قدم ۷: اطراف خود را با افراد مثبت پر کنید

بهتر است کسانی را که به تمام گفته‌های شما جواب مثبت می‌دهند ترک کنید. مطمئن باشید که شما بدون آن‌ها بهتر خواهید شد. انتقاد سازنده بسیار اهمیت دارد. با این حال بهتر است از کسانی که مدام شما و تجارتتان را مسخره می‌کنند نیز دوری کنید. هرگز زمان و انرژی خود را صرف دفاع کردن از خودتان نکنید. بحث کردن و توضیح دادن به این افراد، هیچ فایده‌ای برایتان نخواهد داشت. در عوض شما باید از آن انرژی برای پیاده‌سازی استراتژی‌هایی استفاده کنید که سبب موفقیت استارتاپ شما می‌شوند.

قدم ۸: در یک پلتفرم مناسب دیده شوید

 

دیده شدن و به موفقیت رسیدن در بازار کار یک چالش بزرگ است. اما شما می‌توانید این چالش را با انتخاب کردن مکان درست پشت سر بگذارید.

وقت بگذارید و مناسب‌ترین برنامه را انتخاب کنید. شما علاوه بر سرمایه‌ای که آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید از راهنمایی‌های پیشگامان این صنعت هم برخوردار شوید. پایدار ماندن در این صنعت مانند یک مسئولیت است و بهترین روش برای مدیریت این کار، استفاده از کانال‌های ارتباطی مناسب است. وجود شبکه‌ای با افراد مناسب، همگام بودن با سرمایه‌گذاران و استفاده از برنامه درست می‌تواند دسترسی شما به بازار کار را فراهم کند. دیده و شنیده شدن در مکان مناسب همیشه مفید خواهد بود. برخی از مردم می‌گویند که تغییر دادن پلتفرم می‌تواند بر روی استارتاپ شما تاثیر منفی بگذارد. اگر برای همچین چیزی آماده نشده باشید، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. خوشبختانه این مشکل با سرویس‌های «SharePoint Migration» برطرف شده است. با استفاده از این سرویس‌ها، تجارت شما دیگر درگیر مشکلات ناشی از تغییرات جدید نخواهد شد.

قدم ۹: منابع زیادی را در اختیار داشته باشید

مشاغل جدید معمولاً با کمبود منابع روبرو می‌شوند. بنابراین به حداکثر رساندن زمان و پول می‌تواند موفقیت را از شکست جدا کند. برای صرفه جویی کردن در زمان ارزشمند خود، از ابزارهایی برای افزایش بهره‌وری در تجارت خود استفاده کنید. ممکن است فکر کنید این کار تنها هدر دادن پول و سرمایه است، اما اگر این کار را به درستی انجام دهید به شما کمک می‌کند.

قدم ۱۰: پذیرای تغییرات باشید

تجارت شما در مرحله‌ی استارتاپ به سرعت تغییر خواهد کرد، به همین دلیل شما باید آماده‌ی مقابله با تحولات جدید باشید. به یاد داشته باشید که اجزای تجارت شما همیشه نمی‌توانند یکسان باقی بمانند. کاری کنید که کسب و کارتان هدف‌های مختلفی را دنبال کند. راه‌های متنوعی را برای عملکرد تجارت خود تعیین کنید و آماده‌ی اعمال تغییرات مناسب باشید.

جمع‌بندی

هنگامی که می‌خواهید یک تجارت را شروع کنید، توصیه‌های افراد متخصص می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشند. با گذشت زمان خواهید فهمید که برخی توصیه‌ها برای استارتاپ شما بهتر و تاثیرگذارتر از سایرین هستند. بنابراین ما برخی از بهترین و موثرترین نکات را برای شروع به کار کردن ذکر کرده‌ایم. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است