جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
بعد از متخصص شدن، نوبت شغل پیدا کردن است، اما چگونه؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

بعد از متخصص شدن، نوبت شغل پیدا کردن است، اما چگونه؟

پس از اینکه در زمینه‌ای خاص متخصص شدید قدم بعدی‌تان چه خواهد بود؟ مطمئنا در این مرحله شما نیاز به پیدا کردن شغل داشته و باید یک شغل مناسب را برای خودتان پیدا کنید. در این رابطه چه کاری باید انجام دهید و به چه صورتی این موضوع را پیش می‌برید؟ این موضوعی است که در این مقاله در ارتباط با آن صحبت خواهیم کرد.

شکل پیدا کردن و جستجو شغل در زمینه‌های مختلف تقریبا به همان شکل قدیمی بوده و تغییر چندانی نکرده است، اما در زمینه برنامه نویسی و کارهای مربوط به توسعه اپلیکیشن‌ها تغییرات مختلفی کرده و برای شما که دوست دارید یک شغل مناسب داشته باشید بسیار اهمیت دارد که از این تغییرات آگاهی پیدا بکنید. در این مقاله از وبسایت راکت ما قصد داریم شما را با چند تکنیک کلی برای پیدا کردن بهتر شغل آشنا کنیم. با رعایت این نکات شانس دریافت شغل توسط شما به صورت بسیار بهتری افزایش پیدا می‌کند.

برای به روزرسانی و بهبود رزومه خود وقت بگذارید – نتیجه خوبی می‌دهد

بیشتر افراد جویای کار رزومه خود را به روزرسانی نمی‌کنند و آن را بهبود نمی‌بخشند. به طور متوسط، هفت ثانیه وقت دارید تا توجه یک استخدام کننده یا مدیر استخدام را جلب کنید. اگر می‌خواهید رزومه فنی خود را برجسته کنید این نکات را دنبال کنید. علاوه بر این، انواع خدمات بهبود رزومه در دسترس است که می‌تواند به شما در دستیابی به آن هدف کمک قابل توجهی کند.

لیستی از شرکت‌هایی که می‌خواهید برای آن‌ها کار کنید را تهیه کنید و سپس با افراد HR آن‌ها ارتباط برقرار کنید

لیستی از کارفرمایان بالقوه (HelloFresh ، Spotify ، Smartly.io ، Klarna ، Flexport و ...) تهیه کنید. سپس لینکداین را انتخاب کنید و شرکت مورد نظر خود را جستجو کنید. از تیم استخدام کننده شخصی را برای ارسال رزومه خود پیدا کنید. در حالت ایده‌آل، این باید کسی باشد که برای موقعیت مورد نظر شما استخدام می‌کند. در غیر این صورت، با یکی از اعضای تیم تماس بگیرید، شرایطی که توجه شما را به خود جلب کرده است بیان کنید و بخواهید که شما را با فرد مناسب ارتباط دهد.

یک نکته سریع: معمولا می‌توانید اطلاعات تماس استخدام کنندگان را در پروفایل‌های لینکداین آن‌ها پیدا کنید. در غیر اینصورت، یک جستجوی سریع در گوگل (به عنوان مثال name-the-recruiter@company.com) انجام دهید تا آدرس ایمیل لازم را پیدا کنید.

مسافت بیشتری را طی کنید و یک نمونه کد برای شرکت مورد نظر خود بنویسید و آن را به همراه رزومه خود، لینکی به پروفایل فعال وبسایت گیت هابتان و نامه‌ای برای شخص مربوطه ارسال کنید (بسیاری از شرکت‌های فن‌آوری هنوز به پاکت نامه نیاز دارند).

متناوبا از لینکداین برای یافتن دوستان و ارتباطات قدیمی خود که در حال حاضر برای شرکتی که می‌خواهید در آن کار استخدام شوید، استفاده کنید و از اینکه آیا امکان دارد بتوانید به شرکت آن‌ها ارجاع دهید، استفاده کنید.

مشخصات لینکداین خود را به طور کامل پر کنید

90٪ استخدام کنندگان، چه در صنعت و چه در خارج از حوزه فناوری، از لینکداین برای یافتن و بررسی کاندیدها استفاده می‌کنند. اگر پروفایل لینکداینتان 100٪ کامل باشد، به احتمال زیاد در شرف جذب نیرو خواهید بود.

کاربرانی که مشخصات کامل دارند 40 برابر بیشتر از طریق لینکداین فرصت یافتن شغل دریافت می‌کنند.

به عنوان اصلی پروفایل خود توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا متنی است که در نتایج جستجو برای لینکداین و گوگل نمایش داده می‌شود.

برای نوشتن یک خلاصه جذاب و گیرا تلاش کنید، زیرا این یکی از اولین مواردی است که مدیران استخدام کننده هنگام بازدید از پروفایل شما مشاهده می‌کنند. این نکات به شما کمک می‌کند تا یک نکته موثر را بسازید.

اطمینان حاصل کنید که پروفایلتان، به ویژه عنوان و بخش خلاصه، دارای کلمات کلیدی مناسب باشد. استخدام کنندگان هنگام جستجوی کاندیدها برای شغل‌هایشان، به شدت به جستجوها و کلمات کلیدی اعتماد می‌کنند. در اینجا مثالی از یک رشته جستجوی بولین وجود دارد که برای منبع دهی به توسعه دهندگان پایتون استفاده می‌شود:

(برنامه نویس یا توسعه دهنده) و پایتون و (mysql یا postgresql) و (Django یا flask) و (chef یا puppet یا sentry).

فقط به جستجوی شغل به صورت آنلاین اعتماد نکنید

یک راه عالی برای برقراری ارتباط با افراد علاقه‌مند از طریق خود شرکت در جلسات آنلاین، آفلاین، کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها و موارد مشابه است. حتی اگر این کار فورا به شغل منجر نشود، ممکن است در آینده مفید باشد. افرادی را که در لینکداین ملاقات می‌کنید اضافه کنید.

شبکه به چند دلیل مهم است. البته اولین مورد این است که راهی مهم برای آگاهی از فرصت‌های شغلی است. بسیاری از مشاغل هرگز به صورت عمومی اطلاع رسانی نمی‌شوند. اگر کاملا به تبلیغات منتشر شده عمومی اعتماد کنید، درصد بالایی از فرصت‌ها را از دست خواهید داد.

سعی کنید در لینکداین، فیسبوک، اسلک، گیتر یا سایر شبکه‌های آنلاین مرتبط عضو شوید. انجمن‌های آنلاین مکان‌هایی هستند که می‌توانید ارتباطات مفیدی برقرار کنید. علاوه بر این تقریبا همه آن‌ها دارای یک بخش / کانال هستند که به فرصت‌های شغلی اختصاص یافته است. با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و سپس رزومه خود را بفرستید.

لیست‌های شغلی را در وبسایت‌های مختلف جستجو کنید و به طور مستقیم از طریق وبسایت‌های شرکت اقدام کنید

با استفاده از وبسایت‌های سنتی جستجوی شغل، تابلوهای کاریابی، سایت شبکه‌های اجتماعی و ...، موقعیت‌های شغلی خود را جستجو کنید. هنگامی که برای موقعیت در وبسایت شرکت درخواست می‌دهید، رزومه شما مستقیما به استخدام کننده یا مدیر استخدام آن شرکت می‌رسد. علاوه بر این، توسط بیش از یک عضو تیم قابل مشاهده است.

مسلما موفقیت شغلی شما به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله زمان روز درخواست شغلتان. با این حال معتقدیم که نکات ذکر شده در بالا همراه با رزومه قوی، به شما کمک می‌کنند تا نقش چالش برانگیز بعدی خود را در فناوری سریعتر پیدا کنید.

در پایان

پیدا کردن شغل مناسب بعد از متخصص شدن در یک حوزه خاص معمولا کار سختی است اما همه افراد از این نقطه کار پیدا کردن را شروع کرده‌اند و نیازی به نگرانی در این رابطه نیست چرا که دیگران نیز این کار را انجام داده و بالاخره موفق شده‌اند. نکاتی که در این مقاله گفته شد را به نظر بسپارید و یاد بگیرید که با همین موضوعات پیش بروید. هر کدام از این موارد مطمئنا راهکارهای مناسبی هستند که دیگران پیش برده‌اند و به نقطه مناسبی نیز رسیده‌اند. 

مطمئن شوید که زمینه شغلی خود را به زمینه تخصص‌تان محدود کنید و در ابتدا انعطاف نشان ندهید، اما بعد از تلاش‌هایی که برای انجام کار ایده‌آل با شکست مواجه شدید سعی کنید انعطاف نشان داده و در زمینه‌های دیگری که از شما می‌خواهند تحقیق کرده و آن‌ها را نیز یاد بگیرید.

اگر هرگونه سوالی دارید، در بخش زیر با ما در میان بگذارید. خوشحال می‌شویم به آن‌ها پاسخ دهیم.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است