تکنولوژی‌هایی که می‌خواهم در سال 2022 یاد بگیرم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

تکنولوژی‌هایی که می‌خواهم در سال 2022 یاد بگیرم

من در سال گذشته چیزهای زیادی را آموختم و می‌خواهم به این کار ادامه دهم. همیشه در دنیای برنامه نویسی، چیزهای بیشتری برای یاد گرفتن وجود خواهد داشت. در این مقاله فناوری‌هایی را بیان می‌کنم که قصد دارم در سال جدید یاد بگیرم. بنابراین بیایید بدون معطلی این تکنولوژی‌ها را با یکدیگر بشناسیم:

Rust و WASM

من تا حدودی با زبان برنامه نویسی Rust آشنا هستم اما می‌خواهم این موضوع را کمی عمیق‌تر مطالعه کنم. چند نخی (multithreading) و نحوه‌ی کارکرد مالکیت را یاد بگیرید. من این موضوعات را به طور سطحی مطالعه کردم اما هنوز چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد. من مشغول ساختن یک زبان برنامه نویسی هستم و مطمئناً در آینده بیشتر در موردش صحبت خواهم کرد. می‌خواهم آن را با کمک Rust بسازم اما هرگز تمام اصول این زبان را یاد نگرفتم. به همین خاطر هنگام کد نویسی کردن بخش بزرگی از اصول مربوط به Rust را خواهم آموخت.

کامپایلر من به اجرا کردن Rust در مرورگر نیاز دارد، به همین خاطر نحوه‌ی کارکرد WASM و اتصال آن به جاوا اسکریپت را یاد خواهم گرفت. وقتی در این زمینه به اندازه کافی مهارت کسب کردم، می‌خواهم مطالب آموزشی WASM را با دیگران به اشتراک بگذارم.

Vite و Server-Side Rendering

من قبلاً یک پروژه‌ی جانبی را با Vue ساختم و حالا می‌خواهم آن را با SSR بهینه‌سازی کنم. این کار به من اجازه می‌دهد تا برای رسیدن به SEO بهتر و کارت‌های رسانه‌های اجتماعی، متا تگ‌های خاصی را فعال کنم. وقتی فریمورک Hydrogen را در Shopify دیدم، تا حدودی با SSR آشنایی پیدا کردم. از آن زمان تا به حال می‌خواهم آن را در یکی از پروژه‌های خود امتحان کنم.

Svelte، React و Next.js

من امسال را با یادگیری اولین فریمورک خود یعنی Vue شروع کردم، اما می‌خواهم چیزهای بیشتری را امتحان کنم. Svelte به خاطر کامپایلرش جذاب شناخته می‌شود. من حس می‌کنم که این تکنولوژی با افزونه‌های وب خیلی سازگاری دارد. قبلاً کمی با React کار کرده بودم اما می‌خواهم امسال بیشتر در مورد SSR یاد بگیرم. به همین خاطر باید Next.js را به پشته خود اضافه کنم. محبوبیت SSR در حال افزایش است، بنابراین الان زمان خوبی برای یادگیری آن خواهد بود. مقالات زیادی در زمینه React و Next.js وجود دارد که برای یادگیری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

Kubernetes

شاید داکر یک تکنولوژی فوق‌العاده باشد اما برای مدیریت کردن چندین کانتینر، Kubernetes ابزار مفیدتری خواهد بود. من نمی‌خواهم به تنظیمات از پیش تعیین شده‌ی آن بسنده کنم. قصد دارم این تکنولوژی را به طور تمام و کمال یاد بگیرم. مطمئناً یاد گرفتن آن دشوار خواهد بود اما مزایای زیادی را به همراه دارد.

GraphQL

محبوبیت GraphQL نیز در حال افزایش است. امروزه فریمورک‌های زیادی به کمک پلاگین‌ها یا کتابخانه‌های خارجی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. تنها تفاوت آن با REST در این است که شما فقط چیزهای مورد نیاز خود را درخواست خواهید داد. گاهی اوقات می‌توانید تمام داده‌های لازم را از طریق یک درخواست واکشی کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات