کمک به مشتری‌ برای کسب مهارت در تجارت الکترونیکی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

کمک به مشتری‌ برای کسب مهارت در تجارت الکترونیکی

اگر به اندازه‌ی کافی وبسایت‌های تجارت الکترونیکی بسازید، در نهایت خواهید فهمید که هیچکدام از آن‌ها ساده نیستند. هر کدام با خواسته‌ها و نیازهای منحصر به فرد خود همراه هستند و همچنین به کار و تلاش زیادی نیاز دارند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها این است که بفهمید مشتریان شما دقیقا چه می‌خواهند و به چه چیزهایی نیاز دارند. مشاغل کوچک، به ویژه مواردی که قبلا به صورت آنلاین به فروش نرفته‌اند، بسیار سخت هستند. آن‌ها اغلب در مراحل برنامه‌ریزی یک وبسایت قرار می‌گیرند، بدون اینکه درک کاملی از نحوه‌ی کار کردن داشته باشند.

این امر منجر به عدم اطمینان زیادی در مورد نحوه‌ی رسیدگی به حمل و نقل، روش‌های پرداختی و سایر قابلیت‌های کلیدی می‌شود. نه تنها ارائه‌ی یک قیمت دقیق را دشوار می‌سازد، بلکه به این معناست که اگر این پروژه در حال اجرا باشد، ممکن است شما از منابعی که برای تکمیل ﺁن نیاز دارید برخوردار نباشید.

بیایید به راه‌هایی که به مشتریان کمک می‌کند تا به مفهوم تجارت الکترونیکی پی ببرند نگاهی بندازیم.

با موضوعات دشوار شروع کنید

تجارت الکترونیکی یک موضوع گسترده است و تعداد گز‌ینه‌های انتخابی شما به پلتفرمی که با آن کار می‌کنید بستگی دارد.

بنابراین، بهتر است که از ابتدا چیزهای اساسی را حفظ کنید. به مشتریان حداقل اطلاعاتی را که نیاز دارند ارائه دهید تا بتوانند گفتگوی عمیق‌تری را در ﺁینده داشته باشند.

به عنوان مثال روش‌های حمل و نقل را در نظر بگیرید. این یکی از سخت‌ترین کارهایی است که درک آن برای مشاغل کوچک دشوار است. تعدادی حامل بالقوه، روش‌ها و مقیاس قیمت‌گذاری وجود دارد که به جغرافیا بستگی دارد.

این موضوع می‌تواند به سرعت باعث سردرگمی شود. با این وجود می‌توان با پرسیدن سوالات درست و ارائه‌ی ساده‌ترین راه‌حل، بخشی از آن استرس را تسکین داد.

در این حالت، ممکن است بپرسید که انتظارات مشتری برای حمل و نقل چیست. آیا آن‌ها حامل خاصی را در ذهن دارند؟ آیا آن‌ها محصولاتی با اندازه‌های مختلف دارند؟ در حالی که این فقط بخشی از چیزی است که باید بدانید.

بر اساس پاسخ‌ها، شما می‌توانید راه‌حل‌های خاصی را که با پلتفرم‌های انتخابی تجارت الکترونیکی کار می‌کنند و با پارامتر‌های مشتریان مطابقت دارند را به اشتراک بگذارید. اگر نمی‌دانند که چه چیزی می‌خواهند، آن‌ها را به سمت نکات و روش‌های اساسی سوق دهید.

اساسا انجام این کار راه‌حل نهایی را ارائه نمی‌دهد اما می‌تواند اساس و پایه‌ی کار را محکم کند.

از یک رویکرد جامع برای تعلیم دادن استفاده کنید

فروش ﺁنلاین با خود وظایف و مسئولیت‌های مختلفی را به همراه دارد. برای اینکه امور به درستی اجرا شود، مشتریان باید به پردازش دستورات، مدیریت موجودی و پشتیبانی از مشتریان خود بپردازند.

اینجاست که آموزش مشتری نقش بزرگی را ایفا می‌کند. با نشان دادن روش‌های راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، شما می‌توانید به آن‌ها در توسعه‌ی یک جریان کاری کمک کنید. بعلاوه، امیدوارم که انجام این کار متکی بودن آن‌ها را به شما برای حل مسائل متداول محدود سازد.

با کارهای اصلی که در هنگام دریافت دستورات انجام می‌شود شروع کنید. ﺁن‌ها را در روند تایید پرداخت‌ها، تغییر وضعیت سفارش و ارائه‌ی اطلاعات ردیابی به سمت مشتری هدایت کنید. ﺁن‌ها حس می‌کنند که این چیزها چگونه کار می‌کنند و سپس می‌توانند راه‌هایی را برای افزایش کارایی تعیین کنند.

همچین مهم است که آن‌ها درک کنند که تجربه‌ی مشتری چگونه کار می‌کند. در اغلب اوقات، ما فقط بر روی آموزش وظایف مدیریتی تمرکز می‌کنیم، در حالی که قسمت فرانت-اند هم وجود دارد و ما آن را فراموش می‌کنیم. برای اینکه بتوانند از مشتریان خود پشتیبانی کنند باید نکات دقیق‌تری را بدانند.

تحقیقات مستقل را تشویق کنید

مشتریان ما برای راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌ها به ما وابسته هستند. با این وجود، آن‌ها کسانی هستند که باید تصمیمات تجاری بگیرند. در واقع، تمام کاری که می‌توانیم انجام دهیم کمک به این است که آن‌ها را در مسیر درست و صحیح قرار دهیم.

این بدان معناست که آن‌ها را با منابع مفید آشنا کنید، همچنین از آن‌ها بخواهید که برخی از کار‌های میدانی و پیگیری‌ها را انجام دهند. برای مثال، ممکن است به چند پردازشگر پرداختی اشاره کنید که می‌توانند مناسب باشند. از آنجا، شما می‌توانید مشتری خود را تشویق کنید که به نرخ‌ها و سیاست‌های هر گزینه نگاه کند.

این کار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ شگفتی وجود ندارد. گفتن این مطلب به یک مشتری برای استفاده از یک سرویس خاص بدون اینکه درک کند, ممکن است بعدها به مشکلاتی منجر شود. ﺁن‌ها باید درک کنند که در چه شرایطی قرار دارند و یا باید به عنوان دستیار، بهترین راه را انتخاب کنند.

البته شما هنوز هم می‌توانید به هر سوالی که دارند پاسخ دهید. همه این‌ها در مورد این است که مطمئن شویم که ﺁن‌ها دارای اطلاعاتی هستند که برای تصمیم‌گیری صحیح به آن نیاز دارند.

درباره‌ی آینده صحبت کنید

فروشگاه‌های موفق مدام در حال تکامل هستند و همیشه فرصت‌هایی برای خرده‌فروشان وجود دارد که پیشنهادات و درآمد خود را افزایش دهند. این‌ها چیزهایی هستند که مشتری‌ها هم باید در مورد ﺁن‌ها بدانند و هم آن‌ها را در نظر بگیرند. به همین دلیل، همیشه فکر خوبی است که در مورد ﺁینده صحبت کنیم.

از داده‌ها می‌توان برای تعیین موارد بعدی استفاده کرد. این ممکن است یک ویژگی جدید باشد که جستجوی محصولات را آسان‌تر می‌کند. پاسخ ما با نظر مشتری متفاوت خواهد بود، اما برای هر گونه نیازی گزینه‌های احتمالی وجود دارد.

این مورد برای طراحان وب نیز مهم است. نه تنها به رشد مشتری‌های خود کمک می‌کنیم، بلکه برای مراحل جدید پروژه هم در جریان کار قرار می‌گیریم.

تجارت الکترونیکی را در دسترس همه‌ی مشتری‌ها قرار دهید

وقتی در مورد آن فکر می‌کنید، تجارت الکترونیکی هنوز هم روشی نسبتا جدید برای فروش محصولات و خدمات است.

از این رو، قابل درک است که تعدادی از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در جزئیات فروش ﺁنلاین به خوبی شناخته نشده‌اند و از ﺁنجا که بسیاری از ﺁن‌ها از منابع لازم برای ارائه‌ی مشاوران گران قیمت برخوردار نیستند، بسیاری از وظایف ﺁموزشی بر دوش طراحان وب قرار می‌گیرد.

کمک کردن به مشتری‌ها برای فهمیدن این چیزها می‌تواند یک چالش باشد، اما چالشی که امکان تحقق یافتنش زیاد است. با صبر و شکیبایی، توضیح مفاهیم پیرامون تجارت الکترونیکی و آموزش، شما می‌توانید مشتری را به سمت موفقیت راهنمایی کنید. از آنجا فرصتی خواهید یافت که با هم رشد خواهید کرد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید