جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
10 ابزار برای آسان‌تر شدن کارهای توسعه‌دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

10 ابزار برای آسان‌تر شدن کارهای توسعه‌دهندگان

یک توسعه‌دهنده در زندگی حرفه‌ای خود به نرم‌افزارهای مدیریتی، محیط توسعه یکپارچه، ویرایشگر کد منبع و خیلی چیزهای دیگر نیاز خواهد داشت. من در این مقاله 10 مورد از مناسب‌ترین ابزارها را برای سازماندهی پروژه‌های شما گرد هم آورده‌ام. هر کدام از این ابزارها با در نظر گرفتن تجربه‌هایی که توسط توسعه دهندگان جهانی داشته‌اند توانسته‌اند کاربردی باشند و در خلال توسعه نرم افزار به آن‌ها کمک بکنند. استفاده از این ابزارها مطمئنا در بهبود کارهای‌تان علل خصوص کارهای تیمی کمک بزرگی به شما کرده و همین باعث می‌شود که شما نیز به برنامه نویس بهتری در گذر زمان تبدیل شوید.

1. Jira

Jira برای توسعه نرم‌افزار ساخته شده و می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی، توسعه و عرضه‌ی ابزارها کمک کند. این ابزار روی روش‌های زیرکانه و محیط‌هایی مانند Visual Studio، Eclipse و Netbeans تمرکز دارد. در صورت متعهد بودن کد به Bitbucket، این ابزار انتقالات شغلی را به طور اتوماتیک بروزرسانی می‌کند. Jira امکان مدیریت کردن، تست کد Git و همکاری در پروژه‌ها را برای افراد فراهم می‌کند.

2. Trello

Trello یکی از معروف‌ترین ابزارهای مدیریتی برای توسعه‌دهندگان است. اگر می‌خواهید میزان همکاری خود را بالاتر ببرید، می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. شما به کمک Trello قادر به ساخت بوردها، لیست‌ها و بخش‌هایی هستید که می‌توانید برای سازماندهی و اولویت‌بندی کارهای خود از آن‌ها استفاده کنید. با این روش تمام افراد می‌دانند که باید از چه چیزهایی پیروی کنند. این ابزار هیچ تداخلی با سایر برنامه‌ها ندارد و در همه‌ی دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شود. با این ابزار می‌توانید به یک نمای کلی از تولید دست پیدا کنید.

3. Notepad++

 Notepad++ یک ویرایشگر کد متن باز است که از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مانند C، C++، Java، PHP، HTML، XML، Phyton، C#، JavaScript، ASP، Unit Shell Script و غیره پشتیبانی می‌کند. این ابزار روی ویندوز اجرا شده و به زبان C++ نوشته شده است. برای اینکه دستورات شما را سریع‌تر اجرا کند، از Windows API استفاده خواهد کرد.

4. Microsoft Visual Studio

 این ابزار یک IDE (محیط توسعه یکپارچه) بوده که دارای برنامه‌های زیادی برای تست کردن است. شما به کمک این برنامه‌ها می‌توانید به نحوه عملکرد اپلیکیشن‌های خود در بیش از 300 نوع دستگاه یا مرورگر پی ببرید. این ابزار از C، C++، #Visual Basic و #F پشتیبانی می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت آن می‌تواند برای افراد تازه‌کار کمی بالا باشد.

5. NetBeans

 این ابزار هم یک IDE متن باز بوده که از زبان‌های Java، JavaScript، Groovy، C++، C، PHP، HTML5 و Ruby استفاده می‌کند. شما می‌توانید از آن به عنوان یک ویرایشگر کد منبع یکپارچه، نمایشگر کلاس یکپارچه با رابط و پشتیبان دیتابیس استفاده کنید. نکته جالب اینجاست که NetBeans در سال 1996 توسط دانش‌آموزان توسعه پیدا کرده است.

6. Gantter

Gantter یک نرم‌افزار مدیریت پروژه و مبتنی بر نمودار Gantt است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید طرح‌های پروژه خود را به طور گروهی ساخته و یا ویرایش کنید. یکپارچه بودن آن با گوگل مزایا و امکانات بسیاری همچون آنلاین کار کردن را در اختیار شما قرار خواهد داد. از جمله امکانات آن می‌توان به ویرایش پروژه‌ها، داشبوردهای تحلیلی، مدیریت خطر، مدیریت منابع و غیره اشاره داشت.

7. Proposify 

Proposify روی فروش و تعامل با مشتری، اتوماتیک کردن وظایف تکراری، از بین بردن مسائل غیرضروری و ایجاد یک گردش کاریِ موثر تمرکز دارد. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا قالب‌ها را سفارشی کرده و مجدداً از آن‌ها استفاده کنید. این ابزار با دستگاه‌های موبایل سازگار است، به همین دلیل در هر جایی می‌توانید از آن استفاده کنید.

8. Roadmunk

ما از این نرم‌افزار برای ساخت نقشه و تجسم تمام مراحل استراتژی استفاده می‌کنیم. این ابزار دارای بیش از 35 الگوی آماده استفاده است. امنیت داده‌های شما به خاطر وجود ISO 27001 کاملاً تضمین شده چون این همان استاندارد جهانی برای سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعات است. 

9. Basecamp

این ابزار علاوه بر مدیریت آنلاین پروژه‌ها، دارای قابلیت‌های جالبی همچون تفکیک کارها به آیتم‌هایی مثل فایل، تاریخ، گفتگو و مستندات است. این ابزار برای ویرایش متن‌ها به ساخت بورد نیاز دارد.

10 پلاگین‌های وردپرس برای توسعه‌دهندگان

ما معمولا از پلتفرم وردپرس برای وبسایت‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و تجارت‌های الکترونیک استفاده می‌کنیم. برای اینکه بتوانید کارهای خود را در وردپرس بهتر انجام دهید، باید با برخی از پلاگین‌های ضروری در وردپرس آشنا شوید.

  • WP Updates Notifier: این پلاگین با ارسال اعلان‌ها به ایمیل‌تان، شما را از آخرین بروزرسانی‌های پلتفرم وردپرس مطلع می‌کند.
  • Duplicate Post: اجازه‌ی کپی شدن هر متن یا صفحه‌ای را می‌دهد. این پلاگین برای افراد حاضر در تجارت الکترونیک و کسانی که Woocommerce استفاده می‌کنند، موثر خواهد بود.
  • WP Stagecoach: اگر می‌خواهید متنی را به یک سایت در حال توسعه اضافه کنید، این افزونه گزینه خوبی است چون تغییرات سایت آزمایشی را کپی می‌کند.
  • Advanced Custom Fields: این پلاگین امکان سفارشی‌سازی فرم‌ها در وبسایت را به شما خواهد داد. شما می‌توانید از فیلدها و فرم‌های حرفه‌ای در بخش‌های مختلف وبسایت‌تان بهره ببرید.
  • Ultimate Shortcodes: دارای چندین المان بصری در ویرایشگر پست، ویجت‌های متنی و الگوهای قالب است. به کمک این پلاگین می‌توانید تب‌ها، دکمه‌ها، باکس‌ها، کاروسل‌ها و ویدیوهای واکنش‌گرا خلق کنید.

فقط توسعه‌دهندگان از اهمیت بالای مدیریت زمان، وظایف و فرآیندهای خود مطلع هستند. استفاده از این ابزارها به شما کمک می‌کند تا پروژه‌های روزمره خود را موثرتر و آسان‌تر به اتمام برسانید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است