یادگیری وردپرس بهترین فرصت برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

یادگیری وردپرس بهترین فرصت برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق

وردپرس محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم مدیریت محتوایی است که می‌توانید در بین انتخاب‌های بسیار زیاد پیدا کنید. قابلیت‌های بسیار زیاد این سیستم مدیریت محتوا به گستره بزرگی از افراد و شرکت‌ها این قابلیت را می‌دهد که برای توسعه و طراحی وبسایت‌شان از وردپرس استفاده کنند.

وردپرس در سال ۲۰۰۳ اولین نسخه از خود را در اختیار کاربران قرار داد و از آن زمان به بعد به صورت مداوم بروزرسانی‌های بسیار زیادی را دریافت کرده و نسخه کنونی آن تقریبا هیچ شباهتی با نسخه‌های اولیه آن ندارد. در حقیقت میزان پیشرفت و ارائه ویژگی‌های حرفه‌ای در نسخه‌های جدید به قدری است کسی باور ندارد یک سیستم مدیریت محتوا بتواند چنین کارهایی را انجام دهد.

وردپرس در کنار تمام ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد یک ابزار بسیار مناسب برای افرادی است که قصد دارند بصورت فریلنسری کارهای‌شان را پیش ببرند.

حال در این مقاله قصد داریم بگوییم که چرا وردپرس می‌تواند برای فریلنسرها مناسب بوده و همچنین از ویژگی‌هایی صحبت کنیم که وردپرس به توسعه دهندگان و طراحان وبسایت ارائه می‌دهد.

چرا وردپرس برای فریلنسرها مناسب است؟

بسیاری از افراد که قصد دارند وارد دنیای فریلنسری شوند از این موضوع اطلاع ندارند که چه ابزارهایی باعث می‌شود تا بتوانند به عنوان یک فریلنسر موفق کارشان را شروع کنند.

ابزارهایی که برای شرکت‌های بسیار بزرگ و در گستره سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند نمی‌توانند کارایی بسیار زیادی برای فریلنسرها داشته باشند. دلیل این موضوع نیز ساده و واضح است. شرکت‌های بزرگ در مواجهه با تکنولوژی‌های بزرگ بجای آنکه اپلیکیشن‌های شان را برون سپاری کرده و به یک فریلنسر بدهند، علاقه دارند فردی را استخدام کرده و به صورت حضوری در شرکت تمام انرژی‌اش را برای توسعه آن اپلیکیشن قرار دهد.

به همین دلیل بسیار مهم است که به عنوان یک فریلنسر قصد دارید چه ابزارهایی را یاد بگیرید.

وردپرس از آنجایی که کمتر در پروژه‌های بزرگ و شرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند کارایی بسیار بیشتری برای افراد فریلنسر داشته باشد. فروشگاه‌های بسیار بزرگی مانند آمازون، علی بابا و یا در نمونه ایرانی خود دیجی کالا رغبت چندانی ندارند که از وردپرس استفاده کنند. در نتیجه فریلنسرها نیز نمی‌توانند در این حوزه کار بکنند.

برای همین شما بعنوان یک توسعه دهنده وردپرس نیاز دارید که سراغ پروژه‌های کوچکتر رفته و برای وردپرس از آن‌ها استفاده کنید. خوشبختانه فضای فریلنسری که در ایران نیز وجود دارد برای همین موضوعات به کار گرفته می‌شود و از این جهت یادگیری وردپرس می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را برای شما بوجود بیاورد.

یکی از ویژگی‌های اصلی که باعث می‌شود وردپرس برای فریلنسرها مناسب باشد توسعه و طراحی وبسایت‌ها به صورت سریع است. در این روش شما اگر بخواهید چندین مشتری را به صورت همزمان راه بیاندازید و کارهای‌شان را انجام دهید می‌توانید به ددلاین‌ها رسیده و سر موقع پروژه‌های مورد نظرشان را ارائه دهید.

معمولا توسعه و طراحی یک وبسایت وردپرسی به یک تیم متعهد و تخصیص یافته نیاز ندارد از این رو شما با چالش مدیریت تیمی و چیزهایی از این دست روبرو نخواهید بود. فریلنسرها از ارتباط برقرار کردن با دیگران در جهت ارائه کارهای‌شان متنفر هستند. خب خوشبختانه وردپرس شما را از انجام این کار بی نیاز کرده و در نتیجه نیازی به نگرانی در این رابطه را ندارید.

در بیشتر اوقات برای توسعه وبسایت‌ها با استفاده از وردپرس به کدنویسی نیاز ندارید و همه چیز به سادگی امکان پذیر است. از این رو توسعه وبسایت با استفاده از وردپرس می‌تواند بسیار لذت بخش باشد و از خطاهایی که برنامه نویسان بیشتر اوقات با آن‌ها مواجه خواهند شد دوری کنید.

وردپرس یک راهکار همه جانبه است. معمولا شما برای توسعه یک وبسایت به افراد مختلفی برای توسعه جنبه‌های متفاوتی از اپلیکیشن نیاز دارید. برای مثال فردی را برای طراحی و توسعه سمت کاربر، فردی برای توسعه سمت سرور، فردی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر و... نیاز دارید. با به کار بردن وردپرس تمام این موارد را می‌توانید با یک نفر که خودتان باشید مدیریت کرده و در نتیجه خروجی قابل قبولی را نیز ارائه دهید.

اما وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد برای توسعه و طراحی وبسایت‌شان از آن استفاده کنند؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. از این جهت شما با موضوعات پایه‌ای از توسعه و طراحی وبسایت روبرو نخواهید بود. برای مثال نیازی نیست که دیتابیس خودتان را ایجاد کرده و یک ساختار مرتب را برای آن طراحی کنید چرا که وردپرس تمام این کارها را به صورت خودکار انجام می‌دهد. وردپرس تنها چیزی که از شما می‌خواهد محتوا است. اگر به اندازه کافی برای ارائه محتوا خلاقیت دارید بنابراین وردپرس می‌تواند ابزار بسیار کاربردی باشد.

پنل مدیریت قدرتمند

وردپرس از پنل مدیریت بسیار توانمندی بهره می‌گیرد. این پنل مدیریت که در نسخه فارسی وردپرس آن را «پیشخوان» نامیده‌اند تمام ویژگی‌هایی که برای مدیریت یک وبسایت نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد. از جمله این ویژگی‌ها عبارت خواهد بود از مدیریت نوشته‌ها و دسته بندی‌ها، ایجاد برگه‌ها، حذف و نصب پوسته‌ها و افزونه‌ها، مدیریت تنظیمات کلی مربوط به وبسایت و... .

با در اختیار قرار گرفتن چنین پنل مدیریتی، تقریبا بیشتر کارهای‌تان به خوبی پیش خواهد رفت و در نتیجه نیاز به نگرانی زیاد در این زمینه ندارید.

وجود پوسته‌ها و افزونه‌های زیاد

پوسته‌ها و افزونه‌های متعددی که برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس ایجاد شده است به شما امکان تبدیل کردن وبسایت کوچک‌تان به یک وبسایت حرفه‌ای با ظاهر زیبا و کارایی همه فن حریف را می‌دهد. فریلنسرها از این موضوع بسیار خوشحال خواهند شد چرا که برای ایجاد ویژگی‌هایی که کاربران‌شان به آن‌ها نیاز دارند تنها نیاز به نصب چند پلاگین یا افزونه خواهند داشت و در نتیجه همه چیز با سرعت بسیار بیشتری پیش خواهد رفت.

مدیریت کاربران و احراز هویت به صورت داخلی

پیاده‌سازی امکانات مربوط به احراز هویت و اعتبارسنجی یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که قصد توسعه وبسایت‌ها را دارند. منظور از مدیریت کاربران و فرایند احراز هویت در سهولت ثبت نام و ورود کاربران به وبسایت است. وردپرس تمام امکانات مورد نیاز برای این کار را به صورت خودکار توسعه داده و در نتیجه بدون مشکل می‌توانید این قابلیت‌ها را در اختیار داشته باشید.

در واقع امکاناتی که وردپرس ارائه می‌کند بسیار بیشتر از چیزی‌ست که بتوان در یک مقاله به آن اشاره کرد. در نتیجه بهتر است همین الان سراغ یادگیری آن بروید.

برای یادگیری وردپرس می‌توانید به سادگی دو دوره آموزشی زیر را مشاهده کرده و به خوبی با امکانات مختلف وردپرس در سطوح مختلف آشنا شوید.

در پایان

یادگیری و به کارگیری وردپرس برای پروژه‌های مختلف در حوزه توسعه وب می‌تواند بسیار کاربردی و عملگرایانه باشد. در کنار این موضوع وردپرس به ما توانایی بالا در ارائه پروژه‌ها به صورت سریع را می‌دهد. این آرزو و خواسته اصلی بسیاری از فریلنسرها است.

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا