آشنایی با صفحه ساز Elementor
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

آشنایی با صفحه ساز Elementor

در کنار تمام ویژگی‌هایی که وردپرس به ما ارائه می‌دهد، پلاگین‌های آن کاربردی‌ترین وجه استفاده از وردپرس است. در بین تمام این پلاگین‌ها نیز ابزارهایی تحت عنوان Page Builder کارایی فوق العاده‌ای داشته و در فرایند طراحی صفحات به ما کمک بزرگی را ارائه می‌دهند.

Elementor محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین Page Builder وردپرسی است که می‌توان از آن برای طراحی صفحات وردپرس با به کارگیری توانایی Drag-Drop المان‌های مختلف استفاده کرد.

در این مطلب اختصاصی از وبسایت راکت قصد داریم با المنتور آشنا شده و از اهمیت آن صحبت کنیم. در نهایت نیز می‌توانید با دوره آموزشی جدیدی آشنا شوید که ما برای این موضوع تدارک دیده‌ایم.

المنتور یا Elementor چیست؟

المنتور یک پلاگین وردپرسی است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از یک ویرایشگر بصری مبتنی بر قابلیت Drag-Drop صفحات مختلفی را طراحی کنید. انجام چنین کاری در حالت سنتی می‌تواند دردسرساز و وقت گیر باشد اما با کمک یک ابزار صفحه ساز مانند المنتور همه چیز به آسانی و سادگی بالایی انجام پذیر است.

البته خود وردپرس نیز یک ویرایشگر درونی را ارائه می‌دهد که می‌توان برای ساخت صفحات نوشته‌ها و برگه‌ها از آن استفاده کرد اما برای داشتن صفحاتی حرفه‌ای تر و زیباتر کافی نبوده و نیاز است که از یک ابزار دیگر استفاده شود.

المنتور حاوی امکانات حرفه‌ای بسیار زیادی است. برای مثال وجود ده‌ها نوع کامپوننت داخلی مختلف باعث می‌شود که شما بتوانید در بین گزینه‌های مختلفی مانند جدول قیمت‌ها، اسلایدر، فرم‌ و... موردی را انتخاب کرده و از آن بهره بگیرید.

جدای از قابلیت توسعه صفحات، شما می‌توانید کل یک قالب جدید را نیز توسعه دهید. انجام چنین کاری با توانایی ویرایش قسمت‌های مختلف مانند سربرگ، فوتر و... امکان‌پذیر است.

المنتور چگونه کار می‌کند؟

المنتور یک ویرایشگر و سازنده صفحات بصری است که بعد از نصب شدن، خود را با ویرایشگر پیشفرض وردپرس جایگزین کرده و همه چیزها را به صورت زنده در اختیار شما قرار می‌دهد. منظور از زنده بودن این است که شما برای نمایش کارهایی که انجام داده‌اید نیازی ندارید که وارد قسمت پیشنمایش شوید. هر آنچه که انجام می‌دهید دقیقا همان چیزی خواهد بود که در نهایت خروجی به شما نمایش می‌دهد.

با استفاده از المنتور شما قابلیت توسعه صفحات پیچیده، با کارایی حرفه‌ای را خواهید داشت و برای انجام این موارد نیز نیازی به داشتن دانش CSS/HTML نخواهید داشت. یکی از اصلی‌ترین مزایای المنتور واکنشگرا بودن آن است. در نتیجه با استفاده کردن از هر کدام المان‌ها شما نیازی به نگرانی در رابطه با واکنشگرا نبودن آن‌ها در صفحات مختلف نخواهید داشت.

رابط کاربری این افزونه بسیار ساده و شفاف است و در نتیجه افراد تازه کار می‌توانند تنها در چند دقیقه با ویژگی‌های کلی آن آشنا شوند.

از آنجایی که کامپوننت‌های مختلف موجود در این افزونه از آخرین تکنولوژی‌های روز برای توسعه وب استفاده می‌کنند شما نیازی به نگرانی در رابطه با عدم پشتیبانی در مرورگر و چیزهایی مثل این را ندارید. شما می‌توانید حرفه‌ای‌ترین ظاهر رابط کاربری را بدون نگرانی از مشکلاتی مانند کُندی و چیزهایی از این دست ایجاد کنید.

در هر بروزرسانی این افزونه،‌ تیم توسعه آن تلاش می‌کند تا کارایی موارد جدیدی را که به آن اضافه شده بررسی کرده و از هماهنگی آن‌ها با قابلیت‌های واکنشگرایی و پشتیبانی از مرورگرهای مختلف اطمینان پیدا کنند.

هزینه استفاده از المنتور چقدر است؟

هسته اصلی افزونه المنتور به صورت کاملا رایگان ارائه شده و هم اکنون می‌توانید از وبسایت وردپرس آن را دریافت کنید.

اما اگر قصد استفاده از ویژگی‌های حرفه‌ای المنتور را داشته باشید نیاز است که از پلن‌های مالی مختلف این افزونه استفاده کنید.

بیایید نگاهی به تفاوت‌های نسخه رایگان و نسخه پولی این افزونه بیاندازیم.

نسخه رایگان المنتور

با استفاده از نسخه رایگان شما قابلیت استفاده از ویژگی‌های بصری Drag-Drop المنتور، ده‌ها ویجت، کامپوننت و استایل‌های آماده را خواهید داشت. شما با استفاده از نسخه رایگان به سادگی می‌توانید فرایند توسعه و طراحی صفحات مربوط به نوشته‌ها و برگه‌های مورد نظرتان را انجام دهید. برای این کار تنها چیزی که به آن نیاز دارید وارد شدن به بخش ادیتور المنتور است.

استفاده از نسخه رایگان تنها برای توسعه و طراحی صفحات نوشته‌ها و برگه‌ها پیشنهاد می‌شود و اگر قصد دارید برای طراحی تمام وبسایت از این افزونه استفاده کنید پیشنهاد می‌شود که نسخه حرفه‌ای آن را خریداری نمایید.

نسخه حرفه‌ای المنتور

در نسخه حرفه‌ای المنتور می‌توان جدای از همان ویژگی‌های نسخه رایگان، شاهد ویژگی‌های حرفه‌ای دیگری نیز بود. برای مثال در نسخه حرفه‌ای شما گزینه‌ای تحت عنوان Elementor Theme Builder خواهید داشت که به شما کمک می‌کند تا به صورت صفر تا صد پوسته خودتان را طراحی کنید. این پوسته نیز شامل قسمت سربرگ، پاورقی، صفحه ۴۰۴، صفحه وبلاگ و... می‌شود.

Elementor WooCommerce Builder یکی دیگر از قابلیت‌های المنتور است که برای وبسایت‌های مبتنی بر ووکامرس همان قابلیت‌های توسعه و طراحی صفحات را می‌دهد.

Elementor Popup دیگر قابلیت نسخه حرفه‌ای المنتور است که به شما کمک می‌کند تا Popupهای مختلفی را ایجاد کرده و به دکمه‌ها و لینک‌های مختلف آن را متصل سازید.

تمام ویژگی‌های نسخه رایگان را در نسخه حرفه‌ای می‌توانید به صورت کامل‌تر دریافت کرده و دیگر از نظر تعدد گزینه‌ها محدودیتی نداشته باشید.

در آخر نیز شما می‌توانید صد‌ها تمپلیت آماده را دریافت کنید که استفاده از هر کدام آن‌ها در نهایت باعث می‌شود که سرعت انجام کارهای‌تان بیشتر شده و در نتیجه مشکلی از بابت تحویل سریع کارها نداشته باشید.

آیا المنتور با سئو سازگار است؟

به صورت پیشفرض المنتور به لحاظ سئو همان سطح از بهینه‌سازی را ارائه می‌دهد که خود وردپرس به صورت پیشفرض ارائه می‌کند. اما از آنجایی که قابلیت توسعه برگه‌های کاربر پسند‌ در المنتور بیشتر است امکان آنکه موتورهای جستجوگر از صفحات ساخته شده با استفاده از المنتور بیشتر خوششان بیاید زیاد است.

از طرفی دیگر، افزونه‌ای مانند SEO Yoast نیز به خوبی از کامپوننت‌های المنتور پشتیبانی بعمل آورده و از این نظر می‌تواند پشتیبانی خوبی را ارائه دهد.

خبر جالب: دوره آموزشی المنتور در وبسایت راکت

وبسایت راکت در یک حرکت بسیار مثبت و کاربردی تصمیم گرفته تا دوره آموزشی جدیدی را به صورت پروژه محور برای صفحه ساز المنتور ضبط کند. اهدافی که برای این دوره در نظر گرفته شده است را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

- تسلط کامل به ابزار های المنتور
- توانایی ساخت یک قالب وردپرسی به صورت صفر تا صد
- توانایی طراحی حرفه ای صفحات وردپرسی
- توانایی ویرایش تخصصی صفحات وردپرسی
- توانایی توسعه وب سایت از طریق المنتور
- تسلط به تبدیل صفحات استاتیک به صفحات پویا
- توانایی بهینه سازی صفحات المنتوری
- توانایی تبدیل کاربری یک سایت وردپرسی(برای مثال تبدیل سایت خبری به فروشگاهی)
- و سایر قابلیت های حرفه ای در المنتور...

به نظر می‌رسد که دوره بسیار جذابی باشد و در نتیجه بهتر است هر چه زودتر اقدام به پیش خرید این دوره بکنید.

در پایان

یادگیری یک صفحه ساز به شما کمک می‌کند تا صفحات مورد نظر خود یا مشتریان‌تان را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قبل ایجاد کرده و در نتیجه کیفیت کارهای‌تان را نیز افزایش دهید. در صورتی که هنوز شروع به یادگیری هیچ صفحه سازی نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنم که فرایند یادگیری المنتور را شروع کنید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات