راهنمای برندسازی شخصی برای طراحان در سال ۲۰۱۸
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

راهنمای برندسازی شخصی برای طراحان در سال ۲۰۱۸

ممکن است که از این موضوع خبر نداشته باشید، اما شما یک برند شخصی دارید. بدتر از اینکه شما از این موضوع خبر ندارید این است که ممکن است برندسازی شخصی‌تان چیزی باشد که شما دوست‌ش ندارید. اگر از این موضوع که مردم با مشاهده نمونه کارهای شما چه احساسی پیدا می‌کنند خبر ندارید پس نیاز است که همه چیز را در دستان خودتان بگیرید.

راهنمای برندسازی شخصی برای طراحان در سال ۲۰۱۸

زمان شخصی سازی

برند شخصی، تصویر و اعتبار شما به حساب می‌آید. این برندسازی نشئت گرفته از گذشته، حال و آینده شماست. در دنیای تجارت کنونی هیچ راهی صرفا برای شبیه بودن به بقیه نیست. شما نیاز دارید که در رقابت‌ها برنده شوید، مشتریان بیشتری را جذب کنید و... . تنها راهی که برای این موضوع وجود دارد این است که یک هویت و برند شخصی قابل تشخیص داشته باشید. 

تعریف برند شخصی را می‌توانید از کارآفرین موفق بلاروسی Gary Vaynerchuk به این صورت بشنوید:

«بسیار مهم است که یک برند شخصی را ایجاد کنید، به این خاطر که این موضوع تنها چیزی است که شما دارید. دنیای اعتبارات آنلاین و تجارت‌های جدید جهانی شبیه به یک بازی هستند، شما باید در این بازی برنده باشید. شما نمی‌توانید چیزی را مخفی کنید، مهمتر از این قضیه اینکه شما باید جایگاه خودتان را ایجاد نمایید.» -Gary Vaynerchuk

زمان شخصی سازی

برند شخصیتی تنها یک حالت نمایشی نیست

برای طراحان حرفه‌ای و پیشرفته داشتن یک برند شخصیتی قدرتمند کلید اصلی در تاثیر‌گذاری و شناسایی است. برای فریلنسرها و فارغ‌التحصیلان تازه کار برندسازی شخصیتی دری برای گرفتن شغل‌ها، پروژه‌ها و کارهای جدید است. برای کارآفرینان برند شخصیتی اساس و بنیاد اعتماد به نفس است. تنها از طریق اعتماد به نفس و باور داشتن به یک مسئله می‌توانید مشتری بیشتری را برای سرمایه‌گذاری جذب کنید.

مهم نیست که چه کسی هستید و در چه مرحله‌ای دنیای واقعی قرار دارید، برند شخصیتی شما فواید بسیاری را برای شما خواهد داشت:

  • به رسمیت شناختن شما و تجارت‌تان در دنیای صنعت.
  • پیدا شدن فرصت برای کار روی موارد معنادار با افراد هوشمند و خبره.
  • پایه‌گذاری برای موفقیت‌ها آینده‌تان.
  • مشتری‌های بیشتر و بهتر برای درآمدزایی و کسب شهرت
  • پیدا کردن قابلیتی برای ایجاد انجمن‌های آنلاین.

انجام درست برندسازی شخصیتی می‌تواند بسیار قدرتمند باشد. بعد از گذشت سال‌ها، این موضوع من را به سمت مصاحبه‌ها و کنفرانس های مختلفی برد. برندسازی‌ شخصیتی باعث می‌شود که رشد یک شرکت یا یک  تجارت بسیار سریع‌تر رشد کند. در این راه ارتباطات و روابط دوستانه بسیار خوبی نیز پیدا کردم.

برای چه چیزی ایستاده‌اید؟

مهمتر از هر چیزی این سوال است که چرا برای چنین چیزهایی ایستادگی کرده‌اید؟

برندسازی

برند شما تنها در این رابطه که مردم چگونه شما را شناسایی می‌کنند نیست. مسئله اصلی این است که مردم چگونه شخصیت شما را ارزیابی و تشخیص می‌دهند. بنابراین قبل از اینکه وارد وبسایت‌تان شوید، رنگ ها را انتخاب نمایید و یا بازاریابی کنید، هدف‌تان را تعیین کنید: چیزی که می‌خواهید براساس آن شناسایی شوید و دلیل اصلی که چرا این کار را انجام می‌دهید. 

«کار من هنر من است، و هنر من زندگی من!» - Robin Sharma

هدف شما مسیر را برای ادامه‌ دادن کاملا روشن می‌کند.

برای مثال، طراحان و نویسنده Ethan Marcotte به عنوان فردی که دنیای طراحی واکنشگرا را ایجاد کرد معروف است. Denise Anderson  کسی است که می‌خواهد به دیگران برای تفکر طراحانه ایده بدهد. موارد بسیار دیگری را می‌توانید از این موضوعات پیدا کنید.

برندسازی

از چیزی نترسید، کاری که می‌خواهید را انجام دهید.

مشتریان مورد هدف‌تان را تشخیص دهید

درست مانند حالتی که شما نمی‌توانید غذای سگ‌ها را به گربه‌ها بفروشید، پس نیاز است که مشتری خود را بشناسید و سعی کنید برندی ایجاد کنید که می‌توانید روی مردم بسیاری تاثیر داشته باشد. همانطور که Walt Whitman می‌گوید: «برای داشتن شعرهای خوب، باید مخاطبین خوبی نیز وجود داشته باشد». دقیقا به همین دلیل است که بجای راضی کردن همه مردم باید تنها روی افرادی تمرکز کنید که دقیقا تجارت شما را می‌خواهند. 

براساس Neil Patel و Aaron Agius بعد از اینکه گندم را از کاه جدا کردید، باید به سه دسته از مردم توجه داشته باشید و این سه دسته را در نظر بگیرید:

  1. دسته‌ای که به شما پول می‌دهند.
  2. دسته‌ای که مردم را ترغیب می‌کنند که به شما پول بدهند.
  3. و مردمی که صادقانه شما را پشتیبانی و حمایت می‌کنند. 

اگر برای‌تان ممکن است سعی کنید این مردم را بشناسید. مشکلات آن‌ها چیست؟ چه چیزی آن‌ها را به جلو می‌برد؟ و از همه مهمتر، چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید؟ ایجاد یک رابطه دو طرفه بین خودتان و مخاطبین بسیار مهم است. به این دلیل که تنها از این طریق می‌توانید درک دو طرفه و اعتماد را ایجاد کنید. 

پایداری مهم است

«یکی از رازهای مهم در برندسازی موفق پایداری است؛ در این حالت هر ظاهر و هر تعاملی نشان‌دهنده ثابت بودن ذهنیت مشتریان در رابطه با شماست.»

تمام برندهای موفق در جهان دارای المان‌های بصری، صدا و احساس منحصر به فرد خودشان هستند. وقتی مشغول ایجاد برندسازی شخصی هستید شما تحت تاثیر تمام این موارد قرار می‌گیرید. به عنوان یک طراح شما باید موارد زیر را آماده کنید:

  • لوگو مربوط به برندتان.
  • پالت رنگی.
  • انتخاب‌ فونت‌(ها).
  • لایه‌بندی وبسایت.
  • استایل ارتباطی.
  • حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، تصاویر و...
  • کارت‌های فیزیکی مانند کارت تجاری و...
  • یک آسانسور برای موقعیت‌های ناگهانی. -منظور یک راهکار یا یک گزینه است-

مهم نیست که چه محتوایی را آماده می‌کنید، اما بسیار مهم است که بتوانید همخوانی و ثبات را با کلیت برندتان حفظ نمایید. محتوایی که ناسازگار هستند و تطابق ندارند اغلب اوقات باعث می‌شوند که اعتبار برندتان کاهش پیدا کند، ارتباطات اشتباهی داشته باشید و مشتریان را از پیام اصلی‌تان دور کنید.

اما سازگاری و ثبات تنها به اینجا ختم نمی‌شود. همخوانی همچنین در رابطه با وجود ارتباط همیشگی با مشتریان نیز است. اگر مشتریان تا ماه‌ها از شما چیزی نبینند و یا مطلبی نخوانند مطمئنا شما را فراموش می‌کنند. 

صدای‌تان را بالا ببرید

یک برند شخصی ممکن است به خوبی دیده شود. با این حال، قسمت نمونه کار شما است که به شما شغل می‌دهد. الان زمان آن است که نمونه کارهای‌تان را به جهان نشان دهید. نمونه کارهای مربوط به طراحی‌تان تنها مدرک منطقی و مهم برای نشان دادن قابلیت‌ها و توانایی‌های‌تان است. 

بیشتر طراحان کارهای مربوط به پروژه‌های قدیمی را نشان می‌دهند. این حالت از یک طرف نکته خوبی است به این دلیل که می‌تواند ارزش برندتان را بالا ببرد و آن را بهتر نماید. از یک طرف دیگر مسئله این است که پروژه‌ها و کارهای قدیمی همیشه نمی‌توانند که تمام قابلیت‌های شما را به خوبی نشان دهند و این موضوع خود نکته‌ای منفی است. بنابراین مطمئن شوید کارهایی را بیشتر نشان می‌دهید که تفریحی نوشته‌اید و از اکثر توانایی‌های‌تان در جهت ایجاد آن‌ها استفاده کرده‌اید.

در اینجا می‌توانید نمونه‌کارهای بسیار زیبایی از طراحان مختلف را برای الهام‌بخشی مشاهده کنید:

برندسازی

Debbie Millman 

برندسازی

Max Friedman 

برندسازی

Leta Sobierajski 

برندسازی

Raewyn Brandon 

ارزش‌ها را بالا ببرید

برندسازی شخصی تنها در رابطه با نشان دادن المان‌های بصری و نمایش کارهای‌تان نیست. شما باید بتوانید که مشتریان را جذب کنید و ارزش خوبی را به آن‌ها نشان دهید. به همین دلیل است که برندتان به یک سیر داستانی جذاب نیاز دارد.

به این مثال از Claire Baxter توجه کنید:

برندسازی

نیازی نیست که داستان بسیار جذابی را تحویل مشتری بدهید، تنها کافی است که بتوانید آن را از یک راه مناسب نشان دهید. به همین دلیل است که بهبود سطح توانایی‌های‌تان در زمینه داستان‌سرایی را باید یکی از کارهایی باشد که انجام می‌دهید.  

همانطور که Michael Simmons می‌گوید: «اعتبار کلید اصلی در عصر دیجیتال است». سعی کنید چیزهایی که می‌دانید و می‌توانید انجام دهید را با دیگران به اشتراک بگذارید. 

از یک مربی کمک بگیرید

یکی از بهترین راه‌های برای ماندن در چرخه یادگیری این است که کسی مواظب شما باشد. به همین دلیل است که به یک مربی نیاز دارید. در دنیایی که اطلاعات به صورت فراوان قرار داده شده، دریافت کردن تجربه از دیگران بسیار کار آسانی است. به هر حال مربی شما می‌تواند تجربیات، تمرین‌ها و تکنیک‌های زیادی را به شما یاد دهد. البته منظور از مربی کسی نیست که همیشه مواظب شما باشد. این فرد می‌تواند یک دوست، یا رئیس‌تان باشد. تنها کافی است که یک نفر زمان کمی را به شما اختصاص دهد.

هر کسی یک داستان منحصر به فرد در رابطه با زندگی‌اش دارد، داستان خودت را منتشر کن!

شما یک داستان در جریان هستید که هر چقدر زمان می‌گذرد بیشتر و بیشتر آشکار می‌شود. در پایان روز برند شخصی شما، خود داستان شما خواهد بود: گذشته، حال و آینده شما. 

به صورت طبیعی برند شما تکامل پیدا می‌کند. ممکن است روی همه چیز کنترل نداشته باشید ولی می‌توانید یک رویکرد استراتژیک داشته باشید که همه چیز را بهتر می‌کند. 

گذشته از هر چیزی، خواه توسعه دهید یا نه، برند شما را همگان می‌بینند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا