۵ روش برای تبدیل شدن به یک فریلنسر بهتر
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۵ روش برای تبدیل شدن به یک فریلنسر بهتر

فریلنسر بودن کار ساده ای نیست. از فاکتور نوشتن گرفته تا یافتن مشتری و یا ساختن برند شخصی خود، همیشه کارهایی وجود دارد که باید در طول روز انجامشان دهید. در اینجا چند روش برای بهبودی و پیشرفت شما ذکر شده است.

۱. خدمات خود را ارائه دهید

خط فروش یک فریلنسر معمولی به این صورت است:

# مشتری با پتانسیلی بالا در خصوص یک پروژه با شما تماس می‌گیرد.

# شما با آن‌ها جلساتی را دارید تا در مورد پروژه در دست صحبت کنید.

# شما طبق برآوردهایی که کرده‌اید، پیشنهاداتی را به آن‌ها می‌دهید.

# وقتی آن‌ها قبول کردند، کار شروع می‌شود.

چگونه باید باشد:

# مشتری به سایت شما می‌رود و خدماتی که ارائه می‌دهید را مشاهده می‌کند.

# آن‌ها خدمات شما را مستقیماً از طریق وب سایت خریداری می‌کنند.

# کار شروع می‌شود.

فروش خدمات با استفاده از روش‌های مشابه در فروش یک محصول را ارائه دادن می‌گویند. بهره وری به نفع فریلنسر و مشتری است. کارهایی که یک فریلنسر باید انجام دهد به وضوح مشخص شده است و او بعد از تکمیل کار بلافاصله پول خود را دریافت می‌کند. با از بین رفتن اختلافاتی که در پرداخت هزینه وجود داشته، مشتری می‌تواند در صورت رضایت از خدمات ارائه شده، کار بیشتری را خریداری کند. بهره وری کمی به تفکر خلاق نیاز دارد. سعی کنید به جای پیشنهاد دادن، خدمات مشترکی را ارائه دهید. برای جذب مشتری‌های بلندمدت، تخفیف‌های سالانه را برگزار کنید. خدمات خاص خود را تبلیغ کنید تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها محبوب‌ترین است. همه‌ی این کارها به این خاطر است که مشتری روی شما و محصولاتتان تمرکز داشته باشد. اگر بتوانید در ابتدا اعتماد مشتریان را با گرفتن هزینه‌های کمتر بدست آورید، احتمال دارد که همان مشتریان از شما در پروژه‌های آینده خود استفاده کنند.

۲. اختلافات را برای مشتریان خود کاهش دهید 

تقریبا هر چیزی می‌تواند سبب از دست دادن یک مشتری بالقوه شود. هیچکس نمی‌خواهد در وب سایتی بچرخد که گیج کننده است و یا فرم‌هایی را تکمیل کند که نیازمند اطلاعات بسیار زیادی است. شما باید دائماً از مسیری که مشتری برای رسیدن به خدمات شما طی می‌کند آگاهی داشته باشید و هرگونه موانعی را از مسیر حذف کنید. که شامل:

وب سایت

سایت شما دروازه ورودی به تجارت شماست. مطمئن شوید که همه چیز در سایتتان حول یک محور مشخص می‌چرخد و سعی کنید تا محتوای سایت را آسان و قابل هضم کنید چون مطالعه‌ی بیشتر به معنای انگیزه کمتر در مشتری است.

فرم‌های تماسی

آیا به یک مشتری با پتانسیل بالا احتیاج دارید؟ کاری کنید که تبدیل به مشتری شدن آسان شود. هرچه اطلاعات بیشتری را از مشتری بپرسید، احتمال اینکه آن‌ها بیهوده صحبت کنند و فرم تماس را تکمیل نکنند بیشتر است.

ارتباط

مستقیم ارتباط برقرار کردن به مشتریان این احساس را القا می‌کند که شما به آن‌ها توجه خاص و ویژه‌ای دارید. تنها به ایمیل زدن بسنده نکنید، بلکه سعی کنید تا مشتریان خود را به یک پلتفرم پیام رسان اضافه کنید یا به جای تماس مستقیم تلفنی، جلسات آنلاین را انجام دهید.

۳. بخش‌های آزاردهنده کسب و کار خود را خودکار کنید

من از کارهای اجرایی متنفرم و سعی می‌کنم تا حد توان خودم را خودکار کنم. از بازاریابی به وسیله ایمیل گرفته تا فاکتور کردن، صدها ابزار وجود دارد که می‌تواند از کار بی کیفیت شما جلوگیری کرده و زمان بیشتری را برای صرف هزینه‌های مهمتر، مشتری‌ها و رشد کسب و کار به شما اختصاص دهند. به فکر تنظیم کردن یک سیستم پرداختی خودکار باشید تا دیگر مشتریان را به خاطر فاکتورهای پرداخت نشده دنبال نکنید. خودکار کردن ایمیل را امتحان کنید و لیست پستی خود را با پیشنهادات جدید، جذاب و گیرا کنید. نکته اصلی این است که بزرگترین هدر دهنده زمان خود را مشخص کرده و سعی کنید آن را بهینه سازی کنید.

۴. برای تکرار و بهبود، به آنالیزها توجه کنید

در مشاغل امروز، کسانی که به داده‌ها تسلط دارند نسبت به کسانی که هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارند، برتری دارند. افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند از کجا می‌آیند؟ چه صفحاتی را مشاهده می‌کنند؟ چه مدت زمانی در سایت می‌مانند؟ زمانی که تغییراتی را در سایت خود اعمال می‌کنید، چه تاثیری بر رفتار آن‌ها خواهد داشت؟ چه فعالیت‌های بازاریابی بیشترین ترافیک را ایجاد کرده است؟ این سوالات را می‌توان با تحلیلی درست پاسخ داد. توانایی درک داده، تکرار مدل تجاری شما را بسیار ساده‌تر می‌کند و به شما بازخوردی در زمان واقعی می‌دهد که چه چیزی کاربردی و چه چیزی بی فایده است.

۵. برند خود را بسازید

همه می‌خواهند به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خود شناخته شوند. متخصصان عاقل، پروژه‌های واقعا پرسودی را دریافت می‌کنند و زمان آسانتری را برای شروع انتخاب می‌کنند. برندسازی کاری است که باید همیشه برای رسیدن به آن تلاش کنید. این کار به زمان و تلاش نیاز دارد. 

چگونه شروع می‌کنید؟ پست‌های وبلاگ، فیلم‌های یوتیوب و رسانه‌های اجتماعی به شما حضور جدی و مداومی را ارائه می‌دهند. این به شما کمک می‌کند تا نام خود را بهتر بشناسید، اما چالش واقعی متعهد شدن به آن است. کسانی که استقامت به خرج می‌دهند و پایدار می‌مانند، پاداش‌هایی را که شایسته‌اش هستند به دست می‌آورند. 

نتیجه گیری

شغل فریلنسری کار مهمی است اما با اعمال تغییراتی در نحوه انجام کار می‌توانید این شغل را برای خودتان راحت‌تر کنید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی