جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
3 مورد از بهترین فریمورک‌های PHP
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

3 مورد از بهترین فریمورک‌های PHP

PHP را می‌توان پرکاربردترین زبان برنامه‌نویسی در حیطه Backend دانست. طبق مطالعاتی که انجام داده شده، بیش از 80 درصد سایت‌ها از PHP استفاده کرده‌اند. ما معمولا PHP را با نام پیش‌پردازنده فرامتن می‌شناسیم و از آن برای توسعه و بهبود بخشیدن به قسمت Backend در وبسایت‌ها استفاده می‌کنیم. بنابراین بیایید بهترین فریمورک‌های PHP را با یکدیگر بررسی کنیم.

PHP دارای چند فریمورک است که می‌توان برای ساخت اپلیکیشن‌های وب به روشی کارآمدتر از آن‌ها استفاده کرد. ما با PHP نیز می‌توانیم اپلیکیشن‌های وب پویایی را خلق کنیم، فریمورک‌ها فقط به ما کمک می‌کنند تا این کار را بهتر و موثرتر انجام دهیم.

فریمورک چیست؟

فریمورک‌ها مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها (کدهای از پیش تعریف شده) و API (رابط برنامه‌نویسی کاربردی) هستند که کدهای شما را فرا خوانده و وظایف را اجرا می‌کنند. ما برای ساخت کد و اپلیکیشن های وب از فریمورک‌ها استفاده می‌کنیم.

1. Laravel

لاراول یک فریمورک متن باز بوده و محبوب‌ترین فریمورک PHP به شمار می‌آید. این فریمورک توسط Taylor Otwell ساخته شده و در سال 2011 به بازار عرضه گردید. لاراول مبتنی به الگوی معماری MVC است. این فریمورک برای ساختن اپلیکیشن‌های پیچیده توسعه یافته است. به دلیل قابلیت‌های احزار هویت خود از امنیت بالایی برخوردار است و شرکت‌های بزرگ نیز از آن در وبسایت‌های رسمی خود استفاده می‌کنند.

شرکت‌های ذکر شده از فریمورک لاراول استفاده می‌کنند:

  • Big Drop Inc
  • IndiaN
  • CIS
  • Innovify

2. CodeIgniter

CodeIgniter یک فریمورک وب فوق‌العاده با اسنادی کمتر از 2 مگابایت است. این فریمورک نیز برای ساخت اپلیکیشن‌های وب پویا استفاده می‌شود. به دلیل سبک و آسان بودن، یک انتخاب خوب برای مبتدیان خواهد بود. در مقایسه با سایر فریمورک‌ها سرعت بیشتری دارد. مستندات خارق‌العاده آن می‌تواند به شما در انجام کارها کمک کند. مشخصاً امنیت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اپلیکیشن‌های وب یا وبسایت‌هاست. بنابراین استفاده کردن از CodeIgniter در چنین شرایطی، هوشمندانه نیست چون نمی‌تواند امنیت فوق‌العاده بالایی را در اختیار شما قرار دهد.

3. Symfony

Symfony یک فریمورک برای اپلیکیشن‌های وب است که توسط Fabien Potencier توسعه یافته و در تاریخ 22 اکتبر سال 2005 عرضه شد. معمولاً این فریمورک در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طرح‌های مهندسی MCV بستگی دارد. Symfony دارای کتابخانه‌هایی با قابلیت استفاده مجدد است و همین موضوع باعث شده تا اکثر طراحان آن را به لاراول ترجیح دهند.

Symfony جزو فریمورک‌های بسیار قدیمی است اما خیلی از مردم آن را انتخاب می‌کنند چون توسط فریمورک‌های مدیریتی متعددی مانند Drupal، OroCRM و غیره بکار گرفته می‌شود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است