قدرت تصویرسازی در توسعه کسب و کار
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

قدرت تصویرسازی در توسعه کسب و کار

آیا تا به حال یک عکس حرفه‌ای برای وبسایت یا رزومه خود گرفته‌اید؟ شما برای این کار قطعاً عکاسان حرفه‌ای را انتخاب خواهید کرد زیرا عکس‌های زیبا می‌توانند در کسب اعتماد مشتری به شما کمک کنند. وبسایت‌هایی که از تصاویر باکیفیت استفاده می‌کنند، از دید مخاطبان یا مشتریان بهتر هستند.

برای طراحی نیز اصول مشابهی را دنبال خواهیم کرد؛ مخصوصاً اگر در آن بخش از تصویرسازی استفاده شده باشد. تصویرسازیِ حرفه‌ای دارای مزایای زیادی است که نمی‌توانیم از آن‌ها غافل بمانیم.

Sergiy Maidukov تصویرگر نیویورک تایمز می‌گوید:« اگر طراحی باعث حل مشکلات تجاری می‌شود یا هنرهای زیبا آینده را پیش‌بینی می‌کنند، یعنی می‌توانیم تصویرسازی را چیزی مابین این دو بدانیم.»

چرا شرکت‌ها، طراحی گرافیک و تصویرسازی را برون‌سپاری می‌کنند؟

طراحی گرافیک به خلق یک محتوای بصری گفته می‌شود که پیام خاصی را به مخاطب انتقال خواهد داد. شاید خیلی‌ها تصویرسازی را جزوی از طراحی گرافیک در نظر بگیرند اما مهم‌ترین تفاوت بین این دو، محل و نحوه‌ی استفاده از آن‌هاست. پروژه‌های طراحی گرافیک بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد اما تصویرسازی چیزی بین خلق یک هنر زیبا و بدست آوردن سود است.

شرکت‌ها به دلایل مختلفی ساخت تصاویر بصری را به افراد خاصی می‌سپارند:

  • پس‌انداز: ثمره‌ی هزینه‌ کردن برای چنین خدماتی را در آینده مشاهده خواهید کرد. اگر طراح استخدام کنید یعنی باید هزینه‌های مربوط به دستمزد، مالیات و خرید برنامه‌های طراحی را بپردازید. آژانس‌های طراحی فقط برای انجام دادن خود کارها از شما هزینه دریافت خواهند کرد.
  • تخصص و تجربه جمعی: آژانس‌های طراحی با شرکت‌های مختلفی همکاری می‌کنند، به همین خاطر از بهترین چیزها مطلع هستند. آن‌ها از ترندهای طراحی موجود در بازار باخبر بوده و اصطلاحاً بروز هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله‌ی «ترندهای طراحی UX/UI در سال 2022»  نگاهی بیاندازید.
  • صرفه‌جویی در منابع نیروی کار و برون‌سپاری منابع انسانی: اگر شرکت شما فاقد طراح است، یعنی لازم نیست که طراحی کردن را به اعضای تیم یاد دهید. گاهی اوقات پروژه‌ها آنچنان طولانی نیستند، بنابراین آموزش دادن به افراد کار سودمندی نخواهد بود. استخدام کردن یک تیم خارجی می‌تواند این مشکلات را حل کند.
  • رسیدن به نتیجه، بدون مدیریت کردن فرآیند کاری: تیم طراحی شرکت به راهنمایی و مدیریت نیاز دارد، در حالی که تمام فرآیندهای طراحی در آژانس‌ها بر عهده مدیران پروژه، یک کارگردان هنری و غیره است.
  • کارایی تجارت اصلی: شرکت‌ها با انتخاب کردن برون‌سپاری، از اهداف استراتژیک و توسعه محصول خود منحرف نخواهند شد.

تمام برندها از یک طراحی مناسب و شایسته استفاده می‌کنند. تصویرسازی‌های خلاقانه به زمان، پول و تلاش بسیاری نیاز دارد. تصویرسازی یک پروسه‌ی تکراری نیست. بنابراین شرکت‌ها همیشه در حال استخدام کردن افراد حرفه‌ای هستند.

برندها هر چند وقت یکبار برای تصویرسازی به متخصصان تکیه می‌کنند؟

بازار خدمات برون‌سپاری در IT بسیار بزرگ است. Statista مدتی پیش تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد درآمد بازار خدمات برون‌سپاری IT در لهستان تا سال 2021 به 540 میلیون دلار خواهد رسید. بازار جهانی برون‌سپاری IT در سال 2019 به 5.92 میلیارد دلار رسیده بود.

به نظر شما خدمات طراحی گرافیک و تصویرسازی چگونه هستند؟ اندازه بازار جهانی طراحان گرافیک در سال 2021، حدود 8.45 میلیارد دلار است:

در کجا می‌توان از تصویرسازی استفاده کرد؟ 73 درصد از تجارت‌ها تا سال 2018 روی طراحی سرمایه‌گذاری کردند تا برند خود را از سایر رقیبان متمایز کنند.

خیلی از مشاغل کوچک ادعا می‌کنند که طراحی برای موفقیت آن‌ها مهم است. با توجه به این داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت که اکثر شرکت‌ها روند طراحی خود را به آژانس‌های حرفه‌ای مانند Shakuro می‌سپارند.

چگونه تصویرسازی ظاهر تجارت را تغییر می‌دهد؟

تصویرسازی خلاق می‌تواند یک ارتباط خوب را بین مصرف‌کننده و محصول ایجاد کند.

اگر طراحی باعث حل مشکلات شده و هنر به آینده نگاه می‌کند، تصویرسازی را می‌توان چیزی مابین این دو دانست. تصویرسازی در مورد یک موضوع خاص اطلاعات می‌دهد و باعث فهم بهتر می‌شود. تصویرسازی می‌تواند انتزاعی بوده و حامل احساسات طراح باشد.

تصویرسازی یک ابزار قدرتمند برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف است و به روش های گوناگونی می‌تواند ظاهر تجارت شما را متحول کند:

نشانگر داستان شما هستند

چگونه باید دیگران را قانع کنیم تا منابع خود را در برند شما سرمایه‌گذاری کنند؟ گاهی اوقات نمی‌توانیم کلمات درست را برای بیان کردن پیدا کنیم اما می‌توانیم هدف، ارزش‌ها و فرآیندهای خود را با تصویرسازی به نمایش بگذاریم.

یک پیوند عاطفی را خلق خواهند کرد

چگونه تصویرسازی می‌تواند احساسات را نشان دهد؟ آن‌ها می‌توانند در انتقال احساسات خود و دست داشته باشند. خیلی از ما در دوران کودکی خود از نقاشی‌های فرانسیسکو گویا می‌ترسیدیم. هنر می‌تواند حس عشق و امید را نیز منتقل کند. تصاویر سفارشی حس اعتماد و دلگرمی را در افراد به وجود می‌آورند. ما در Shakuro برای هر دو صنعت B2C و B2B تصویر خلق می‌کنیم. مردم با شخصیت‌های کارتونی بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد.

حال و هوای شخص را تغییر داده و در خاطرات آن‌ها نقش می‌بندند

تمام برندهای موفق دارای یک شخصیت اخلاقی هستند. می‌توانید برند خود را به شکلی دوستانه، خاطره‌انگیز و مثبت‌اندیش طراحی کنید. اگر صاحب یک تجارت موفق هستید اما می‌خواهید جنبه‌های جدید آن را به دیگران نشان دهید، می‌توانید مانند Etsy از تصویرسازی برای اضافه کردن جنبه‌ای انسانی به برند خود استفاده کنید.

محصول را با استفاده از انیمیشن متمایز می‌کنند

نمی‌دانم آیا تا به حال این شوخی وحشتناک را شنیده‌اید یا نه، اما مردی برای آیرودینامیک‌تر کردن حلزون خود پوسته‌اش را  درآورد. این کار فقط حلزون را کندتر کرد. چیزی که می‌تواند باعث پویا شدن یک چیز شود، استفاده از تصویرسازی متحرک است. اگر به درستی از آن استفاده کنید، قطعاً توجه بازدیدکنندگان را به خودش جلب خواهد کرد.

آنها یک موسیقی بصری برای برند شما هستند

تصویرسازی سفارشی برای چشم‌های ما بسیار دلپذیر است. وبسایت یا اپلیکیشن شما با کمک تصویرسازی به یک اثر هنری تبدیل خواهد شد. آژانس‌های طراحی بدون ایجاد اختلال در هویت بصری یک شرکت یا برند، تصاویر خارق‌العاده‌ای را درست می‌کنند.

ایجاد یک محیط دوستانه

Craftverse یک پلتفرم جهانی برای علاقه‌مندان به کازپلی است. مردم در این پلتفرم می‌توانند دانش خود را به اشتراک گذاشته، مشاوره گرفته، معاشرت داشته و همچنین فرصت‌های شغلی موجود در این صنعت خلاقانه را کشف کنند. آن‌ها برای ساخت وبسایت و اپلیکیشن به Shakuro آمدند. استفاده از سبک‌های کارتونی باعث شده تا ظاهر پلتفرم دوستانه‌تر جلوه داده شود. این موضوع به نوبه خود باعث خلق یک فضای مفهومی و صمیمی خواهد شد.

متصل کردن محصول با مخاطب از طریق نمادها

نماد می‌تواند تجسمی از یک ایده، شرکت، محصول، تیم و یا برند باشد. نماد همان شخصیتی است که با شنیدن اسم یک برند به آن فکر می‌کنید. نمادهای زیادی وجود دارد اما بیشتر آن‌ها از حیوانات سرچشمه می‌گیرند. ما اغلب می‌توانیم نمادها را به عنوان شخصیت‌های متحرک دو بعدی ببینیم.

نمادها باعث متحد شدن افرادی با سنین، ملیت و مشاغل مختلف می‌شود. برای درک بهتر می‌توانید به شخصیت ساخته شده برای Crizit نگاهی بیاندازید:

افزودن جزئیات معنادار

  • صفحه 404

هیچکس پیام این صفحه را دوست ندارد. طراحی کردن یک صفحه 404 مناسب می‌تواند باعث تشویق بازدیدکنندگان به ماندن در وبسایت، کاهش نرخ پرش و افزایش ترافیک شود.

  • تصویرسازی غذا

هدف در تصویرسازی غذا اغلب جشن گرفتن، انتقال حس شادی و غیره است. رنگ‌ها می‌توانند به خوبی از پس این کار برآیند.

  • تصویرسازی سه بعدی

تصویرسازی 3 بعدی می‌تواند کاملاً با مفهوم منبع وب شما مطابقت داشته باشد. این تصویرسازی‌ها باعث خاطره‌انگیز شدن وبسایت شده و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. به کمک این تصاویر می‌توانید توجه بازدیدکننده را تحت کنترل داشته باشید. در استفاده از تصویرسازی 3 بعدی افراط نکنید. آن‌ها باید ظاهری مناسب داشته، تعامل با سایت را پیچیده نکرده و باعث کاهش سرعت بارگذاری نشوند.

چگونه باید برون‌سپاری تصویرسازی را آغاز کرد؟

برای برون‌سپاری کردن باید از کجا شروع کرد؟ معمولاً مشتریان برای خلق تصاویر بصری به آژانس‌های دیجیتال مراجعه می‌کنند. تصویرسازی یا ساخت کاراکترهای متحرک نیز می‌تواند وبسایت یا یک اپلیکیشن را بهبود ببخشد.

  • می‌توانید توضیحات مختصری از نیازمندی‌های خود را همراه پروژه‌ی مربوطه پست کرده و در انتظار تماس گرفتن آژانس‌ها بنشینید.
  • می‌توانید در مورد رقبای خود تحقیق کرده و تصویرسازان آن‌ها را بشناسید.
  • می‌توانید فهرستی از الزامات تصویرسازی را تهیه کرده و شرکت‌های برون‌سپاری مناسب را برای انجام این کار انتخاب کنید.
  • می‌توانید به آژانس مورد نظر خود پیام دهید. خیلی‌ها با دیدن تصاویر بصری رقبای خود از آن‌ها الهام می‌گیرند اما نمی‌خواهند دقیقاً همان‌ها را کپی‌برداری کنند. کسانی که واقعاً هیچ ایده‌ای از تصویرسازی ندارند، می‌توانند از این روش مفید استفاده کنند.

چالش اصلی شما، پیدا کردن تعادل و بهترین تخصص برای پروژه‌هاست. کسانی که از کارهای‌مان رضایت دارند، ما را با کمال میل به دیگران معرفی می‌کنند.

نتیجه‌گیری

تصویرسازی گرافیکی فقط در مورد تصاویر زیبا نیست. آن‌ها تجربه‌ی کاربر را به طور کلی بهبود می‌بخشند. تمام کسب و کارها می‌توانند در طراحی محصول و خدمات موفق باشند. همه چیز به انتخاب عاقلانه‌ی شرکت بستگی دارد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات