جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
برترین مقالات دی ماه ۱۴۰۰
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

برترین مقالات دی ماه ۱۴۰۰

اولین ماه از زمستان سال ۱۴۰۰ نیز تمام شد و در این فصل سرد، ما اعضای تیم تولید محتوا راکت با مقالات داغی همراه شما بودیم. در گزارشی که این ماه برای شما در نظر گرفته‌ایم ۱۰ مقاله‌ای که از نظر شما محبوبیت بالایی داشتند را بررسی خواهیم کرد. بیشتر این مقالات جزو دسته‌بندی مقالات اختصاصی بوده‌اند که ما اعضای راکت تصمیم گرفته‌ایم جدای از ترجمه مقالات برتر وبسایت‌های انگلیسی زبان، مقالات حرفه‌ای خودمان را نیز نگارش کرده و انجام این کار به صورت روزانه اتفاق می‌افتد.

این شما و این ۱۰ مقاله برتر وبسایت راکت در دی ماه سال ۱۴۰۰ از نظر شما کاربران عزیز:

مقاله اول: SQL یا NoSQL: سوال اصلی این است!

یکی از سوالات اصلی که در فرایند توسعه دیتابیس پیش خواهد آمد این است که آیا باید از یک بانک اطلاعاتی SQL استفاده شود یا NoSQL؟ سوال بسیار اساسی و کلیدی است که هر توسعه‌دهنده‌ای در نهایت باید پاسخ قانع کننده‌ای برای آن داشته باشد چرا که دیتابیس بخش بسیار مهمی از توسعه هر اپلیکیشنی است.

در این مقاله اختصاصی از وبسایت راکت شما با ویژگی‌های هر کدام از این دو مورد به خوبی آشنا خواهید شد و سپس سراغ مقایسه این دو و کاربردهایی که دارند خواهیم رفت. اگر شما نیز در فرایند انتخاب و یادگیری هر کدام از این دو مورد مشکل دارید می‌توانید به سادگی با خواندن این مطلب به نتیجه مناسبی دست پیدا کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۸ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله دوم: ترندهای طراحی UX/UI در سال 2022

سال ۲۰۲۲ مطمئنا سال بسیار جذابی برای حوزه‌های مختلف کاری خواهد بود چرا که تکنولوژی‌های بسیار جدیدی در سال پیش ظهور پیدا کرده و حال نوبت آن است که امتحان خود را پس دهند. در زمینه تجربه کاربری نیز، از آنجایی که مطالعات بسیار زیادی صورت گرفته، حال باید خودمان را با آخرین ترند‌ها سازگار کرده و در واقع خود را تطبیق دهیم.

در این مطلب قصد داریم شما را با جدیدترین ترندهای طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری آشنا کنیم که مطمئنا به عنوان یک UI/UX Designer به آن‌ها نیاز خواهید داشت.  

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۰ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری شده است.

مقاله سوم: 5 زبان برنامه نویسی برای افراد مبتدی

یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی مطمئنا چالش‌های متفاوتی داشته و این موضوع به وفور نیز مشاهده شده است. حال اگر فردی مبتدی قصد یادگیری یک زبان برنامه نویسی را داشته باشد چه زبانی را به وی پیشنهاد می‌دهید؟ مطمئنا زبانی که شما به وی پیشنهاد می‌دهید باید یکسری مشخصات اولیه داشته باشد که کار کردن با آن ساده بوده و فرد را در اولین قدم‌ها با چالش‌های بسیار زیادی روبرو نکند.

در این مقاله قصد داریم ۵ زبان برنامه نویسی را به شما معرفی کنیم که در صورت مبتدی بودن، یادگیری آن‌ها بی دردسر بوده و در نهایت در قدم‌های اول با چالش‌های مختلفی روبرو نخواهید بود.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۵ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) نوشته شده است.

مقاله چهارم: ۵ جایگزین برای گیت‌هاب

برای مدت زمان بسیار زیادی، گیت‌هاب به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌ها برای پروژه‌های متن باز به شمار رفته و تقریبا بیشترین پروژه برای استفاده از قابلیت‌های «کنترل نسخه سیستم»ی که گیت هاب دارد از آن استفاده کرده است. اما گیت‌هاب تنها ابزاری نیست که چنین قابلیت‌هایی را داشته باشد و ابزارهای بسیار زیاد دیگری نیز در این حوزه وجود دارند که فعالیتی قدرتمند دارند.

در این مقاله قصد داریم شما را با ۵ جایگزین مناسب برای گیت‌هاب آشنا کنیم که با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن‌ها ممکن است به نظرتان کاربردی آمده و در آینده از آن‌ها استفاده کنید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۷ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله پنجم: آشنایی با زبان برنامه نویسی GO

زبان برنامه نویسی Golang یکی از زبان‌ها پیشرو در عرصه توسعه نرم افزار بوده که در مدت زمان کوتاهی توانسته محبوبیت بسیار بالایی را بدست بیاورد. دلیل محبوبیت بالای این زبان برنامه‌نویسی چیست و چه ویژگی‌هایی در آن برنامه نویسان و شرکت های IT را به سوی خود می‌کشاند؟

هدف این مقاله آشنا کردن شما با زبان برنامه نویسی Golang و کاربردهای آن است.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۷ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله ششم: جنگو فریمورکی حرفه‌ای برای دِدلاین

بدون هیچ شکی، جنگو را می‌توان یکی از قدرتمندترین فریمورک‌ها برای توسعه بک-اند دانست. جنگو از زبان برنامه نویسی پایتون قدرت گرفته و قابلیت‌های حرفه‌ای بسیار زیادی دارد که باعث شده توسط شرکت‌های بزرگی همچون اینستاگرام، پینترست و یوتیوب مورد استفاده قرار بگیرد.

در این مطلب اختصاصی از وبسایت راکت از ویژگی‌های اساسی این فریمورک صحبت می‌کنیم و دلایل کافی برای انتخاب آن در جهت توسعه پروژه بعدی‌تان را ارائه می‌دهیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۸ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقاله هفتم: تبدیل شدن به یک برنامه نویس عالی

تبدیل شدن به یک برنامه نویس عالی زمان بر بوده و نیازمند انجام تمرین‌های بسیار زیاد است. اما در کنار آن مزایای بسیار زیادی را نیز می‌توان دریافت کرد. اما باز هم باید هشدار داد که تبدیل شدن به یک فرد نخبه در هر زمینه‌ای، نیازمند فداکاری‌های بسیار زیاد است. شما باید بخش زیادی از زمان و انرژی‌تان را برای این مسئله صرف کرده و در نتیجه خودتان را در این مسیر فدا کنید.

در این مقاله از وبسایت راکت قصد داریم مسیر تبدیل شدن به یک برنامه نویس عالی را برای شما ترسیم کنیم. مطمئنا هر کدام از این موارد به شکل متفاوتی روی آینده کاری شما تاثیرگذار خواهد بود.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۹ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) نوشته شده است.

مقاله هشتم: دلایلی برای یادگیری ویوجی‌اس

ویوجی‌اس را همه می‌شناسند. فریمورک جاوا اسکریپتی که هدف‌ش ساده و در عین حال کاربردی بودن است. با در نظر گرفتن فریمورک‌هایی مانند انگولار و ری‌اکت شما می‌دانید که فرایند یادگیری نسبتا پیچیده‌ای را باید طی کنید و برای ساختن پروژه‌ها دردسر زیادی بکشید. اما ویوجی‌اس بدین شکل نیست.

در این مقاله اختصاصی از وبسایت راکت شما را با دلایلی برای یادگیری و انتخاب فریمورک ویوجی‌اس برای پروژه‌های بعدی‌تان آشنا می‌کنیم. مطمئنا شرایطی وجود دارد که ویوجی‌اس می‌تواند به بهترین شکل نقش خود را بازی کند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۷ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله نهم: لینوکس؛ سیستم عاملی مناسب برای برنامه نویسان

لینوکس یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل هایی است که در دنیا توسط افراد متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرد. چه ویژگی هایی باعث می‌شود که لینوکس بتواند تا به این حد محبوبیت بالایی را بدست بیاورد؟ در این مقاله اختصاصی از وبسایت راکت ما قصد داریم در ارتباط با این ویژگی‌ها صحبت کنیم. مطمئنا هر کدام از این موارد می‌تواند به شما به عنوان یک برنامه نویس کمک‌های بسیار زیادی بکند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۷ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

دهمین مقاله: ORM چیست؟

روش‌های مختلفی برای توسعه یک دیتابیس وجود دارد که برنامه نویسان از آن‌ها برای مدیریت بهتر پایگاه‌ داده‌های خود استفاده می‌کنند. نوشتن کوئری با استفاده از زبان SQL مطمئنا دردسر‌ساز خواهد بود به همین دلیل یک روش منطقی‌تر و راحت‌تر توسعه یافته که براساس توانایی‌های پارادایم برنامه نویسی شئ‌گرا ایجاد شده است.

ORM نام این روش بوده و ما در این مطلب اختصاصی از وبسایت راکت قصد داریم از ویژگی‌های این قابلیت صحبت کنیم. مطمئنا یادگیری یک ORM در زبان های برنامه نویسی مختلف از شما برنامه نویس بسیار کارآمدتری ایجاد خواهد کرد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۸ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) نوشته شده است.

مقالات بیشتر

  • 5 ترند برتر SEO برای بهبود رتبه بندی در سال 2022
  • چرا باید Nodejs را یاد بگیریم؟
  • آشنایی با JSON برای مبتدیان
  • 5 واقعیت ترسناک برای مهندسان نرم افزار
  • 10 ایده تجاری کوچک برای سرمایه‌گذاری در سال 2022
  • آشنایی با MongoDB
  • یادگیری وردپرس بهترین فرصت برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

در پایان

برای مقالات تالیف شده در مدت این یک ماه زحمات بسیار زیادی کشیده شده و موضوعات مطرح شده نیز بصورت مدیریت شده تعیین شده‌اند. امیدمان این است که در دومین ماه از فصل بسیار زیبا زمستان نیز با همین قدرت ادامه دهیم.

 

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است