برترین ابزارهای توسعه در سال 2020
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

برترین ابزارهای توسعه در سال 2020

من به عنوان یک توسعه دهنده ،همیشه از قانون K.Y.T پیروی می‌کنم. توسعه دهندگان همیشه باید ابزاری که استفاده می‌کنند را درک کنند. با استفاده از ابزارهای مناسب می‌توانید به راحتی و به طور موثرتر کارتان را انجام دهید. من در این مقاله تمام ابزارهایی که در کارهای روزانه خود استفاده می‌کنم را ذکر کرده‌ام.

1. Ubuntu Linux

در طول 4 سال گذشته، من از لینوکس به عنوان سیستم‌عامل اصلی خود استفاده کرده‌ام. اولین توزیع که استفاده کردم، اوبونتو 12.04 در سال 2012 بود. تاکنون بسیاری از توزیع‌های لینوکس را امتحان کرده‌ام: کالی، دبیان، پیروت، مینت و موارد دیگر. سپس اوبونتو را به عنوان یک ابزار مناسب برای توسعه دهنده انتخاب کردم که دارای تعداد زیادی ابزار توسعه است.

2. Vim

من حدود 2 سال است که از vim به عنوان ویرایشگر اصلی متن خود استفاده می‌کنم. اگر بر vim تسلط پیدا کنید زندگیتان بسیار راحت‌تر می‌شود. وقتی از قابلیت‌های آن مطلع می‌شوید و اینکه چه کارهایی می‌توانید با آن انجام دهید، می‌دانید که چقدر کارتان را سریع‌تر پیش می‌برد.

3. VSCode

ویرایشگر متن دیگری که من ترجیح می‌دهم با آن کار کنم VSCode است. این ویرایشگر سبک است و یکی از نکات جالب در مورد VSCode این است که می‌توانید تنظیمات را از بسیاری جهات تغییر دهید و vim را با VScode یکپارچه کنید. یکپارچه سازی توسط ترمینال آن ارائه می‌شود. همچنین تعداد زیادی افزونه برای آن در دسترس است که کار توسعه دهندگان را بسیار آسان می‌کند. برخی از افزونه‌های مورد علاقه منAWS Toolkit ، ESLint،Live Server ،Live Share ،Prettier- Code formatter،YAML ،Live Sass Compiler  و Docker هستند.

4. Docker

داکر مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها به عنوان محصولات خدماتی است که از مجازی‌سازی سطح سیستم‌عامل برای ارائه نرم‌افزار در پکیج‌هایی به نام کانتینر استفاده می‌کند. کانتینرها از یکدیگر جدا شده و نرم‌افزار، کتابخانه‌ها و فایل‌های پیکربندی خود را بسته‌بندی می‌کنند. آنها می‌توانند از طریق کانال‌های کاملا مشخص با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

داکر در مدت زمان کوتاهی توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. کانتینر سازی نحوه ارسال نرم‌افزار را تغییر داده و همه چیز اکنون به سمت اتوماسیون سوق پیدا کرده است. من تقریبا هر روز از داکر استفاده می‌کنم.

5. Git

گیت یک سیستم کنترل نسخه توزیع شده رایگان و متن‌باز است که برای مدیریت همه کارها از برنامه‌های کوچک گرفته تا پروژه‌هایی در مقیاس بسیار بزرگ، با سرعت و کارایی بالا طراحی شده است.

من از ریپازیتوری‌های کد از راه دور در گیت‌هاب و گیت‌لب استفاده می‌کنم.

6. Postman

پستمن هر مرحله از ساخت یک API را ساده‌تر کرده و همکاری را آسان می‌کند تا بتوانید هرچه زودتر APIهای بهتری ایجاد کنید.

من از پستمن برای توسعه API و دیباگ کردن آن استفاده می‌کنم. علاوه بر پستمن، از Insomnia و Insomnia designer نیز برای مستندات API بهره می‌گیرم.

7. Swagger Editor

ویرایشگر swagger به شما کمک می‌کند تا API را در اولین ویرایشگر متن‌باز کاملا اختصاصی به APIهای OpenAPI طراحی، توصیف و مستندسازی کنید. Swagger Editor راهی آسان برای شروع OpenAPI (که قبلا Swagger شناخته می‌شد)، با پشتیبانی از Swagger 2.0 و OpenAPI 3.0 است.

من از یک ویرایشگر swagger در سیستم محلی خود روی کانتینر داکر استفاده می‌کنم. می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

8. Lucid Chart

ما به عنوان مهندس نرم‌افزار یا توسعه دهنده، نمایش بصری سیستم‌های پیچیده‌ای را که می‌خواهیم بسازیم، دوست داریم. Lucidchart ابزار مورد علاقه من برای ترسیم نمودارهای UML و معماری AWS است.

9. Slack

در محل کار، ما هر روز از اسلک برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنیم. ارتباطات در مشاغل این حوزه بسیار مهم است. به خصوص در این وضعیت که همه در منزل کارهایشان را پیش می‌برند، اسلک نقش حیاتی دارد.

10. Zoom

من برای جلسات رسمی، اسکرام، جلسات استندآپ روزانه و جلسات خصوصی از زوم استفاده می‌کنم و به شما هم توصیه می‌کنم که از آن استفاده کنید.

11. ThunderBird

تاندربرد یک برنامه ایمیل رایگان است که می‌توان آن را به راحتی تنظیم و سفارشی سازی کرد. همچنین دارای ویژگی‌های عالی فراوانی است. این یک سرویس ایمیل بسیار ایمن متن‌باز توسط موزیلا است.

12. Discord

دیسکورد یک نرم‌افزار اختصاصی پیام رسان فوری و VoIP و پلتفرم توزیع دیجیتال آمریکایی است که برای ایجاد جوامعی از گیمرها گرفته تا آموزش و مشاغل مختلف طراحی شده است. دیسکورد در ارتباط با متن، تصویر، ویدئو و ارتباط صوتی بین کاربران در یک کانال چت تخصص دارد.

من از آن استفاده می‌کنم تا با افرادی مثل خودم که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند ارتباط برقرار کنم. یکی از بهترین کانال‌هایی که پیدا کردم برنامه نویسی Hangout است.

13. Figma

فیگما یک ویرایشگر گرافیکی و ابزار نمونه سازی است که در درجه اول تحت وب می‌باشد و ویژگی‌های آفلاین اضافی را برای برنامه‌های دسکتاپ در سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز ارائه می‌دهد. برنامه Mirror Figma برای اندروید و iOS امکان مشاهده نمونه‌های اولیه Figma در دستگاه‌های تلفن همراه را فراهم می‌کند.

من از Figma برای نمونه سازی رابط کاربری و فراهم کردن mock برای وب سایت استفاده می‌کنم.

14. htop

htop یک سیستم تعاملی نظارت بر فرآیند است که به عنوان جایگزینی برای برنامه یونیکس طراحی شده. این ابزار به طور مداوم یک لیست به روز شده از پردازش‌های در حال اجرا بر روی کامپیوتر را نشان می‌دهد که به طور معمول با توجه به میزان استفاده از پردازنده انجام می‌شود.

15. Chrome DevTools

Chrome DevTools مجموعه‌ای از ابزارهای توسعه وب است که مستقیما در مرورگر گوگل کروم تعبیه شده. DevTools می‌تواند به شما کمک کند صفحات در حال اجرا را ویرایش کرده و مشکلات را سریع تشخیص دهید. در نهایت منجر به ساخت وب سایت‌های بهتر و با کیفیت‌تر می‌شود.

جمع‌بندی

این ابزارهایی که معرفی شد، بهترین دستیاران من در کارهای روزانه‌ام هستند. زبان‌ها، ابزارها و فریمورک‌های مختلف زیادی منتشر می‌شوند. نکته مهم این است که با ابزارهای استاندارد و مناسب در شغل خود به روز باشید و از آنها به خوبی بهره‌مند شوید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 3 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید