جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
23 ابزار برای آسان‌تر کردن زندگی توسعه‌دهندگان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

23 ابزار برای آسان‌تر کردن زندگی توسعه‌دهندگان

ما به طور روزمره شاهد ظهور ابزارهای خلاقانه‌ای در وب هستیم. اغلب این ابزارها برای مشاغلی همچون طراحی وب یا توسعه وب ساخته شده است. اگر به عنوان یک توسعه‌دهنده می‌خواهید زندگی خود را آسان‌تر کنید، امتحان کردن این ابزارها ایده بسیار خوبی خواهد بود.

1. Tyring.io

Typing.io یک اپلیکیشن هیجان‌انگیز برای برنامه‌نویسانی است که می‌خواهند کد نوشتن را در محیط‌های کدنویسی متن باز مثل JavaScript، Ruby، C، C++، Java، PHP یا Perl تمرین کنند.

2. CSS3Ps

CSS3Ps یک پلاگین رایگان برای Photoshop است که لایه‌های ساخته شده را به کد CSS3 تبدیل می‌کند. سازندگان به طور مداوم در حال گسترش دادن امکانات و قابلیت‌های پلاگین‌ها هستند. شما می‌توانید نحوه کارکرد این پلاگین را در عمل مشاهده کنید.

3. Dewey

Dewey یک افزونه‌ی فوق‌العاده برای مرورگر گوگل کروم است. مدیریت کردن بوک‌مارک‌ها با کمک این افزونه لذت‌بخش‌تر خواهد شد. کاربر در این افزونه به گزینه‌های جالبی مانند «tagging» و «adding screen» دسترسی دارد.

4. BrwoserSync

کسانی که وبسایت‌های واکنش‌گرا خلق می‌کنند، قطعاً تحت تاثیر این ابزار قدرتمند قرار خواهند گرفت. این اپلیکیشن، صفحات را به طور اتوماتیک در چندین دستگاه و مرورگر (به طور همزمان) تست می‌کند. به لطف این اپلیکیشن، تشخیص خطاها بسیار آسان‌تر می‌شود.

5. EnjoyCSS

EnjoyCSS یک ژنراتور کد مختص CSS است. استفاده از این ابزار به لطف رابط کاربری دوستانه‌اش، بسیار آسان و بی‌دردسر است. شما بعد از اتمام کار می‌توانید کد مورد نظر را کپی کرده و به صفحه‌ی خود اضافه کنید.

6. Compressnow

Compressnow یک ابزار آنلاین برای تغییر دادن اندازه‌ی عکس‌هاست. کوچک کردن اندازه‌ی عکس‌ها می‌تواند مفید باشد چون باعث افزایش سرعت بارگیری یک صفحه خواهد شد. طریقه‌ی استفاده از این ابزار نیز بسیار ساده است؛ ابتدا باید عکس مورد نظر خود را بارگذاری کرده و درصد کاهش اندازه را مشخص کنید. اگرچه عرض و طول عکس اصلی همچنان حفظ خواهد شد. این ابزار از پسوندهای .gif، .jpg، .jpeg و .png پشتیبانی می‌کند.

7. EasyZoom

EasyZoom یک پلاگین jQuery است که به شما امکان بزرگنمایی عکس‌ها را می‌دهد. این پلاگین از دستگاه‌های لمسی پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از زبان CSS به راحتی می‌توانید آن را تغییر دهید.

8. Layoutit

Layoutit یک ابزار آنلاین بر پایه Bootstrap بوده که برای ساخت صفحات drag and drop توسعه یافته است. توسعه‌دهندگان پیشرفته می‌توانند فایل HTML را دانلود کرده و آن را به هر زبانی تغییر دهند.

9. Bespoke.js

Bespoke.js یک فریمورک بسیار ساده برای ساخت ارائه‌های جالب و زیباست. شاید برنامه‌نویسان تازه‌کار برای عادت کردن به این فریمورک، نیازمند کمی زمان باشند اما قطعاً نتیجه‌ی نهایی ارزشش را دارد.

10. Mueller grid system

این ابزار یک مجموعه از گریدهاست که می‌توانید در صفحات طرح‌بندی واکنش‌گرا و ثابت خود از آن استفاده کنید. کاربران در این ابزار کنترل کاملی روی مدیا کوئری‌ها و column width خواهند داشت.

11. qSnap

qSnap یک ابزار برای اسکرین‌شات گرفتن است. شما می‌توانید در هر مرورگر محبوبی از این ابزار استفاده کنید. این ابزار دارای یک ویرایشگر داخلی است، بنابراین بعد از گرفتن اسکرین‌شات می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. ما با کمک qSnap می‌توانیم تصاویر را با دیگران به اشتراک گذاشته و یا آن‌ها را در کامپیوتر خود ذخیره کنیم.

12. Iconion

 Iconion یک برنامه برای ساخت فونت آیکون‌ها به صورت PNG است. می‌توانید آیکون‌ها را با اضافه کردن رنگ، سایه، شیب و غیره تغییر دهید.

13. Font Combiner

Font Combiner ابزاری برای ساخت فونت‌هاست. اگر می‌خواهید وبسایت خود را از سایر وبسایت‌های موجود در وب زیباتر کنید، استفاده از این ابزار را به شما پیشنهاد می‌کنم.

14. Impress.js

Impress.js فریمورکی برای ساخت ارائه‌های بسیار جالب است. این فریمورک با استفاده از امکانات تغییر و انتقال CSS در مرورگرهای وب خلق شده است.

15. Prototypo

فونت‌ها جزو المان‌های اساسی وبسایت‌ها هستند. شما به کمک Prototypo می‌توانید فونت‌های خود را تغییر دهید. ما به لطف این ابزار، ‌یک فونت بسیار خاص را ساخته و صفحات خود را برای کاربران جذاب‌تر می‌کنیم.

16. Avocode

Avocode ابزاری کاربردی است که به کمک آن می‌توانید بدون Photoshop به فایل‌های PSD دسترسی داشته باشید. طراحان و توسعه‌دهندگان وب به راحتی می‌توانند از این ابزار برای همکاری با یکدیگر استفاده کنند. در حال حاضر برای استفاده کردن از این برنامه به یک دعوتنامه احتیاج خواهید داشت.

17. InVisionapp

برای افرادی که در پروژه‌های مختلف شرکت می‌کنند، InVisionapp یک برنامه بسیار کاربردی است. ما به کمک این ابزار می‌توانیم پروژه‌های ساخته شده را به راحتی منتشر کنیم، ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم و نظرات خود را بیان کنیم.

18. Bootstrap Studio

Bootstrap Designer یک ابزار آنلاین برای ساخت قالب‌های HTML در فریمورک Bootstrap است. با استفاده از این ابزار می‌توانید یک نمونه آزمایشی را ساخته و آن را به مشتری نشان دهید. با این کار از بروز تغییرات ناخوشایند برای مشتری جلوگیری کنید.

19. CSSDesk

این ابزار روی کار کردن با کدهای CSS و HTML تمرکز دارد. شما با استفاده از آن می‌توانید به مزایایی همچون پیش‌نمایش فوری صفحات، شماره‌گذاری خطوط یا رنگ‌های کد دسترسی پیدا کنید.

20. Cold Turkey

Cold Turkey یک ابزار برای بلاک کردن سایت‌هایی است که شما انتخاب می‌کنید. شما امکان دسترسی به این سایت‌ها را برای مدتی از دست خواهید داد. میتوانید در جلسات درسی خود از آن استفاده کنید. ما برای انجام دادن پروژه‌های خود به تمرکز نیاز داریم و گاهی اوقات سایت‌های محبوب‌مان این اجازه را به ما نمی‌دهند، در چنین شرایطی می‌توانید از Cold Turkey برای مسدود کردن موقت این سایت‌ها استفاده کنید.

21. Junior

Junior یک فریمورک برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل است. این فریمورک با کتابخانه محبوب backbone.js نیز ادغام می‌شود.

22. FitVids.js

Fitvids.js یک پلاگین سبک jQuery است که می‌توانید از آن برای جادهی فایل‌های ویدیویی در وبسایت‌های واکنش‌گرا استفاده کنید. با کمک این پلاگین، فایل‌ها به آرامی با اندازه صفحه سازگار می‌شوند.

23. CollagePlus

 CollagePlus یکی دیگر از پلاگین‌های jQuery موجود در این لیست است. این پلاگین به گالری شما یک ظاهر بسیار جالب می‌بخشد. به کمک آن کاربر می‌تواند ارتفاع سطرها، فاصله بین تصاویر و borderهای المان CSS را مشخص کند.

همانطور که در ابتدا بیان کردم، ما هر روز شاهد ظهور ابزارهای جدیدی هستیم. بنابراین این لیست هرگز یک مجموعه کامل نخواهد بود. من سعی کردم منابع ارزشمندی را برای کمک به برنامه‌نویسان جمع‌آوری کنم.

 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.2 از 5 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است