بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از موثرترین روشها برای جذب مشتری به وبسایت است. ما باید به درستی از آن استفاده کنیم، در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهیم شد. از لحاظ آماری، حجم جستجوی روزانه در گوگل ۵.۳ میلیارد برآورد شده است. تنها ۰.۷۸ درصد از جستجوگران، روی صفحه دوم نتایج جستجو کلیک کردهاند. میانگین نرخ کلیک در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل، ۷.۳۱ درصد بوده است.
آیا میخواهید بدانید که استراتژی SEO شما در سال 2022 چه پیشرفتی خواهد داشت؟ امروزه گوگل بیشتر روی ترافیک موبایل و سرعت وبسایت تمرکز میکند، بنابراین SEO در سال 2022 نیز به همین سمت خواهد رفت. برای اینکه عملکرد موفقی در ترندهای آینده داشته باشید، باید اپلیکیشن را درک کرده و آن را بهبود ببخشید. بیایید نگاهی به 5 ترند برتر در سال 2022 بیاندازیم:
1. نمایهسازی ابتدایی موبایل
Mobile-first indexing بدین معناست که گوگل از نسخه موبایلِ صفحه شما برای ایندکس کردن و رتبه بندی استفاده میکند. احتمالا از طریق کنسول جستجوی خود متوجه شدهاید که گوگل از مارس 2018 روند انتقال سایت به دایرکتوری موبایل را آغاز کرده است.
هنوز هم یک نشانگر (ایندیکیتور) نسخه موبایل و دسکتاپ وجود دارد. با منتقل شدن وبسایت، گوگل از نسخه موبایل برای اندازهگیری استفاده میکند. به همین خاطر دیگر هیچ دلیلی برای به تاخیر انداختن قابلیت mobile-friendly وجود ندارد. نسخه موبایل شما به عنوان نسخه اصلی استاندارد در نظر گرفته خواهد شد.
برنامه عملیاتی:
گوگل استفاده از m-dot را توصیه نمیکند و از شما میخواهد تا به همان صفحه پاسخ دهید زیرا باعث گیج شدن کرالرها میشود.
2. سرعت صفحه
به تازگی سرعت صفحه موبایل به یکی از قابلیتهای استاندارد وبسایتها تبدیل شده است. باید معیارهای مهم گوگل را برای سرعت صفحه بشناسید. میتوانید رتبه وبسایت خود را با رفع کردن تمام مشکلات دخیل در بارگذاری سریع وبسایت کنترل کنید.
برنامه عملیاتی:
آمادهسازی وبسایت و نتایج ردیابی تماماً در دستان شماست. گوگل نیز لیست خوبی از نکات مهم را در اختیار شما قرار خواهد داد.
3. برند به عنوان یک سیگنال رتبه بندی
گوگل با دو روش از برندها به عنوان سیگنال استاندارد استفاده میکند. موتورهای جستجو با محصولات شما مثل یک تجارت برخورد میکنند. گوگل تمام ویژگیهای ذکر شده را آنالیز میکند تا بتواند قدرت شما را در یک زمینه خاص بهتر درک کند. احساس و متن موجود در هر کامپوننت اهمیت دارد و شامل اعتبار، تبلیغات و غیره است. گوگل میتواند درست و غلط را در متنها درک کند. مثلاً طبق دستورالعملهای کیفیت جستجوی گوگل، شهرت برای کسب رتبههای بالاتر اهمیت دارد. به همین خاطر نظر دیگران در مورد محصول شما بر کیفیت وبسایت تاثیر خواهد داشت.
برنامه عملیاتی:
بکلینکها هنوز هم یک روش قدرتمند هستند، اما ساخت سریع این لینکها جزو استراتژی کلاه سفید محسوب نمیشود. میتوانید از بکلینکهای آفلاین استفاده کنید. وقتی فرصت مناسب را داشتید، برند خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید.
4. GDPR
دریافت کردن ایمیلهای GDPR و سیاستهای حفظ حریم خصوصی میتواند کمی آزاردهنده باشد. GDPR یک سری مقررات حفاظت از داده بوده که توسط اتحادیه اروپا مورد تایید قرار گرفته است. این موضوع مشخص میکند که دادههای حاصل از تعاملات آنلاین کاربران در اختیار چه کسی قرار میگیرد. کاربرانی که صاحب این دادهها هستند، آنها را جمعآوری میکنند. شرکتها مسئول مدیریت کردن این دادهها هستند، اما کاربران میتوانند هر لحظه درخواست مشاهده این دادهها را داشته باشند. کاربران حتی میتوانند این دادهها را اصلاح کنند. اگر شرکتها این مقررات را رعایت نکنند، جریمه خواهند شد. این مقررات برای شرکتها و مشتریان اتحادیه اروپا اعمال میشود اما شرکتهای بین الملل نیز باید از GDPR پیروی کنند.
برنامه عملیاتی:
اگر مشتریان اروپایی ندارید، میتوانید در Google Analytics به گزینه «Don’t Expire Automatically» مراجعه کنید. با این کار دیگر تعهدی نسبت به حفاظت از دادههای کاربر نخواهید داشت. در غیر اینصورت باید تمام منابع دادهها را بررسی کرده و مطمئن شوید که برخی از دادههای محرمانه به Google Analytics فرستاده نمیشود. اسناد سیاست حفظ حریم خصوصی خود را مطابق با الزامات GDPR بررسی کنید. فرم مجوز کوکی خود را تغییر دهید تا از اطلاعات جمع شده، علت ذخیره آنها، محل ذخیره دادهها و امن بودن اطلاعات مطمئن شوید. اگر از Google Tag Manager استفاده میکنید، لطفاً گمنامی IP را فعال کنید. با این کار میتوانید ترافیک دریافتی خود را بهتر بشناسید.
5. Amazon Search
آمازون نیز الگوریتمی مشابه به گوگل دارد اما از آن برای جستجوهای داخلی در صفحات آمازون استفاده میشود. آمازون یک موتور جستجو معمولی نیست اما خیلی از مردم برای خرید کردن مستقیماً به آمازون مراجعه میکنند. وقتی مردم به دنبال چیزی هستند، در وب به دنبال آن خواهند گشت. پس از پیدا کردن آن در یک وبسایت دیگر، با آمازون تماس میگیرند. این موضوع نشان میدهد که آمازون در حال تبدیل کردن گوگل به یک تجارت الکترونیک است. اگر محصولات حاضر در آمازون را نفروشید، احتمالاً مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. به همین خاطر باید بهینه سازی آمازون را در استراتژی SEO خود جای دهیم.
برنامه عملیاتی:
در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. عنوان و توضیحات مربوط به محصول را موثر و آسان انتخاب کنید. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. نظرات کاربران را تحت نظر داشته و به شکایات پاسخ دهید.
جمعبندی
موضوعات زیادی وجود دارد که میتوانیم در مورد آنها صحبت کنیم. شاید برخی از این ترندها کوچک باشند، اما تغییرات بزرگی را ایجاد خواهند کرد. ما شاهد پیشرفتهای زیادی در دستگاههای موبایلها بودهایم اما اثرات آمازون و GDPR هنوز به بررسیهای دقیقتری نیاز دارد.
دیدگاه و پرسش
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید