۵ تا از بهترین ترفندهای SEO برای سال ۲۰۲۰
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۵ تا از بهترین ترفندهای SEO برای سال ۲۰۲۰

گوگل به طور مداوم در الگوریتم جستجوی خود ترفندهایی را اعمال می‌کند. چیزی که سال پیش کاربرد داشته است ممکن است امسال کارآمد نباشد یا ممکن است به اندازه گذشته تاثیرگذار نباشد. بنابراین مطلع بودن از جدیدترین ترفندهای سئو بسیار مهم است. این امر علاوه بر کمک به شما در جذب ترافیک، سبب می‌شود تا رتبه‌ی شما در نتایج جستجو بالاتر برود. برای این‌که بتوانم به شما کمک کنم تا برای سال ۲۰۲۰ یک استراتژی موثر را به وجود آورید، لیستی از ۵ ترفند برتر سئو را فراهم آورده‌ام. پس بیایید نگاهی به آن‌ها بیاندازیم.

۱. جستجوی صوتی

جستجوی صوتی در سال ۲۰۲۰ و سال‌های آینده بر جستجوی نوشتاری غلبه خواهد کرد. در اینجا چند آمار کلیدی وجود دارد که آینده‌ی جستجوی صوتی را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد از جستجوها به صورت صوتی و ۳۰ درصد از جستجوها بدون صفحه نمایش (از طریق دستگاه های دستیار مجازی) انجام خواهد شد. 

پیش‌بینی می‌شود که صنعت خرید صوتی در سراسر ایالات متحده و انگلیس تا سال ۲۰۲۲ به ۴۰ میلیارد دلار برسد. جستجوی صوتی روز به روز در حال بهبود پیدا کردن است و پاسخ‌هایی شخصی و دقیق را ارائه می‌دهد. علاوه بر این‌ها جستجوی صوتی نسبت به جستجوی نوشتاری می‌تواند کوتاه‌تر و دقیق‌تر هم باشد.

بنابراین آمده کردن وب سایت‌تان برای جستجوی صوتی بسیار مهم است. بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی نه تنها به شما در جذب بیش‌تر ترافیک کمک می‌کند، بلکه می‌تواند روی رتبه‌ی وبسایت شما نیز تاثیر بگذارد. یکی از بهترین راه‌های بهینه‌سازی سایت برای جستجوی صوتی، ایجاد صفحه‌ی FAQ است. گوگل پاسخ‌های کوتاهی را برای جستجوی صوتی نشان می‌دهد. میانگین نتیجه‌ی یک جستجوی صوتی، چیزی حدود ۲۹ کلمه است.

۲. سرعت سایت

عوامل زیادی در رتبه‌ی سایت شما تاثیر دارند. یکی از آن عوامل سرعت است. هرچه سرعت سایت شما بیش‌تر باشد، موقعیت سایت شما بهتر خواهد شد. سرعت سایت از دهه گذشته به یک عامل در رتبه بندی تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۸ گوگل تصمیم گرفت تا سرعت بارگذاری را بر روی نسخه‌های گوشی نیز بررسی کند. عوامل بسیار زیادی در میزان سرعت یک سایت دخیل هستند. می‌توان عواملی چون تصاویر بزرگ، فاصله بازدیدکنندگان با محل استقرار سرور، افزونه‌ها و غیره را نام برد.

قبل از این‌که شروع به بهینه سازی سرعت سایت خود کنید، باید بررسی کنید و ببینید که چه چیزی بر روی سرعت سایت تاثیر گذاشته است. ابزاری مثل Finteza می‌تواند به شما در تشخیص موارد کاهش دهنده سرعت بارگذاری و مسائل غیرمنتظره کمک کند. این برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا دقیقا عامل تاثیرگذار در سرعت را شناسایی کنید. 

پس از شناسایی مشکل، زمان آن رسیده است تا آن را بهینه کنید. اگر خدمات شما شامل حال مخاطبان جهانی هم می‌شود، بهترین راه برای بهبود سرعت سایت شما استفاده از CDN است.

 CDN نسخه‌هایی از سایت شما را در سرورهای مختلف جهانی توزیع می‌کند. این برنامه با استفاده از موقعیت مکانی بازدیدکنندگان، وب سایت شما را به نزدیک‌ترین سرور متصل می‌کند.

Imperva یکی از ارائه‌دهندگان CDN است و با استفاده از ذخیره سازی سریع، حافظه‌ی هوشمند و ابزارهای بهینه‌سازی، به افزایش سرعت بارگذاری کمک می‌کند. آن‌ها نه تنها زمان بارگذاری را کاهش می‌دهند، بلکه خدمات امنیتی مربوط به برنامه‌ها را نیز ارائه می‌دهند.

۳. فهرست سازی در گوشی

از اویل ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹، گوگل به سمت فهرست سازی در گوشی حرکت کرده است. این بدان معناست که حالا گوگل به طور عمده از نسخه موبایل یک سایت برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی استفاده می‌کند. علاوه بر این‌ها باید بدانید که در اواخر سال ۲۰۱۹، حدود ۵۱.۵۱ درصد از ترافیک وب در سراسر جهان از گوشی‌های همراه بوده است.

اگر نتوانید سایت خود را با گوشی سازگار کنید، علاوه بر ترافیکی عظیم، فرصت‌هایی برای رتبه بندی در بهترین SERPها را نیز از دست خواهید داد.

۴. کیفیت بالا، محتوای متمرکز

هنگام ارائه نتایج نمایش داده شده، گوگل دیگر بر روی کلمه‌ای کلیدی و دقیق تمرکز نمی‌کند. در عوض از هدف جستجو برای ارائه‌ی بهترین نتایج ممکن کمک می‌گیرد. شما باید محتوایی با کیفیت را فراهم کنید. دقت داشته باشید که علاوه بر ایجاد متنی با کیفیت، شما باید پست‌هایی را نیز تهیه کنید که مخاطبان شما به دنبال آن‌ها هستند. اینفوگرافیک‌ها جزو یکی از بهترین انواع محتوا برای تولید می‌باشد.

به جای اینکه تمام تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی قرار دهید، سعی کنید به عمق محتوا اهمیت دهید. از این موضوع اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای خوانندگان بهینه شده باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا زمان متوسط سایت را بالا ببرید و میزان مطالب نامرتبط در سایت را کاهش دهید.

۵. تجربه‌ی کاربری

اگر بخواهیم درسی از تمام بروزرسانی‌های سال گذشته گوگل بگیریم، آن درس این خواهد بود که ما باید بهترین تجربه ممکن را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهیم. گوگل به سایت‌هایی که این کار را انجام داده بودند پاداش داد و آن‌هایی را که نادیده گرفته بودند تنبیه کرد. گوگل با بهبود موقعیت سایت‌ها در SERP به آن‌ها پاداش داد و با کم کردن رتبه‌ی سایت‌هایی که آن کار را انجام نداده بودند، آن‌ها را تنبیه کرد.

یکی از بهترین راه‌های بهبود تجربه کاربری، تقویت قدرت پیمایش در سایت شما می‌باشد. مطمئن شوید که بازدیدکنندگان می‌توانند بدون هیچ مشکلی در سایت شما گشت و گذار کنند. 

جمع بندی

امروز رقابت‌های آنلاین رو به افزایش هستند. شما با دانستن جدیدترین ترفندهای سئو و استراتژی‌های بازاریابی می‌توانید از سایر رقیبان خود پیشی بگیرید. ممکن است جستجوی صوتی در سال‌های آینده از جستجوی نوشتاری پیشی بگیرد. 

علاوه برمسائل ذکر شده در بالا، کاهش زمان بارگذاری صفحه، ایجاد محتوای با کیفیت و متمرکز بسیار اهمیت دارد. برای بهبود بخشیدن به تجربه کاربری، پیمایش خود در سایت را تا حد امکان ساده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

4 سال پیش
/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی